Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>->KUTTUSET sunnuntaina<-<

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariposa: Uskohan vaan tuota Marielaa! Rutistuksia sinulle!

Talvikki: Oi voi, unohdin onnitella siispä ONNEAAAAA!!!

Lähetin alustavat kesätyöhakemukset menemään -> Eli sähköpostia paikkoihin joista niitä voisi irrota ja kyselin, että milloin haetaan, mihin/kenelle voin hakemuset lähettää vai kiinnostaako nähdä kasvotusten. Liitin tietysti mukaani CV:ni (joka on varmasti ihan kökkö..... En osaa tehdä sitä kunnolla....) ihan varmuuden vuoksi. PITÄKÄÄ PEUKKUJA ETTÄ JOKU KIINNOSTUU!!!!!!!!!!

Nyt odottamaan Amya... Sain muuten ukon kiinnostumaan sarjasta Rimakauhua ja rakkautta, olettkos katsoneet silloin kun tuli telkusta? Itse ostin tuon eka kauden nyt ja heti siellä vauva syntyi :} On ne vaan niiin ihania. Kiitos kaikille tsempityksestä, kai tämä tästä josksu helpottaa.

Anteeksi vähän tämä omanapaisuus, mutta oon niin täpinöissäni noitten hakemusten kanssa.... Iiiks.

Vierailija
22/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuun ehkä illalla paremmalla ajalla.

Akashia, hieno nimi, mutta anteeksi että sanon, tykkäsin Johellesta enemmän! Jotenkin se vaan kolahti...Mutta siis hieno nimi uusikin!!

Ja NINNU, minä siis oon entinen mii, vaihdoin vaan siks kun bongasin toisenkin Miin täältä enkä halua et on ihan niin samanlaiset nimet, ettei aleta sekottaa ihmisiä, siks vaihdoin.

Kyllä se mii silti kotoisammalta tuntuu, mä mietin että tehän voitte edelleen sanoa mua mii:ksi. *reps* miten niin sekasin koko akka kun tulee entistä NICKIÄ IKÄVÄ??!!!! Enkä voi edes syyttää raskaushormoneja mokomasta.

Axe ja Piipaa, alkaa ilmeisesti olemaan ovis-hetket lähellä?? ootteko tikuttaneet? Mä en oo tehny yhtikäs mitään, vaan kerään voimia&himoja tohon parin päivän päähän, jolloin laskurin mukaan pitäis alkaa ovisajat. Epäsäännöllinen kierto---> täytyy touhuta monena,monena päivänä kun ei tiedä tarkkaan koska se ovis mahdollisesti on.

mutta nyt menoks.

Lynette, joka edelleen on omasta mielestään mii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut tyytyivät onneksi tuohon omaan pihaan kasattuun pikkumäkeen *huoh*. Ei esikoisen kanssa olisikaan mikään lasketellessa, se kun kapuaa kyllä itse mäen ylös ja kiskoo pulkkansakin perässä. Mutta kun poika pitää vielä kiskoa pulkassa ylös, niin huh huh!

Ninnua

minäkin tsemppaan, elähän heitä hanskoja naulaan ;o) Ei varmasti kukaan tahallaan jätä ketään huomioimatta!

Ja Mariposa

hyvähyvähyvä että vuoto ei ole yltynyt!!! Mikäs viikko sulla nyt sitten on? Mut ultrattiin esikoisesti rv 5, kun epäiltiin kovien kipujen vuoksi kohdunulkoista ja silloin pystyttiin sisäkautta ultraamalla paikantamaan kohdussa oleva alkio. Että eiköhän ne sinutkin jo pysty päästämään pinteestä ja varmistamaan että vauva on oikeassa paikassa ja hyvässä kasvussa :o)

Vierailija
24/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nifkin: Kiitos rutistuksesta ja sulle kans!!!! Ja onnea työn hakuun!

Serppu: Laskurin mukaan (kun kierto oli siis 49) ois nyt rv 4+6, mutta terkkahan oli kyllä sitä mieltä että voi olla vähän enemmänkin. Puhu kai viidestä tai kuudesta viikosta. Eli toivoa on että siel jotain näkyis jo, hyvä. :)

Vierailija
25/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun me muut ollaan kerrottu sulle n. parikymmentä hyvin päättynyttä tarinaa, ja Ninnu siis vain yhden huonosti päättyneen, niin se suhde on kuitenkin HYVÄ => 1/20, päättyy siis vain keskenmenoon :)

Eli sun kohdalla KAIKKI HYVIN!! Nauti rakas ystävä, nauti ja huomenna tsekkaamaan tilannetta!!!

Sainpahan hieman taas siivotuksi. Huomen alkaa arki koulun puolesta ja ei kyllä hotsita yhtään nuo aikaiset aamut, huh....

No, nyt kun siivoon niin huomen ei ainakan sitä tartte tehrä heti ekana kunnon arkena ;)

Akisha, mä kyl kannatan tuota testaamattomuutta tällä kertaa. Sä itse perustelit sen hyvin ja siis me muut hillitään ittemme sun takia. Ei ole helppoa meinaan saada sitä vauvakuumeen huippua pois, joten kaikki kunnioitus täältä sinne. JA meikkikutsuille tuloa siis oottelen jo ;)

Mitenkäs MIRULIIN pojun synttärit meni? saiko paljon toivottuja lahjoja?

Ninnu, mul sama ongelma aina -> kun mies ja muksut pois jaloist, ei osaa vain olla, vaan heti täytyy tehdä jotain ettei vaan omatunto kolkkaa.. *outoa* Jos minä menen ulos muksujen kans, mies tasantarkkaan lojuu sohvalla eikä pode minkään asteista omaatuntoa makaamisestaa ;D

Piipaa, hyvä että voit selkeesti paremmin :) Kyllä tästä suosta noustaan, aina :) JA kohta mies tuloo ja ovis senkus paukkuu ;)

Mulla on niitä kasvukipuja tai mitä lie, ennen ovista..

Mäkin voisin masukuvaN laittAa täs jossain välis kunhan olis kuvattavassa kunnossa -> lue: ulkonäköongelmia ;DDD

Tai voihan sitä kuvata pelkän masunkin vaan...

Nyt meen jatkaa. Ja sitte onkin kalakeiton vuoro.. Moikkelis koikkelis taas!

Vierailija
26/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, töissä taas :( pöh ja taitaa tulle kaikista hiljaisin ilta täällä tänään! meil ois illalla saunailta mutta taidan jättää väliin koko reissun... Mulla alkaa taas iskee stressi päälle... maha tuntuu paljon pienemmälle kun eilen??? ja toisekseen kertokaa et oonko ihan hölmö jos soitan huomeena neuvolan (ke aika) et pääsisin kuuntelee ne sydänäänet??? mulla on taas ihan semmonen olo et kun jollee pitäs kertoa niin haluisin tietää et kaikki kunnossa: ja kiva oiskin pomolle kertoo huomenna ja sit keskiviikkona ettei mitään vauvaa oiskaan.....

NINNU: tosissaan älä heitä hanskoja tiskiin! Muutamaan kertaan oon miettiny et mihin hävisit kun näin sun nikkiä muualla kirjoituksissa... Mutta tuntuu että täällä on niin paljon porukkaa ettei heti muista kaikkia kaipailee!! Ja välillä tuntuu et kiireessä sitten lukee ns. tuttujen (joiden kanssa tavannu) jutut paremmin kun muiden... Toivotaan että piinailu siellä jatkuu!!!! ja täti pysyy poissa!

MARIPOSA: koitahan nauttia tästä päivästä ja jätetään stressi huomiseen... paitsi että ei sille enää aihetta oo huomenna!!!

SOFFU: Me käytiin kanssa miruliin kanssa ostamassa jumppakortit tohon paikalliseen kuntokeskukseen: siellä ois kanssa mammajumppaa! viel ei olla keretty tosin... Mua vähän huvittais käydä spinningiä kokeilemassa... en tosin oo käyny vuoteen niillä tunneilla joten mitenköhän sitä jaksaa!!(jos uskaltautuu kokeilee)

äh... mulla pätkii ja pahasti... joten palailen kommentoimaan myöhemmin taasen....

