MAALIKSET Viikonloppuun!
Kommentit (23)
[color=crimson]Porukat ottaa vissiin rennosti tämän viimeisen pitkän viikonlopun. Minä vietin sen rennosti töissä. Joku kyselikin, vieläkö on töissä olijoita, niin täällä yksi. Olen hoitajana dementiakodissa, joten työ ei ole mitään kamalan kevyttä, mutta onneksi pystyy itse sovittelemaan hommia väljempään aikatauluun. Hiki meinaa olla välillä armoton, mutta otan päivän kerrallaan ja lopetan, kun siltä alkaa tuntua ja jään saikulle. Vielä ei siltä tunnu.
Lilyllä siis jo irronnut limatulppa? Hui, toivottavasti ei synnytys ole vielä kovin lähellä!
Eilen ehdin jo huolestua, kun vauva on mahassa niin hiljaa. Onneksi tuli sitten muutama kunnon potku ja vauva on tainnut kääntyä perätilaan ja potkii tuonne selkäpuolelle ja alas, niin ei tunnu niin selkeästi. päätin, että en kamalasti itseäni huolestuta, jos liikkeitä aina silloin tällöin tuntuu. Muiden kommenteista päätellen, välillä voi olla hiljaista, eikä mitään ole vialla.
Minä saan nukkua yöni hyvin, kerran kaksi käyn vessassa ja issias vaivaa kipeästi ylösnoustessa, muuten ei oikeastaan tunnukaan. Mahassa välillä tuntuu hankalalta ja alkaa mieleiset asennot olla vähissä. Uni kuitenkin maittaa, eikä vauva sitä elämöinnillään ole tähän saakka häirinnyt.
Huomenna olis ensi viikon ainoa vapaapäivä ja ajateltiin lähteä miehen kanssa kaupoille, kun ei sillä koulu vielä alakaan! Täällä Oulussa on Rintamäen lastentarvikeliikkeessä kaikki -50% kun omistaja täyttää 50. Imetysliivejä mietin ostavani, kun ovat normaalisti aika kalliita. Mulle kun ei nuo markettien kuppikkoot taida riittää (nyt jotain E/F tms.). USKALLATTEKO OSTAA IMETYSLIIVEJÄ PALJON ENNEN SYNNYTYSTÄ? MITEN MAIDONNOUSU RINTOIHIN VAIKUTTAA KOKOON? Neuvot tarpeen!
Mukavaa sunnuntainjatkoa ja alkavaa uutta viikkoa!
~cadavera&muru~ rv29 tasan!!!
Minäkin ehdin pinoutumaan vielä tälle viikonlopulle. On ollut jotenkin olevinaan ainakin kiirus päivä. Aamulla nukuttiin piiiiiitkään ja sen jälkeenkin otettiin pitkään ihan rennosti ja nautittiin vapaapäivästä. Oltiin lounaalla ja päiväkahveilla mun vanhemmillani ja siskonikin oli tullut käymään. Äitini jaksoi päivitellä minun muhkeaa kokoani ja ihmetteli, miten mä olenkin niin pirteän ja terveen (?!) näköinen. Mä olisin voinut loukkaantua tuosta " terveen näköisestä" , mutta mies potkaisi minua vaivihkaa jalkaan, joten jätin kommentoimatta sen kummemmin koko asiaa. Mies lähti käymään videovuokraamossa, kun tekee mieli irtiksiä ja samalla lupasi vuokrata yhden leffan, joka on jostain syystä jäänyt meiltä näkemättä.
Leffoista tulikin mieleeni.. Oltiin tosiaan eilen sitä Narniaa katsomassa ja ennen lähtöä mä kävin ainakin viidesti vessassa ja teatterillakin kahdesti ennen näytöstä. Mä olin ihan varma, että kohta mies kilahtaa. :) Leffan ajan jaksoin ihan kohtuu hyvin, mutta kyllä teki tiukkaa. Ei siis pelkästään rakon täyttymisen takia, vaan noin niinkuin yleensäkin ottaen. Mutta leffa oli hyvä ja sehän oli pääasia. Taisi olla viimeinen leffa ennen synnytystä teatterin puolella. Meillä on Kansallisteatteriin lahjakortti (mies sai töistä joskus kesällä) ja siinä on vielä " virtaa" sen verran jäljellä, että voitais yksi näytelmä käydä kattomassa, mutta se saa kyllä nyt odottaa synnytyksen jälkeiseen aikaan tai sitten me annetaan se jollekulle muulle. Ei musta vaan oo enää istumaan paikoillani paria tuntia saatika pidempää aikaa yhtä jaksoisesti. Onneksi työni ei ole pelkkää istumista ja opiskelutkin ovat jo loppusuoralla!
( . ) ei kummempia. Sitä limatulppaa tulee vieläkin. Ei enää kyllä samaan tahtiin ja taitaa suurin osa olla jo ihan valkovuotoa vaan.. Supistelee enemmän tai vähemmän. Liitoksia on tänään särkenyt melkoisesti ja vauva jumppailee ahkerasti. Alkaa tila vissiin pienellä loppua ihan kesken, kun potkut tuntuvat niin epämukavilta minusta.
Loppuilta menee tosiaan leffan parissa ja irtiksiä napostellessa. Huomenna aamuvuoroon ja sen jälkeen proffan juttusille kuuntelemaan tuomiota gradusta. Voi toivottavasti ei tulisi paljon korjattavaa!! Mä en vaan millään enää jaksais mitään " ylimääräistä" ..
Ja taas täytyy mennä veskiin.. :)
Mukavaa iltaa kaikille!
Lily & Nappo 32+4
Moikka pitkästä aikaa!! Ja hyvää tätä vuotta!!
Meillä on nyt sitten hautajaiset pidetty ja kamaluudestaan huolimatta olivat vapauttava kokemus...piste yhdelle asialla ja alku uudenlaiselle...
Raskausdestakin johtuen itkin kuin niagara koko ajan, mutta onneksihan se ei ole vaarallista ja esikoinen oli hoidossa, eikä joutunut kokemaan äidin hallitsematonta tulvaa, joten kaikki ok.
Lomalla oltiin siis Tahkolla ja suosittelen lämpimästi kaikille!! Oikein siisti ja hyvin hoidettu koko paikka ja kaiken ikäisille jotakin tekemistä. Esikoinen nautti erityisesti kylpylässä lotraamisesta ja mies vauhdin hurmasta rinteissä...minä pulikoimisesta ja pulkkamäestä ja yleensäkin vain olemisesta siellä mökissä! Joka päivä nukuttiin koko porukka päikkärit ja syötiin hyvin, mitäpä sitä muuta tarviikaan. Oikein kammottaa tuollaisen lorvailun jälkeen huominen töihin paluu, että miten sitä saa itsensä alkuunkaan käyntiin ja hommiin kiinni!!
Uusille tervetuloa minunkin puolestani, on mukavaa, että teitäkin vielä tulee mukaan! :)
Itse en ole vielä laittanut vauvalle mitään valmiiksi, ajattelin sitten ensi kuussa kun jään kotiin, että laitan kaikki kerralla kuntoon. Tavarat ja tarpeet löytyy vanhaltaan, ainoastaan se itkuhälytin pitäisi vielä jostakin hommata!
Masu on kasvanut mun mielestä tosi hurjasti ja ihan hirvittää, että kuinka iso siitä tuleekaan....olo on ajoittain aikasen tukala ja ahdistaa kovastikin, kun painaa palleaa...Vauva oli lääkärin mukaan noin viikkoa isomman kokoinen kuin mitä laskettu aika, joten todennäköisesti syntyy vähän aiemmin....toivonkin, että syntyisi siihen samaan sumaan kuin missä mies ja poika jo ovat... :)
Nyt on lähdettävä kasseja purkamaan (reissun epämiellyttävin asia aina!) ja muutenkin toipumaan, halusin vain äkkiä katsastaa, miten teillä menee...
Mukavaa oloa kaikille!!
Urkki 28+5