Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Maalismussukat Alkuviikkoon¤¤¤ (ma-ti)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan löysin listan netistä ja muokkasin itselle sopivaksi. Nämä siis löytyvät mun listalta, muutakin " omia juttuja" noi ottaa:)

Neuvolakortti

Kamera

Musiikkia synnytykseen

Miehelle eväät

Itselle naposteltavaa (vauvan hedelmäsoseita) ja juomista (pillimehua on miehenkin helppo juottaa)

Hammasharja ja tahna

Shamppoo ja hoitoaine

Harja ja hiuslenkkejä

Deodorantti

Liivinsuojia

Siteitä (useimmissa sairaaloissa on niitä hemoja, joten jos haluaa ohuita niin yösiteet on hyviä ja mukavampi lähteä sellaisella kotiin)

Huulirasvaa, kosteusvoidetta ja mahdolliset lääkkeet ja vitamiinit

Lakuja ja luumuja vatsan toiminnan helpottamiseksi (mulla oli esikoisen kanssa Semperin luumusosetta, nam)

Imetysliivit

Pikkuhousuja (jos ei halua käyttää siaraalan verkkohousuja)

Sandaalit (sairaalan on kamalia)

Miehelle vaatetta (jos on jäämässä perhehuoneeseen)

Vauvalle tutti (joissain sairaaloissa annetaan pyytäessä ettei tarvii omaa)

Kotiin tulo vaatteet:

Itselle: verkkarit, t-oaita, college, sukat

Vauvalle: body, potkuhousut, sukat. Toppahaalari, villatakki ja -housut villasukat ja töpöset, kahdet tumput, kypärämyssy ja villa pipo. Fleece tms peitto jos autossa onkin kylmä... Turvakaukalo

Toivottavasti tästä on nyt apua. Alkuperäisessä listassa oli muistaakseni myös lukemista ja päiväkirja jne, mutta itse en koe niitä tarvitsevani (nekä myöskään tarvinnut esikoisen kanssa. On siellä sairaalassa tekemistä)

-Santtu

Vierailija
42/45 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä olisi takana ja pieni hetki rauhaa ennen kuin menen laittamaan ruokaa. Meillä onkin tänään ensimmäinen perhevalmennuskerta. Kerran viikossa ja kolme kertaa yhteensä tarjotaan täällä meillä. Niin, ja sitten on tutustumiskäynti tuonne Jorviin.

MOBILE. Meillä ei vielä ole mobilea, mutta mä haluaisin joko ihan perus-perus mallin tai sitten semmoisen Nalle Puh -aiheisen. Täytyy käydä Lastentarvikkeessa katsastamassa valikoima.

HENGEN AHDISTUS. Minullakin vauva saa aikaan välillä ahdistavan tunteen tuonne rintaan. Vauva on niin korkealla ja koska on rt, niin potkut osuvat melkoisen ylös. Jonkun verran liikkuminenkin aiheuttaa tuota ahdistusta.

SYNNYTYSPOHDINTOJA. Kovasti tuleva synnytys täälläkin mietityttää. Oikeastaan vasta tässä parina viime päivänä on alkanut jopa pikkuisen pelottaa. Mulla kun on omasta mielestäni kauhean matala kipukynnys, niin pelottaa, kestänkö minä sitä hurjaa kipua, mikä synnytyksestä mitä suurimmalla todennäköisyydellä aiheutuu. Onhan niitä kaiken maailman kivunlievityksiä, mutta ensikertalaisena kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, että mietityttää nekin. Ja osaako sitä tositilanteessa edes ajatella niin selkeästi, että tietää, mitä osaa vaatia. Mutta toivottavasti tätä asiaa on vielä aikaa pohtia.

SAIRAALAKASSI. En ole edes vielä pohtinut koko asiaa. Hurja, pitäisköhän sekin jo pakata valmiiksi? Minäkin olisin kovasti kiinnostunut tietämään, mitä kaikkea kannattaa ottaa mukaan ja mitä " talo tarjoaa" .

CADAVERA. Kiitos onnitteluista! Tuntuuhan tämä hyvältä vihdoinkin valmistua, vaikka en minä sentään kymmentä vuotta olekaan opiskellut. On mukava jäädä äitiyslomalle kuun lopussa, kun tietää, että opiskelut on ohi ja työpaikkakin on ja pysyy loman ajan.

( . ) ei kummempia. Väsyttää, närästää ja särkee joka paikkaa. Siinäpä ne. Masu on valtava ja olokin tietysti kuin valaalla. Kävely ja kumartelu ym. tuntuu jo melkoisen ikävältä. Supistelee päivittäin. Kipeitäkin suppareita on koko ajan enemmän ja enemmän.

Nyt mun on pakko mennä laittamaan ruokaa, että ehditään sinne valmennukseen. Mies on vielä töissä. Lupasi kyllä auliisti tulla viiteen mennessä, että ehtii syömään ja hengähtää sekunnin ennen valmennukseen lähtöä.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Lily & Nappo 32+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/45 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin tosiaan olla ihan muissa sfääreissä silloin synnytyksessä ja sen jälkeen. En ottanut mitään kipulääkkeitä mutta olin kai muuten psyykannut itseni jonkinlaiseen hypnoosiin :). Meilläkin oli kamera mukana mutta ei sitä ois muistettu ollenkaan käyttää ellei kätilö olis kysynyt halutaanko että hän ottaa meistä kuvan. Ja me ei edes muistettu kysyä onko vauva tyttö vai poika, kai se ei tuntunut tärkeältä... Vauva oli jo peittoon käärittynä rinnalla ennen kuin tuollainenkin pieni yksityiskohta tuli mieleen!

Vierailija
45/45 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie meinasin kyllä kieltää sairaalahlökuntaa antamasta vauvalle tuttia. Haluan varmistua, että imetys ei ainakaan sen takia mene persiilleen.

Kannattaa varmaan kysyä/varmistaa sairaalasta, jos käy siellä tutustumiskäynnillä, että mitä sieltä saa mukaan vai saako mitään, ettei tule sitten varastaneeksi mitään...

-jossara-