Mä olen 30v äiti, vaimo ja terveydenhuoltoalalla työskentelevä nainen ja olen sairastanut jo yli 15v
BULIMIAA! =(
Mä olen niin rikki tähän tilanteeseeni. Kukaan muu kuin kohtalotoveri ei voi edes kuvitella millaista tämä on. =( Mies haukkuu lihavaksi, alle kouluikäiset lapset hakkuvat lihavaksi, oma äitini haukkuu lihavaksi... ja aina vaan mun pitäisi laihtua mutta näin ei käy.
Tänään viimeksi lasten leikkiessä mietin osaisinko hirttäytyä porraskaiteeseen, mieskin oli sopivasti töissä. Heti kun työt loppui sairaus nosti oikein olan takaa päätään. Mä en todellakaan voi syödä mitään, koska syön heti liikaa tai sitten omatunto vain pakottaa oksentamaan.
Miksei lihavilla, ja köyhillä kuten minä, ole oikeutta elää onnellista elämää?
En pysty enää olemaan äiti, en vaimo, en ihminen. Olen vain niin huono, koska olen ylipainoinen. Ylipainoiset ihmiset eivät ole mitään, pelkkää noloa sontaa yhteiskunnassa.
167cm/107kg
Kommentit (9)
eiks se vaikuta niin mielialaan kuin syömähaluihinkin? hae sitä tai jotain muuta apua. terapiaa? esim. kognitiivinen terapia vois olla hyvä. etsi yksityinen kognitiivinen terapeutti.
t 165 cm, 150 kg
Kun tiedostat ongelmasi/sairautesi, se on jo puoli voittoa! Nyt marssijärjestys on tämä: ensiksi otat yhteyttä lääkäriin (esim. yksityinen yleislääkäri tai psykiatri). Aivan varmasti terveydenhuoltoalan ammattilaisena tiedät mihin ottaa yhteyttä. Keskustelet tilanteestasi ja hankit lääkityksen. Aivan varmasti tarvitset sitä, kun olet jo kauan sairastanut. Sopiva lääke ja mahdollisesti terapia, ja pian huomaat, että sairautesi on hallittavissa.
Minulla on paniikkihäriö, olen sairastanut sitä jo parikymmentä vuotta. Välillä on kurjia jaksoja, mutta lääkkeillä sairaus on hallittavissa. Välillä minustakin on tuntunut epätoivoselta, mutta näin vain tilanne on parantunut. Osaksi lääkityksen ja osaksi asiantuntevan lääkärin ansiosta.
Älä siis ole masentunut sairautesi takia. Se on HOIDETTAVISSA, AIVAN VARMASTI! Sinulla on lapset, mies, ammatti jne. Nauti niistä ja nyt toteutat ohjeeni! Eikö niin? Huomenna otat yhteyttä lääkäriin ja näin alat hoitaa itseäsi kuntoon!
Lykkyä tykö!
Mulla on ylipainoa n. 15kg ja jouduin aloittamaan verenpainelääkityksen. Lääkäri sanoi että painoa pitää saada alas ja mainitsi että laihduttamiseen avuksi on lääkkeitä jos ei muuten onnistu. Hae rohkeasti apua, jos ei muuta niin lastesi takia...
Otan osaa. Minulla on lähes samat mitat kuin sinulla, mutta mieheni ei ole KOSKAAN tuominnut tai moittinut minua. Päinvastoin sanoo nätiksi ja ihanaksi. Itsekin yritän laihtua, mutta en vaan siinä onnistu, en ehkä tule koskaan onnistumaankaan. Silti olen onnellinen ja iloinen ihminen, koska minun läheiseni hyväksyvät minut sellaisen kuin minä olen. Puhu miehellesi. Jos se ei auta, neuvon sinua lähtemään avioliitosta ei itse elämästä!!!!
Voimahalaus!
sanon sinulle, rakas ihminen: Sinä olet kaunis, sinä kelpaat, sinä olet hyvä!Jonakin päivänä vielä hyväksyt itsesi ja opit pitämään itsestäsi, tätä sinulle toivon.
Sinulla on kova tilanne elämässä ja tuntuu pahalta. Auttaisiko se laihtuminen yksin? Menetkö lääkärille, lastesi takia edes? Nykyään on olemassa kaikkia oikeitakin laihdutuslääkkeitä, joten varmasti on tie ulos tilanteesta ja saat painoasikin alas. Sitä paitsi 107 kiloa ei OLE OIKEASTI niin kauheasti. Tuolla kaupungilla näkee paljon pulleampiakin ihmisiä.
jotkut epävarmat ihmiset vaan puhuu p*****
hae apua, sitä on saatavilla, ongelmaasi osataan kyllä hoitaa