Kuinka usein vaihdatte tutit uusiin?
Siis nuo huvitutit. Kun muistaakseni tutipakkauksissa sanotaan, että pitäisi vaihtaa 1-2kk välein. Mä oon vaihtanut suurin piirtein kuukauden välein, kun kuukauden käytössä olleet tutit on jo sumean värisiä tutiosasta, ja näyttää siksi aika likaisilta. Kannattaisikohan siis vaihtaa näin usein, mitä ootte muut mieltä? Miten te muut äidit teette?
Kommentit (6)
Niin.. vaavi 4kk ja niistä syönyt tuttia n.3kk, ja nyt vasta aion vaihtaa uusiin.
Mutta eipä meilläkään syödä tuttia kuin päikkäreillä, ja tutit ovat vielä kuin uusia. Kirkkaita siis.
Mistähän tuo suositus muuten tulee, kellään viisaammalla tietoa?!?
Haurastumisesta, hygieniasta vaiko mistä..
Vaikka vauva ei koko aikaa tuttia syönytkään. Sitten kun käyttö rajoittui nukkumiseen (8kk) niin 1-2kk välein.
Nehän toki suositellaan vaihdettavaksi 1-2kk välein, mutta, mutta...Minä suosin niitä silikonisia tutteja ja nehän eivät mene miksikään tuossa ajassa, joten aika harvakseltaan olen vaihtanut.
Ne luonnonkumiset taas menee todella pian " tahmaisiksi" luttanoiksi ja niitä kyllä ymmärrän vaihdettavan tiuhaan.
Eli kun poikasemme syntyi 24. päivä, niin niillä tietymillä vaihdamme uusiin tutteihin. Niin se on helppo muistaa, milloin pitää vaihtaa..
olen ajatellut pitää tutteja 2kk. Elleivät ne sitä ennen haurastu, näytä huonoilta tms. Täytyy vetämällä testailla.
Keitättekö te huvitutteja? Itse keitän päivittäin.
Päivä siis käytetään ja sitten keitän n. 1-2min.
Haurastuttaa varmaankin tutit piloille..
10kaks ja poju 6vkoa
Meillä tutit vaihdetaan uusiin varmaan parin-kolmen kuukauden välein. Poika ei tosin syökään niitä kuin nukkuessaan eli käyttö on aika vähäistä. Eivät edes ole mitenkään likaisen oloisia. Pitäisi varmaan vaihtaa useammin ; )