Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hajottanut vuokrakampassa wc-ponttoa yms?OV---------------------------------------------------------------------------------------

Vierailija
09.01.2006 |

Jouduitko maksamaan?Meillä hajos pönttö ja pelottaa soittaa ja kysyä!Vahingossa tietenkin sattui.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hajonnut pöntössä olevan vian takia, niin silloin ei tarvitse maksaa, mutta jos itse hajottanut niin pitää maksaa. Entäs onko teillä vakutuusta joka korvaisi?

Vierailija
2/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduttiin maksamaan yli 100e uudesta. Helsingin Kaupungin kämppä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asunnoissa. Ei olla maksettu mitään. Vuokranantaja on lähettänyt korjaajan ja maksanut laskun.

Vierailija
4/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämästä saa jäädä jälkiä. Juuri tämän takia asutaan vuokralla. Mitä järkeä siinä olisi, että vuokralainen ostaa kämppään hajonneen tilalle uutta? Jos nyt on tahallaan rikottu niin sitten, mutta miten pöntön voi tahallaan rikkoa? Jos palasiksi hakkaa niin se on selvä, mutta ei pönttö ole ihan ok muutenkaan jos noin vaan vahingossa hajoaa.

Mullakin meni vuokrakämpästä pönttö rikki enkä joutunut mitään maksamaan.

Vierailija
5/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme yksityisellä vuokralla ja he eivät mm. vaihtaneet lastensa piirtelemiä tapetteja vaikka ilmoittivat tekevänsä sen, mm. sisään asti vuotavaa kattoa eivät korjanneet, eivät tipahtanutta ränniä tai tiskikonetta joka lakkasi toimimasta. Kaikesta ilmoitimme ihan nätisti ja ajallaan ja yleensä korjasimme lopuksi kaiken itse. Kun muutimme pois, he syyttivät tästä kaikesta (ja paljon muusta) meitä ja haastoivat meidät oikeuteen.

Suosittelen että jos vuokraa (varsinkin juuri yksityiseltä) niin vähintään valokuvaa koko kämpän ennen muuttoa, katot ja lattiat ja kaiken ja samaten loppusiivouksen jälkeen. Meitä syytettiin aiheetta myös siitä että emme olleet siivonneet lopuksi. Ihan uskomatonta toisten ihmisten ahneus.

Vierailija
6/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen vielä yksi esimerkki; he väittivät meidän kuluttaneen parkettia niin että se piti vaihtaa. Väittivät mm. että yhdessä huoneessa jota emme olleet käyttäneet ollenkaan (siellä oli käyty ehkäpä 3 kertaa edes sisällä) oli niin mahdottoman kulunut lattia että se piti uusia kokonaan. Harmitti jälkeenpäin että olimme hoitaneet parkettia kunnon hoitoaineilla, vaihtaneet lastenhuoneen tapetit itse jne.

Vierailija
7/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t yksityiseltä ihmiseltä vuokrannut, niin tuskinpa sujuu yhtä jouhevasti.

Vierailija
8/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
9/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luule ettet joudu korjaamaan...... MISTÄ TE NÄITÄ LUULOJA SAATTE ??

Tottakai joudut korvaamaan toiselle aiheutuneet vahingot.

Ja Wc pytty ei todellakaan ole mikään kulutusosa joka tosta noin vaan hajoo vaan se kestää vuosikymmeniä.

T: vuokranantaja (joka ei todellakaan ostelis uusia pyttyjä HAJOTETTUJEn tilalle)

Vierailija
10/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme vuokranneet nyt hyvän aikaa vuokranvälitystoimistojen kautta. Ei siis ole aavistustakaan nykyisenkään asuntomme omistajasta, koska kaikki asiat kulkevat ammattilaisten kautta. Itselläni on vain positiivisia kokemuksia tällaisesta, kaikki sujuu niin virallisesti. Kävimme paikat läpi ammatti-ihmisen ja välitystoimiston edustajan kanssa ennen kuin saimme edes avaimet, ja paikkojen kunto kirjattiin ylös - kaikki allekirjoittivat ja saivat omat kopiot. Tuo valokuvaaminen olisi varmaan muuten hyvä idea.

nro 5

Vierailija
11/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitettiin , että lavuaari on rikki. uusi tuli tilalle alle päivässä, eikä jouduttu itte maksamaan.

Vierailija
12/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa kämpässä. Toinen oli USAssa, yksityinen vuokranantaja. Jääkaappi lakos käsiin ja se sitten vaihdettiin. Vuokranantaja maksoi.

Toinen Suomessa VVO:lla, korjaaja kävi katsomassa ja ehdotti vaihtoa. VVO maksoi.

Kaksi kertaa liesi ollut toimimaton kämppään muuttaessa (ei kuumentunut vaikka tunnin oottais) ja ne sitten vaihdettu.

Itse olen kerran hävittänyt yhden autotallin avaimen ja maksoin lukon vaihdon.

Vierailija
13/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme niin sinisilmäisiä kun olivat miehen perheen tuttuja että ei tajuttu kuvata paikkoja. Jälkeenpäin ajatellen harmitti, he olivat esim. ihan valehtelematta kaataneet vettä lattialle ja kuvanneet sen. Tietenkin lattia näytti ihan kauhealta - puu märkänä.

Mutta tää on jo menneen talven lumia ja kohta sille ehkä pystyy nauramaankin jo :)

Vierailija
14/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin remonttia ja siellä seinän takana jotakin jyrättiin... Ei jouduttu maksamaan ;)

Vierailija
15/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään tapetin vaihtoa emme joutuneet maksamaan, tietenkään. Ei kämppä voi olla samassa kunnossa kuin uutena. Nämä asiat riippuu myös ajasta minkä kämppä on ollut vuokrattuna. Jos vuokralainen on saanut asunnon puolessa vuodessa ihan kamalaan kuntoon niin on tietenkin eri juttu. Ja sinä joka sanoit, että pönttö kestää vuosikymmeniä. Oliko joku maininnut minkä ikäisestä oli kyse? Asuntoja kun on aika monen ikäisiä... Se meidän asunto oli 70-luvulta. Ja jos uudempi pönttö hajoaa tosta noin vaan vahingossa niin kyllä itse olisin pöntön valimistajaankin yhteydessä enkä vaan alkaisi vuokralaiselta rahoja vaatimaan.

Kyllä noissa tilanteissa usein vaan on niin, että vuokranantaja on aika heikoilla. Vaikka siis olisikin vuokralaisen syy. Niitä tahallisia tekoja on aika hankala mennä todistamaan ja elämisen jäljet kuuluu vuokranantajan maksaa. Itse en koskaan vuokraisi omaa asuntoani kenellekään juuri tästä syystä.

6

Vierailija
16/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöntöstä lohkesi palanen, ilmoitin isäänöitsijälle, isännöitsijä tilasi uuden pöntön, selitin kuinka oli hajonnut sanoi että lasku tulee perässä, nyt on mennyt 6 vuotta ja laskua ei ole kuulunut, olemme muuttaneet kyseisestä asunnosta muualle jo ajat sitten eikä edes takuuvuokrasta peritty, ilmeisesti saivat korvauksen vakuutuksesta.

Vierailija
17/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asutte?? Kuulostaa ihan meidän edellisiltä vuokranantajilta :(

Vierailija
18/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

humalpäissään kaksi kertaa. Toisella kertaa joutui itse maksamaan.

Vierailija
19/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulis että isännöitsijä sais halvemmalla,kuin että itse menisin ja ostasin vähän niinkuin salaa.

Vierailija
20/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutte itse korvaamaan mutta kai olette fiksuna hankkineet kotivakuutuksen joka korvaa??

Jos kuitenkin kaupungin asunto niin on heillä varmaan joku vakuutus, soita isännöitsijälle ja kysy..