MAALIKSET Viikonloppuun!
Kommentit (23)
Enpas taas yhtaan muistanut etta siella Suomessa on pyhapaiva... Jotenkin sita elelee ihan taman oman kalenterin ja viikkorytmin mukaan :)
Lily-80, valitettavasti en yhtaan osaa yhtaan sua neuvoa. Jotenkin tuntuu ettei sen limatulpan viela ainakaan pitaisi irrota, mutta ensisynnyttajana tama on tietty vaan luettua tietoa. Ehka kannattaa soittaa jonnekin ja varmistaa asia?!?
Meilla oli eilen shoppailu-paiva oikein pidemman kaavan mukaan :) Taalla on kaupoissa tosi loistavia alennusmyynteja, ja vauvakamaa tarttui mukaan jos jonkinlaista!! Muutamia juttuja ajattelin viela ostaa, ja sitten pitaisi olla kaikki valmista uutta tulokasta varten. Eilen jopa aloin pesemaan lakanoita ja nuttuja, ja jarjestella kaappeja.. Me tuotiin Suomesta mukanamme muumi verhokangasta, ja ne taitavat olla sitten ensi viikon projekti!
Muuten ei kummempaa. Supistellut ei ole enaa, siis ei niita kipeita, joten odotan maanantaihin jolloin seuraava laakarinaika. Kumartuminen alkaa olla tosi hankalaa puuhaa, ja muutenkin tunnen itseni sadankilon keijukaiseksi....
Oikein hyvaa Loppiaista!
Browniette 31+1
Yritän nyt olla väärinkäyttämättä... :) Ehkä se oli vaan joku tilapäinen härö. Täällä kans mietiskelen että mitä kaikkea sitä ehtiikään kolmipäiväisen viikonlopun aikana kun on yksin kotosalla. Tänään ajattelin aloittaa noiden viimeisten muuttolaatikoiden purkamisesta, puoli vuotta sitten vasta muutettiinkin.
Omassa kasvavassa ( . ) ei uutta kummempaa. Alaselkä särkee aina kun istuu vähänkin pidempään ja pitäisi kauheasti venytellä ja liikuskella. Tällä viikolla piti tehdä vähän töissä tuntejakin takasin, kun on noita neuvola- yms. juttuja, mutta en vaan pystynyt istumaan siellä minään päivänä 8 tuntia enempää. On kyllä mielenkiintoista, kun vauva mahtuu vielä liikkumaan hyvin ja sillä on hurjasti voimaa, eilenkin meillä oli intensiivinen seurustelutuokio sohvalla illalla kun makasin kyljelläni ja vauva potki ihan hurjasti ja vielä innostui enemmän kun laulelin. Meillä sekä mies että minä seurustellaan vauvan kanssa päivittäin, jotenkin se käy aika luonnostaan ja miettimättä. Tällä hetkellä en tiä, tietääkö mies raskausviikkoja, mutta mun mielestä se ois aika paljon vaadittu, kun en niissä pysy itsekään perässä! ;) Oli taas vähän pitkät piuhat, näistä aiheista on puhuttu kai joskus ajat sitten.
Nyt niiden kaappien ja laatikoiden kimppuun, rattoisaa loppiaista!
-Aranja ja pikku-Ukko, rv 28+2-
[color=crimson]Kylläpä oli edellinen pino valtaisan pitkä, että en edes saanut kaikkea luettua...
MELIKE taisi olla, joka kirjotteli ikävästä neuvolakäynnistä ja sokerirasituksen tuloksista. Aika outoa, kun mulla oli paastoarvo 5,2 ja enintään olis saanut olla 5,3 eli hilkulla oli, mutta eikös Melike puhunut 5,1??? No jooh, muuten oli mulla rasituksessa kaikki kohdallaan.
Me sitten eilen ostettiin Britaxin turvakaukalo ja tilattiin Oran Saaga vaunut :) Ja olihan siinä illalla penkomista, kun äitiyspakkauskin haettiin. Joku muukin sitä kehui, minusta myös mahtava sisältö. Alkaa tuntua jo siltä, että vauvan syntymä on lähellä!!!
Keräilin jo kaikki jouluvalot pois ja kuusi pantiin pakettiin, tänään menen sitten taas pyhätöihin. Tuleepahan sitten muhkeat rahat, kun äippäloma alkaa :)
Nyt valmistaudun töihinpaluuseen, aina vaikeaa pitkien vapaiden jälkeen...
~cadavera&muru~ rv28+5
Tai no, näkyykin jo olevan keskipäivä, vaikka juuri aamupalan lopettelin...
Tänään aion minäkin vähän varovasti siivoilla kun olo on ihan hyvä eikä ole kipeästi supistellut. Pyykkiä olen kyllä pessyt joka päivä ja tiskejä ja sen semmoista, mutta jos nyt uskaltais vähän enemmän pienissä pätkissä.
