Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro millaisia turkkilaiset miehet on?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia mitään uskonnollisia merkkejä (kuten mainitsemasi huivi) ei saa käyttää valtion tiloissa (esim. koulut).

Vierailija
22/39 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita olen Englannin lehdistosta lukenut, Turkin kurdien naisten oikeudet ovat taysin olemattomat. Taalla oli viime viikolla lehdissa juttu kurditytosta, jonka suvun miehet kuristivat kuoliaaksi taalla Britanniassa (siita huolimatta etta tytto on taalla syntynyt ja kasvanut), koska han ei suostunut menemaan jonkun valitun miehen kanssa naimisiin. Naita " honour killings" taalla tapahtuu aika monta vuosittain ja valitettavasti ne ovat muslimeita koskeva asia enimmakseen. Olin hyvin surullinen, kun luin naista naisoikeuksien puutteesta, koska lahinna olin saanut sellasen kuvan, etta kurdit ovat pelkastaan sorrettu kansa lahi-idassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ollut naimisissa jo useamman vuoden ajan ja meillä on yhteinen lapsi.

Olen samaa mieltä kun joku muukin edellä kirjoittanut, että ei voi kysyä, millainen on turkkilainen tai turkin kurdi mies, koska heissäkin on todella paljon erilaisia, ihan kuin suomalaisissakin.

Oma mieheni on kotoisin suuresta uskonnollisesta kaupungista, joka ei ole niin eurooppalaistunut kuin esim Istanbul. Hän ei hyväksy naisten tai heikompien hakkaamista. Hän ei hyväksy kunniamurhia ja monet asiat Turkissa on hänen mielestä pielessä, koska oikeus ei ole kaikille sama.

Olemme oleskelleet useasti hänen vanhemmillaan jotka ovat todella ihania ja välittäviä ihmisiä. Kaupungilla ihmiset ihmettelevät aina minun ja isompien lasteni vaaleutta samalla tavalla kuin täällä pienissä kaupungeissa ihmetellään ulkomaalaisia. Sekään ei ilmene ilkeenä tuijottamisena, kuten täällä, vaan tulla ihan rohkeasti puhumaan ja koskemaan hiuksia ja kasvoja. Tietysti senkin asian huomaa, että mieheni muuttuu jonkun verran kun olemme hänen vanhemmillaan, mutta sekin on lähinnä pukeutumiseen liittyvää.

Minulla ei ole miehestäni mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Hän osallistuu kotitöihin ja hänen tekemä ruoka on taivaallista. Hän hoitaa lastaan, eikä juokse kapakoissa. Joskus ottaa kaljan tai pari, mutta harvoin. Saan häneltä todella paljon huomiota osakseni ja hän pitää isompia lapsianikin kuin ominaan. Hän on käynyt kurssit täällä ja on suomalaisella töissä, eikä tee pimeitä töitä.

Tiedän myös monia turkkilaisia ja kurdeja, jotka ovat tosi syvältä ja ovat todella paskamaisia myös naisille. Myös mieheni valitettavasti tuntee tämmöisiä ihmisiä, mutta ei onneksi tykkää heidän seurastaan. Toisaalta, tiedän myös naisia, jotka ovat todella paskamaisia ulkolaisille miehilleen.

Mutta lyhyesti ja ytimekkäästi, olen tällä hetkellä onnellisempi kun olin koskaan suomalaisen exäni kanssa, joka joi ja petti aina kun pystyi.

Vierailija
24/39 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, että en kyllä ole turkkilaisista kuullut mitään pahaa koskaan, MUTTA sitäkin enemmän kurdeista!! Ja myös itsellä kurdeista aivan surkea käsitys! Ja olen ymmärtänyt, että turkkilaisetkaan eivät hirveästi kurdeista välitä...mutta ainahan joukkoon saattaa osua muutama hyväkin tyyppi, jos on onnea matkassa :)

Vierailija
25/39 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole lyönyt..koskaan ei ole satuttanut!!!

Mikä ihme kurdien haukkumis ketju tästä tuli?

Naapuriin muutti Turkkilainen mies Turkista heille syntyi lapsi! Kun lapsi oli syntynyt niin jo alkoi tällä miehellä juoksut eri naisissa!! Tönäisi naista kun naisella lapsi sylissä!!! Hmm ja niin haukkui KURDIT maan alimpaan helvettiin mutta silti on / yrittää olla mieheni ystävä!! Kun vaimo heitti pihalle otti etsi mieheni hänelle majapaikan ja käski pyytämään vaimolta anteeksi ja kunnioittamaan tätä!!!

Ei voi sanoa että jos toinen on kurdi niin on paha!!!

Tiedän paljon turkkilaisia jotka ovat täys paskoja tekevät toisilleen pahaa jne. On myös kurdeja jotka tekevät näin mutta onko kivaa että yleistetään että kurdit ovat tälläisiä naisten hakkaajia ja alistajia?

Me olemme tasa arvoisia!!! Tai sanotaanko näin että minä olen jalustalla!!!=)

Pyydän vain että jos ette tiedä tai tunne niin älkää alkako yleistämään!!

Vierailija
26/39 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmetyttää tämä kurdien mollaaminen? Ei saa yleistää. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
27/39 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää yleistäkö..ei kaikki kurdit ole samanlaisia, kuten ei myöskään kaikki suomalaisetkaan.

Oma mieheni on ollut suomessa jo kauan ennenkuin meni kanssani naimisiin, ja kohtelee kuin kukkaa kämmenellä.

Aikas paljon riippuu myös siitä, miten on kasvatettu. Mieheni on erittäin uskonnollisesta kaupungista myös kotoisin ja hänen vanhempansa ovat myös erittäin uskovaisia.

Vierailija
28/39 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuspäitä löytyy joka maasta ja joka kulttuurista. ite olen ollut nyt reilu 6 v naimisissa turkkilaisen kanssa ja ihan on normaali mies. mitä nyt ei juo alkoholia..onhan meillä alamäkiä siinä missä muillakin. karseta yleistystä. ihan samaa luokkaa kun turkissa luulevat että kaikki suomalais naiset levittää jalkansa heti kun miehen näkee..

Vierailija
29/39 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpas aika järkyttynyt luettuani saamiasi vastauksia... Itse en ymmärrä ollenkaan sellaista käsitettä, että jonkun tietyn kansalaisuuden perusteella ihmisiä yleistetään. Olet saanut todella paljon negatiivista palautetta.Itse olen sitä mieltä, että tuollaisia miehiä löytyy joka kultturista ja kansasta.

Oma mieheni on turkkilainen, ei kurdi. Olemme olleet naimisissa noin viisi vuotta, mutta yhteistä elämää meillä on takana jo viisitoista vuotta.Siihen on mahtunut sekä ylä- että alamäkia.Mutta emme ole luovuttaneet ja koenkin, että meillä on todella vahva liitto.Meillä on myös yksi lapsi.Kulttuurieroja on ollut ja tulee VARMASTI vielä lisää, mutta senhän tiesin jo alkaessani seurustelun.Niistä asioista pitää vain keskustella ja sopia niin että molemmat ovat tyytyväisiä.Sellainen liitto ei tule onnistumaan, jossa vain toinen tekee myönnytyksiä vaan siihen tarvitaan kaksi, ihan niin kuin liitoissa esim. suomalaisten keskenkin...

Mieheni käy töissä, itse asiassa tekee kahtakin työtä, eikä ole eläissään nostanut työttömyyskorvausta eikä mitään sosiaalitukia. Siivoaa ja laittaa ruokaa, hoitaa lasta, käy kaupassa jne. Piti isyysloman ja todellakin käytti sen loman siihen, mihin se on tarkoitettu!

Myös tuttavaperheidemme miehet ovat " samaa kaliiperia" . Meillä on sekä täysin turkkilaisia ystäväperheitä, turkkilais-suomalaisia sekä esim.turkkilais-venäläinen ystäväperhe.Ja useimmat näiden perheiden miehistä olen tuntenut yhtä kauan kuin oman miehenikin.

Mistään henkisestä tai fyysisestä väkivallasta ei ole tietoakaan puhumattakaan muista kauheuksista, joista luin.Kyseessä on siis ihan tavallisia miehiä ja perheenisiä, jotka rakastavat vaimojaan ja perhettään ja tekevät työtä sekä uurastavat heidän hyvinvointinsa eteen...

rakkaudella.

