ELOHIIRET LOPPIAISENA
Kommentit (23)
Rriitulle voimia, jaksamista ja positiivisiä ajatuksia. Toivottavasti kaikki on hyvin maanantain ultrassa.
Minä pidän täällä peukkuja ja toivon, että molemmilla sujuu hyvin ja tapaamme LKS:ssä elokuun lopulla :)
Myötäeläen Lumikki
Nyt toivotaan parasta - tuomio tulee vasta ultrassa! Odottavan aika on niiiin pitkä :(
Kurjaa, kun joulu jo oli ja meni. Aina siihen valmistaudutaan yhtä huolellisesti, ja sitten se yhtäkkiä onkin jo ohi. En haluaisi millään pakata koristeita laatikoihin ja vaatehuoneen perälle. Pitäisi vielä keksiä joku fiksu tapa tuon kuusen uloskantoon, ettei se varista itseään joka nurkkaan. Täytynee hakea lainaan voimapihdit ja irroittaa oksat sisällä. Töihinkin pitäisi kait taas orientoitua, koska maanantaina pitäisi sinne mennä.
Omaan napaan ei kuulu kummallisempaa. " Raskausoireita" ei edelleenkään juurikaan ole, mikä hieman huolestuttaa. Toisaalta se kyllä helpottaa tätä elämää, ettei tarvitse pää pöntössä kykkiä. Onhan tässä onneksi vielä oksenteluunkin aikaa...Alkuviikosta ajattelin soitella ultra-aikaa, että pääsemme kurkkaamaan, onko siellä kohdussa ketään vai ei. Jännää!
Oikein hyvää loppiaista kaikille!
Aliina rv6+1
oletko sä roista? voisitko käydä terveyskeskuksessa tai sairaalassa että kattoisivat onko kaikki ok? Ei tarvis murehtia... :) monesti mitä olen kuullu vuodoista niin saattana siitä sikiön víerestä joku vuotaa...
ei ole mitään vakavaa yleensä. Soittaisin jonnekki ja kysyisin asiasta.
Päivi 10+3 (Mä kans synnytän LKS:ssä) :)
Mummuni harrastaa korteista povausta ja on siinä ilmeisen hyväkin. Muutama kuukausi sitten povasi ystävälleni vauvaa, ja tämä olikin raskaana. Olen jutellut mummuni kanssa lapsettomuuskriisistämme ja sanoinkin hänelle, että soita sitten heti, kun tulee taas vauvakortti. Soitti tuossa äskettäin ja sanoi: " No nyt se vauvakortti tuli aamulla, oletko sä raskaana?" Vaikka asia on vielä salaisuus, mitä muuta sitä saattoi sanoa kuin että joo...Oli kuulemma valoisia, hyvä kortteja ympärillä, joten toivottavasti tulevaisuus on raskauden osalta valoisa :D
Vaikken povaamiseen oikein uskokaan, antoi puhelu kyllä uutta uskoa tämän (toivottavasti) vatsassa hyörivän katkiksen tulevaisuudesta!
Aliina, ennustajaeukon tyttärentytär :)
Moi! Tungeksin tänne näin yhtäkkiä, kun huomasin RRIITUN viestin. Itse tein positiivisen testin maanantaina ja keskiviikkona alkoi verinen vuoto. Torstaina neuvolassa terkka neuvoi käymään ulrassa ensi viikolla, jos vuoto jatkuu useita päiviä, jotta saa selvyyden tilanteeseen ja ennekaikkea mielenrauhan. Eli suosittelen soittamaan esim tk:hon (jos siellä tekevät ultria) tai muualle, jotta ei tarvii olla epätietoisuudessa. Ja voimia sinulle!!!!
Itselläni vuoto loppui samana päivänä kun alkoikin ja sen jälkeen on tullut vain todella vaaleaa turhua aina silloin tällöin vessassa käydessä. Ensi viikolla soitan kuitenkin ajan ultraan ja jos kaikki on kunnossa niin siellä selvinnee la:kin sitten(kierto on ollut todella pitkä, eikä ole varmaa millä viikolla jo olen, elo-syyskuun välillä keikun;)). Voipi olla tuppaudun tänne teidän seuraan siis jatkossakin.. =)
Aamupäivä meni nukkuessa yövuoron jäljiltä. Ruoan jälkeen kävin tunnin potkurilenkillä lasten kanssa herättelemässä itteeni ja keräämässä voimia. Sen verran piristyin,että sain joulukoristelut korjattua. Lapset oli kyllä isoksi avuksi. Vielä pitäis raahata laatikot varastoon ja ottaa joulukortit pois seinältä. Yhet jouluverhot on ikkunassa,mutta ne saa oottaa huomiseen. Aion viettää loppupäivän laiskotellen ja karkkia mussuttaen..Nam!
Rriitulle voimia. On varmasti todella rankka tilanne,kun on noin pitkä yrityskin taustalla. Uskotaan ja toivotaan,että masussa on kuitenkin sitkeä asukki tai jopa kaksi. Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan!!
Hipsuhiiri rv n.8+6
mieheni siskolla ainut keino saada lapsia on keinohedelmöitys ja heillä on ollut kaksi keskenmenoa ja yksi onnistunut raskaus jonka tuloksena suloinen tyttö. Ei tällaisiin tilanteisiin löydä edes sanoja...
tämä päivä on menty väsymyksen kourissa. Poika sai valmisruokaa ja itse jaksoin syödä banaanin ja pari keksiä. Nukkuminenkaan ei onnistunut kun kaksi viikkoa vaivannut flunssa saa nenän niin tukkoiseksi. Jotenkin nyt alkaa vähän piristyä, että laitoin jo perunat hellalle. Mies on töissä ja vielä pitäsi siivota.
Kuulun myös näihin oireettomiin odottajiin. Neuvolassa syke vilahti, toi vähän uskoa, että siellä joku oikeasti asustaa. Reilu parin viikon päästä ultraan.
Mukavaa loppuaista elohiirille!
petraelena 8+4
Mutta ensin kävin osta sippiaskin ja poltin pahimapaan hermoiluun yhden tupakin :(
Erittäin ymmärtäväinen täti siellä vastasi ja kuunteli huoleni. Kaikki lääkärit ovat kuulemma toimenpiteessä, ja kiirettä kuulemma on. Kerroin ettei kipuja ole, mutta hermot menee. Sanoi että jos jaksasin sinne maanantaihin,mutta jos en jaksa niin eivät kai voi käännyttää ovelta poiskaan. Katsotaan nyt miten jaksan, ajattelin että jos ei kipuja tule niin sinnittelen siihen maanantaihin, ei ne siellä ensiavussa tai muuallakaan sille mitään voi, jos kesken menee niin menee sitten...
Taitaa vielä monta itkukohtausta tulla ennen maanantaita...
rriitu taas
Ymmärrän minäkin tuskasi. Ennenkö näkee ultrassa mikä tilanne, ei saa mielenrauhaa. Suosittelisin, että menet yksityiselle ultraan, jos pystyt. Ite kävin just yksityisellä ultrassa, rv 6+2 oli tuolloin. (Vaikka kirpasikin kun maksoi niin paljon eikä ollut varmuutta näkyykö sintti vielä) Mulla ei ollu vuotoa vaan jatkuvaa mahakipua. Kaikki kuitenkin oli ok ja näimme sykkeen myös. Se helpotti paljon. Voimia sulle!
Villa78 & sintti 6+4
Minä kävin edellisessä raskaudessa, kun oli vuotoa Mediroissa ultrassa viikolla 6. Kannattaa tarkistaa onko lauantaina auki. Toisaalta kyllä ne Lks:ssäkin ultraa ja ottaa sisälle, kun vain menee sinne.
Terkuin Lumikki
matti myöhäinen täällä kello jo tie svaikka mitä...
Rriitulle voimia ....itelläni syyskuussa km ja nyt olen vauhko tän raskauden kanssa......((((
tein ekan kerran oikein tuttavuutta tänään wc-pöntön kanssa ja selkää koskee.....
nyt täytyy laittaa poikia nukkumaan joten huomiseen!!!!!!!!!!!
Minttu ja sintti 8+5
Keskenmenolta nyt tämä kovasti näyttää.. Kirjoittelin tuossa alkuviikosta kuinka kävin TYKS:issä runsaan vuodon takia ultrassa, silloin sikiö, joka ei vastannut viikkoja oli viel oikeessa paikassa. Vuotoa on jatkunut nyt viisi päivää, kaikki raskausoireeni hävisivät ja nyt rv 7+2 sieltä tuli aivan sikiön muotoinen klöntti (yököttävää...)... En nyt viel poistu listalta, mut keskiviikon ultran jälkeen käyn ilmoittelemassa. Tosi masentava ja epätodellinen olo.. Eihän tässä näin pitänyt käydä! Eikä jaksaisi sitä uutta plussaa odotella, kun ei tiedä kuinka kauan siihen nyt menee. Olen tiistaihin asti vielä sairaslomalla, onneksi on ihania ystäviä joiden kanssa voi puhua..
Tsemppiä kaikille, toivottavasti teil on enemmän lykkyä matkassa!
Liliane
neljä tuntia vierähti ensiavussa. Hcg ei ollut noussut tarpeeksi oli vain 17 tuhatta ja risat ois pitänyt olla yli 50 000. Eka ultralla ei näkynyt kuin sikiöpussi, eikä paremmalla ja uudellakaan sen enempää. Viis vuotta, 4 ivfää ja yhden PAS-siirron myötä (ja 4000 euroa ja järjen menettäneinä) olemme päättäneet että uusia hoitoja ei tule, eikä näin ollen yhteistä lastakaan. Olkaatte kiitollisia te jotka kotikonstein onnistutte raskautumaan, parempaa jatkoa teille...
rriitu ja tyhjäksi jäävä syli...
