Kokemuksia Procrenista (jarrupiikki PAS-hoidossa)?
Ekaa kertaa PAS! Tarkkaa aikaa ei vielä tiedossa, mutta helmikuulle menee varmaan. Yksi inseminaatio takana sekä kaksi ICSIä, joista ensimmäinen meni täysin fiaskoksi. Toisestakin tuli miinusta, mutta ekan kerran saimme kolme alkiota pakkaseen. Toivottavasti pärjäävät sulatuksessa.
Pistän jarrupiikin ensi viikolla ja sitten odotellaan kuukautisia alkavaksi.
Toivo on jo aika matalalla kun meissä on niin monenlaista vikaa. Alkioita aina saadaan mutta eivät sitten lähde jakaantumaan...
Onko teillä muilla kokemusta Procren-piikistä? Millaiset oireet tulee ja miten pian piikin pistämisestä oireet alkavat? Edessä on juuri tosi tärkeä duunihomma kaksi päivää pistoksen jälkeen. Aika rankkojakin menopaussin kaltaisia oireita (hikoilua, mielialanvaihtelua yms.) se lääkäri lupaili. Hui!
Kommentit (3)
Mulla on ollut procren nyt jo yli kuukauden vaikuttamassa elimistössä ja olen päässyt helpolla.
Sumuista mulle tuli aikoinaan pahemmat oireet.
Nyt ei ole ollut mitään mielialavaihtelua, ei mainittavampia päänsärkyjä (sumuissa oli kovat !).
Nyt on välillä hikipuistatuksia, mutta eipä ne normaalia elämää häiritse.
Öisin niihin saattaa heräillä ja muutenkin tuntuu että uni on levottomampaa.
Lisääntynyt pissatarve on yksi oire, mutta sitäkään en laskisi mitenkään ongelmalliseksi.
Mutta yksilöllisiähän nämä ovat, toivotaan että sullekaan ei tulis mitään pahoja !
jota kesti noin 1.n vkon. Alkoi melkein heti piikin otettuani. Muita oireita en huomannut.
Mulla oli edellisessä IVF:ssä Procren-piikki jarruna. Mulle tuli oireita vasta n. viikon päästä pistämisestä: ne ihanat vaihdevuosioireet hikoiluineen terästettynä muutamalla messevällä migreenillä (tuota migreeniä mulla on muutaman kerran ollu siis muutenkin, jarrun aikana vaan iski paljon normaalia tiheämmin). Ekan viikon ehdin jo tuuletella, että näin helpolla päästään :)
Taitaa olla aika yksilöllistä oireiden ilmaantuminen, luulisin että on ihan verrannollista muihin jarruihin. Onko sulla aimmin tullu sumuista (tai kapselista) oireita?