Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKALAHJAT SUNNUNTAINA

08.01.2006 |

Yllytyshullu ilmottautuu! Aloitin sitten uuden pinon jo tänään että saadaan vähän järjestystä tuohon viestiryöppyyn... Jospa tälläiset taustailijatkin sitten innostuisi enemmän tarttumaan näppäimiin, toivottavasti!

Meillä pari aamua uinailtu onnellisena yhdeksään asti, mutta tänä aamuna herätys 6.30, ja nyt jo ekoilla päiväunillaan... Pienen elämä on sellaista. No, nyt on jo isommat ylhäällä joten minäpä alan laitella aamupaloja.

Meillä ei ihmeempiä, ens viikolla ois 3 kk neuvola, jossa sit se eka piikki. Me ei lähdetty rokotustutkimukseen, vaikka se olisi ollut tarjolla. Tuntui että on niin pieni tuo koehenkilö, että päätettiin jättää väliin...

Vastaan noihin kyselyihin, jotka muistan tosta jättipinosta: Meillä on Liberot käytössä, Pampers ollut myös alkuun kuvioissa, mutta jotenkin pidän Liberoista enempi. Päivällä käytetään midiä ja yöllä olen pitänyt jo Maxia! Paremmin riittää koko yöksi, kun tuota maitoa kiskotaan urakalla pitkin yötä.

Vaatteet menee 60-70 senttiset, bodyt käy ennemmin pieniksi kuin housut, saman koon housuissa on vielä kasvunvaraa kun body jo vinkuu ja soi!

Rauhallista sunnuntsipäivää mammat, ulkoilkaa ja nauttikaa pikkupakkasista! Toivottavasti tänä talvena ei tulis kovin pitkiä paukkupakkasia!

Päippy, Juho ja muu pesue

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kun kirjoittelin kuinka aada meni nukkumaan illalla aikaisin.(ilman kiukuttelua)Arvatkaas miten kävi?No neiti valvotti puoli yhteen..:((

Vaippaan kun oli tullut TOSI iso kakka,piti käyttää pesulla niin siihenhän sitten herättiin ja oikeen kunnolla.No tämä on tätä elämää,tänään tuo nauratti,kun miehen kanssa kahvipöydässä juteltiin siitä,mutta yöllä ei ollut hauskaa kun itteensäkin ois nukuttanut.

Tänään oli aika pirtsakka pakkanen,tosi hyvä ulkoilu keli.

Vaikken minä kyllä siitä ole ehtinyt nauttimaan,kun tuli yllätys vieraita,nyt nekin jo kyllä lähti.

Kyllä muuten tämäkin pino on kasvanut.Tuntuu,että nyt on kaikilla paljon enemmän asiaa kuin odotusaikana.

Noista vaatteista,meillä on käytössä tällä hetkellä 56-62cm.Tosin 56cm bodyt tuntuu jo piukeelta,et niistä pitäis luopua,mut musta tuntuu vaan haikeelta,kun lapsi noin lujaa vauhtia kasvaa..ei huomatakaan kun ollaan jo kesässä...nyyh!

...neiti heräs..joo kyllä täytyy mennä syöttö puuhiin,se taas mun pienestä hengähdystauosta,kahvikin jäi juomatta.

Palaillaan!!

johannu&aada 2.5kk

Vierailija
22/26 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa hyvä että sunnuntaille oli ihan oma pinonsa. Alkoi jo olla työlästä lukea yli sadan kirjoituksen pinoja, vaikka onkin siis täysin hieno juttu että meillä lokalahjoilla juttua riittää :) Taidetaan olla ihan sieltä aktiivisimmasta päästä mitä näihin kirjoituksiin tulee :) Hyvä me. Siispä kannatan myös tätä pino per päivä periaatetta!!

COPPOLALLEkin onnittelut pikkusisaruksen johdosta. MAMMA21:stä jo onnittelinkin aikaisemmin. Muistan kyllä hyvinkun tuota esikoista (6v) odotin niin silloisen anopin kanssa oltiin samaan aikaan raskaana ja tyttäreni sai itseään 4kk nuoremman sedän sitten helmikuussa :)

Pari GALLUPPIAKIN täällä oli pystyssä. Ensimmäiseen, eli mitä äitiysloman jälkeen sanoisin, että haavena olisi ainakin olla kotona siihen asti että tää kuopus olisi 1,5-2 vuotta. Siis AINAKIN sen verran. Esikoinenhan menee kouluun ensi syksynä ja keskimmäinenkin sitä seuraavana, joten kai se olisi hyvä olla kotona kun molemmat koulutiensä aloittaa.

Toisessa gallupissa kadonneiden vatsalihasten perään huhuiltiin. Juu kyllähän nuo suhteellisen yhdessä tuntuu olevan kun tosta masun päältä painelee, joten oikeaan suuntaan kai menossa.

Ja tästä mitä oivallisin aasinsilta projektiin " kesäksi kuntoon" . Eli nyt on viikko mennyt ilman mitään hyvää (=suklaa,karkki,limu jne) ja terveellistä ruokaa puputtaen. Tässä viikossa painonlasku on ottanut hyvän startin ja yhteensä 2,3kg lähti. Me otettiin siis miehen kanssa asiaksi että huhtikuun loppuun mennessä tietty määrä pitää olla lähtenyt ja mulla se määrä on 7kg. Tällöin painaisin sen 55kg (nyt siis enää reilu 5kg pudotettavaa) joka olisi hyvä. Ja kyllä se askelmittari on osoittautunut kivaksi kaveriksi. Tosin nou lenkit joita nyt vedetään, on sen suunnilleen 4300 askelta, joka kyllä jää kauaksi Hanna Partasen suosituksista ;) Parempi kai sekin kuin ei mitään!!!

NASULIN lapsukaiselle vielä myöhästyneet 6v onnittelut ja myös te jotka hääpäivää vietite (ainakin EMPPU jos en ihan väärin muista) :)

JOHANNU kurja kuulla hauvasta huonoja uutisia. Paranemisia sinne päin ja voimia.

VAIPOISTA sen verran että Liberot meilläkin käytössä ja koko tällä hetkellä MIDI. Pojulla oli tuossa alle 2kk ikäisenä painoa sen reilu 6kg niin menee hyvin eikä pahemmin falskaile.

VALLU kyselit tutista. Meillä poju ei kyllä tuttia myöskään huoli. Varsinkin iltaisin juuri nukkumaan mentäessäimee raivokkaasti tissillä kauan aikaa ja silloin monesti tekisi mieli se tutti sinne suuhun tunkea, mutta ei niin ei. Toisaalta ihan hyvähän se toisaalta näinkin, mutta tuntuu vaan hassulta kun nuo kaksi muuta lasta ovat olleet innokkaita tutin lutkuttajia :)

Eipä tässä sen ihmeempiä tällä kertaa. Vielä minäkin mietin että kierukka vai pillerit, pilllerit vai kierukka, mutta saa nyt nähdä. Siihen asti käytössä ystävämme herra Kondomi. Menettelee vaikka kalliiksi käykin, varsinkin kun tässä on vähän innostuttu....

Ciao t:sinilainen ja Juhana huomenna 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNULTA kysyn ja muiltakin joilla rintakumi käytössä, niin kuinka usein keitätte niitä? Olis joo tosi mukavaa päästä niistä eroon, miten helpolta imettäminen tuntuiskaan ilman niitä! Meidän Lotan käsi ku välillä viuhtoo niin kumi lentää jonnekin ja paita maidossa sen jälkeen, välillä se on niin uuvuttavaa, ku joka syötön jälkeen on mentävä heti huuhtelee. Varsinkin öisin ei kivaa...Nooh, pääasia et imettäminen muuten sujuu ja maitoa riittää hyvin.

Meillä tosiaan ens perjantaina täytetään 3kk, Lotta on kovin iloinen vaavi, kovasti sylissä pyrkii jo istumaan! Lattialla ei oikein viihdy, ei ainaskaan yksin. Yöt menee kivasti, nukahtaa 22-23 aikoihin ja heräilee syömään 1-2 kertaa ennen kuin noustaan sängystä 9-10 aikaan aamulla. Viime yönä heräs vasta hieman ennen 6 syömään, tai noh aamuahan se jo on.

Me käytetään Libero Midi-vaippoja, en oo muita kokeillutkaan, Pamperseja oli ihan vaavina välillä.

Ja mä meinaan jäädä hoitovapaalle äippäloman jälkeen, minäkin ANNUn tapaan haaveilen toisestakin vaavista mut ei ihan vielä ;) Masukuume on kyl jo...ihaillen katselen mun raskauskuvia...:)

Eipä tässä muuta, tosi kiva et nyt on sit joka päivälle oma pinkka!

Nelliina ja Lotta

Vierailija
24/26 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Mä pesen kumit joka kerran jälkeen miedossa astianpesu aineessa. Keitän ne ehkä kerran viikossa, tiedän aika harvoin, mut ne ainakin näyttää ja haisee puhtailta. Kuivaan ne myös " ilmavasti" . Mulla on kaksi kumia koko ajan käytössä ni ei tarvii yöllä pestä;)

Mulla tosi masis tai jotain päivä tänään, tuntuu ettei jaksaisi tota " rääpälettä" ollenkaan. Ei se huuda, nauraa vaan, mut koko ajan pitäis olla seurana ja kun nukkuu ni väärään aikaan, just kun telkasta tulee jotain tosi " mielenkiintoista" ni pitää olla seukkaamassa hänen kanssaan. No huomenna päivä uusi. Ja kai sekin vaikuttaa kun mies on TAAS koko päivän ollut hommissa.

Kivaa iltaa kuitenkin kaikille

annu

Vierailija
25/26 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vasta tämän vauvalehden keskustelupalstan ja tämän lokakuisten keskustelut. Olen lueskeskellut näitä muutaman viikon ja ajattelin nyt kirjoittaakin jotain.

Meidän poika syntyi 17.10. 2 viikkoa etuajassa.

Edellisellä neuvolakerralla ennen joulua mitat olivat 5430 g ja 57.5 cm.

Vaatteista 50 cm ja 56 cm (paitsi parit housut) ovat pieniä, eli pääosin käytössä on 60-62 cm. Olen huomannut saman, kuin muutkin, eli puolihousut menevät pidempään kuin bodyt.

Äitiysloman jälkeen GALLUP:

Ajattelin olla koton vuoden loppuun asti. Sitten mies on kotona toukokuuhun asti. Kesälomajärjestelyillä saadaan niin, että poika menisi hoitoon elokuun alusta, Hieman vaatii tiukempaa kuria rahan kanssa, mutta kyllä se onnistuu, kun niin haluaa. Yleensä kaikki menee mitä tulee, ja kyllä sitä opiskeluaikanakin pärjäsi. Pitää vain opetella nyt hieman tarkemmin katsomaan, mihin rahaa laittaa.

Vatsalihaksista:

Jaa, melko löysä masu on. Mutta aloitan jumpan huomenna, jospa siellä ryhmän mukana saisi vatsaankin hieman lihaksia takaisin.

Vaipoista:

Pääosin olen käyttänyt Liberoa. Yksi Muumi-vaippa paketti oli käytössä, kun saatiin. Myös Lidlin vaippoja on kokeilussa. Liberossa menossa nyt Midi koko. Joskus kyllä se falskaa, pissat tulee läpi. En tiedä, onko vaippa vain laitettu huonosti...

Tutista:

Kelpaa kun mennään päiväunille vaunuihin ja kun laitan kantoliinaan, kun kitisee. Usein nukkuukin liinaan minuutin päästä. Mutta yöllä ei kelpaa. Olen opettanut (voi minua, minkä tein!!!) pojan siihen, että nukahtaa tissille, sitä sitten lutkuttaisi. Nyt toinen rinta hieman arka, en voi antaa " lutkuttaa" sitä huvituttina. Ja siitäkös huuto. Edellisenä yönä huudettiin neljään asti. Eli sitä saa niittää, mitä kelvää. Nyt pitää yrittää keksiä joku muu ilta/nukkumisrituaali, että saisi tuosta tavasta eroon. EIlen huusi vain puoli tuntia, jospa se siitä. En ihan tajunnut, mitä tein, kun annoin tuon jatkua 2 kk. Se oli vain niin helppoa itselle. niimpä!

Nukkumisesta:

Nukkuu samassa makkarissa ja usein samassa sängyssä. Ei olla oikein saatu nukkumaan omaan sänkyyn (katso tuttijuttu, siinä lie yksi syy..)

Olen yrittänyt omaan sänkyyn, mutta tunnin huudon jälkeen yleensä annan periksi. On poika sitkeämpi kuin me. No, tuotakin tarvii alkaa yrittämään hieman useammin, koska kyllä sitä itse nukkuisi paremmin, kun ei tartte pelätä, että kääntyy pojan päälle tmv. Ja olisihan se parisuhteen kannalta myös parempi, että poika nukkuisi omassa sängyssä.

Päiväunista:

Meillä nukutaan pääosin kahdet päikkärit. Ekat n. 2 tunnin heräämisen jälkeen, kesto aika tarkalleen aina 3 tuntia. Toiset sitten joskus viiden maissa, kesto taas 2-3 tuntia. Ekat aina ulkona vaunuissa, tokat ulkona tai kantoliinassa sisällä.

Menkoista:

Mulla ei ole menkat virlä alkaneet, eikä tarttiskaan alkaa.... Mutta kaipa sekin vaiva palaa ennemmin tai myöhemmin.

Yritän jatkossakin kirjoitella, kiitos pinon aloittajalle!

t. Harju ja Atte 2.5 kk

Vierailija
26/26 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkee että on päiväpino paikallaan kun kolme sivua tekstiä tulee päivän aikana... huh!

Annulle: tuttu tunne... mulla itsellä menee hermot melko pian nykyään jos poika itkeskelee enkä löydä siihen syytä. Sitten saatan olla huonolla tuulella koko illan vaikka mieskin olisi Roopen kanssa illasta paljon. Mielestäni tuo ärsytys on ihan normaalia, don´t worry! Ja tosiaan tässä vaiheessa sitä seurustelua tarttee noiden kans harrastaa kun eivät vielä yksikseenkään kovin kauaa viihdy. Mom gotta do, what mom gotta do... noin niinku muunneltuna :)

Tutista ja päiväunista vallu kyseli: Meillä Roope on piikuhiljaa alkanu huolia enemmän tuttia, lähinnä silloin kun on väsynyt. Jos yrität antaa sitä sille rauhoituskeinoksi kun itkee, suuttuu kahta kauheammin. Yöt nukkuu ilman tuttia.

Päiväunista: meilläkin ollut tässä tällainen kausi menossa, ettei päiväunia liioin nukuta. Tunti oli maksimi mitä nukuttiin. Tosin toivon ja rukoilen että olisi paranemaan päin, tänään nukkui yhdet pidemmät unet jo kuitenkin. Illasta herra sitte torkkuu sitterissään 30-45 minuutin pätkiä, tai jopa lyhempiä. Auttaa en osaa, meillä nuo pidemmät unet ollaan nukuttu mahallaan vaunuissa sisätiloissa...

Harjulle tervetuloa palstailemaan!

Johannu: Meillä Roope laitto nukkumaan eilen vasta silloin puoli yhden aikaan... tosin valvottiin itsekkin. Mutta silti, vaikka yötoimet, eli vaipanvaihto, yövaatteet päälle, valot himmeeksi telkkua pienemmälle niin siitä huolimatta poika vaan valvoo. Toivottavasti jossain vaiheessa vaihtaa rytmiään aikaisemmaksi

Nyt tyhjeni pää, en muista mitä vielä piti kommentoida...

Palaanpa asiaan

öitä kaikille

Misuli ja Roope