Lily oli menossa elokuviin Narniaa katsomaan. Mekin käytiin miehen ja tyttären kanssa katsomassa se uuden vuoden aattona ja mun piti oikein suunnitella vessassa käynnit kun oli niin pitkä elokuva! Me oltiin pari päivää ennen käyty kattoon Wallace ja Gromit ja vaikka se kesti vaan puoltoista tuntia, niin olin ihan tuskissani puolet elokuvasta. Ja tuo Narniahan on vielä tuntia pitempi + pitkät mainokset. Kävin vessassa elokuvateatterissa juuri ennen elokuvan alkua ja vaikka mulla oli vesipullo mukana, en uskaltanut juoda siitä kuin ihan pieniä kulauksia jos oikein janotti. Vasta viimeisen puolen tunnin aikana join kunnolla ja ajattelin, että kyllä mä nyt ihan hyvin kestän loppuun asti. Mutta apua kääks, sitten kun elokuva loppui, sieltä olikin vaan ovet suoraan ulos enkä nähnyt missään vessaa ja kun me jouduttiin kadulle, ei elokuvateatteriin enää päässyt sisälle. Oli jo sen verran myöhä (ja uuden vuoden aatto), että se oli mennyt kiinni! Siellä sitten keskustassa etsittiin vessaa ja mulla oli jo niin kauhee paine etten meinannu päästä käveleen. No, löytyihän sieltä lopuksi yksi auki oleva kahvila, ah helpotusta! Ah näitä raskausajan ihanuuksia, mutta kun sinne vessaan on päästävä usein ja säännöllisesti tai käy huonosti... Elokuvasta silti tykkäsin, niin ettei kaduta vaikka lopussa tulikin tuollainen ylimääräinen jännitysmomentti ;)
Ja nyt Afrikan tähteä pelaamaan, tytär odottaa KÄRSIMÄTTÖMÄNÄ!
Tai pitäiskö jo toivotella hyvää päivää : )
Olipa ihanaa pitkästä aikaa kun sai nukutuksi yöllä suht kunnolla kun on viime aikoina jäänyt vähän vähäiselle unet kun saa ravata vessassa ja etsiä hyvää asentoa missä nukkua ja kun aamulla ei tarvinnut herätä aikaisin vaan sai nautiskella ja köllötellä sängyssä : ) Odotan kyllä jo innolla äippälomaa et jaksais kotonakin puuhailla jotain ja sais laitettua vauva jutut jo kuntoon, nykyään kun saan niin huonosti nukuttua niin oon ihan poikki kun pääsen töistä et jaksan koirat hoitaa niin sit kutsuu jo sohva : )
Mua on mietityttänyt et onko kaikki ok vauvalla kun välillä mellastaa tosi paljon ja sit saattaa olla joku päivä tosi hiljaista, niinä päivinä aina miettii et onhan kaikki ok, rv mulla on nyt 28+3
En osaa vastata tuohon limatulppa juttuu kun ensimmäistä odotan ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä : )
Onko muuten muilla ollut jo synnytysvalmennusta? Meillä olis kuulemma helmikuun alussa tulossa 3 kertaa...On tuo synnytys jo alkanut vähän jännittämään!
Me ollaan tänään menossa kavereiden kanssa leffaan ja jännittää miten selviän ainaisen pissahädän kanssa,ettei tarvis kesken lähteä vessaan : )
Viimeksi oli puhe noista nimistä, meillä on jo etunimi valmiina kun varmistui että tyttö tulee, muut nimet on vielä harkinnassa. Tosin molemmat mummot ehdottivat Saraa, joten ehkä sitä tullaan käyttämään.
Mukavaa Loppiasista ja viikonloppua kaikille!
Nasu-78 ja Emppu
tänäänkään. Masuasukki melskaa välillä kovasti ja välillä on hissukseen. Olo suht hyvä itellä tänään kun eilinen selkäsärky taas väistyi.
LIMATULPASTA sen verran ettei minunkaan tiettäkseni noin aikasin pitäisi lähteä ja yleensä se ei ole sellanen yksi limanen klöntti vaan limamaista vuotoa tulee sitten jonkun aikaa..Itellä limatulppa lähteny kahessa aiemmassa raskaudessa noin viikkoa ennen synnytystä ja sitten se tosiaan on ollu sellaista limaista valkovuotoa ja pieniä klönttejä useampana päivänä.
Tehtiin tänään isännän ja lasten kans aamulla jäämäkeä omaan pihaan että sais lapsille jotain vierikettä siihenkin. Sitten käytiin luistelemassa ja vähän yritettiin pelailla kiekolla. Tänään illalla pitäis tulla tuttavaperhe kylään. Huomenna taas me lähdemme mun serkkuperheelle kylään ja siellä yleensä vierähtää useampi tunti kun harvoin nähdään ja matkaakin on jonkin verran. Sunnuntaina sitten taas kotona ja ulkoilua perheen kesken. Sellaset suunnitelmat vikonlopulle.
Kauhistus kun aika todella menee nopeesti ja päivät kuluu sukkelaan. Huomenna mullakin jo tasan 30 rv!
Huomasko kukaan edellisessä pinossa mun kysymystä joka (sori muut) oli lähinnä tarkotettu uudelleen synnyttäjille? Noniin mutta nyt on taas aika lähteä kotihommiin että tänne kehtaa vieraita päästää sisälle ; ) Muksaa viikonloppua kaikille.
pitkästä aikaa...Olen ollut TOSI väsynyt, joten en ole jaksanut täälläkään käydä. Nyt olen sairaslomalla kun selkä, lonkat ja nivuset kipeytyivät niin. Helpottavaa olla kotona ja lepäillä, mutta toisaalta huono mieli siitä että piti jäädä pois ennen varsinaista lomaa. Mutta eikös nyt pidäkkin ajatella enenkaikkea omaa jaksamista ja vauvaa. (lue: tarvitsen rohkaisua :) )
En yhtään tiedä mitä täällä puhuttu ja miten voitu?
Tuosta limatulpasta en osaa sanoa mitään, mutta siitä olikin jo oma pinonsa.
Kuinka moni meistä vielä on töissä??
Meidänkin vauvelilla on välillä niiitä hiljaisia päiviä. Kävin jo neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet kun oli niin hiljainen, ettei tönimälläkään oikein tullut kunnon liikkeitä. Aika lailla huolestuin. Eilen ja tänään ottanut sitten takaisin ja liikkunut reippaasti. Mistäköhän sitä nyt sitten tietää milloin huolestua...??
Kuinkas te muut nukutte? Minä laitoin jo oman pinonkin aiheesta, kun on niin vaikea löytää sopivaa asentoa. Lonkkia särkee kovasti. Tiedän kyllä että loppuraskaudessa nukutaan huonosti, mutta joko se alkaa...
Turvakaukaloa ja sänkyä ajateltin huomenna mennä ostamaan. Nyt jos pari päivää huilisi ja sitten jaksaisi ehkä käydä vähän kotia sivoamaan ja järjestelemään.
Mä en ole vielä saanut äitiyspakkausta....Työnantaja lupasi laittaa tällä viikolla sen mun hakemuksen postiin (toivottavasti). Tahtoisi jo päästä hipelöimään.
Hyviä vointeja kaikille!!
t. Suzy+ Milli 30+4
Kiva, että tämä viikko oli vain nelipäiväinen ja nyt on kolmen päivän vapaa :) Minuahan se ei kosketa kuin välillisesti, kun olen hoitovapaalla, mutta miestä kyllä :)
Aika ahkera olen kyllä koko viikon ollut, maanantaina olimme oikein kahteen otteeseen ulkona omalla pihalla (vaikka esikoisen marinat " mennään jo sisään" alkoivatkin ottaa pattiin aika nopeasti) ja muina sitten puistossa asti (ei ole ihan vieressä eli lähtemisen vaiva on suurempi ja siksi olen ylpeä itsestäni :). Mummilassakin (100km suuntaansa) kerettiin käymään kahteen otteeseen! Eilen illalla kyllä alkoi olla veto jo aika heikkoa, pitäisi kenties vähän rauhallisemmin ottaa...
LYYTIKKI kyseli uudelleen synnyttäjien vaivoista seuraavissa raskauksissa. Mä en voi valittaa, että oloni olisi ollut mitenkään huono missään näistä. Toki ekassa olo olin parhain (" vaivat" : närästys + turvotus ja siitä seurannut rannekanavan ahtauma mol. ranteissa (jouduttiin leikkaamaan kuntoon synnytyksen jälkeen)), mutta ei näissä kahdessa muussakaan ole ollut mitään valittamista. Tarkemmin ajateltuna vähimmillä vaivoilla olen tainnut nyt päästä tässä kolmannessa. Närästys nyt on arkipäivää, mutta siihen auttaa Rennie ja tuleepa ainakin runsashiuksisia vauvoja :) Tokassa ja tässä kolmannessa SI-nivel kiukutteli muutaman viikon 20++ viikoilla, mutta se oli ohimenevä vaiva, verrattuna siis tohon rannekanavan ahtaumaan. Sorry vaan :)
Nukkumisesta on ollut puhetta paljon. Mä olen saanut nukuttua vielä toistaiseksi ihan hyvin. Tosin oonkin ollut iltaisin " riittävän" väsynyt ja muutenkin nukun hyvin, joten ehkä se selittää asiaa. Lonkkien muistelen olleen kiusana loppuraskauksien öissä, mutten kyllä muista milloin alkoi. Loppua kohden kyllä aiemmin on ilmennyt sellaista nukkumiseen liittyvää " ongelmaa" , että aamulla saattaa herätä ärsyttävän aikaisin (esim. 06) ja olla ihan sikapirteä. Kroppa kai näin valmistautuu tulevaan lyhennettyyn uniaikaan...
Eikös huominen ole ihan normaali lauantai? Mietimme vain, että joska mekin vihdoin pääsisimme katsastamaan kehäIII:sen tuplavaunuvalikoimat. Alkaa pikkuhiljaa ottamaan pattiin, kun ei tätä ainutta rehellisesti puuttuvaa asiaa saa yhtään eteenpäin.
Hyvät viikonloput kaikille!
T. MaalisPapu rv29+3
Oli helpottavaa lukea eilisistä viesteistä, että parilla muullakin on ollut noita rytmihäiriöitä kiusanaan. Neuvolan terkkari arveli niiden liittyvän lähinnä väsymykseen, vaikka puhui myös kilpirauhaskokeista, jos kovasti vielä vaivaavat. Tosi outo ja epätodellinen olo noista tiheistä häiriörytmeistä joka tapauksessa tulee. Menen keskiviikkona lääkäriin, josko saisin sitten sairaslomaa varsinaisen vapaan alkuun asti. Terkkarini oli ainakin tätä kovasti suosittelemassa.
Muuten oli kaikki masussa hyvin. Tosi vilkkaaksi kehuttiin vauvelia. Kohtu oli tosin kasvanut vain vähän (nyt mittaa 23cm), mutta terkkari yritti rauhoitella sillä, että vauva ja siis kohtu myös ovat tällä kertaa tosi matalalla. Vauva oli kiepsauttanut nyt päänsä tukevasti alas, joten huoleni perätilavauvasta helpottui, vaikka vielähän tuolla kovasti mahtuu melskaamaan ja asentoa vaihtamaan. Esikoinen pysytteli näistä viikoista alkaen itsepäisesti perätilassa, ja niinpä hän sitten syntyikin sektiolla. Toista sektiota en mielelläni haluaisi, jollei ole vakavaa syytä.
Lyytikin kysymykseen:
Ekaan raskauteen verrattuna huomaan tällä kertaa suhtautuvani kaikenlaisiin kolotus- yms vaivoihin kärsivällisemmin. Nyt pystyn ajattelemaan ne ohimenevimmiksi. Mulla on myös SI-nivel virheasennossa ja muutama viikko sitten oli sen kanssa hankalaa. Ekassa raskaudessa en tiennyt, mistä oli kyse ja kovat kivut pelästyttyvät. Olen syksyllä käynyt fysioterapeutilla tuota vaivaa
hoidattamassa, mutta viime viikkoina olen kyllä ollut tosi laiska jumppaamaan. Synnytystä olen pelännyt enemmän kuin ekan raskauden aikana. Jalkoja tai lähinnä pohkeita mulla särki ekalla kerralla paljon enemmän. Olin joka ilta kinuamassa miestä niitä hieromaan. Nyt eivät ole vaivanneet juuri ollenkaan eli jossakin voi päästä helpommallakin. Selkävaivatkaan eivät ole olleet vielä niin pahoja kuin taisivat viimeksi olla. Hmm... vielä erona viime kertaan ovat nuo kipeät supistelut.
Masuviivasta kyseltiin jo aikaisemmin. Ekalla kerralla tuli hyvin selkeä tumma viiva yli koko masun. Nyt ei ole ainakaan vielä minkäänlaista häivähdystäkään. Esikoiseni on poika. Voikohan tästä veikata sukupuolta? Onko kokemuksia?
Eliisa ja Piiperö TASAN 30rv!
Vihdoin sain yhden yön nukuttua hyvin ja lisäks otin vielä päikkärit nyt päivällä. Olo on paljon positiivisempi!
Masussa potkitaan ja kovaa, nyt on potkut alkaneet jo todella sattumaan, varsinkin kun kylkiluut sattuvat vauvan tielle.
Meillä on melkein kaikki ostettuna jo vauvalle, mutta kaikki tietty on vielä varastossa tai kaapeissa. Mieli tekisi jo ottaa sänkykin esille, mutta yritän malttaa vielä..helmikuussa aiomme ottaa esille sit kaikki.
Lohduttaa muuten kuulla, että muillakin on ollu kivuliaita supistuksia. Mulla on ollu kaks kertaa sellaiset supistukset, että säikähdin että synnytys käynnistyy. Neuvolassa on nyt annettu ohjeet, että jos puolen tunnin sisällä tulee kolme supparia, niin on mentävä sairaalaan. Kuulemma antavat suppareiden esto-lääkettä. Tuntuu vaan niin tyhmältä mennä sairaalaan kun ne supparit todennäköisesti ennättää jo loppua matkalla. Toisaalta luin täältä, että äippäpolilta oli joku saanu ohjeet, että lepoa vaan ja ei tarvia mennä sairaalaan.
Nyt pitää mennä selaamaan netistä leivontaohjeita kun esikoisen synttärit on ensi viikolla.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :)
Hei vaan kaikille! Olen uusi täällä kun ollaan vasta saatu kone kotia. Tässä pikkaisen tietoa meistä: ollaan menossa 32+1 ja toista lasta odotan :) Laskettuaika olisi 1.3. Tosin esikoisen syntymästä on jo 8 vuotta että tavallaan olen ensisynnyttäjä. Odottaminen on ihan yhtä jännää kuin esikoista odottaessa! Tosin en voi verrata mitenkään keskenään näitä raskauksia, molemmat on ollu ihan erillaisia. Ainut yhteinen mikä on niin on tämä kauhea närästys!
Supistuksista pitää sanoa sen verran et onneksi olen siinä hyvässä tilanteessa et mulla ei ole ollut kuin n.5 oikeaa supistusta että maha on ollut kovana, muuten on vain ollut pientä selkään jomotusta. Näin oli myös esikoista odottaessa. Toisaalta olen vähän pettynyt etten ole saanut kokea oikeita supistuksia.
Tällä erää ei muuta, käyn paremmalla ajalla kirjoittamassa sitten lisää. Hyvää loppiaista kaikille ja hyvät voinnit!
jotenkin tulee aina vain lueskeltua/silmäiltyä näitä pinoja, mutta ei niin kauhean usein kirjoitettua näihin, enemmän ehkä muualle.
Huomenna pitäisi muuttaa jollain tasolla (ei siis vielä " iso" muutto, mutta nukkumaan uuteen paikkaan kuitenkin, eli tärkeimmät kamat pitäisi kerätä kasaan...), kun lasten koulu alkaa uudessa paikassa ma. Pitäisi pakata mutta en jaksaisi millään...
Laitoin jo tuosta KUTINASTA oman aloituksenkin, mutta onko teillä siis iho kutissut ehkä normaalia enemmän?
Toisaalta kyllähän talvella iho kuivuu muutenkin...
Kun pelkään siis sitä maksasta johtuvaa jotain hepatoosia juttua, ja siinä on kutina oireena, mutta käsittäisin että se olisi tosiaan nii voimakasta että hulluksi tulee.
Oon jo viikon ajan pessyt vauvanvaatteita kun sain kaverilta ison kasan vanhoja (ei kyllä kauheen hienoja mutta onpahan jotain varalla...), ajattelin että paras tehdä ennen muuttoa, kun pesukone vielä toimii.
Vielä pitäisi ostaa babysitteri.
Yhdet käytetyt vaunut on hommattu, hoitoalusta, turvakaukalo tilattu, ja vähän jotain tutteja, lakanoita ym., ja luulen etten paljon muuta enää hommaakaan valmiiksi.
Ostan sängyn ja hoitopöydän vasta kun vauva syntynyt (niin saan tyttö/poikahuoneen sisustuksen tyyliin...), aluksi varmaan pärjätään äitiyspakkauksen laatikolla ja hoitoalusta pesukoneen päällä.
Vaippoja ja liivinsuojia yms. pitää vielä muistaa jossain välissä.
Vielähän on aikaa, mutta ikävästi alkaa supistella aina näissä muuttostresseissä tai kun juoksen remonttikauppoja läpi... ei varmaan tee rasitus kovin hyvää.
muillakin vissiin ollut ongelmaa? Pari päivää tämä väitti, että olen käyttänyt sähköisiä palveluja väärin tai jotain sinne päin... =)
Limatulpasta joku kyseli...Esikoista odottaessa mulla irtosi limatulppa n. kolme päivää ennen synnytystä. Sitä siis lorahteli kunnolla (semmoista venyvää, ehkä punertavaa, limaa) ja aluksi luulin lapsivedeksi, mutta kyllä sen eron sitten huomasi lopulta. Nyt itseäkin hieman huolettaa, kun on vajaan viikon ajan ollut tosi runsasta vetistä vuotoa ja seassa myös sellaisia venyviä klönttejä...(ANTEEKSI tarkka kuvaus ;) ). Käsittääkseni ei yleensä näin aikaisin irtoa (29+4)? Mutta toisaalta, joillakin kuulemma mennyt useampi viikkokin ennen kuin synnytys käynnistyy...joten ei kait hirveästi kannata huolehtia?
Minullakin on kivuliaat supistukset enenemässä määrin vaivana. Joka päivä jossain vaiheessa tulee " kunnon" sarja, joka kyllä loppuukin sitten kuin seinään. Maanantaina ei ollut kolmen viikon takaiseen k.kaulan tilanteeseen muutosta, joten kahden viikon päästä uusi tarkistus. Silloin viikkoja 31. Lääkäri sanoi, että kunhan 32 viikolle päästäis, niin olisi jo helpompaa. Toivotaan! Näin kyllä unta jouluna, että meille syntyi 1,4kg poika...toivottavasti ei ollut enne!
Oletteko säästyneet flunssalta? Meillä tytölle iski nuha ja nyt nukkuu tietty tosi levottomasti. Ei helpota minun oloa yhtään, kun muutenkin huono nyt nukkua. Ja itselläkin hieman flunssaolo...no toivottavasti ei tule.
Vaan nytpä ei muuta, toivottavasti tämä antaa jatkossakin minun kirjoitella tänne. =)
pixi rv29+4
[color=Mediumvioletred]Eilen en ehtinyt ollenkaan pinoutumaan, lukemassa kyllä piipahdin. Koko eilinen päivä oli yhtä menoa. Puolen päivän aikaan käytiin mun enon 50-v. synttäreille pikaisesti ja sieltä sitten suoraan mun siskon luokse, jossa vietettiin yhdistettyä ulkoilu ja tex mex -päivää. Ensin oltiin pulkkamäessä ja kyllä neiti tykkäsi, vaikka mäkien nousu ei ollutkaan lempipuuhaa. Mä jätin laskut suosilla muille, kun on tuo masu jo niin pahasti edessä. Sen jälkeen saunaan ja sitten herkuteltiin tex mex -ruuilla *nam!*. Kotiin tultiin vasta puol kymmenen aikaan ja olin ihan poikki.
Tänään aamupäivä ulkoiltiin ja anoppi kävi syömässä ja lähti sitte vielä neidin kanssa pulkkamäkeen, jossa ovat vieläkin. Ehdin ottaa pienet päiväunetkin tuossa. Jospa sitä illalla saunaan menisi vielä...
[b]Lyytikki[/b] muistaakseni kyseli odotuksen VAIVOISTA toisen lapsen kohdalla ja kyllä täälläkin saan viitata kuuluvani joukkoon, jossa vaivat ja raihnaisuus lisääntyneet. Esikoisen odotuksessa ei ollut mitään vaivoja ja masukin oli niin pieni, ettei tukalaa oloa ehtinyt tulla ollenkaan koko raskausaikana. Nyt lonkkia kolottaa nukkuessa, nivuset kipeytyy kävellessä, iskias vaivaa vasemmalla puolella aika ajoin (onneksi ei vielä joka päiväistä *koputtaa puuta*), nenä tukkonen ollut viimeiset kolme kuukautta ja yskäkin jäänyt ilmeisesti pysyväksi ja tää masu on nyt jo niin iso, että on tukala olo ja painaa ikävästi tuohon rintalastaan istuessa. Olipa siinä valitusvirttä kerrakseen, mutta onneksi noi vaivat kyllä ajoittaisia ja aika pineiä, että kyllä tästä odotuksesta saa todella nauttiakin - vielä =).
Omaan kasvavaan ( . ) ei uutta kuulu. Mosse kovasti jumppailee päivittäin ja hikkakin on pienelle tullut. Rupee ilmeisesti tätä loppuraskauden väsymystä pukkaamaan päälle. Voisin nukkua ja nukkua ja nukkua ja...
Vointeja kaikille!
-Monkey ja mosse rv. 29+3-
Heipsan!
Kiitos kaikille limatulppa-kommenteista! Mulla alkoi eilispäivän aikana tulla semmoista venyvää limaa, missä oli verijuovia. Se säikäytti sen verran, että soitin synnärille. Meinasivat, että kyllä kyseessä on limatulppa. Kehoittivat tulemaan käymään, kun mulla oli sitä menkkamaista jomotustakin edellisyönä. Kohdunsuulla oli kaikki ennallaan ja ultratessa vauvalla kaikki hyvin. Kätilö halusi nähdä pikkuhousunsuojani ja totesi sen nähdessään, että kyllä se lima on limatulppaa. Kehoitti ottamaan ihan rauhallisesti, mutta ei rajoittanut elämää sen kummemmin. Supistellut on jonkinverran tänäänkin, mutta ei sitä menkkamaista jomotusta ole ollut.
Tänään käytiin kaupungilla ostelemassa vauvelille vaatteita ja kaikenlaista pikkutavaraa jo valmiiksi. Mukaan jäi bodyja, potkareita ja löysin kivan haalarinkin lopputalveksi (äp-haalari on kuitenkin niin hirmu iso vastasyntyneelle). Lisäksi ostettiin sukkia (ne oli niin hellyttäviä, että melkein itku pääsi), harsoja ja vaippoja yksi paketti. Ai niin, ja ostettiin Baby Björnin sitteri vauvelille.
Joku täällä jo mainitsikin käyneensä kattoneensa Narnian. Me ollaan tosiaan tänään menossa. Kyllä muakin hirvittää, kuinka siinä mahtaa käydä, kun leffan kesto on liki 2,5 tuntia ja siihen mainokset päälle. Mä oon pitänyt juomiset tänään minimissä, jos sillä nyt mitään auttavaa vaikutusta on. Jos ei rakko kestä, niin eihän sille sitten mitään voi. Harmittaa kyllä, koska mä oon odottanut tätä leffaa kovasti. Ollaan molemmat miehen kanssa Narnia-faneja. Kirjahyllystä löytyy kaikki tarinat. Tulen sitten kertomaan, kuinka kävi!
( . ) ei kuulukaan sitten sen kummempia kuin tuossa aikaisemmin mainitsin. Jumppatuokio loppui just tuossa hetki sitten ja nyt taitaa vauveli olla tirsoilla, kun on niin rauhallista. Liitoksiin otti melkoisesti tuo kaupungilla kävely. Onneksi illalla ei tartte kävellä kuin autolta teatteriin.
Mies tuolla laittaa ruokaa. Mulla onkin jo nälkä. Kaupungilla käytiin vaan Fazerilla kaakaoilla ja leivoksilla.
Oikein leppoisaa päivän jatkoja kaikille!
Lily & Nappo 32+3
Täällä hautaudun viimeisten töiden alle - sain sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka, mutta tekemättömien paperihommien pino pitäisi silti saada katoamaan ennen ensi tiistaita, kun menen käymään työpaikalla. Edelleen mietin, olisko vaan pitänyt koittaa jaksaa töissä loppuun saakka, vaikka tänään tunnin köpöttely kaupungilla uuvutti jo ihan täysin. Niin korvaamattomaksi sitä itsensä taas kokee :)
Mies ja esikoinen lähti pulkkavaellukselle kohti maitokauppaa kun ensin niille kiukuttelin aikani. Olen ollut ihmeellisen tasainen ja rauhallinen koko raskausajan, mutta nyt tuntuu hermo menevät ihan pienimmästäkin asiasta.
Lyytikki(kö) kyseli vaivoista toisessa raskaudessa, niin kyllä mä ainakin olen ollut ihan superraihnainen verrattuna esikoisen odotukseen. Samanlainen jättimaha olin silloinkin (nyt viikolla 31 oli sf-mitta 32 cm), mutta en muista että se olisi näin tuntunut vielä tässä vaiheessa. Vauva on ollut jo hyvän aikaa pää alaspäin ja jumppailut tuntuu välillä niin kipeinä lantion luissa, että itku meinaa tulla. Ja yli kilometrin kävely on ollut ihan mahdottomuus jo suurin piirtein lokakuusta.
Mutta nyt: jatkan töitä, että oppilaat saavat työnsä korjattuna heti lomalta päästyään ja että itse pääsen lomailemaan koulusta. Mukavaa viikonlopun jatkoa!
Anna ja asukas rv 31+3
Huh, oli pako tulla tänne koneen ääreen huilimaan hetkeksi... Alettiin eilen maalata vauvan huonetta ja nyt olen sitten viimeisiä jutskia siellä laitellut miehen ollessa töissä ja kyllä ottaapi selkään!! Mutta huoneesta tuli HIENO... Maalattiin alaosa seinästä sinisellä, yläosa jätettiin valkoiseksi ja laitettiin Pikku-Kengurusta ostamani " Cars And Kangaroos" boordi (laventeli) väliin... Samasta sarjasta on verho, lakanat, pinniksensuojat, pinniksen verho ja imetystyynyn päällinen!!
Mitäs NAPNAPin vauvan huoneelle kuuluu? Eikö teidänkin pitänyt nyt viikonloppuna maalata?
Huomenna olisi sitten luvassa piniksen kasaus ja muutenkin huonekalujen oikeille paikoille laitto... Sitten voi melkeinpä pikkuhiljaa jo ruveta pesemään vaatteita, kun niille on kerta paikka!! :) Kunhan se ÄITIYSPAKKAUS vielä tulisi...
Omassa ( . ) vauva tuntuu kääntyneen taas pt:n, kun potkii niin ikävästi tonne alas ja virtsarakkoon... Oikeastaan nyt noita potkuja ei edes kunnolla tunne, eivät ole niin teräviä (kuitenkin tuntee, että liikkuu)!! Hiiva olisi taas vaivana, jo kolmatta kertaa tän raskauden aikana... :(
Jepulis, mutta nyt on pakko jatkaa hommia, että ehtii katsomaan Selviytyjät... Kävin tänään myös Ikeassa ostamassa muutamia säilytysjutskia ja ne pitäisi saada myös paikoilleen!! Mies pääsee kymmeneltä töistä...
