Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen huomenna lääkäriin hakemaan lähetettä psykiatrille.

Vierailija
18.06.2008 |

Epäilen minulla olevan kaksisuuntainen mielialahäiriö. Oli tai ei, mielialani heittelevät ja välillä on tosi paha olla. Aika on nuorella tk-lääkärille (miespuoliselle). Pitääkö mun selittää sille tuntemuksistani, vai pyydänkö vain, että saisin lähetteen psykiatrille, on paha olla? Ärsyttää sellaselle nuorelle jannulle avautua. :/ Sori ikärasismi. Olen itse 26-vuotias.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mieluummin lähete mielialanvaihteluiden takia ja anna psykiatrin määritellä, mikä sairaus sinulla on, jos on.

Vierailija
2/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänen työtehtäviinsä kuuluu hieman kysellä tarkemmin ennen kuin voi sinua erikoislääkärille lähettää. Voit toki alussa sanoa, että keskustelet mieluummin psykiatrin kanssa, koska asiat ovat niin raskaita tai henkilökohtaisia tai jotain, niin se ei sitten kysele liikoja... Mutta tosiaan, jätä se diagnosointi sille erikoislääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se peruslääkärikin sinua osaa diagnosoida ja hoitaa.

Jos itse määrität sairautesi ja haet sen perusteella vain lähetettä niin sehän on sama kuin että menisit yleislääkärille ja sanoisit että mahaan sattuu, mulla on syöpä, tarvitsen lähetteen erikoislääkärille.

Luuletko että saisit?

Psykiatrian polille lähdet todennäköisesti ei-kiireellisenä, eli odotusaikaa voi olla 3-6kk. Olisiko kuitenkin parempi kertoa oireistasi yleislääkärille ja antaa hänen aloittaa hoito??

Jos et mielestäsi tarvitse kiireellistä hoitoa vaan olet valmis odottamaan tuon 3-6kk niin ehkä et sitten ole erikoislääkärin tarpeessa ollenkaan.

Vierailija
4/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskukseen taitaa nykyisin päästä lääketieteen neljännen vuosikurssin jälkeen, sitten kun laskee armeijan ja pyrkimiskerrat (harva tulee valituksi heti), niin...

ja jos lähetteen meinaat saada, sinun on todellakin kerrottava asiasi

Vierailija
5/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis mietin, miten tarkkaan mun pitää avautua. Asiat todella ovat henkilökohtaisia ja arkoja. Koen asiani olevan melko kiireinen. Ajattelen tauotta haluavani kuolla.

ap

Vierailija
6/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse tiedostat tuollalailla olosi, olet ns. helppohoitoinen masennuspotilas.

Eli tk-lääkäri määrää sinulle masennuslääkkeet, kontrollikäynti parin kk päähän.

Vierailija
7/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten leimaudut masennuspotilaaksi (heistä vain harvat pääsevät psykiatrille)

kun taas kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavat kuuluvat psykiatrin hoitoon.

Joten miksi ihmeessä sitä peittelemään? Onko se sinulta jotenkin pois? Salailu pahimmillaan johtaa siihen ettet saa lähetettä. Sinun tulee vakuuttaa tk-lääkäri oireistasi jotta "ansaitset" lähetteen. Näin se vaan menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän