Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>->KUTTUSET sunnuntaina<-<

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, uskallat syödä. Listeria tuohoutuu kuumennettaessa joten hyviä herkkuhetkiä! =)

Vierailija
42/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriabakteeri kuolee +72C ja sitä kuumemmassa lämpötilassa.

Hyvää ruokahalua :)

Ja musta vakuumipakatuissa lihoissahan sitä harvemmin on, kun liha ei ole niin hyvä kasvualusta listerialle, kun taas maitotuotteet ja kala on..

Mä oon syöny fetat ym enkä jaksa kyllä stressata juurikaan. En vedä päivittäin enkä ylettömästi, vaan kohtuudella, ihan kaikkea..

SUurin osa kuitenkin nuo kaikki on valmistettu pastöroidusta maidosta jne.

Lynette, harmi ettei meidän lähellä ole valintataloja ;) Meillä taas lähikauppa myy pokkana jo vanhemtuneita tuotteita alennuksella, onkos se sallittua?? Musta ne kuulus antaa joko ilmasiks tai laittaa mene pois :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se mun mielestä on sellanen ketjujuttu, että se on kaikissa valintataloissa. Ja muistaakseni se on myös joko euro-tai citymarketeissa...Muistasin nähneeni muuallakin sellasen tekstin.

Ja noihin ruokajuttuihi, mähän en TIEDÄ niistä mitään, mutta maallikon järjellä ajatellen ne bakteerit kyllä kuolee kuumennuksessa,eli voi syödä. Mut niinku sanoin, tää ei oo täysin varmaa tietoa. =)

Vierailija
44/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä olikin monta samaan aikaan varmistamassa, että Soffu ja pikkuinen saa masun täyteen! =D

Vierailija
45/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai miten niin kaikilla kokoajan " kanavat auki" !!!!! :)

Voi et, mulla on vähän sulosia työkavereita: yks päivä meidän kokkipoju kyseli et oonko raskaana ja otti sen täytenä vitsinä... No joo vähän arvuuttelee et voisko olla totta: äsken se sitten julisti toiselle työkaverille että Miitsupas on raskaan!!! ;) ja vitsillä edelleen.. mä vaan myöntelin et niin oon... vähän niitä hävettää varmaan kun ne tajuu ettei se ookkaan vitsi!! :) huomaa että oikein bilehilekakskybäsii: ne ei voi ees uskoo et joku vois olla raskaana!!

Vierailija
46/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiitos! Kyllä ne kysymykset tänne aina nakkaa ku saa nopeiten vastauksia ja vielä luotettavia!

Ootte parhaita!

Vierailija
47/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TODELLAKAAN OLE SALLITTUA!!!!!!! Vanhentuneita tuotteita ei sais edes ilmaseks ANTAA asiakkaille, meillä ainakin ollaan siitä todella tarkkoja!! Kannattaa ottaa asia puheeks siellä. Vanhentuneissa elintarvikkeissa kun voi olla pöpöjä, se kauppa joutuu siitä vastuuseen jos ovat niitä vanhentuneina myyneet. Mutta jos haluavat ottaa riskin, siitä sitten vaan... Aika outoa. Mitä jos joku esim joutus sairaalaan syötyään jotain pilaantunutta. Ei vissiin paljon ajatella. Siitä ilmaseks antamisesta en tiedä, voiko laki siihen puuttua,mut uskoisin et se on kyllä ihan oikeesti kielletty myydä vanhentuneita edes alennuksella.

Mä tosin oon vaan kassalla, oikee elintarvike myyjä tietäs paremmin näistä laillisista jutuista. =D

Vierailija
48/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun asiakas oli joskus pari vuotta sitten löytänyt kaks päivää vanhan paistin meidän hyllystä, kysyi saako alennuksella ostaa, vastasin että ei oo sallittua, että mun täytyy heittää se roskiin. Se kysy, että enkö voi antaa sitä hänelle, soitin osastolle mut ne sano sieltä, että missään nimessä ei saa antaa vanhentunutta. Se asiakas oli aika kiukkunen, kun meni " hyvä" paisti roskiin, mut meillä tosiaan olla aika tarkkoja noista jutuista, ettei kelleen satu mitään.

Vierailija
49/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yleensähän ne tuotteet myydään alennuksella ENNEN kun ne vanhentuu, tai korkeintaa samana päivänä kun päiväys on. Meillä esim lihatuotteet myydään -20% päivän tai kaks ennen viimistä käyttöpäivää, einekset -40% ja maito/juustotuotteet -50%. Mut ne kai on ihan kauppakohtasia, et millon ne alentavat ja kuinka paljon.

Tulipas nyt kauppa-asiaa =D

Vierailija
50/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän fiksu käytäntö on. Ois kyllä aihetta ottaa monen kaupan oppia.

Meidän kylän pikkukaupasta ei yleensäkään voi ostaa muuta kuin pakasteruokaa, onneks ne on sentään olemassa. Kaikissa muissa on miltei tarjouslappu päällä tai sitten viiminen käyttöpäivä on huominen.. Ärsyttävää, ne kun ei laita tuoreita ees tiskiin ennenkun vanhat on menny joten jää sitten ostamatta.

Maidotkin pitää erikseen pyytää, jos haluaa tuoretta.. Mä kun en periaatteesta osta sellasta minkä päivä on lähellä, varsinkin kun taustalla näkyy jo laatikot joissa tuoreet on, mutta niitäkään ei tuoda tiskiin niinkauna kuin ykskin litra vanhoja on olemassa.

Kumpikohan kaupalle mahtaa olla parempi, saada asiakas ostamaan vanhaa vai ei ollenkaan..

No kesäsin kun täällä on paljon mökkiläisiä yms niin on vaihtuvuuskin suurempi ja hinnatkin kyllä taas sen mukaset..

Vierailija
51/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just viime syksynä hygieniapassi kokeessa ja luin siihen ni asiat tuoreessa muistissa. Mitään tueretuotteita ei saa myydä enää päivämäärän jälkeen eikä antaa ym.

Meillä kiskassa monet antaa asiaskkaiden kahviin vanhat maidot--> tiättekö kun ottaa kupin kahvia ni maitoa täytyy olla tarjolla. Mua raivostuttaa se!!!

Sama kun olin päiväkodissa töissä tai viime kesällä siellä lastenleirillä ni sain moneen kertaan perustella miksi en anna edes päivän vanhaa jugurttia lapsille. Saakeli minä en ota sellasta vastuuta toisten lapsista, että ne saa sitten jotain oireita. On aivan eri asia antaako kotona omille (en antas) lapsille tai syökö itse. Itse voin kyllä syödä! Mutta miettikää nyt jos te tietäsitte että teijän lapsille annetaan vanhaa ruokaa päiväkodissa!!! Ei kiva! Ei sitä kaikkee nää silmillä mitä niissä ruuissa tapahtuu. Varsinkin pienen lapsen maha ei kestä paljoakaan vanhoja ruokia.

Sairaalassa töissä olessani näin tapauksen kun yks ukko oli syönyt homehtunutta leipää ja oksensi siellä kolme päivää putkeen niin et laitettiin sille eka nenämaha-letku ja sitten syötettiin suoneen ku oksensi taukoamatta. Oli vähän elimistö menny sekasin!

No mä oon aika tarkka näistä ruoka- ja terveysasioista. Tehkööt itelleen kuka tahansa vaikka vuoden vanhoja leipiä mutta ei muille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huh, sainpas vaahdottua tästäkin asiasta kunnolla, kiitos!! : )

Anteeksi kirjoitusvirheet. Sydän lyö tuhatta ja sataa vieläkin ku on niin tärkee asia ni kiihtyy tässä itsekin!

Heh!

Vierailija
52/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kauppatavaroista: vähänkö suututtaa jos tulee ostettua normaalilla hinnalla esim maitoa ja päiväys menee umpeen ihan just: meilläkin pyritään että käydään kaupassa esim kerta viikkoon ja sitten jotain pienempää haetaan viikon varrella. Sittenkun se 3-4 litraa maitoa meneekin vanhaksi heti oston jälkeen niin saa miettiä mihin sen saa pikasesti kulumaan... maitopuuroo ja lettuja/pannaria syödään sit...

Kiva ois ostaa se pari litraa alennuksella kun menee vanhaksi ja sitten sitäkalliimpaa mikä säilyis...

Tuosta ilmaiseksi antamisesta: taitaa olla kiellettyä antaa ilmaiseksi vaikka muuten meniskin roskiin :( joillekin köyhille ois varmaan mieltälämmittävää saada ihan hyvää tavaraa. useinhan on ihan hyviä tuotteet paripäivää parasta ennen päivän jälkeen!

Vierailija
53/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä oon: eli ite kyllä tiedän mitä suuhunu laitan ja otan vastuun siitä.. Mutta muille en antaisi vanhaa tarjolle: täällä meilläkin töisä osa porukasta on sitä mieltä että vanhoja tuotteita käytetään mutta mähän kippaan ne viemäriin/roskiin ihan tyynesti ja merkkaan hävikkiä...

Lapsille tai sairaille saattaa olla vaarallisempia nuo anhentuneet kun ns. terveille ja koskaanhan ei tiedä onko tuote ees oikein säilötty: esim kylmäketju säilyny koko ajan, vai onko tuote päässy lämpiämään jossain välillä!! silloin bakteerit lisääntyy nopeesti! varsinkin kesällä!!

Vierailija
54/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UH-HUH! Olihan urakka lukea pinot läpi. Kyllä on Kuttuset ahkeria pinoutujia...

NINNU: Mullakin on välillä sellanen ulkopuolinen olo tällä palstalla. Mutta toisaalta sehän on ihan selväkin: olen vastikään liittynyt tähän porukkaan enkä ketään, eikä kukaan, tunne mua. Lisäksi en ole tavannut ketään face-to-face. Mutta olen ajatellut, että ajan kanssa, ajan kanssa. Joten eipä heitetä hanskoja naulaan vaan osallistutaan keskusteluihin ja tutustutaan. =)

Ja muuten, olen tosiaan kiinnostunut tapaamaankin eli jos siellä MIRULIIN ja MIITSUN suunnalla treffattais. Onko MARIEELALLA suunnitelmia mennä noille seuduille?? Mulle ei myöskään oo mahdotonta tulla joskus Hesaankin tapaamaan teitä muita.

Palaan myöhemmin, tuolla eräs neiti kaipaa äitiään....

Vierailija
55/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tienny tota tuorustakuujuttua, pitääkin ottaa selville missä se pätee niin voi metsästää niitä vanhoja tuotteita.. :)

kiva että sain teidät vakuutettua non-testauksesta, toki jos tätiä ei rupee näkymään niin täytyy miettiä uudestaan!

Lynette siitä entisestä nimestä ois voinu mut hyvin päätellä jos nyt joku tuttu tänne olis eksynyt, siksi vaihdoin.. :) kyllä te tähän totutte!

meikkikekkereillä on siis 3 osallistujaa so far, marieela, axe ja soffu. jos saatte kavereitanne värvättyä niin ilmoittakaa! ja täytyy kysyä siltä esittelijäkaverilta kuinka pian olisi valmis tulemaan uudelleen. saan ne nyt tilaamani tuotteet ei ens vaan seuraavalla viikolla, en malttais oottaa kun haluis jo kaunistautumaan!!!

Vierailija
56/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista, helpotti älyttömästi kuulla et masun laskeutuminen täs vaihees on ihan normaalia:) Mulla tuon tosiaan huomaa ihan selvästi, massu on ihan eri mallinen ja nyt on daisaritkin kohdillaan kun maha ei enää nosta niitä kurkkuun :DDD

[b]Nifkin[/b]: Peukutuksia kesäduunin puolesta bd bd bd

[b]Mariposa[/b]: En osaa kuvailla kuinka pienissä osissa vaunut oli :D Runko oli kokonaisena, mut siis koppa ja ratasistuin oli ihan lytyssä ja ilman kankaita.

[b]Ninnu[/b]: Varmaan kaikista tuntuu joskus ulkopuoliselta, mut älä silti katoa täältä minnekään :)

Mäkin oon miettinyt mitenköhän ulkopuolinen sitä sitten on täällä kun on jo synnyttänyt. Kuitenkin suurin osa täällä joko yrittää tai odottaa. Mutta eiköhän se siitä suttaannu, äitiyslomalla ainakin on aikaa roikkua täällä;)

Nyt pitää luovuttaa kone miehukselle se on jo kärkkynyt tuossa niin kauan. Huomiseen!

Vierailija
57/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimittäin tänään ollut miehen kanssa SUURI KALAKESKUSTELU. Ostettiin eilen kylmäsavuttu kala, jota syötiin eilen. Luin sit illalla, että kala täytyy säilyttää alle +3 astetta, enkä suostunut sitä enää tänään syömään ja mies otti nokkiinsa. Ällöttää kun sitä kalaa on vieläkin tuolla ja mulla on ihan sellainen olo, että ne bakteerit kiipeää kaikkeen muuhunkin ruokaan jääkaapissa.

Mä olen luullut olevani näistä kuukautis sun muista asioista hyvin perillä, mutta enpä näemmä ollutkaan. Oppia ikä kaikki :)

Mun yksi tuttava antoi puolen vuoden ikäisen lapsensa pois sijaisperheeseen. Mun pieni pää ei tätä voi millään ymmärtää...

Ninnu kp 31 / 29 (kivaa kun sain yhden päivän " ilmaiseksi" ;)

Vierailija
58/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin aloittaa huomenna... Katsoin pari vuotta vanhoja valokuvia etelänmatkalta, enkä TOD. näytä enää samalta :/ Jospa muutama kilo lähtis noin helposti eikä tarttis muita syömisiä kauheasti vahdata... Ainakin ennen on toiminut. Ei varmasti enää!:(

Mä olen kauhea. Mua ahdistaa mennä kouluun huomenna, koska tiedän, että siellä on

ainakin

pari raskaana olevaa! Ja just ne mun kaverit, kenen kanssa hengaan.. Ei-niin-tuttujen suhteen on helpompaa. Vietävä, kun inhoan omia tunteitani!!

Vierailija
59/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin loppuraskaudessa muutaman kerran neuvolassa juuri siihen puhelinaikaan. Ei se aluksi mitään herkkua ollut, mutta ekan vartin jälkeen ei puhelin juuri soinut. Eli ainakin oman kokemuksen perusteella silloin voisi päästä.

Vierailija
60/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Silloin kun ei tuota tenavaa ollut ja oli ollut se keskenmeno, niin melko tarkkaan samassa veneessä oltiin. Muistan vielä kun mulla pari päivää keskenmenon jälkeen jatkui taas harjoittelu ja ohjaaja oli viimeisillään raskaana. Hui!