Vierailija
30/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkin kotiväkivaltatilastoista. Yleistää sikäli, että kulttuuri on täysin erilainen kuin omamme ja naisen asema on huomattavasti huonompi.

http://www.omct.org/pdf/VAW/Publications/2003/Eng_2003_09_Turkey.pdf

Toi on tottakai vuodelta 2003, mutta en usko, että asiat on merkittävästi muuttuneet parissa vuodessa.

90 % (!) turkkilaisista naisista on kokenut väkivaltaa miehensä tai poikaystävänsä taholta. Rangaistukset ovat lieviä ja poliisin suhtautuminen uhreihin on välillä jopa törkeää. Ja paljon muuta kivaa. Kyse siis koko Turkista ei vain, kurdeista, joilla tilanne vielä huonompi monilta osin..

Mut hei, ei varmaankaan YK:n kidutuksen vastaisen komitean raportti voi olla luotettava.

Vierailija
31/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai paremminkin en halua sanoa, että vähän voi yleistää, vaan paremminkin: on hyvin todennäköistä, että..

Vierailija
32/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapo123:

Tai paremminkin en halua sanoa, että vähän voi yleistää, vaan paremminkin: on hyvin todennäköistä, että..

Se on siis todella typerää, vastuutonta ja kypsymätöntä.

Minusta olisi lapsellista alkaa kattomaan jokaista turkkilais-suomalaista vastaantulevaa paria että " jaahas, siinä menee mies joka todennäköisesti hakkaa vaimoaan, miksi tuo naisparka alistuu, onko se tyhmä jne." Siis koska näinhän tilastot ja tutkimukset (näitähän tässä maailmassa riittää) kertovat että lähes 90% turkkilaisista miehistä hakkaa.

Minä tunnen yhden turkkilais-suomalaisen parin ja tiedän takuu varmasti että tämä mies ei hakkaa. (Minun oma mies ei ole turkkilainen.)

Me olemme yksilöitä eikä elämää voi aina katsella joittenkin tilastojen valossa.

Vierailija
33/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä tunnen yhden turkkilais-suomalaisen parin ja tiedän takuu varmasti että tämä mies ei hakkaa. (Minun oma mies ei ole turkkilainen.)"

LOL, mistäs nyt takuuvarmasti tiedät? Monetkaan eivät uskalla kertoa kun häpeävät asiaa...vaikka eihän se naisen vika ole, jos mies hakkaa.

Juuri kun tuolla aikaisemmassa viestissä oli maininnut näköjään, että en ole turkkilaisista kuullut mitään pahaa koskaan, yllättäen on taas osunut kohdalle ystävän kautta erittäin epätoivoisia turkkilaismiehiä. Siis että nämä naimisissa olevat miehet jaksavat pettää vaimojaan, ja vaimot istuu kotona mitään tietämättömänä ja sitten kun asia selviää ne alkaavat vainota tätä toista naista, soitellaan hälyjä tuntemattomasta numerosta yötämyöten ja haukutaan tekstareilla huoraks yms. Sitten kun mies sanoo jättäneensä toisen naisen (vaikka näin ei oikeasti olekkaan) ollaan taas todella naimisissa ja kaikki on hyvin kunnes paljastuu uusi petämistapaus. Onko naiset oikeasti näin epätoivoisia miesten suhteen, että katellaan tollasta sairasta käytöstä MIEHELTÄ ja annetaan kaikki anteeksi sen sadannen kerran. (siis tarkoitan tässä nyt sekä vaimoa, että sitä toistanaista) Siten kun nämä miehet vielä osaa valehdella joka suuntaan niin hyvin. Kaverillenikin sanoi aluksi, että ei ole naimisissa, no meni pari viikkoa ja selvisi että on ja että on lapsikin, mutta on vain naimisissa papereiden takia ei oikeesti rakasta. Sitten menee kuukausi ja kun toinen on jo korviaan myöten ihastunut äijään selviääkin että vaimo on ainaskin rakastunut. Tämä on nyt nähty kahden tyypin kanssa Turkkilaisten osalta viimeisen 3 kuukauden aikana. Joo näissä keskusteluissa mitä kaverini ja vaimo kävivät selvisi myös että mies on hakannut vaimoaan, tosin kaveriani ei vielä ollut ehtinyt lyömään. Suhde ei ole vielä täysin ohi mutta on työn alla, eroon ei tunnu pääsevän tuosta äijästä ihan niin helpolla kuin haluaisi.

Suomessa on muuten älyttömän vaikea saada lähestymiskieltoa? Onko kellään tästä kokemuksia, ihan vain mielenkiinnosta? Olen kuullut muutaman tapauksen jossa on yritetty sitä hankkia, mutta ei ole saatu. Erään kaverini poikaystävä hakkasi kaverini ja jätti vasta sitten rauhaan, mutta kaverini oli yrittänyt hakea lähestymisoikeutta pitemmän aikaa hänelle tekstiviestit todistusaineistona, mutta ei riittänyt.

Vierailija
34/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menestyvä liikenainen, aikuinen nainen jolla on itsetunto kunnossa, hän ei todellakaan katselisi väkivaltaista miestä, ei suomalaista eikä turkkilaista.

Väkivaltaiset miehet hakee aina samantyyppisiä, alistuvia ja heikkoja naisia. Näitä on usein vielä useampi samaan aikaa kierroksessa, tunnettuahan tämä on. Naista ei kunnioiteta eikä rakasteta. Yleensä näillä miehillä on itsellään myös todella heikko omanarvontunto ja he hakevat samanlaisia naisia.

Usein nämä naisseikkailut kertovat suurista sopetumisvaikeuksista. Tullaan heikoista kotioloista, ei ole koulutusta ja kasvatuskin on ollut sitä sun tätä, kieltä ei osta eikä viitsitä edes opetella. Surkeeta touhua sanon minä..

Mutta siitä huolimatta enpä menisi naivisti yleistämään,

en todellakaan. Eihän kaikki suomalaiset miehetkään ole juoppoja esim.

Vierailija
35/39 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin korjata kun joku kirjoitti etta Englannissa muslimit tekevat paljon " honour killings" !

katsotaanpa niin etta tassa maassa suurinosa muslimeista ovat pakistaneja ja heilla niinkuin myos kurdeilla on nama pakko avioliitot perheen kesken.

Jos tytar ei suostu menemaan naimisiin vanhempien valinnan mukaan niin se on hapea perheelle.

niinpa silloin on parempi tappaa kuin myontaa etta heidan tytar on " paha" .

Tama ei mitenkaan liity Islamiin!!!

Mieheni on arabi/muslimi ja han ei koskaan lyo naista,eika myoskaan ymmarra miksi miehet niin tekevat!

ja hanta inhottaa nuo pakko avioliitot ja kunniamurhat!

ne eivat kuulu Islamiin lainkaan vaan on taytta kulttuuri sontaa.

Anteeksi meni vahan sivu suun mutta pakko oli korjata ihan Islamin kunnian tahden!!

Vierailija
36/39 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoisin vain tuota kunniamurha juttua. Kyseessä on enemmänkin kulttuuriin kuin uskontoon perustuva tapa, jota on esiintynyt jo aikoja ennen Kristusta. Kunniamurhia tehdään niin muslimien, kristittyjen kuin muidenkin uskovien parissa.

Suomessa tehdäänkin sitten valitettavan ahkerasti mustasukkaisuusmurhia, ihan syntyperäisten suomalaisten keskuudessa. Erona tietenkin se, että täällä murhaaja joutuu sentään yleensä vastuuseen teostaan.

Vierailija
37/39 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ei ole henk.koht kokemuksia, muutamalla ystävällä ollut turkkilainen mies, eivät ole enää yhdessä. Tässä meidän lähellä turkkilaisten pitämä pizzeria, suurin osa työntekijöistä perheellisiä miehiä, ei estä heitä pitämästä naisystäviä aivan avoimesti, yrittelevät ystäviensäkin naisystäviä.. aikamoista touhua.

Vierailija
38/39 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on eroa. Turkkilaisista yleisesti puhutaan, ja moni Turkin kurdikin tituleeraa itseään turkkilaiseksi, mutta näin yleistäen (poikkeuksiakin toki löytyy) voin sanoa että etnisesti turkkilaisella ja Turkin kurdilla on eroa ajatusmaailmassa, kulttuurissa, tavoissa, jne. Ja sen huomaa arjessa. Asuin itse aikoinaan Turkissa, tein töitä paikallisten seurassa, ja tuttavapiiriin kuuluu paljon sekä turkkilaisia että Turkin kurdeja. Ja ikävä kyllä, mun näkemän ja kokeman mukaan LÄHES poikkeuksetta ne hakkaavat, pettävät, eron jälkeen sekoavat miehet on kurdeja.

Kenenkään ei pidä tästä loukkaantua, poikkeuksiakin on tottakai, mutta oman kokemukseni mukaan olen muodostanut tämän käsityksen.

Oma turkkilainen mieheni ei ole koskaan mua hakannut, ja tästä asiasta olen tapellut muutaman tuttavan kanssa, joilla on Turkin kurdi miehenä. He kun kirkkain silmin väittävät, että " niiden" (siis Turkin kurdien/turkkilaisten) tyyli nyt vaan on se, että ne joskus käy käsiksi kun riidellään. Ja he väittävät, että valehtelen, kun sanon että ei minun mieheni tyyli kylläkään ole se: lähes 7 v yhdessäolon aikana ei ole kertaakaan lyönyt tai uhannut lyödä.

Mallu27:

" Minä tunnen yhden turkkilais-suomalaisen parin ja tiedän takuu varmasti että tämä mies ei hakkaa. (Minun oma mies ei ole turkkilainen.)"

LOL, mistäs nyt takuuvarmasti tiedät? Monetkaan eivät uskalla kertoa kun häpeävät asiaa...vaikka eihän se naisen vika ole, jos mies hakkaa.

Juuri kun tuolla aikaisemmassa viestissä oli maininnut näköjään, että en ole turkkilaisista kuullut mitään pahaa koskaan, yllättäen on taas osunut kohdalle ystävän kautta erittäin epätoivoisia turkkilaismiehiä. Siis että nämä naimisissa olevat miehet jaksavat pettää vaimojaan, ja vaimot istuu kotona mitään tietämättömänä ja sitten kun asia selviää ne alkaavat vainota tätä toista naista, soitellaan hälyjä tuntemattomasta numerosta yötämyöten ja haukutaan tekstareilla huoraks yms. Sitten kun mies sanoo jättäneensä toisen naisen (vaikka näin ei oikeasti olekkaan) ollaan taas todella naimisissa ja kaikki on hyvin kunnes paljastuu uusi petämistapaus. Onko naiset oikeasti näin epätoivoisia miesten suhteen, että katellaan tollasta sairasta käytöstä MIEHELTÄ ja annetaan kaikki anteeksi sen sadannen kerran. (siis tarkoitan tässä nyt sekä vaimoa, että sitä toistanaista) Siten kun nämä miehet vielä osaa valehdella joka suuntaan niin hyvin. Kaverillenikin sanoi aluksi, että ei ole naimisissa, no meni pari viikkoa ja selvisi että on ja että on lapsikin, mutta on vain naimisissa papereiden takia ei oikeesti rakasta. Sitten menee kuukausi ja kun toinen on jo korviaan myöten ihastunut äijään selviääkin että vaimo on ainaskin rakastunut. Tämä on nyt nähty kahden tyypin kanssa Turkkilaisten osalta viimeisen 3 kuukauden aikana. Joo näissä keskusteluissa mitä kaverini ja vaimo kävivät selvisi myös että mies on hakannut vaimoaan, tosin kaveriani ei vielä ollut ehtinyt lyömään. Suhde ei ole vielä täysin ohi mutta on työn alla, eroon ei tunnu pääsevän tuosta äijästä ihan niin helpolla kuin haluaisi.

Suomessa on muuten älyttömän vaikea saada lähestymiskieltoa? Onko kellään tästä kokemuksia, ihan vain mielenkiinnosta? Olen kuullut muutaman tapauksen jossa on yritetty sitä hankkia, mutta ei ole saatu. Erään kaverini poikaystävä hakkasi kaverini ja jätti vasta sitten rauhaan, mutta kaverini oli yrittänyt hakea lähestymisoikeutta pitemmän aikaa hänelle tekstiviestit todistusaineistona, mutta ei riittänyt.

Vierailija
39/39 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan karvaisia 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi