Nähty eilen Tallinnan laivalla...
Voi huh huh millaisia vanhempia! Varsinkin se äiti. Buffetissa oltiin syömässä ja äiti kisko punaviiniä ainakin kaksi lasia ja lapsi (ikä n. 4 vuotta) makasi pehmolelun kanssa pöydän alla. Jotain ruokaa sille lapselle oli lautaselle laitettu, mutta ei se sitä syönyt, makasi vaan siellä lattialla. Vanhemmille ruoka kyllä maistui, kävivät santsaamassakin! Kaikenlaista...
Kommentit (57)
Oli varmaan hauska risteily kun vahtas vaan muita eikä nauttinut omasta perheestään ollenkaan. Tai kenen kanssa nyt sitten olikin matkalla.
Ajattelitko nauttia omasta elämästä sitten haudassa?
Tai sitten, ehkä AP on just semmonen mamma että ensin kunniakkaasti syöttää muiden edessä omat kiltisti käyttäytyvät lapsensa ja sitten lähettää ne hillumaan pallomereen loppu illaksi yksin ja menee pubiin vetää kännit kun kukaan ei näe että on lapsia mukana.
Tunnetko ne hyvinkin? Onks niillä joku hätä? Soitanko sossut paikalle? Missä asuvat?
Vaikuttaa siltä että on taas 2 eri koulukuntaa tappelemassa!
Saako vanhemmat juoda ylipäänsään mitään alkoholia jos on lapset mukana? Tuntuu että toinen puolisko ajattelee näin.
Entä miten lapset sitten voivat oppia sivistyneen alkoholin käytön jos vanhemmat eivät juo ollenkaan ja yleisesti paheksuvat oman perheen kesken naapuripöytää jossa juodaan hieman viiniä?
Itse ajattelen että juuri lapsilta piilossa juovien vanhempien lapsista tulee ne teini-iän uhma kännääjät kun ovat koko elämänsä katselleet sitä että se kielletään ja siinä on jotain pahaa..
Jos lapset pienestä tottuvat vanhempien satunnaiseen alkoholinkäyttöön varsinkin ruokaillessa, näin heillekin kasvaa automaattisesti asenne ja tapa kohtuukäytöstä.
Oletko sisälukutaidoton vai muutten vaan tyhmä? Lue se 24 viesti uudestaan!
Oli ihan kauheaa nähdä miten pienet lapset olivat yöllä baarissa ja katsoivat kun vanhemmat ryyppäsi. Miten ne lapset edes saa olla siellä?!
Inhottavinta oli katsoa n.5v poikaa ravintolassa joka oli kahden naisen seurassa. Kello oli n.23.45 ja poika oli aivan väsynyt. Hän itki että väsyttää. Naiset eivät olleet huomaavinaankaan poikaa katsoivat vain esitystä. Lopulta poika nukahti puoliksi lattialle, pää tuolilla. Menin sitten kysymään naisita että onko tämä heidän mielestään sopiva paikka lapselle tähän aikaan illasta. He vaan tuijottivat suu auki eivätkä sanoneet mitään ja noin 5min. päästä onneksi lähtivät.
Samana iltana baarissa oli mm. yksi vauva ja n.8v poika kännisen isänsä kanssa :(
Kerron nyt suuren paljastuksen: ihan meidän omasta perheestä oli kysymys ja joo, uhmis siellä pöydän alla makasi äksyiltyään ensin lahjakkaasti useamman tunnin=) Ja KYLLÄ mutsi tarvis ne kaksi lasia viiniä, muuten ois tullu ruumiita=). Selvyyden vuoksi, toi meidän iskä ei juo alkoholia.
Meihin luotiin nimittäin muutama sellainen av-mamma-katse, että olin ihan varma, että tätä ruokailutapahtumaa puidaan täällä vielä pitkän ja hartaasti. Mutta nyt mä oon tunnustanut miten huonoja vanhempia me ollaan, joten enää ei tertte=)))
-ap-
(Näin se viini ihmisen pään sekottaa...)
ap oli nähnyt BUFFETISSA äidin juovan kaksi viinilasillista
Niin mä sen ainakin tarkoitin.
Hei AP!
Ihanaa että otit ne 2 lasia punkkua! Mutta harmi että jouduit huomaaman ne tyhmät katseet.
Toivottavasti loppuristeily meni kivasti ja teillä oli muutenkin mukavaa. Ne on joskus rankkoja vaikka kuinka ajattelee että tekee lasten kanssa jotain spessukivaa, niin sitten uhmis päättääkin jotain muuta,
Olis voinu olla meidän perhe ja tiedän täysin sun tunteen!!!!!
Halaus Juhannukseen!
ap oli nähnyt BUFFETISSA äidin juovan kaksi viinilasillista
Me kun ollaan jossain lomailemassa ja käydään ravintolassa saatetaan helposti tilata miehen kanssa pullo punaviiniä ruoan kanssa. Hui kamala. Siitä tulee kaksi lasia per nuppi ja miehelle vielä pohjat. Joskus saatetaan ottaa myös kahvi ja konjakki.
Lapsille tilataan usein lastenannos _puoliksi_. NIin pihejä olemme. Näistä Annoksistaan lapset syövät ehkä puolet paitsi jos sattuu niin hyvä tuuri että listalla on lohta, kuhaa tai pihviä. Ja ei, en tilaa lapsille aikuisten annosta koska he todellakin syövät siitä vain hippusen. Ruokajuomaksi saavat cockista ja jaffaa!