Mukavaa viikonlopun jatkoa!!
Mellu ja Nalle rv28+5
Eika tannekaan ihmeempia kuulu.. Huomista laakaria odotan tietysti kovasti niin nahdaan onko tuolla kohdunsuulla tapahtunut muutoksia niiden supistusten takia.
Elokuvissa istumisesta oli puhetta. Mina kavin katsomassa King Kongin, reilut 3 tuntia, ja ihmeesti jaksoin kaymatta vessassa kertaakaan! Sen jalkeen olikin melkein jo juostava :)
Mina nukun ihan hyvin yoni, ja viimeisen viikon aikana on tuntunut et voisi nukkua ihan mielettomia maaria. Lieko tama sita loppuraskauden vasymysta. Kaantyilyt alkaa tosin olla kuin hidastetusta leffasta, kun nopeat liikkeet sattuu ihan kamalasti. Muutenkaan ei oikeastaan ole oireita, kuin se etta masu on tiella koko ajan.
Meilla alkaa tuo lastenhuoneen sisustus olla kanssa aika valmis. Seinat maalattiin vauvankeltaisiksi ja verhot tulee olemaan sellaista beigea muumikangasta. Muutenkin kaikki tulee olemaan aika hillittya ja simppelia. Mulla on tosi pelkistetty maku, enka tykkaa mistaan pikkuroinasta ja liiasta kraasasta.
Palataan taas,
Browniette 31+3
[color=Mediumvioletred]Todella hiljaista taas täällä meidän pinossa... mutta kun arki koittaa, niin eiköhän pinoutujat lisäänny taas. Itselle tulee välillä sellanen olo, että mä asun täällä palstalla. Moneen kertaan päivässä käyn kurkkimassa kuulumisia. Sitä tää koko ajan päällä oleva nettiyhteys teettää. Niin ja tää lomailu.
Aamupäivällä oltiin jo ulkoilemassa neidin kanssa, kun mies kävi hiihtämässä. Just äsken syötiin ja aattelin kohta puoleen suunnistaa päiväunille. Tää väsymys on valtava! Illalla ollaan menossa kummipojan 2v. synttäreille.
Huomenna meilläkin alkaa neidin kanssa arki, kun mies palaa lomalta töihin. Täytyy alkaa tätä rytmiä hieman muuttamaan, että ehditään sitten aina ajoissa harrastuksiin. Nyt kun oon köllötellyt sängyssä aina lähemmäs kymmentä ja sitten ollaan syöty aamupala vasta kymmenen aikaan. Tv:n lastenohjelmatkin onneksi aikaistuu, niin ei pysty vaan löhöilemään sängyssä sillä aikaa kun neiti kattoo aamulastenohjelmia. Nyt jouluna ollut mukava kun lastenohjelmaa tullu melkein kymppiin asti.
-Monkey ja mosse rv. 29+4-
Meillä ei siis vissiin vielä ollut pinoa, joten aloitin semmoisen.
Oli hurjan levoton viime yö minulla. Jomotti menkkamaisesti ensin puoli yötä ja kun kävin vessassa, niin jokin limainen klöntti tipahti pönttöön. Oletankin nyt sitten, että kyseessä on limatulppa. Mitä mieltä muut ovat? Voisiko se irrota jo nyt? Minulla on siis tänään rv 32+2 menossa.. Se ei näyttänyt valkovuodolta laisinkaan nimittäin, niin siitä sitten päättelin, että voisiko se olla limatulppa.
Vähän meinaa väsyttää, mutta ei enää uni tullut silmään, joten päätin nousta ylös. Voisin vaikka käydä vähän kävelyllä ja viedä samalla siskoni luo yhden jutun, mikä oli eksynyt minun laukkuuni reissussa. Siskoni asuu tuossa parin kilometrin päässä, joten enköhän minä sinne asti jaksa kävellä. Jos sisko keittäis vaikka kahvet, tai oikeastaan mä voisin ottaa mieluummin teetä. Kahvi närästää niin himputisti..
( . ) ei muuta kummallista sitten kuulukaan. Tuossahan ne yllä tulikin tärkeimmät. Kovat potkujumpat taas vaihteeksi menossa. Kylkiluiden väliin vauveli tunkeet jalkojaan ja käsillä rummutetaan rakkoa. Vessassa pitää käydä ihan koko ajan sen takia.
Mutta semmoista tänä aamuna. :) OIKEIN KIVAA LOPPIAISTA KAIKILLE!
Lily & Nappo 32+2