Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäjät!!

Vierailija
07.01.2006 |

Kuinka suojaatte rintanne ulkona?

Itse sain 2 rintatulehdusta aikoinaan heinäkuussa ja pelottaa kuinka käy näin talvella...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin imettää ulkona talvellakin.

Rinnat kannattaa suojata, jos kylmä vaikuttaa itsellä, mutta ei se kaikilla vaikuta.

Vierailija
2/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen sain syyskuussa, ja imetin talvella myös ulkona pakkasilla. Ei tullut mitään tulehduksia. Toisen lapsen sain maaliskuussa, ja pojan ollessa 8vrk, sain rintatulehduksen, jolla ei taatusti ollut mitään tekemistä kylmän kanssa. Jälkeen en ole saanut, vaikka kylmässä olen ollut, ulkona t-paidassa mm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kuten yleensä 8vrk synnytyksestä on) niin tulehdus voi johtua siitäkin että et ole saanut pakkaumia kunnolla pois. Itse joskus yöllä en pystynyt liikkumaan kun sattui siin (olin ilmeisesti nukkunut pakkautuneen rinnan päällä) jos tällaista rintaa ei äkkiä tyhjennä niin se helposti tulehtuu

Kyllä minäkin pakkasesta kaivelin kaikkea eikä tulehduksia tullut.

Vierailija
4/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian täyteen päässeet rinnat tulee pinkeiksi ja tiehyttukoksia voi tulla ja jos tilaa ei hoideta niin siitä voi seurata rintatulehdus, joka ei parane ilman antibioottia. Siis harhaluulo, että rintatulehdus seurausta kylmettymisestä.

Vierailija
5/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin ottaa heti kylmä rintoihin, etenkin jos tuulee. Ja minulla on harvoin pakkautuneet rinnat.

Olen onnekseni välttänyt rintatulehdukselta mutta muutaman kerran on alkanut vihlonta joka on säikäyttänyt pahasti. Kovasti lämmittämällä on mennyt vihlonta ohitse.

Itse olen ostanut Ruskovillan lantionlämmittäjän jonka siis vedän rintojen päälle. Ruskovillalla on myös rinnanlämmittäjät erikseenkin. Mulla on nekin mutta pidän tuosta lantionlämmittäjästä enemmän, helpompi käyttää.

Vierailija
6/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan kylmettyminen ei aiheuta rintatulehdusta. Kuitenkin maallikot ovat iät ajat uskoneet näin. Onko kyse jostakin samanlaisesta kuin vilustumisessa: eihän se kylmä nuhaa tai flunssaa varsinaisesti aiheuta, mutta kylmässä bakteeri/virus aktivoituu helpommin? Itse ainakin tunsin selvästi imetysaikana, miten kylmä alkoi juilia rintoja. Minusta tulehdusherkän kannattaa kyllä varoa kylmää, sanoi tutkimus mitä tahansa.

Vierailija
7/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se tuulikin vaikuta asiaan siis altistaa tulehdukselle.Kesällä se voi olla myös lämmin tuuli, siis yleensäkkin se veto joka käy rintoihin.

Itse sain 3 tulehdusta ja kaksi talvivauvaa ollut.

Kesälläkin olis pidettävä tuulen pitävää vaatetusta rintojen suojana.

Vierailija
8/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojana jotain lämmintä myös silloin kun avasi pakastimen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi