Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * KESÄKERTUT TIISTAINA * * *

10.01.2006 |

Aloitimpas pinon :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan Lilliltä aattelin kysäistä, et miten sulla on viikot 19+2, jos la 2.6.? Mulla sama la ja mulla on viikot 19+4.. Samapa noille parille päivälle, mut aattelin vaan.

Mulla on huomenna rakenneultra, niin palailempa sitten kertomaan mitä siellä sanottiin.

Rosa rv 19+4 ja Eeli

Vierailija
22/25 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa_81:

Ihan vaan Lilliltä aattelin kysäistä, et miten sulla on viikot 19+2, jos la 2.6.? Mulla sama la ja mulla on viikot 19+4.. Samapa noille parille päivälle, mut aattelin vaan.

Mulla on huomenna rakenneultra, niin palailempa sitten kertomaan mitä siellä sanottiin.

Rosa rv 19+4 ja Eeli

Kävin rakenneultrassa viime viikolla ja sieltä tuli laskettua aika kuukautisten mukaan 2.6.06 ja sitä ei lähdetty muuttamaan mihinkään suuntaan vaikka silloin oli tiistaina viikkoja 18+2. Kuukautisista laskettuna silloin olisi ollut 18+4.Joten etenen tämän laskuritavan mukaan.

Ne on kuulemma aika ehdottomia siinä että aikaa ei muuteta ellei se siirry yli viikolla. (ainakin täälä) Eikä sitten neuvolassakaan alkaneet muuttamaan sitä aikaa mihinkään suuntaan kun on vain pari päivää. Menen nyt sen laskurin mukaan mikä sielä sanottiin viikojen suhteen,mutta papereihin tulee se 2.6.06. Eli siksi tämä laskentatapa on minulla käytössä.

Lilli81 19+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli81 etenkin ja muutkin varhennetulle ä-lomalle mielivät. Mulle sanoi neuvolantäti esikoisesta, ettei missän nimessä kannata jäädä varhennetulle, koska sairaslomaa saa loppuajasta niin helpolla :-) Eli kannattaa Lilli81 olla sairaslomalla siihen asti kun oikeesti ä-loma alkaa, niin ei sitten lyhene äitiysloma sieltä loppupäästä. Itte kun olen kotona nyt, niin on ihan sama milloin jään ä-lomalle ja kun tarkoitus on jäädä sitten hoitovapaalle niin ei haittaa vaikka ä-loma lyhyempi toisesta päästä.

Sisarusten hoitoon viemisestä, kun äiti on vauvan kanssa kotona olen samaa mieltä kuin Shumura ja Marieela ja ammattini puolesta. On todella säälittävää, kun lapsi lyselee, rakastaako äiti häntä vielä kun hän on päiväkodissa ja äiti vauvan kanssa kotona... Eri asia on totta kai lapset jotka esim. puheenviivästymän takia tarvivat apua tai perhe on ns. sosiaalitapaus. Sosiaalisia kontakteja muihin lapsiin löytyy kyllä kerhoista, puistoista yms.. Musta koko oikeus päivähoitoon silloin kun toinen vanhemmista kotona on ihan väärin, viedään hoitopaikkoja niitä todella tarvitsevilta ja sysätään kasvatusvastuuta päiväkotiin.

Alkogalluppia: olen juonut alkoholitonta olutta saunajuomana ja uutena vuotena. Nolla toleranssi niinkuin esikoisestakin. Jos vauvalla sitten löytyis jotain " vikaa" ajattelisin sen johtuvan siitä yhdestä viinilasillisesta jonka join raskausaikana, joten en ota sitäkään. Oman omantunnon hillittsemiseksi. :-)

Nukkua voi vain kylellään ja levottomasti. Vessassa käytävä 2-4 kertaa.

(.) Paisuu ja pullistuu, mammahousuihin siirrytty. Pahaolo ei ole vaivannut viikkoon!!! Josko jo helpotti? Väsymys vaivaa edelleen. Ja lentosukat on kaapista kaivettu esiin. Liikkeet tuntuu iltasella.

Voikaa paksusti ;-)

T: Porkkan@ rv 16+2

Vierailija
24/25 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä oli tänään rakenneultra. Ihan normaali sikiö vilkutti kohdusta :) Mutta eipä " vilauttanut" että ois sukupuoli saatu tietää. Miehen mielestä siellä on ihan selvä tyttö - ei näkynyt mitään mikä viittaisi pippeliin (pojan ultrakuvassa pippeli on sellanen valkea viiva). Toisaalta, minusta tulokkaankin ultrakuvassa on tossa keskivartalon tienoilla samanlainen viiva kuin esikonkin kuvassa...NO se selviää juhannukseen mennessä, että kumpi siellä on. Pääasia, että sormia ja varpaita (ja kaikkia muitakin ruumiinosia) on riittävä määrä.

Ja sitten galluihin:

mies aloitti kuntoilun nyt vuoden vaihteessa, tähän saakka kaikki kertyvät kilot onki menneet hänelle, mulla on edelleen miinusta puolisen kiloa lähtöpainoon (oon neuroottinen tän painoni kanssa, ja käyn kaksi kertaa viikossa puntarissa aamulla, siksi tiedän :S)

Pystyn nukkua ihan missä asennossa huvittaa ja istua kanssa. Ehkä sohvalle (tai nojatuoliin) käpertyminen ei enää tunnu kivalta.

Olikohan muita...no nää ainakin. Nyt suunnitteleen huomista vauvajumppaa.

Eggis rv 18+4

Vierailija
25/25 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin keskustelun isompien sisarusten hoitoon viemisestä - kun vauvan kanssa kotosalla.

Ihanaa oli huomata että noin moni ei laita niitä tulevia isoveljiä ja -siskoja hoitoon!! Ja moni nimen omaan ajatteli että antaa sen paikan sellaselle, joka oikeasti tarvitsee hoitopaikkaa :)

Ite oon saanut huomata miten kurjaa on kun hoitopaikat on kiven alla - joulukuussa tuli niin nopea töihin lähtö että piti saada tyttärelleni (4v) 2 vkossa hoitopaikka..! Eikä etes saatu koko joulukuun aikana hoitopaikkaa tytölle - vasta nyt tammikuussa aloitti pphoitajalla. Päiväkodista olisin toivonut paikkaa, mutta tämä oli otettava muuta ei ollut. Tämäkään hoito ei ole edes varsinaisella alueellamme. En edes uskalla ajatella miten olisi työpaikan käynyt, jos ei kultaiset sukulaiset olisi hoitaneet yhteisvoimin tyttöä joulukuun ajan..

Kyllä suoraan sanottuna nostattaa niskavillat pystyyn - kun kuulen että joku on äippälomalla ja silti vie isompia lapsiaan hoitoon! Kun tosi asia on kuitenkin se että niitä virikkeitä löytyy muualtakin...

Mutta se meni jo ohi aiheen :) Lämmitti vain niin sydäntä kun näin moni Kerttu on osannut ajatella asiaa myös muidenkin kannalta!