Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nielu/kurkku , hengitys haisee?

10.01.2006 |

Hengitykseni haisee erityisesti aamuisin, vaikka hyvin olen aina hampaani pessyt. Nyt kuitenkin noin vuoden verran olen joka aamu saanut kurkusta suuhuni muutamia pieniä" haisevia, vaalean harmaakellertäviä klönttejä" ? Mistä oikein on kysymys? Mitä ne ovat? Ilmeisesti jotain vanhaa ruokaa joka jää kurkkuun kiinni, mutta miksi? Mitä asialle voisi tehdä? Todella inhottaa haju joka aamu, kertokaa please miten saan sen loppumaan

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tultulta kuulostaa. Ne keltaiset pienet klöntit ovat ns. proppuja, joita kertyy kurkun " onkaloihin" . Sulla on todennäköisesti samanlainen kurkku kun mulla (ja kuulemma monella muullakin) eli kudos on " sienimäistä" .

Noi proput on perisaatteessa ihan vaarattomia. Niitä syntyy limasta sun muista suun eritteistä ja kertyy sinne kurkunpään onkaloihin. Oon käynyt aiheesta pari kertaa lääkärissä, lähinnä sen takia että haku tuntuu välillä omaan nenäänkin asti. Lääkäri on määrännyt suuvettä ja kehottanut kurlailemaan säännöllisesti. Niitä proppuja voi yrittää tökkiä pois sieltä kurkusta (jos siis näkyvät jossain kolossa) esim. kostutetulla pumpulitikulla. Viimeisenä hoitomuotona on kuulemma nielurisojen poisto, mutta sitä eivät kovin helposti tee pelkän hajuhaitan takia.

Vierailija
2/2 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kurlailun lisäksi harjata myös kieli hampaanpesun yhteydessä. Siitä irtoaa aika paljon töhnää. Pumpulipuikon kun kastaa johonkin mintunmakuiseen suuveteen ja sillä pyyhkii nielua ja poistaa proppuja niin raikastuu hengitys. Jos hajuhaittaa paljon niin on olemassa suusuihkeita joita voi suihkautella päivälläkin.

Mulla on kyllä niin isot nielurisat, että ne pitäis poistaa muutenkin vaikka ei proppuja oiskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla