Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* HUHTImammojen maanantaitouhut :) *

09.01.2006 |

Huomenta kaikille!

Taidan olla ensimmäinen pinottaja ihan ensimmäisen kerran :)

Eipä tässä kauheasti ole vielä kerinnyt tekemäään. Aamukahvi juotu ja Hesari luettu, vähän aikaa pelasin. Nukuttua sain ihan hyvin, mutta heti kun avaa silmät niin jo tuntuu jossain. Onneksi se lääkäri on 8lta huomen aamulla. Kohta alkaa Sydämen asialla :)

Mutta täytyy varmaan mennä töllön ääreen, kun ei mitään höpinöitä ole :)

T: Viivi_84

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin neuvolassa viime viikolla rv 26+6 ja sf-mitta oli 27... aikaisemmassa raskaudessa oli 24 samoilla viikoilla. Vähän kyllä kammoksuttaa kun viimeksi oli rv 38 sf-mitta 37, mikähän se on tässä raskaudessa ihan lopussa???

Masu on kyllä mahtava, näytän ihan siltä kun olisin loppuraskaudessa, kukaan tuskin uskoo, että olen " vasta" rv 27... mutta ei voi mitään.

Painoa minulle on tullut 10 kg, mutta en jaksa tuota painoasiaa murehtia kun se raskauskohtaista. Ekassa tuli 26, tokassa vaan 3 kg... silti tämä pikkukakkonen oli 400g painavampi kuin esikoinen.

Nyt voi vaan sitten jäädä katselemaan, että miten tässä raskaudessa käy!

Vierailija
22/27 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin vastailen Tildan kysymyksiin. Sfmitta on mulla pienempi ja kasvua seurataan tarkemmin,kasvaa tasaisesti,mutta ei ole kovin iso.Mulla oli 25+5 sf-mitta 24. Kuulostaako pieneltä,vai normaalilta? Ja painoa tullut n. 5 kiloa. Esikoista siis odottelen. Taitaa tulla äitiinsä eli pieni ja pippurinen! :)

Simsku rv 28 (tän hetkistä sf-mittaa en tiiä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/27 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan oltu jo viikko ja tuntuu etten töihin enää menekään. Selän lannekivut aikamoiset, supistelee kovasti, öisin en osaa nukkua jne. Jotenkin tuntuu muutenkin ettei minusta ole tekemään työtäni. Pää on ihan tyhjä ja työni on aika vastuullista ja rankkaa, joten paras antaa muiden hoitaa hommat. Joku ehdotti minulle, että hakisin varhennettua äitiyslomaa. Ja pah! Koska en ole pystynyt edellisissäkään raskauksissa olemaan loppuunasti töissä, en nytkään. Mielummin otan sen saikkuna, ettei lyhene toisesta päästä.

Kaikkien mielestä aika menee nopeasti, minusta ei! Olen tosi malttamaton vauvan syntymän kanssa. Huomena alkaa jo rv29, silti lapsen syntymään on ikuisuus. Jotenkin se loppuaika hirvittää. Ei ole todellakaan ollut helppo edellisillä kerroilla. Sitten molemmat yliaikaistarkkailussa, käynnistyksiä....

Kamalaa valitusta :) Onneksi vauva jaksaa kunnolla jytyyttää! Kääntyisi vaan kunnon asentoon. On pääasiassa poikittain. Hirveä pissahätä kaikenaikaa. Painaa jotenkin rakkoa. Ei oikein voi lähteä lenkillekään, kun pissattaa. Kesällä olisi ihan eriasia. Voisi kilpaa koirien kanssa merkkailla reittejä, nyt ei oikein viitsi.

Tarvii lähteä huutelemaan lapset sisälle, iltapalalle ja sadulle.

Vointeja mammat!

Vierailija
25/27 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tänään lääkäri ja tärkein eli vauvan vointi ja koko kunnossa, mutta kohdun suu oli auennut 1cm:n (tai 1:lle sormelle?) ..en saa lääkärin kirjoituksesta oikein selvää ja sitten se oli ulko- tai sisäsuu mikä oli auennut. niin nyt mietin (vaikka tämä jo kolmas raskaus) että mitä nuo ulko ja sisäsuut on? ja kummasta pitää olla enemmän huolissaan?

lääkäri sanoi, että mun tilanne on ihan normaali uudelleensynnyttäjälle, eikä tarvi vielä sairaslomaa, mutta kahden viikon päästä on extra lääkäri-kontrolli ja sitten (jos tilanne kypsynyt) mietitään saikkua tai jos supisteluja tulee niin niiden vuoksi saa heti ' loma' -lapun. mä en kyllä halua vielä alkaa makaamaan enkä varsinkaan sairaalaan joten toivottavasti tilanne pysyy rauhallisena.

nyt pitää mennä touhuamaan lapsia nukkumaan.

-lottis 27+6-

Vierailija
26/27 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida tosiaan tämä saikulla olo ollakaan mitään harvinaista näillä viikoilla :-) Minäkin tosiaan olin ensin 2½ viikkoa, kun kohdun ulkosuu oli sormelle auki ja reunat pehmenneet. Sitten käväisin 4 päivää töissä ja selkäkipujen ja supistusten sekä väsymyksen vuoksi olen taas saikulla tämän viikon. Kovasti haluaisin takaisin töihin, mutta täytyy miettiä onko siinä mitään järkeä. Kotona kuitenkin 2 lasta ennestään ja työpäivän jälkeen olen niin raato ja huonossa hapessa etten jaksa muuta kuin makoilla ja mennä klo 20 nukkumaan.

Nyt olo kuitenkin ihan ok selkäkipua lukuunottamatta. Ihanaa kun jaksaa lastenkin kanssa touhuta. Sf-mitta on mullakin ollut jotain 27 paikkeilla, joten melkoinen valas tässä ollaan :-)

Huomenna on neuvola ja saapi nähdä joudunko taas sokerirasitukseen, jossa olen aikaisemmistakin raskauksista käynyt, muttei mitään ole koskaan löytynyt.

Nyt iltapalan tekoon ja katsomaan Desperate Housewifes :-)

Pikkis 27+6 (tai jotain)

Vierailija
27/27 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin edellisessa raskaudessa sf oli näihin aikoihin 24, ja sitä seurattiin tarkemmin, vaikkakin mun mielestä vatsa oli silloin " normaali-siro" . Vauvikin kasvoi silloin alakäyrillä, mutta oli kuitenkin syntyessään raskausviikolla 39, 3200g painava, elikkäs aivan normaalin kokoinen. Nyt siis kauhistelen tätä omaa kumpuani, ja Siriinin sanoihin yhtyen: olo on kuin ryhävalaalla!;)