*♥*KESÄKERTUT PERJANTAINA*♥*
Kommentit (29)
Meinasin jo uuden pinon alottaa,mut jos huomenna vaik sit...
Eilinen ilta oli uskomattoman ihana! Uni ei tosin tullu mut ei haitannu,Napero piti sellasta mekkalaa masussa et ei tottakaan... Ja sama aamuyöstä.. Unohtuu tuo esikoisen jo ärsyttävä nukuttamis-ikuisuus-sessio...
Mä en meinannu esikoisellekaan ottaa äitiyspakkausta, ku vaatetta oli niin paljo jo ennestään, oikeestaan vaan bodyt oli käytössä ja makuupussi ja peitto. Muuten aika käyttämätön.. Eilen illalla oli hillitöntä keskustelua minkä kokonen toppapuku kohta syntyvälle ja naureskelin itekseni,poika meni pakkauksen puvussa ekan puol vuotta ja laitokselta tullessa tosiaan nenä vaan näky mut eipä tuo hiastanu...
Sit anoppiG,mulla aivan ihana anoppi. Auttaa ku pyydetään eikä tuputa omia näkemyksiään pahemmin...
Mä oon miettiny synnytystä ihan hillittömästi pari päivää, en tiiä miks. Pojan kohalla ajattelin koko ajan et menee miten menee. Mut nyt ku tietää mitä se mahd. on nii....
Josko aamupalalle alkais....
Suhmura ja Napura 18+3
Yöllä taas sai pissireissun jälkeen etsiä hyvää asentoa, kun masuun koski. Sama juttu aamulla. Pitäs vissiin laitta herätyskello soimaan niin ettei pissihätä ehtis tulla niin kovaksi.
Pakattiin eilen hurja määrä kaatikselle menevää roinaa pahvilaatikoihin... ja UFF:kin saa osansa vaatekomeron sisällöstä. Tuli taas vaatehuoneen tankoon tilaa, kun heitettiin kaikki 90-luku tuulipuvut ja hupparit pois. (Anoppi on niitä meille joskus tuputtanut rönttövaatteiksi kun alettiin rakentaa taloa)... ihana kun työhuonekin on nyt työhuone, eikä varasto. Nyt vaan pitäs keretä viedä noi kaikki roinat kaatikselle.
Masussa on taas tuntunut möyrintää pitkästä aikaa. Tässä onkin kulunut ainakin 3 päivää ettei ole juurikaan tuntunut, kuin jossain aivan alhaalla satunnaista tökkimistä. Nyt tuntuu selvästi että vauva potkii vasemmalle ylös (vähän navan alapuolella) ja välillä asettuu varmaan poikittain, kun tuntuu venyttämistä sivusuuntaan. Vatsalihaksilla on todellakin oppimista tällaiseen kohtaloon. :/
Gallupit:
Äitiyspakkaus otetaan, kun ollaan ekakertalasia. Oikein innolla odotan että vuoden 2006-pakkaus julkastaan.
Anoppi: No.. tuossa yllä tulikin pieni maininta anopista... oikein antelias.;) Mutta hössöttää... onneksi meillä on n. 30 km välimatkaa anoppiin niin pysytään hyvällä etäisyydellä. Anoppi ei meillä kyläile muutakun pakosta, koska ei uskalla ajaa autolla noin pitkää matkaa. Käydään sitten anoppilassa usein sunnuntaisin syömässä, kun tekee aivan ihanaa ruokaa :) Itselläni on ihan lämmin suhde anoppiin. Tulihan siellä asuttuakin melkein vuoden päivät aikoinaan... mutta oman pääni olen aina pitänyt näistä hössötyksistä.
Synnytystä olen miettiynyt näin ekakertalaisena. Olen ollut siskoni synnytyksissä mukana, joten tiedän että synnytykset ovat todella erilaisia. Toivon todella että saisin synnyttää alakautta, mutta eihän sille mitään voi jos tilanne pakottaa toisin. Kaikista eniten huolettaa se että jotenkin edes pysyisin kärryillä tapahtumista. Olen äärimmäisen herkästi hyperventiloiva-tapaus, joten olen sen vuoksi menossa nyt mamma-joogaan, josta toivon olevan apua.
Ninni rv 15+4
Minkäikäinen sulla on esikoinen?
Meillä 1v10kk, ja vielä kuukausi sitten meilläkin nukuttaminen kesti sen 1½-2h. Sitten yksinkertaisesti päätettiin miehen kanssa, että nyt riittää. Ei tule mitään, että jommallakummalla on AINA ilta pilalla.
Sovittiin sitten, että katotaan miten käy, jos vaan jätetään poika sänkyynsä. Ekana iltana olin pojan kanssa kaksin kotona, ja siis hoidin koko nukutussession yksin. Ja siis eihän se alkanut millekään kun yksin jäi!!! Annoin ensin huutaa 2 minuuttia ennen kuin menin katsomaan " mikä hätänä" . Sanoin että nyt nukutaan, hyvää yötä ja kaadoin sänkyynsä. Seuraavaksi odotin 4 minuuttia ennen kuin menin sanomaan nyt nukutaan hyvää yötä. Ja sitten odotin 8 minuuttia, jonka jälkeen oli hiljaista, enkä mennyt.
Ensimmäisenä iltana ekan puolen tunnin aikana kävin ehkä 3-4 kertaa sanomassa pojalle että nyt on nukkuaika, ja seuraavan puolen tunnin aikana kävin 2 kertaa. Eli vaikka poju huuteli, ei sillä ollut mitään hätää. Ja tunnissa nukahti.
Seuraavana iltana ei tarvinut kuin kerran käydä rauhoittelemassa, ja siitä lähtien enää TOSI harvoin tarvii käydä rauhoittelemassa poikaa. Yleensä leikkii hetken lelullaan tai tutilla sängyssä ja nukahtaa. jos sinne menee kattoon, että mitä herra tekee, niin valpastuu, ja unen saanti siirtyy.
Onhan se julmaa pientä " huudattaa" , mutta minusta se kannatti. Eikä meilläkään tietty jätetty (eikä jätetä) toista yksin jos on hätä, mutta kun huutelee tyyliin täällä on tylsää yksin, niin ei sellaiseen reagoida.
Kannattaa siis kokeilla tuota unikouluttamista, siinä menee noin viikko ja kaikilla on kivempaa sen jälkeen ;)
Tsemppiä!
t. Eggis
Niinhän siinä sitten kävi,niin kuin eilen illalla aavistelin. Vaavi alkoi potkuharjoitukset vasta yhden aikaan yöllä ja sitä kesti sitten 4.30 sen jälkeen nukuin seittemään minkä jälkeen vaavi taas alkoi heräilemään. Nyt se taas sitten nukkuu ilmeisesti kun en tunne liikkeitä.Ihme kyllä minua ei väsytä oikeastaan yhtään vaikka en hirveästi nukkunutkaan.
Että sellainen yö täälä :)
Kyssäri: Ostatteko hoitopöydän? Täälä tarvittaisiin apua siihen kysymykseen kun meille olisi tarjolla todella hyvä hoitopöytä miehen veljeltä joka on ollut käytössä kahdella lapsella. Miehen veli on sen itse rakentanut ja on todella laadukas. Kannattaisko ottaa? Ilmaiseksi saataisiin.
Nyt lähdemme autoileen,kun kypsyn tänne kotia :O
Lilli81 19+0
lilli: kannattaa minun mielestän ottaa hoitopöytä, kun kerta ilmaiseksi saatte. meillä on mun isän tekemä hoitopöytä ja on ollut käytössä senkin jälkeen kun ei siinä enää vaippoja vaihdettu (on muuten hienokin, kun on itse tehty. ei varmasti ole muilla samanlaista). ja musta oli ainakin tosi hyödyllinen olla olemassa pikkuvauva aikana. toiset ei pidä sitä välttämättömänä, mutta itse ainakin koin sen hyväksi.
oma (.) ihan selvästi pitää pysyä kotona sohvalla, ettei supparit ylly. kaksi edellistä päivää oli taas paljon pahempia, kun en malttanut koko ajan levätä. autossa istuminenkin aiheuttaa niitä. mut tänään olen ollut tosi ahkera lepäämään, niin ei ole tullut kuin yksittäisiä kivuttomia suppareita ja vähän nipistelyä, ei ollenkaan niitä pahoja. pitää kai se uskoa... ensi viikoksi olenkin jo varannut sohvatekemistä: aloitin villasukat pojalle, lukemattomia kirjoja on hylly täynnä ja kaapeista on etsitty kaikki leffat, joita en ole vielä katsonut. vauveli on ollut ilahduttavan liikkuva tänään. on potkinut enemmän kuin aiemmin. tosin nyt se taitaa nukkua...
äitiyspakkaus ajateltiin ottaa. mietin kyllä kovasti, etten ota (mies jätti mun päätettäväksi), mutta päädyin sitten ottamaan sen, vaikka se ruma haalari jääkin varmasti käyttämättä. luulen, että me saadaan vielä se vuoden 2005 pakkaus. esikoinen syntyi heinäkuun lopussa ja silloinkin sain edellisvuoden pakkauksen. ne muut vaatteet on kuitenkin musta niin söpöjä, että tulee varmasti käytettyä. poika nimittäin oli niin kova kuolaamaan, että sen vanhoja paitoja ja bodeja ei ehkä voi enää käyttää, ovat niin koppuroiksi menneet.
anoppi on ihan mukava. ennen meillä oli vähän ongelmia, hän ei oikein osannut suhtautua muhun vakavasti, koska olin vain 16 kun alettiin seurustelemaan (olen 8 vuotta miestä nuorempi). häissä sitten sanoi, että " taidatte sittenkin olla vakavissanne" . sen jälkeen on mennyt ihan jees. paitsi kun esikoinen oli vauva, hän oli tuputtamassa koko ajan 70-luvulta peräisin olevia kasvatustapojaan. ihmetteli mm. suureen ääneen, kun imetin " koko ajan" , enkä pitänyt hänen mielestään tarpeellisia 4 tunnin taukoja. yhden kerran otettiin yhteen äänekkäästi, jonka jälkeen hän on alkanut kunnioittaa meidän kasvatustapojamme. nykyään meillä menee oikein hyvin ja pystytään juttelemaan avoimesti monista asioista. ihan oikeasti olen alkanut tykkäämään hänestä :)
hyvää loppuviikonloppua kaikille!
