G: Ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen
Meillä oli tainnut kulua ainakin 4kk synnytyksestä, lapsen päikkäriaikaan eksyimme vihdoin makuuhuoneen puolelle. Mieheni oli niiin varovainen ja itse pelkäsin kipua niin, etten uskaltanut edes liikkua. Mieheni suuteli kaulaani ja laskeutui sitten alemmas hyväilläkseen rintojani, mutta totesi sitten että taitaa olla parasta jättää ne rauhaan, ettei maidot roiku naamalle..!
Lopulta minuun ei sattunut yhtään, ei edes episiotomia-haavaan, mieheni mielestä synnytys ei ollut jättänyt " mitään jälkiä" olin kyllä jumpannut lantionpohjanlihaksia aktiivisesti kuukausikaupalla. Olin niin helpottunut etten ollut " venähtänyt uima-allas" !
E-pillereitä en ollut vielä aloittanut, joten seuraavat viikot meni panikoidessa ja raskaustestejä vääntäessä. Onneksi oli negaa!
Kommentit (7)
Toisen lapsen jälkeen 1,5 viikkoa synnytyksestä
ja
Kuopuksen jälkeen 2 viikkoa synnytyksestä.
Ihan hyvää teki, ei siis sattunut. Paikat ihan suht kondiksessa jo silloin. Kuukausi synnytyksestä on paikatkin olleet täysin entisellään.
Mulle ei ole koskaan tehty välilihan leikkausta, enkä ole pahemmin revennytkään.
en ymmärrä miksi jotkut tekee tästä niin ison jutun? itse olin kuullut juuri tällaisia juttuja, ja sitten synnytyksen jälkeen viikon päästä jo oltiin hommissa ja ihan samanlaista oli kuin ennenkin.
what´s the big deal?
Eilen itseasiassa tein tänne aloituksen siitä :)
Oli oikein mukavaa, vähän kiristi aluksi, mutta ihan niinkuin ennekin meni, en ollut paikat muuttuneet!
Molempia meitä jännitti, kun ei oikein oltu enää " osattu" mennä asiaan aiemmin. Ei ollut synnytyksessä revennyt mikään mihinkään, mutta itse halusin odottaa niin pitkään kun tunsin oloni aivan entiseksi, ja siihen meni n. 1kk. Ystäväni oli sängyssä jo 3päivän jälkeen.
Molemmat pojat oli syntyessään 4kiloisia,paikat repes ja vähän leikattiinkin välilihaa,olin tosi tosi kipee viikon ajan!Mutta mutta...halut oli niin kovat sekä esikoisen että kuopuksen syntymän jälkeen,että meinattiin panna jo siinä sairaalan sängyllä;) heti kotiin päästyään rakastelimme,eikä sattunut yhtään,ja yhtä tiukka oli pimppikin niin kuin ennenkin!!en ole tarvinut geishakuulia...
Ei sattunut lainkaan. Lihaksistossa ei ollut puristusvoima aivan entisellään, mutta tilanne palasi ennalleen parissa kuukaudessa.