Vierailija
27/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kamppaillu samojen huolenaiheiden parissa ->eli meniskö niitä sydänääniä kuuntelee jo aiemmin, mut mul on tiistaina neuvola joten taistelen itseni sinne asti. tosin mulla nuo iltaisin selkeesti näkyvät vauvan liikkeet auttaa mua pysymään rauhallisena.

Mutta kerro nyt pomollesi vaan, uskon et siellä sunkin masussa se vauva on, ihan varmasti ja hyvässä turvassa.

Raportoi sitte meitä pomon sanoista, sana tarkkaan ;)

Mä oon siivonnu, enää kalakeitto porisemaan. SItte otan loppuillan rennosti *vannoo oman navan nimeen*

Vierailija
28/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niitä sydänääniä vaan mennä kuuntelee? Siis soitan aamulla neuvolaan et tuun kuuntelee sydänääniä? Eihän se noin voi toimia!

Ei meijän neuvolassa ainakaan oo ylimääräisiä aikoja ja sehän alkaa jo maksaa jos koko ajan siellä ramppaa. En ymmärrä.....

Vierailija
29/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffu, ei meidänkään neuvolaan voi noin vaan mennä, mutta meidän neuvolaas aiankin usein ottavat 12-13 aikaan, kunheillä on ns. puhelinaika, silloin ei ole kiirettä ja voivat kuunneela sydänäänet, eihän siihen mene kuin hetki.. JA joskus ottavat asiakkaiden välilläkin aamupvällä jos kerkiävät.

Pitäsköhän lähtee ettii elämäänsä sohvalta? Mies kts vaan niin typerää ohjelmaa ettei innosta yhtää..

Vierailija
30/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoittamisesta!!! Ja itseasiassa tuo mun möykky on taas siirtäny ittesä tuohon alavatsalle: joten kaippa se ihan kunnossa siellä on!! Täytyy vaan ajatella et kaikki on kunnossa ja jo keskiviikkona sitten pääsee kuuntelemaan ne äänet.

Soffu: kyllä mä ainakin ymmärsin et saa soittaa jos mietityttää joku asia... ja uskoisin ainakin et pääsis kuuntelemaan jos vaan vapaita aikoja: jos nyt ei sitten oo joka päivä siel neuvolan oven takana... Ei kai (tai voi kai) ne voi sanoo jos ihan stressaantuneena on että maltappa oottaa viel 3 vkoa.....

Vierailija
31/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Esim. kaverini (josta vähän aikaa sitten ohimennen mainitsin) alkoi vuotamaan rv14. Ultrassa kaikki hyvin sillä hetkellä, mutta halusi tietää tilanteen parin päivän päästä ja sai taistelun jälkeen käydä pikaiseen kuunteluttamassa sydänäänet. Joskus siellä sattuu olemaan aikaa, mutta ei ne " huvin vuoksi" ehdi ketään kuuntelemaan.

AKASHIA: Ok. Jos et vielä halua, niin älä testaa, mutta lupaathan, jos tätiä ei kuulu?! Musta ne ed. menkat oli vaan oudon niukat, siksi innostuin..

NINNU: eka vuotopäivä on kp1. Jos menkat alkaa kp29 --> kierron pituudeksi jää 28 (kp29-->kp1), koska kahta päivää ei voi laskea kahteen kertaan. Ymmärsitkö? Eli jos sulla olis pitänyt alkaa eilen, niin nyt olis.. hmm.. 31/29??? Vai tajusinko mä oikein?

LYNETTE: En ole vielä tikuttanut. Viimeksi sain ovisplussan kp18 ja nyt vasta kp11. Alan sitten kun tuo vuoto taas lisääntyy.

Vierailija
32/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela:

Musitatko Axe, kun mulla oli aikoinaan hieman sama kuin Ninnulla nyt? Mutta sinä olit se enkeli kultaisine siipienreunuksiineen jonka huomaan pääsin :)

Ihanasti sanottu!! *liikuttuu*

Vierailija
33/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei meidän neuvolassa oo muita asiakkaita kun mä ;) en ainakaan oo kertaakaan nähny siel odotushuoneessa ketää muita!!!

Kyllä mä tuun huomenna sit raportoimaan pomon ilmeet... Työkaverilla on vähän työjuttuja pomolle sanottavana joten sillä mahtaa olla ilme kun kamu tulee töihin: ensin mä n.puoliltapäivin " mul ois vähä asiaa" sit mennää ton kamun kanssa kahville niin voin kertoo mitä pomo sano! ja se menee sitten sen jälkeen " mul ois vähä asiaa..." pyörtyyköhän mamma... " hih" hyvä suunnitelma eikös????

Akashia: Joo saat luvan olla testaamatta!! Ja kuumeilematta kunnes saatte miehen opiskelujutut järjestykseen... Saanko olla utelias; jatkoitko ehkäisyä vai mitenkäs teillä ehkäistään????

Ninnu: jos Axen laskelmat on oikeit niin sullahan on tosissaan piinapäivät!!! (testiä..)

jaahas... mitähän sit keksis...

Vierailija
34/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeksi kirjoitin pitkän pätkän ja sit se jotenkin vaan hävis. Mä oon kyllä välillä niin käsi näiden koneiden kanssa. Pöh!:( Nojoo, joka tapauksessa viimeistä lomapäivää vietellään ja mä oon kyllä tosi haikeissa tunnelmissa. Vaikka tiedän kyllä, että olen oikein onnekas, että mulla on ollut näin pitkä loma (=2,5 vkoa). Kuitenkin on ollut niin mukava puuhastella kaikenlaista kotona ja sit ennen kaikkea on ollut tosi mahtavaa huomata, miten tuo tyttö on kasvanut kummasti siitä vauvelista, joka se vielä kesällä oli. Nyt sen kanssa voi tehdä jo VAIKKA MITÄ. Että motivaatio palata töihin on taas aika huono, mutta toisaalta, positiivisesti ajatellen, ei tässä oo kuin kuusi viikkoa ja sit on taas viikon loma ja sen jälkeen ei oo enää kuin kuusi viikkoa ja rapiat päälle siihen, kun jään äippälomalle. Hui, kylläpäs kuulostaakin vähältä!

NINNU, mä ymmärrän sun fiiliksiä tosi hyvin, sillä samanlainen olo mullakin on välillä, vaikka olen täällä pitempään pyörinyt. Tiedän, että omalta kohdalta se on kyllä omaa syytäkin, sillä en jaksa/ehdi joka päivä kirjoittelemaan, joten en tietenkään jää niin helposti mieleen kuin joku ahkerampi kirjoittelija. Mut kun mun työkin (olen opettaja) on sellaista, ettei siellä oikein voi rauhassa palstailla, oishan se nimittäin aika ihmeellistä, jos jättäisin oppilaat tekemään jotain tehtäviä ja livistäisin itse vauva-palstalle;)... Siispä mulle jää vaan illat aikaa, mut nekin menee kuin siivillä plus et menen normaalisti nukkumaan samoihin aikoihin tytön kanssa. Toisaalta enpä mä nyt niin superaktiivinen näköjään osaa lomallakaan olla, vaikka kerran taisin kirjoitella jopa kolmesti saman päivän aikana - oho!;)

Mä oon sitä kans miettinyt, että ehkä sekin vaikuttaa siihen, että en ole ihan " sisäpiirissä" , että en itse asiassa ehtinyt kokea kovin pitkään kuumeilu- ja piinailuvaihetta tän porukan kanssa. Sellainenhan kyllä yhdistää kummasti, jos kuukaudesta toiseen jakaa ilot ja surut ja muutkin aatokset samanhenkisten kanssa. Mä kuitenkin plussasin yllättävän nopeasti sen jälkeen, kun silloisiin Trupliin " liityin" , joten siinä mielessä mun tilanne on erilainen. Noh, mitäpä tässä tän enempää pohtimaan, aion jatkossakin kirjoitella niin usein kuin ehdin/jaksan ja yritän sit kirjoittaa kerralla vähän enemmän.

NINNU ja MARIEELA, samat aatokset mullakin tosta " vauvavapaasta" . Nytkin piti oikein todistella itselleni, että saan tähän koneelle istua, kun mies meni tytön kanssa ulos. Toisaalta nää on myös melkein niitä ainoita täysin rauhallisia hetkiä kirjoitella, joten pakko yrittää hyödyntää.

SERPPU, ymmärrän hyvin, jos sun viikoilla alkaa pulkkailu olla raskasta. Nimittäin mäkin puuskutan jo tosi paljon ja mahaa kiristää, jos vedän tyttöä pulkassa tai työnnän kärryillä ylämäkeen. Ja hei, ei mullakaan mee enää talvihousujen vetskari tai nappi kiinni, onneks niissä on henkselit;)... Siirrynkin kohta taas käyttämään miehen talvihousuja, meillä kun ei ole pituuseroa kovinkaan paljon, niin ne käy ihan hyvin. Ja ainakin esikoisen kanssa niissä riitti tilaa massulle ihan (talven) loppuun asti.

KATZU, jännä, että ne vaunut tuli osissa. Me kyllä saatiin omamme (Orat) ihan valmiiksi kasattuina. Tai siis ne tais kysyä, että kummin halutaan ja haluttiin sit kasattuna, koska ei meilläkään insinööriä asu. Mies tosin on muuten vaan näppärä käsistään, että ois ne ehkä kasaan saanut.

TALVIKKI, myöhästyneet synttärionnittelut. Kivaa, että imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, mäkin haluan taas pian imetyspuuhiin. Vaikkei mulla ole tätä imetyksetöntä kautta ollut edes kuin heinäkuun loppupuolelta asti... Ja mahtavaa, että sait kilot jätettyä laitokselle, mäkin taisin silloin saada jätettyä yhden 10 kg, mutta valitettavasti sitä jäi vielä se toinen kymppi. Joka ei sit kokonaan ehtinyt hävitäkään ennen tätä uutta raskautta, nelisen kiloo jäi:(.

MARIPOSA, optimistina uskon minäkin, että kaikki on kohdallaan. Minkäänlaista kokemusta mulla ei tosin ole vastaavasta. Tsemppiä!

NIFKIN, mulla ihan samoja kokemuksia kuin monilla muillakin. Eka raskaus (tuulimuna), kun meni kesken, niin tuntui, että kaikki ympärillä plussaa. Ja me ei! Sen yhdeksän kuukauttahan se sitten ottikin, ennen kuin uusi plussa tuli. Rankkaa aikaa!

MIITSU, mä oon kans menossa mammajumppaan. Meen ainakin kokeileen, kun sain sellaisen kupongin, millä pääse eka kerralla ilmaiseksi. Mä en oo oikein mitään jumppatyyppiä (siis olen käynyt lapsena viimeksi), mutta ajattelin, että tommonen vois mulle sopia. Tulis ainakin säännöllisesti kerran viikossa tehtyä jotain. Lisäksi kävin tässä lomalla kerran uimassa ja se tuntui edelleen ihan hyvältä, joten sitä harrastusta meinasin jatkaa niin pitkälle kuin olo sallii. Ostin jopa eilen oikein mammauikkarinkin;). Esikoista odottaessa kävin afrotanssissa ja se oli ihan mielettömän ihanaa! Mä olin masuineni jopa kansalaisopiston kevätnäytöksessäkin liehumassa, viikkoja oli silloin reippaasti päälle 30!! Varmaan olin aika huvittava näky:) Valitettavasti en ole nyt saanut aikaiseksi etsiä täältä jotain vastaavaa ryhmään, mutta jospa toi jumppa tuntuis kivalta kans.

Jepjep, nyt mä meen varmaan vaikka sinne sohvalle makaamaan vielä hetkeksi ennen kuin ulkoilijat saapuvat. Tai enpäs menekään, kun lupasin hedelmäsalaatin väsätä. No, itsellenihän sitä eniten teen, hassua, mä voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon. Ja ihan sama oli esikoisen kanssakin. Lisäksi tää tietokoneella istuminen alkaa ahdistaa, siis mahassa tuntuu oudolta, ei supistaa, muuten vaan. Sama oli tyttöä odottaessakin.

matteusk + Nappula rv. 21+2

Vierailija
35/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puhelinaika on kuitenkin päivittäin eikä varmaan joka päivä puhelimet soi aivan älyttömästi.

Mulla seuraava neuvola joskus kolmen viikon päästä vasta. Mites sinne asti jaksaa? No ei stressiä, tässä vaan elellään rauhakseen.

Aattelin leipasta miehelle mustikkapiirakan ku tulee kotiin töistä, mutta onko ne pienet ruokakaupat nyt siis auki normaalisti??????????

Vatsatkaa äkkii joku ni tiiän lähenkö kävelee kaupalle! Jookos? *pyytää nätisti*

Vierailija
36/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lähi-sale on ainakin ympäri vuoden auki myös sunnuntaisin.

Vierailija
37/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti, sit meijän valintatalokin on. (onks se muuten valintatalo mikä tos on? Enpä oo varma) ;-DDDDD

Vierailija
38/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun eväät polttelee mua tuolla jääkaapissa... otin niitä eilisiä fajitaksia mukaan... ei vaan viittis viel syödä!! pitkä ilta viel eessä....

Joo siwat on auki ainakin joten toivotaan et se valintatalokin... mun kävi tekee mieli jotain hyvää kun Soffukin kirjoitteli mustikkapiirakasta...

Vierailija
39/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pikkukaupat on sunnuntaisin auki ympäri vuoden, siis sixat, valintatalot, salet ym...*kassatyöläinen tietää* =D

Ja isot marketit aukee sunnuntaisin taas toukokuun alusta elokuun loppuun . MUTTA, pyhäpäivät kuten äitienpäivä toukokuussa--->kaikki kaupat kiinni. Ja isot auki sitten taas marraskuun alusta joulukuun loppuun. *valistaa*

Me käytiin muuten äsken juuri valintatalossa, mies ihmetteli kananmunia kun niis oli vanha päiväys, mä hokasin heti että näillähän on se tuoreustakuu--->löydät vanhentuneen tuotteen saat vastaavan tuotteen ilmaseks. No, vitsailin miehelle että löydäppäs nyt jotain muutakin meille ilmaseks, otin kalkkunaleike paketin käteen ja huomasin: VANHA PÄIVÄYS!!! =D X) Repesin nauraa kun näytin miehelle. Mentiin sit kassalle ja näytin niitä ja kysyin että eikös saada nyt ilmaseks sellaset, se myyjä meni _hiukan_ kypsän näköseks ja töksäytti vaan: JOO.

Hiukan ihmetytti, et miks niin pahantuuliseks meni, heidän oma vikahan se oli, eikä me edes alettu aukoo niistä mitään, moni olis alkanu huutaa ja arvostelee et on vanhentuneita tuotteita hyllyt piukassa.

No, ihan sama, saatiin munat ja leikkeleet ilmaseks. =)

Tarinan opetus: KUN ASIOITTE KO. KAUPASSA, PITÄKÄÄ SILMÄT AUKI,SAATATTE TIENATA VIIKON RUUAT! ;)

Vierailija
40/73 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tos meijän valintatalos olis sellanen kans? Ohhoh! Hyvä juttu!

Vitsi kun ehdin jo käydä kaupas siel ;-)

Hei sellasta viel et ku raskausaikana ei sais syödä tyhjiöpakattuja juttuja ni voiks niitä kuitenkin syödä kun ne on kuumennettu (keitetty, paistettu)????? Mun paprussa sanotaan et niit ei saa syödä siks ku on listeria vaara, mutta eikö se poistu ku pistän ton lohilaatikon uuniin???

Uskallanko siis syödä tuota lohilaatikkoa??