***HELMIÄISET viikonloppuun***
Kommentit (30)
Oli ihan pakko tulla kertomaan...juuri kuultiin että miehen veljelle ja sen avopuolisolle on tulossa vauva (esikoinen myös) heinäkuussa...siis aivan IIIHANAAAA!!!! Tämä kyllä kruunasi tämän viikon selkävaivat heti kerralla! Ja vähän ensi viikkoakin :D
Sasuliini 36+2
Sitruuna: Voimia teille, toivottavasti poika paranee, noi korvajutut on aina tosi ikäviä... Tiedän (vaikka esikoistani odotan), että ne on hurja juttu, mun veljeni " sairastaa" vieläkin korviaan, vaikka on kohta 30! Ja on tosi kiukkuinen kun on tulehdus... Saati sitten miltä se pienestä lapsesta tuntuu, joka ei osaa vielä kertoa mihin sattuu... Ja koitahan nyt itsekin jossain välissä levätä ja vaikka nukkuakin, kyllä ne hommat tulee hoidettua.
Mun miehellä oli eilen joku ihan ihme päivä, kiukutteli kuin pikku lapsi, no kostinkin sen hänelle sitten loppuillasta, oli hiljainen saunareissu... Sovittiin sitten koko juttu, ja syynä oli se etten tiennyt hänen haluavan koneelle, vaikka kävi pari kertaa katsomassa... Voi vee... Sanoin että seuraavan kerran voi aukaista suunsa, ja kertoa mitä haluaa, en voi tietää mitä hän mielessään miettii...
Masussa ollaan tosi aktiivisia täälläkin, nyt ollaan painettu jo kohta kolme tuntia, eikä rauhoittumista ole tiedossa, vois välillä käydä nukkumaan... Huomenna onkin sitten jännä päivä, käydään synnärillä tutustumassa... Kääk! Toisaalta tätä on odottanut jo kesästä saakka, muttei sitä vieläkään voi uskoa todeksi, että nyt sitä ollaan tosissaan menossa katsomaan...
Napero ja masukki 35+3
Käytiin tänään Kaivarissa kävelyllä ja ihanasti aurinko paistoi! Hitsin liukasta oli vaan, mutta onneksi rattaista saa hyvän tuen =) Pojalla oli eilen eka kuumeeton päivä (kuumetta oli 6 päivää). Antibioottikuuria on jäljellä vielä päivä. Huomenna ois eka kerhopäivä 3 viikon joululoman jälkeen. Onneksi poika on siellä aina tosi rauhallinen. En nyt todellakaan halua, että alkaa heti riehua ja saa perään jonkun toisen pöpön.
SITRUUNA: Meillä siis on näillä näkymin parannuttu, mutta tänään on vasta toinen kuumeeton päivä (onko iltaan asti, sitä ei vielä tiedä), joten tällä kertaa en vielä uskalla nuolaista. Oli toi 6 päivää sisällä kipeän lapsen kanssa kyllä vähän liikaa mun päälle! Toivon totisesti, että teillä myös parannutaan ja pian!!! Minkä ikäinen poikasi olikaan? Meillä 2 v 7 kk ja tähän saakka hänellä on ollut vain parina päivänä kuumetta. Nuhaa on kyllä pitkin vuotta ja korvatulehduksiakin aina silloin tällöin. Mutta näin " kunnolla" kipeänä poika ei ole koskaan ennen ollutkaan.
Hassua, kun esikoista odottaessa mahassa oli näillä viikoilla jo aika hiljaista ja liikelaskentaa sai harrastaa melkein joka päivä. Tämä vauva liikkui jouluun asti aika vähän, mutta sen jälkeen on nyt 2 viikkoa pörrännyt mahassa tosi paljon. Aikaisemmin luin vain teidän muiden kokemuksia siitä, kun illalla ei saa unta, kun vauva " häiritsee" , mutta nykyään mulla on sama juttu. Ja illalla vaikka käyn aina 2 kertaa just ennen sänkyyn menoa vessassa, niin melkein heti kun sänkyyn pääsen, alkaa vauva jotenkin puskemaan mun virtsarakkoon ja tuntuu, että pissa tulee OIKEASTI just housuun. Pitää siis nousta samantien uudestaan vessaan. Just ihmettelin, kun vessapaperirulla tyhjenee koko ajan, mutta johtuiskohan se tosta jatkuvasta pissahädästä. Ja heti, kun lähden ulos kävelylle, tulee armoton pissahätä. Vaikka just olisin ennen lähtöä käynyt vessassa. Mutta sitkeästi vaan kävelen vaikka tunnin, enkä mene vessaan. Ei ole onneksi vielä kertaakaan housuun lirahtanut. Mitenkäs muilla on vessahädän kanssa???
Nyt täytyy käydä herättämässä poika päiväunilta...
T:Fassiloora rv 34 tasan =)
Nämä pari viikkoa joulun jälkeen ovat menneet niin vauhdilla, etten ole ehtinyt edes palstailemaan... Mutta nyt on aika ottaa vahinko takaisin. Ja huomenna alkaa ihan virallisesti äitiyslomakin, joten aikaa luulisi olevan!
Eilen illalla mieleen jysähti jotenkin tietoisuus siitä, että meillä voi olla vauva jo ihan lähiaikoina! Käsittämätöntä! Jotenkin se vauvan tulo on tähän asti tuntunut vielä kauhean kaukaiselta. Viime yönä sitten mietiskelin tätä äidiksi tuloa ja edessä olevaa suurta elämänmuutosta... Ja enemmän kai mielessä pyöri negatiivisia asioita...
Muuten olo on edelleen ihan hyvä. Oonkin jo alkanut varautua siihen, että tätä odotusta jatkuu vielä lähemmäs kaksi kuukautta, kun en tosiaankaan ole vielä edes alkanut " kärsiä" mistään loppuraskauden vaivoista. Yötkin nukun nykyään oikein hyvin. Pari kertaa voin herätä, mutta uni tulee taas samantien. Ei tarvi enää pyöriskellä sängyssä hyvää asentoa etsien. En siis valita, mukavaa tämä raskausaika edelleen!
TAMPERELAISET: Tulin tässä ajatelleeksi, että jokos saisimme tapaamisen sovittua. Joulukiireetkin ovat jo takana ja monilla kai äitiyslomakin alkamassa. Itselleni ainakin kävisi tapaaminen lähes koska vain. Olen jo ehtinytkin miettiä, että miten sitä saa aikansa kulumaan, kun ei " pääse" töihin...
Enni rv 35 tasan
En ole tähän asti päässyt tamperelaisten tapaamisiin, mutta nyt tahtoisin jo mukaan. Mulle käy myös lähes mikä päivä vain, perjantaina olen tosin aamupäivän TAYSissa mutta kun kerran tulee täältä Kangasalta lähdettyä niin samaan syssyyn mahtuisivat ne kahvitkin :).
Mulla siis seurataan verenpainetta ja proteiineja, paineet kun on koholla ja neuvolassa pelästyivät raskausmyrkytyksen mahdollisuutta. Verenpaine oli juuri äsken 134/63 eli ei niin paha, viime viikolla mitattiin jopa 151/89 tms. Mun normaalipaineet on tuollaista 100/60. Virtsassa on ollut proteiineja + tai +-, turvotusta jonkin verran, mutta onneksi ei näköhäiriöitä tai päänsärkyä (pientä jomotusta vain muutama päivä, olin nukkunutkin huonosti).
Sf-mitta oli viime kerralla ensin 26 ja toisella mittauksella 28. Painoa tullut n. 6 kg, laskusuunnassa. Ultrassa tarkistettiin vauvan koko (pienehkö) ja napanuoran virtaukset. Kaikki kunnossa. Tosiaan näyttää siltä että pienikokoinen vauva on tulossa, joten perjantaina tarvii käydä kattomassa pientä talvipukua, tuo raukkahan hukkuu äitiyspakkauksen pukuun :).
Illanjatkot!
