Huuto.netin taitajat!
Ensikertalainen kyselee vinkkejä, lähinnä myymiseen. Huomasin että esim. Lindexin lappuhaalareita (odotus) myydään too-osi kovaan hintaan ja mulla olis niitä paritkin kaapissa. Onko oman kohteen mainostaminen jossain muualla jotenkin sääntöjen vastaista.. ihmettelin vain kun kohteet eivät näytä mitenkään olevan järjestyksessä ja sattumoisin etusivulle päässeet vetävät huutajia!!
Kiitoksia jos joku viittii valaista.
Kommentit (11)
Kyllä niitä haluavat ne löytävät, kokemuksesta puhun. Itse syksyllä myin kaikki äippävaatteeni ja yhteissummaksi kipusi huutajien kesken jo enemmän kuin millä itse olin hankkinut ne alunperin!!
Haalarit nimenomaan hirmu suosittuja, mutta mun kokemuksesta meni jokaikinen äippävaate huutajille:)
jos ottaisin yhteyttä huudon hävinneeseen ja tarjoisin omiani sille? Ei sillä et raha olis tärkeetä, olis vaan kiva tehdä joku onnelliseksi kun noin hirveästi niitä haalareita haluaa. Esim. nytkin hinta noussu käsittämättömään 80 euroon. Ap
Jos ei ole hintavarausta, sama juttu. Jos haluat tehdä hyväntekeväisyyttä, huuto.net on väärä paikka.
Luulin, että tarkoitit omia mahdollisesti huudettavaksi laittettuja housuja. T:11
että kohteet tulevat esille uusin ylimpänä, taikka kaikkein suosituin ylimpänä (eniten huutajia) taikka korkeimman hinnan mukaan
eli
minäkin esim selailen aina sen mukaan että mikä on uusin tai suosituin kohde
ja juuri tuonlaisia kohteita ihmiset varmasti hakevat hakusanan avulla
Todellinen huutonet guru ;)
Siis sit kun ostaja löytynyt ja pyydetään fyffe tilille. Myyjän pitää tehdä 2 resissua postiin, eka punnitsemaan, sitten kotiin ilmoittamaan hinta ja odottamaan tilitystä, ja sitten taas postiin?
Koskee siis muutakin nettimyyntiä kuin huutoa.
Tyhmä meikä kyselee.
niin saahan sillä sen tuottteen painon ainakin noin. arvioiden selville. Ja sitten postin sivuilta katsomaan pakettilaskurilla (tai kirjelaskurilla) paljonka ne postikulut ovat.
Kokemus opettaa, että mikä on oikea postikulu. Eikä se maata kaada, jos joskus postikuluarvio mönkään menee (jää myyjän tappioksi). Parempi niin kuin ravata joka vaatteen kanssa postissa. Ja kauppa käy PAAA....AAALjon paremmin, jos postikulut on euromääräisinä jo mainittu ilmoituksessa.
Postista saa ilmaiseksi samanlaisen keltaisen paksuusmittauslaitteen kuin heillä itsellään on. Pyydä sellainen sieltä. Sitten tarvitset puntarin ja oikeasti et tarvi sitäkään, jos ostat pakan helpostikuoria. Se vaate, mikä menee paksuudeltaan (pysyy alle 3 cm paksuisena kirjeenä) helpostikuoreen ei takuulla paina yli 500g. Ja sen jälkeen, ET VIE kirjettä postiin vaan runttaat postilaatikkoon, koska helpostikuoressa on jo " merkit" valmiina. Ja näin vältät postineitien hiuksen hienot paksuusmittarin reunoihin osuvat hipomisongelmat. Se mikä menee paksuusmittarista runtaten läpi, menee postilaatikkoon köykäsesti ja n. 100 tällaista lähetystä lähettäneenä voin sanoa, ettei koskaan ole tullut vastapuolelle lunastusmaksuja. Jos lunastusmaksu tulee, niin se on sitten mun piikkiin ja anteeksipyynnöt vaivannäöstä vastapuolelle. Näin olen kuitenkin saanut postikuluihin menevän kustannuksen siirrettyä korkeammaksi huudoksi ja ulosmitannut postin hipaisumaksut itselleni hyvillä huutohinnoilla.
Paketti on sitten paketti ja sen hinnalle ei oikeastaan voi mitään. Paketit pitää tehdä vain sellaisiksi, että ne ovat nippa nappa painon ylärajoilla. Paketeissa ostajat laskevat paljonko tulee postikuluja per vaate. Pakettiin kannattaa siis laittaa paljon pikkuisia kevyitäkin vaatteita. Vaatteet voi pakata pariin muovipussikerrokseen, niin ei tule pakkausmateriaalista ylimääräistä painoa. Paketeissa ei nykyään tule noita tilavuusrajoja vastaan, mutta on siinäkin jotkin maksimimitat.
Tarkemmin hinnoista siis tietoa www.posti.fi -sivuilta.
Onnea sulle kauppoihin !
HelpOsti-kuoret kuulosti helpolta!
t. 14
Vierailija:
jos ottaisin yhteyttä huudon hävinneeseen ja tarjoisin omiani sille? Ei sillä et raha olis tärkeetä, olis vaan kiva tehdä joku onnelliseksi kun noin hirveästi niitä haalareita haluaa. Esim. nytkin hinta noussu käsittämättömään 80 euroon. Ap
onks joku tarjonnu 80e nistä haalareista? mulla kanssa niitä. =) ja minä olen esim rattaita tarjonnut suoraan ihmiselle joka oli huutanut tismalleen samanlaisia, vanhempia vaan, ja kaupaksi meni.
Monia tuotteita haetaan hakusanalla esim. noitakin haalareita haetan varmasti haun kautta. Olen huomannut monissa esim. lasten vaatteissa , että haetaan merkin mukaan ja silloin tulee kyllä huutoja. Muista ottaa hyvä kuva!