Olet siis sekä tyhmä että sisälukutaidoton. Kerropa nyt sitten millaine minä olen, kun sulla tuntuu siitä olevan niin kovn hyvä käsitys.
Musta on ihan sopivaa juoda pari lasia punkkua. Sen sijaan on aika höveliä, jos ilmoittaa juovansa lasten läsnäollessa pari pulloa, kun se ei tunnu missään, kuten numero 7 - ei suinkaan 13 - teki. 28
niin et ehdi kytätä muita ja relaisit vähän
Nimetön vierailija #36 putosi täysin kyydistä:
ap, ota sinäkin joskus punkkua niin et ehdi kytätä muita ja relaisit vähän
kertonu ottaneensa siellä laivalla..? Meninkö nyt sekaisin?
Siis sinä 28!!
Kysymys kuuluu edelleenkin, kun kerran säälitte ton yhen lapsia. Niin tunnetteko ne paremminkin ja tiedätte faktana että siinä perheessä voidaan huonosti? kun ihan kerran sääliin asti menette? Vai onko vain siitä kyse että kun eivät elä samalla tavalla kuin SINÄ niin sitten niitä pitää sääliä?
Ja TÄÄ on niin huvittavaa. KUN kerran ette varmaan tunne niin ette myöskään tiedä, jos juovat pari pulloa viiniä niin mitäs sitten te kaikki muut Juhannusjuhlijat joiden mökkilomalla menee pari pulloa kossua ja koreittain olutta, lonkeroa, siideriä siinä lasten läsnäollessa?
Eikö teidänkin lapsia pitäisi sääliä tämän perusteella?
Ravintolassa sentään lopettavat tarjoilun kun siltä näyttää ja JOS näyttää. Yksityisillä mökeillä vedetään just niin paljon kun huvittaa, ja riidellään ja huudetaan ja ollaan muutenkin kova äänisiä humalaisia kun on kerran Juhannus hiphei! Ja kuka siellä lapsista huolta pitää?
Mutta mähän olenkin tyhmä ja sisälukutaidoton. Ja sinä määräät miten eletään ja mikä on oikein ja mikä on väärin ja kuka voi huonosti ja kuka voi hyvin.
Olet ihan oikeassa, kyllä mulla on paha mieli kaikkien niiden lasten puolesta, jotka mökillä, ravintolassa, kotonaan tai ihan missä vaan joutuu katsomaan vanhempiensa yletöntä kännäämistä. Ja kyllä, mä lasken ylettömäksi kännäämiseksi jo sen, jos juo "hitaasti illan mittaan tissutellen" pullollisen viiniä per nenä. Se ei kuitenkaan tarkoita että mä itse olisi täydellinen ihminen tai absolutisti. Valitettavasti alkoholinkäytöstä on Suomessa tosi vaikeaa puhua järkevästi, kun aina joku ottaa nokkiinsa ja alkaa inttää vastaan. 28
kenenkään täysjärkisen mielestä YLETÖNTÄ DOKAAMISTA. :)
Ja ap:n viestissä puhuttiin parista lasista punkkua.. taitaa taas mennä kiihkoilijoilla vellit ja puurot sekaisin..
Noi laivabuffat yms on vihonviimesiä paikkoja koska niissä voi vetää miten paljon haluaa eikä kukaan vahdi ( paitsi naapuripöydän av-mammat).
Tavallisessa Ravintolassa todellakin seurataan asiakkaiden käytöstä ja varsinkin lapsiperheiden, on jo laki joka määrää niin ja meidän vastuu se on missä kunnossa kukakin on.
Mutta laivoilla ei kukaan kiinnitä henkilökunnasta huomiota, ei varmasti ehdikään koska työnkuvaan kuuluu siistiä pöytiä eikä vahtia, siis jos nyt ei ala ördää ja oksentaa tms. Saa hakea itse miten paljon haluaa, eikä ole ravintola mittoja käytössä, harva asiakas itse osaa määritellä paljonko on juonut. Voi siis vahingossakin juoda enemmän kun oli ajatellut tai ajattelee juovansa. Sitä mä en tiedä miten vahvaa se laivan hanaviini on, luulisin että laimeempaa ( rahastusta sekin) mutta silti.
Mietin aina esim niitä jotka jatkavat aamulla autolla, eivät tiedä paljonko ovat juoneet. Eikä monikaan varmaan käy puhaltamassa mittariin aamuisin..
t ihan tavallinen tarjoilija
en ota nyt kantaa tohon APn juomiseen, vaan juomiseen laivan buffalla yleisesti.
Niin, taidan sitten olla kiihkoilija, mutta mun mielestä lasten edessä ei vaan kännätä ja piste - sen pari lasia viiniä voi toki juoda. Se, mikä aikuisten kesken on ihan normaalia juomista (esim. juuri se pullo viiniä illassa) ei mun mielestäni ole kovin järkevä tapa lapsistan vastuussa olevan viettää iltaa. Kaikki on katsos suhteellista. 28
Ei ap tosiaan mistään pullollisista puhunut, mutta luepa seiskan viesti uudestaan. Siinä isä ja äiti juovat pari pulloa viiniä eikä tunnu missään. Niitä lapsia minä säälin!