Mikä kengännumero on mielestäsi jo katastrofikoko?
Kommentit (24)
Kenkiä on vaikea löytää, mutta aina ulos menessä on kengät vielä jalkaan löytynyt :)
Onneksi jalka sentään on siro, 38 yleisemmin.
Itsellä 39 tai 40 ja vaikka olen " vain" n. 160cm niin en ole silmiin pistävä poikkeus ;)
mutta aika kaukaloilta kuulostaa koko 40 160-senttisellä. Toinen 160-senttinen, jolla kengän koko 37.
Mun omasta mielestä mun jalka pitäs olla joku 39, mutta kun ei.
Ärsyttää ihan hitosti, ku nykyään taas on kapeempi lahkeisia housuja, niin sit sieltä näkyy niin hyvin kenkä. Musta tuntu et leveempi lahkeisella sai piiloon vähän sitä jalkaa..=)
Tuli heti mieleen aikoinaan se Pikkupojat-elokuva, missä kolmikko Pasanen-Loiri-Salminen esittivät niitä Pasasen ja Laurin lapsia. Itse kysymykseen ei ole kyllä kantaa... ;)
No, tietysti se omakin pituus vaikuttaa. Itse olen 171 cm ja kengän koko on 39. Olen tyytyväinen tähän.
Vierailija:
mutta aika kaukaloilta kuulostaa koko 40 160-senttisellä. Toinen 160-senttinen, jolla kengän koko 37.
No ei ne siltä näytä kummiskaan. Minussa on kai sitten muuta katseltavaa kuin verrata kenkien koon suhdetta pituuteen ;)
42 varmaan sen puolesta, että ei oikein löydy valinnanvaraa kengistä.
Itselläni on 41 (olen pitkä ihminen joten ihan suhteettoman suuresta jalasta ei ole kysymys, heh) ja siitä isompia kenkiä harvoin kaupassa näkee. Ehkä niitä saisi tilaamalla?
Tietty joku 52 numeron kenkä on varmaan jo hankala esim. autoillessa =)
näyttää isojalkaisilla naisilla aivan karseilta suksilta!!!
(39 on itse asiassa aika pieni nykypäivänä, teinitytöillä on 40 ihan vakio)
kengänkokoo oo voinu valita tai siihen vaikuttaa millään lailla
terveisin nainen 41-42
Vierailija:
kengänkokoo oo voinu valita tai siihen vaikuttaa millään laillaterveisin nainen 41-42
jos ihmisellä on sopivat kengät ei se voi näyttää kauhealle, paitsi tietenkin jos kengän malli on sopimaton.
kauheammalle näyttää jos on kengänkoko 42 ja survotaan 40-kokoista kenkää väkisellä, että " kylä mullakin on siro jalka prkle" !
nykyään naiset on pidempiä joten alle 40-kokoiset kengät jäävät tulevaisuudessa unholaan....
omalla mummollani on kengänkoko 35, joka johtuu siitä että hän on alle 150cm pitkä!
Ei oikein meinää vaihtoehtoja löytyä... helsingissä on kuulema joku kauppa josta transut ostavat kenkänsä. siellä vois löytyä enempi vaihtoehtoja!
Alennusmyynteihin en enää viitsi mennä kenkiä katsomaan lainkaan. Hyllyt ovat täynnä mikkihiirikokoisia kenkiä ja isoja kokoja on jäljellä joitain jämäpareja.
Kengän katastrofaalinen koko riippuu ihan pituudesta ja omasta itsetunnosta eli kokeeko sen katastrofaalisena. Kai minullakin 173cm naisella on kääpiön jalka kokoa 37. Ihan tyytyväinen olen, että olen pituuteeni nähden suht siro, mutta toiset kyllä kommentoivat jalkani olevan lapsen jalka.
40 katastrofi