gabriela rv 17+2
lilli: minä ottaisin hoitopöydän!
meillä tilaa ei vaan nyt enää tarpeex ja hoidan nyt pesukoneen päällä johoon laitan sen pehmusteen päälle
ja vauvan vaatteet yms ovat korivaunussa vieressä
mun mielestä ainakin tosi tarpeellinen!
nyt täytyy taas mennä,moro
krisse, Allu rv 17+1
Poika vauvaa veikataan syntyväksi 27.6. Raskaus viikkoja on nyt kasassa 18+6.
Silloin kun ilmoittauduin tänne Kesäkerttujen listalle jäi antamatta niitä tietoja.Voinko vielä antaa niitä tietoja? Jos pystyt vielä ne lisäämään niin ne on tässä:
minun ikä on 24 ja miehen 32. Me asustellaan mäntsälässä ja meille on tulossa kolmas lapsi.
Ja nyt äskeinen viesti tuli väärään paikkaan .
Miten mä en hallitse tätä:)
Raahaudun koneelle tuolta tylsyydenkeskeltä sängystä.
Uni ei tule ja mieskin on lähtenyt kavereiden kanssa baanalle. Pitää yrittää viihdyttää itseensä jotenkin kun tv:stäkään ei tuu sitte yhtään mitään :(
Tänään vaaveli on ollut vähän rauhallisempi,ei ole kovin potkinut. Taitaa olla eilisestä potkimisesta vielä niin väsynyt tai sitten se potkii koko yön taas ;) mun mielestä se on vain ihanaa kun se sielä liikkuu.
Tääläkin kun niitä suppareita on ollut niin on itketty ihan hysteerisesti. Miehellä on ollut täysi työ saada mut rauhoitettua. Muutenkin kun jo tarpeeksi tunteellinen niin tämä tila vielä lisää herkkyyttä.No se siitä.
Tämän päivän shoppailureissu piti sitten jättää väliin :( En pystynyt kerta kaikkiaan lähteen kaupunkiin kipujen takia. Mies lähti sitten äidinsä kanssa. Ja mun mielestä se tuntui ikuisuudelta ennen kuin se tuli kotiin. Vaikka tosin se oli ihan saman ajan kun me oltais kahdestaankin oltu,mutta silti.
Sitten kyssäreihin: Mrs.Marple tosiaankin kaikki omistamani pikkarit tuntuu inhottavilta ja muka puristaa. Vaikka olen aina pitänyt madallettuja pikkareita niin nekin tuntuvat ahdistavilta. Ostin sitten ihan hirveitä mummopikkareita anttilan nettimyynnistä tosi halvalla ja ne on aivan ihanat päällä. Pitänee varmaan tilata vielä toinen satsi. Mun ystävä tilasi hm:stä silloin odotus aikaan jotain mammapikkareita jotka oli aivan tosi halvat. Niitä oli kolmet paketissa,se sanoin,että sen jälkeen kun se oli niitä pitänyt niin mitkään muut ei enää kelvannut. Itse en ole niitä vielä netistä löytänyt,mutta kaippa ne sinne taas jossain vaiheessa ilmestyy.
Kivi: minä kyllä aion ottaa mammapaketin. Enkä meinaa millään jaksaa odottaa että se tulee. Laskeskelin tässä,että jos käy hyvä säkä niin saan sen ens kuun alussa. Mulla on mennyt vähän ohi toi kestovaippajuttu. Onks niitä uudessa paketissa vai? Mitä muuta tietoa on uudesta paketista,värejä?(väri lähinnä haalariin)
Lytte:Mulla on ainakin aivan ihana anoppi. Asuu tossa 300metrin päässä eikä siltikään ramppaa täälä alvariinsa. Molemmat tulevat isovanhemmat ovat tohkeissaan vaavista ja haluavat toteuttaa itseään ostosten suhteen. Me ollaan päätetty että kaikki vaatteet ja tavarat mitä ne haluaa ostaan niin saavat ostaa. Ei aleta sanoon,ettei mitään saa ostaa,niin kuin jotkut tekee.Enkä mä nyt muutenkaan niin hirveän tarkka ole siitä minkalaisissa vaatteissa mun vaavi on. Ei sillä tarvi olla mitään tänhetkistä trendihömppää. Kunhan vaan on puhtaat ja siistit vaatteet päällä niin se on tärkeintä.(tällä viittaa lähinnä erääseen tuttuuni joka pukee lapsensa viimeisten trendejen mukaan)
No joo,pitäisköhän tästä raahautua takaisin sänkyyn
Lilli81 18+6 (huomenna uus viikko,jippii)