KL (36+3)
Meillä poika tulee 16 pvä tasan puolitoista vuotta. Meinaa kyllä munkin pää hajota tähän sairastamiseen. Pojan tauti alkoi jo päivää ennen uuttavuotta ja sisällä ollaan sen jälkeen oltu. Kun uskaltais edes pihalle lähteä, mutta ei. Tänään oli taas pojalla kuumetta 38 tasan. Se niistä kuumeettomista päivistä. Noh, jos huomenna päästään sille " kunnon" lääkärille, katsoo sillä mikroskoopilla korvaan niin näkee mikä on putkien tilanne, tai siis onko niitä enään..
Jos jotain positiivistä pitää hakea tästä niin onneksi on nyt kipeä eikä kuukauden päästä. =) Silloin voisi ahistaa vähän enemmän..
Ei olla meilläkään ihan heti näin kipeitä oltu!
Kuumeettomia ja terveitä päiviä myös muille toivotellen:
-sitruuna ja minttuvihtori 34+3-
Roskia on tullu monta jätesäkillistä, vaikka mun " kaapit kuntoon" -projekti on vasta hiukan yli puolen välin. Minkäköhän takia sitä on tullu säästettyä kaikkea epämäärästä roinaa?
Innostuin vielä järjestelemään meidän työhuoneen uudestaan ja siinä sänkyjä ja pöytiä siirrellessä alkoi supistelemaan ihan järjettömästi. Samantien aloin haukkua itseäni, kun alotinkin jotain niin typerää varsinkin kun mies on edelleen siellä Ruotsissa ja kotiutuu ehkä vajaan parin viikon päästä. Oli pakko ottaa kunnon lepotauko siihen väliin.
Esikoinen menee taas huomenna tarhaan. On ollu siellä viimeksi 19.12, joten saa nähdä miten mielellään hän sinne jää. Eipä hän yleensä kapinoi, ellei ole jotain erikoista.
Sympatiat teille joiden lapset sairastaa. Meidän poika oli tosi kipeä joulun alla ja jouluna. Kuumetta oli lähemmäs 40 ja nukkuminen täyttä tuskaa äidille ja pojalle. Siinä meni kauan odotettu joulukin vähän " hukkaan" pojan osalta, kun ei oikein jaksanu mitään.
Onneksi ollaan molemmat nyt terveitä. Mullakin oli taas parin kuukauden mittanen flunssa. Sama oli esikon kanssa, kuumetta nuhaa ja yskää 7 viikkoa putkeen.
Eipä lääkärikään voinu paljon tehdä. Yhden antibioottikuurin söin, kun oli keuhkoputkentulehdus ja sain astmapiipun kotiin, että henki kulkee paremmin. Ja Panadolia kaikkeen muuhun.
Poika haettiin taas anoppilaan. Menevät saunaan ja lupasivat tuoda pojan ajoissa kotiin. Poika ei tänään ottanu päiväunia ollenkaan ja haluaa varmaan sänkyyn jo ennen kahdeksaa. Ensimmäinen kerta ilman päiväunia. En kyllä usko, että lopettaa kuitenkaan niitä vielä, kun on kuitenkin vasta 2v4kk:tta.
Mä yritän raskia nostaa jalat pöydälle siihen asti, kun poika palaa. Ehdin sit touhuta vielä muutaman tunnin, kun poika on menny nukkumaan.
Tai no, eihän se ehkä vielä ihan yö ole, mutta melkein.
Ainua: Minullakin on ollut oksettavaa oloa ja se on myös minulla liittynyt kipuihin. Oksettavan olon ollessa minulla on jonkinlaista polttavaa kipua mahassa, jonka aluksi yhdistin aloittamaani rautakuuriin. Nyt olen ruennut miettimään, että joskohan nuo kivut johtuisivat jostain harjoitussupistuksista... Vaikka rautatablettien syöntiä olen jatkanut normaalisti, niin kipuja ei ole ollut yhtä säännöllisesti. Tosin kipujen ilmaantuminen ajoittui niin sopivasti sen kuurin alkuun... (vähän eksyin aiheesta, sori!)
enni80: Minä olen ollut jo viikon äippälomalla ja samoin olen miettinyt viime viikkoina tulevaisuudessa häämöttävää vanhemmuutta. Nyt sitä vasta onkin ehtinyt päässään pyörittelemään! Minulla myös on ollut pääsääntöisesti mollivoittoisia ajatuksia viime viikkoina. Alkuraskaudesta ja vielä se toinenkin kolmannes meni niin aurinkoisissa ja jotenkin luottavaisissa tunnelmissa, että eiköhän se ole ihan luonnollista, että sitä jossain vaiheessa raskauttaan alkaa tulemaan myös niitä toisenlaisia ajatuksia. Olen ajatellut, että tämä on ennemminkin luonnollista ja hyvä juttu, että käyn nyt nämäkin tunteet läpi.
Täällä vauvan liikkuminen saa välillä minut jo pieneen epätoivoon. Joskus se sitten onnistuu ihan koko ajan töykkimään virtsarakkoani niin, että vihlomisesta ei meinaa tulla loppua ja tuntuu, että pissa tulee housuun justiinsa :( Ei kivaa. Toisaalta on ihanaa, että vauva myllää ja antaa elonmerkkejä itsestään. Toisaalta taas sitten tilan loppuessa oma vatsanahka, kylkiluut ja muut sisuskalut on kovemmalla, kun tiitti potkiskelee niitä. Kaksiteräinen miekka siis.
Huomenna olis taas neuvola. Pelottaa jo nyt, että jos ne TAAS ottaa sen hemoglobiinin ja ottaahan ne, kun kerran kuurilla ollaan...
Jaksamista erityisesti niille, jotka painivat lisäksi sairastelevien lasten kanssa! Toivottavasti muksunne tervehtyvät ennen uuden tulokkaan saapumista, niin saatte sitten perheenä rauhassa keskittyä uuteen jäseneen.
Kirppu 36+1
Ajateltiin sitten miehen kanssa että poika olisi viimein tullut kuntoon kun oli jo yli viikon sairastellut + antibiottikuuri syöty ja takana kaksi kuumeetonta päivää. Vietiin sitten poika mummolaan yöksi ja vietettiin vapaa ilta kotosalla. Katsoin elokuvan joka loppui vasta joskus kahden kieppeillä ja nukahdin sitten vasta kolmen jälkeen kun joka paikkaa särki ja olo oli jotenkin " masentunut" .
Aamulla seitsemän aikaan heräsin puhelimen soittoon ja miehen äiti siellä soitteli ja kertoi pojan olevan nyt kyllä korvista kipeä. Oli viimeisen tunnin huutanut suoraa kurkkua. Ei muuta kun vaatteet niskaan ja hakemaan poikaa/viemään päivystykseen. Heti huomasin että pojan korvat oli tosiaan vuotanut oikein kunnolla ja oli tosi tuskainen. =( Lääkäri imi korvat ja antoi toisen kuurin antibiottia +otti bakteeriviljelmän korvasta. Viime tiistaina ei taas yleislääkäri nähnyt korvassa mitään. Meidän " vakikorvalääkäri" on ollut joulusta asti lomalla ja muutenkin kaikki korvalääkärit ihan tukkeessa. Mihinkään ei aikaa viikolla saanut. =( Kaikki lomilla. Kyllä taas sylettää etten aiemmin tajunnut että pojalla on korvat kipeät. Mutta ei se ole niitä kyllä ole valittanutkaan. Pojalla putkitettiin korvat jo 7 kk vanhana ja korvien kanssa on aina ollut vähän ongelmia.
Poika onneksi nukahti autoon takastullessa ja nukkui sitten isin kanssa kotona melkein kahteentoista. Mä kävin sillä aikaa apteekissa ja ABC:lla hakemassa jotain ruokaa ja siivoilin. Supistelee aika paljon ja heitti sitten pötsi ihan sekaisin, oon ravannut vessassa kokoajan. Tietenkin joku mahapöpö sitten yllätti just nyt. VOI *ITTU! Nyt alkaa väsyttää kun oon nukkunu sen vajaa 4 tuntia yöllä, mut on niin tukala olla pitkällään ettei saa unta. GREIT!
FASSILOORA: Jokos teillä on parannuttu? Toivotaan niin!
-sitruuna ja minttuvihtori 34+3-