Viime yönä oli useaan otteeseen mahakipua, melkein kuin menkkapolttelua. Ei kuitenkaan mitään vuotoa. Onkohan tämä kuitenkin ihan normaalia, vai onko aihetta huoleen? Muuten vointi ollut hyvä, lukuunottamatta ihan törkeää väsymystä kaiken aikaa. Häitä järjestellä menee aika nopeasti. Meillä häät ensi kuussa, vaihdettiin kesähäät talvihäiksi tämän ilouutisen johdosta.
tähtinova 7+2
Mulla täällä tippa linssissä kun nämä teidän viestit luin. :(... Paljon voimia molemmille! Mitään muuta en osaa sanoa, en osaa edes kuvitella miltä teistä tuntuu!! vielä kerran toivon teille voimia surun keskelle!!!!
TÄHTINOVA (muistinkohan nyt oikein), mulla kans ollu noita menkkamaisia jomotuksia, taitavat johtua kohdun kasvusta, en muista esikoisesta vastaavaa mutta tän kakkosen kohdalla kipu on ollu välillä pelottavankin kovaa.
Vihlonnat on tullu kans kuvioihin, ei voi yskästäkään ilman että kumartuisi, muuten vihlasee tosi lujaa. Ja heti alkaa laatta nousta kurkkuun kun köhii.
tsemppistä kaikille..
hanneli rv 9+6
Voi kuinka kurjia uutisia Rriitulta ja Lilianelta :( Ei voi muuta toivoa molemmille kuin voimia eteenpäin! Rriitun historia kuulostaa rankalta, kuten tulevaisuuden ratkaisut. Mutta vaikka nyt on varmasti syvä masennus päällä, niin koita uskoa, että aurinko vielä paistaa teillekin. Hoidoista ei ole kokemusta, mutta ovat varmaan todella kuluttavia. Toivottavasti tämä ei loukkaa, kun tunteet ovat pinnalla, mutta yhden perheen adoptioita seuranneena, uskallan kannustaa miettimään myös sitä vaihtoehtoa, kunhan aikaa hieman menee. Mutta voimia tosiaan teille molemmille!
Ja muille elohiirille tarrasukkia.
Voi kun tulee paha mieli, kun lukee toisten kurjia viestejä masusta...;(
Itsellänikin kaksi takaiskua ollut ja aina tosi varovaisella mielellä raskauden kanssa.
Ei keksi sanoja,eivätkä ne autakaan,mutta voimia ja jaksamista!
Pitäkää itsestänne huolta!!!
Rriitu ja Liliane todella surullisia uutisia. Pettymys on varmasti aivan valtaisa. Toivottavasti saatte läheisiltänne kaipaamaanne tukea. Voimia!
Täällä jotkut olivat maininneet menkkamaisista jomotuksista. Mullakin niitä on ollut, ja ei ollut tälläista vuosi sitten esikoista odottaessa. Mutta saatta johtua tosiaan siitä, että kun on kaksi masussa, niin kohdun kasvu on hurjaa. Mulla näkyy iltaisin ihan selkeästi vauvamaha.
Eilen olin esikoisemme 1-vuotispäivät. Paljon oli vieraita. En saanut edes täytetkakkua syötyä. Huonovointisuus aiheuttaa sen etten pysty syömään mitään makeaa. Vain kunnon ruoka kelpaa (kolme lämmintä ateriaa päivässä!)
Ole todella surullinen kuullessanne ikäviä uutisianne Rriitu ja Lilianne. Pidän peukut pystyssä, että jostain joku haikara löytää luoksenne ja tuo sen toivotun nyytin syliin. Voimia ja myötätuulta molemmille!
Ei auta marista etovasta olosta, eikä 2 päivää koetelleesta kovasta vatsataudista. Kuitenkin kaikki on masussa vielä hyvin.
/Eliisa rv 9+6
Pakko ruikuttaa johonkin kun pälli leviää. Viattomana alkanut tuhru on nyt sitten jo samanlaista kuin menkkavuoto :( Tuhruilu alkoi jo tiistaina , jos en väärin muista, ja eilen sitten tuli jo joka veskireissulla pyttyyn asti. Ihan ittekseen ei lorahtele, mutta joka veskireissu siis. Eikä vuoto ole enää vanhaa tuhrua, vaan ihan kirkasta ja normaalia kk-vuotoa. Ja nyt siis vuotaa niinkuin mulla normaalistikin kun on aina ollut vähän niukahkoa tuo vuoto. Kipuja ei edelleenkään ole, eikä mitään isompaa tavaraa ole ulos tullut. Mutta arvaatte varmaan että mieli on maassa. Kyllähän minä tiedän, että vuoto voi olla normaalia, ja yritän ajatella että jos se toinen sieltä vaan ulos tulee, kun kaksi alkiota siirrettiin. Yhdeksän vuottahan tätä ehdittiin toivoa ja kun vihdoin onnistuttiin niin taisi jäädä pikaraskaudeksi tämäkin. Oireetkaan ei minun mielestä enää ole niin vahvat. Ei kait tässä auta ,kuin oottaa maanantaita ja tuomiopäivää että pääsee iltapäivällä ultraan. Toivottavasti muilla menee paremmin.
ELO22 oli ainakin saanut ihania uutisia että tuplat olis tulossa, onnea siitä!!
rriitu ja Hra Huu 6+6 ?