Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulet toimeen mielipiteensä suoraan sanovien ihmisten kanssa?

Vierailija
09.01.2006 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kestä mitään kritiikkiä, saatika sitten solvauksia.

Vierailija
2/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takana sitten jauhetaan turhaa pa***a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sellaiset tyypit jotka luulevat että jokaikinen mielipide täytyy toitottaa ilmoille sellaisena kuin se päähän pälkähtää, kierrän kaukaa.

Vierailija
4/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty tyylistä, miten asiat sanoo suoraan. Voi olla täysi urpokin joka laukoo omiaan, eikä silloin paljon kiinnosta ko hlö.

Vierailija
5/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa mitä todella ovat mieltä ja toisten pitää arvailla ja lypsää tietoa. Mielipiteen ja loukkauksen sanominen ovat eri asioita. Mutta toiset tietysti ottavat loukkauksena minkä tahansa heistä sanotun negatiivisen asian.

Vierailija
6/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta toiset tietysti ottavat loukkauksena minkä tahansa heistä sanotun negatiivisen asian.

Vierailija
7/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

in kiva kun mä olen niin rohkean suorapuheinen" . Ihmisten loukkaaminen on maailman helpointa, eikä ole mitään rohkeaa tai suorapuheista uskaltaa mollata jotakuta päin naamaa.

Vierailija
8/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ihmiset luulevat maailmaa mustavalkoiseksi. Kotona on aina pelattu trivialpursuitia, jossa vanhemmat ovat vielä antaneet lapsensa voittaa. Sitten kuvitellaan, että tiedetään kaikesta kaikki ja kaikki maailman kysymykset ovat joko oikein tai väärin -kysymyksiä.

Koulutuksena näillä ihmisillä on amk ja jokin yliopiston laulu- ja leikkikoulu, jossa tieto on vain kaadettu päähän, mutta mitään ei ole varsinaisesti opittu, ei ainakaan ajattelua eikä uuden tiedon omaksumista ja hankkimista (jotka ovat siis korkeakoulutuksen olennaisin seikka)

Vierailija
9/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä niidenkin tyyppien kanssa toimeen tulee kun ei kerro omia asioitaan heille :)

Minusta ajatus että ihmiset on joko tylyjä suoraansanojia tai selkäänpuukottajia on hieman outo. Ei minun ystäväpiirissäni arvostella muita eikä haukuta päin naamaa.

Vierailija
10/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voi opetella hoitamaan kauniisti ja kohteliaastikin. Eli en pidä.

Vierailija
11/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nämä ihmiset luulevat maailmaa mustavalkoiseksi. Kotona on aina pelattu trivialpursuitia, jossa vanhemmat ovat vielä antaneet lapsensa voittaa. Sitten kuvitellaan, että tiedetään kaikesta kaikki ja kaikki maailman kysymykset ovat joko oikein tai väärin -kysymyksiä.

Koulutuksena näillä ihmisillä on amk ja jokin yliopiston laulu- ja leikkikoulu, jossa tieto on vain kaadettu päähän, mutta mitään ei ole varsinaisesti opittu, ei ainakaan ajattelua eikä uuden tiedon omaksumista ja hankkimista (jotka ovat siis korkeakoulutuksen olennaisin seikka)

Vierailija
12/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorasanaiset ihmiset ovat rehtejä ja sellaisia koristelemattomia, en liitä sitä ilkeilyyn. Mutta siis ihminen, joka puhuu asiasta niiden oikeilla nimillä eli esim. kysyy pomolta suoraan palkankorotusta, eikä vatkaa 45min siitä, että eikös työt oo aina tullut tehtyä hyvin ja ajallaan ja varsinaista asiaa ei suusta saa ulos millään.

Sellaisia joita ei tarvi potkia, että saa selvän mitä tarkoittavat. Eli jos vaikka kaveri suorasukainen persoona ja kysyt haluaako hän mukaan leffaan, hän kertoo sinulle vastaten ei/joo, eikä mitään " mulla ois vissii sellaen juttu kotona mutta kenties saisin sitä vaihettuu ja en minä tiedä, onko se edes hyvä elokuva" jne että helppoa kysymystä jurnataan seuraavat puol tuntia.

Vierailija
13/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tästähän nuo aiemmat kirjoittavat eivät tykänneet (vittu kun oot lihava) vaan asiallisesta suorasta puheesta. Ja kyllä välillä pitää sanoa negatiivisiakin asioita, esim.: Olen huolissani sinun alkoholinkäytöstäsi, taidat juoda liian usein...tai en pitänyt yhtään siitä kehumastasi elokuvasta, se ei ollut minun makuuni

eli mieluummin sanoo noin kuin: joo, katsoin sen elokuvan, olihan se silleen ihan kiva ja joo, emmä tiedä, no ihan mukiin menevä

Vierailija:

in kiva kun mä olen niin rohkean suorapuheinen" . Ihmisten loukkaaminen on maailman helpointa, eikä ole mitään rohkeaa tai suorapuheista uskaltaa mollata jotakuta päin naamaa.

Vierailija
14/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä laukojia edes kiinnosta ihminen ihmisenä, vaan kuka minä itse olen ja mitä mieltä minä olen. Yleensä laukoja ei edes jaksa kuunnella mitä sanottavaa toisella on. Mieleen ei edes tule kysyä, mitä toinen oikein tarkoitti, vaan oma mielipide tulee heti luodin lailla. Keskustele sitten rakentavasti.

Vierailija
15/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan oikeasti viihtyy ihmisen seurassa jonka suoraanpuhuminen on sitä päinnaamaa haukkumista.

Mutta sellanen että uskaltaa sanoa rehellisesti mielipiteensä, ja uskaltaa antaa sitä (rakentavaa) kritiikkiä, on hyvä juttu. Sellasesta tykkään.

Ahdistavaa on sen sijaan joutua arvailemaan ja lypsämään ko henkilön mielipiteitä tai haluamisia.

Vierailija
16/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sitä ihan kaikkea tarvitse kuitenkaan sanoa päin naamaa että rajansa kaikella.

Meillä just eilen oli tapaus kun anoppi joka sanoo asiat suoraan sanoi asiasta mikä ei hänelle kuulu ollenkaan (kyse oli meidän pihasta...)

Kuitenkin sanoi asiasta ja kun mieheni myöhemmin hänelle soitti ja asiallisesti sanoi että en tykkää kun sanot noin niin anoppi suuttui eikä puhunut MITÄÄN koko puhelun aikana, ei sanonut edes moi kun mies lopetti puhelun.

Ja anoppi aina toitottaa että hän sanoo asiat suoraan ja ne kuuluu sanoa suoraan mutta HÄNELLE EI SAA SANOA MITÄÄN ja se jos joku on ärsyttävää!!!!!

Vierailija
17/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä keskustelu provosoi minua sopivasti, koska pystyn kuvittelemaan tällaiset suorasukaiset ihmiset eteeni. Ja tässä ketjussa moni kehui näitä suorasukaisia, joten oletin vastaavani heille. Suorasukaisille minun ei tarvitse myöskään olla kohtelias, koska he eivät ole minulle kohteliaita.

Tosin tässä ketjussa on jo tuotu esiin, että on olemassa hyvää ja huonoa suorasukaisuutta. Voi kysyä suoraan arkojakin asioita jos osaa sen tehdä hienovaraisesti.

Asiatonta on kysyä arkaa (lapsettomuus vaikka) tai yleisesti kunnioitettavaa asiaa (kuten uskonto) lisämääreillä " kun minun tyttärenikin ja kaikki muutkin" . Sanavalintojen lisäksi ilmeet, eleet, äänenpainot, äänensävy ym. ratkaisevat paljon onko kysymys asiallinen vai ei.

Enkä ymmärrä ollenkaan, miksi negatiivista palautetta tulee antaa läheiselle (ydinperhe ja lapsi-vanhempi tai sisarussuhde on eri asia) lainkaan? Fiksu ymmärtää, että jokainen valitsee itse oman elämäntavan ja kunnioitta toisen valintoja eikä yritä esittää olevansa muita parempi omilla neuvoillaan

Vierailija
18/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mietitty, että pitäis joskus oikeen testata ja huikata, että " hei ryppykasa! tuus tänne" .

Näin hän on meille puhunut: " hei ruikkuperse, hei pikkutissi, eihän noilla edes imetä, hei läski, hei valas" jne.

Vierailija
19/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaartelevat. Tyhmiä suoraanpuhujiakin löytyy yllinkyllin ja sellaisten seura ei kiinnosta. Hullu saa olla, muttei tyhmä :)

Ystäväni kertoo kyllä mielipiteensä suoraan mutta koska hän on mukava, ei hän edes haluaisi sanoa että " oletpas lihonnut" . Sehän on vaan idiootin merkki.

Vierailija
20/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstiä tulee suoraan joka asiaan, mutta annas kun yhtään yritätä rajoittaa tämän suvun ämmien touhuja niin heti ollaan inisemässä. Nämä naiset olisivat itkeneet jo monesti jos olisin ladannut heille saman kuin he minulle

Vierailija:

Ja anoppi aina toitottaa että hän sanoo asiat suoraan ja ne kuuluu sanoa suoraan mutta HÄNELLE EI SAA SANOA MITÄÄN ja se jos joku on ärsyttävää!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän