Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi pelkää joutuvansa Helvettiin, miten käsitellä asiaa?

24.07.2006 |

Kyse ei ole ihan pikkulapsesta vaan esiteini-ikäisestä, joka muutti meille noin vuosi sitten, kun välit isäpuolen kanssa menivät pahasti solmuun. Isäpuoli ja nykyisin kai äitikin ovat herätyskristittyjä ja varsinkin isäpuolen puheissa Helvetti vilahtelee yhtenään. Helvettiin joutumista on myös käytetty pelotteena kurinpidossa ja ilmeisesti myös suoraan ilmoitettu, että lapsi joutuu Helvettiin. Lapselle on myös kerrottu värikkäitä kuvauksia siitä, kuinka hänelle tärkeitä vainajia kituu tulijärvessä. Lapsi on aiemmin yrittänyt toimia niin, että ei Helvettiin joutuisi, mutta kun ei ikinä ole osannut olla tarpeeksi kiltti, on nyt luovuttanut ja tyytynyt kohtaloonsa, mutta tämä tietysti aiheuttaa kovaa kuolemanpelkoa ja muitakin pelkoja.

Me olemme itse epäileviä tapaluterilaisia ja täysin pihalla siitä, miten asiasta pitäisi lapsen kanssa puhua ja miten hänen pelkojaan käsitellä. Itseasiassa edes tiedot kirkon opista kadotuksesta ja pelastuksesta ovat päivittämättömiä sitten rippikoulun ja suurelta osalta unohtuneet. Tuntuu melko kädettömältä tämän asian suhteen. Löytyisikö täällä palstailevilta ideoita?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. niin varmasti ja kuten,Isosta Kirjasta voi hyvin lukea: "(2:20) ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa

ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa

hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."

Ei tämä, mitä Jumalanpoika sanoo, pitäisi ketään peloittaa; päivastoin! 

Luottaa elämään ja rakastaa, kaikkia. Itseäänkin..

Vierailija
42/42 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettei väliä mihin sitä joutuu. Molemmilla puolilla on hyviä tuttuja odottamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla