Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisihenkisen perheen nettotulot 1800e/kk. Ollaanko siis köyhiä?

Vierailija
18.06.2008 |

Tajusin vasta noita palkkakeskusteluja luettuani, että taidetaan olla oikeasti köyhiä. Siis miten muka muilla voi olla jotain kolmen tonnin liksoja?

Omasta mielestäni ollaan ihan keskiluokkainen perhe. Mies ei ihan perusduunari vaan hiukan enemmän vastuuta työtehtävissä ja itse akateemisesti koulutettu kotiäiti. Meillä on 80-luvun omakotitalo, reilut 10v. vanhan farmariauto, aina ruokaa kaapissa ja yksi lehtikin meille tulee.

Laskuista ja lainanlyhennyksestä aina nipin napin selvitään.

Onko tuo muka köyhyyttä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiasia on, että miesten keskipalkka on jo tosi lähellä kolmea tonnia, eli kolmen tonnin palkka miehelle on ihan keskiverto, ei mikään hyvä. Ja naiselle se 2500 on keskiverto.

Mutta omaan lähipiiriinsähän sitä itseään vertaa, jossain pääkaupunkiseudun vauraalla alueella yksi ja toinenkin tuntisi itsensä köyhäksi.

Vierailija
2/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon, on meitä muitankin jotka ihmettelevät "kaikkien muiden" valtavia palkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatte elää nuukasti, siinä jutun juoni.

Ei tuolla summalla moni pärjäisi ja se, että aina nipin napin selviää, käy ainakin minun hermoilleni niin paljon, että pyrin töihin mahd. pian...(olen akateemisesti koulutettu äitiyslomalainen ilman työtä johon palata, joten kouluttaudun uudelleen...mieheni saa vajaat 1900e/kk käteen)

Vierailija
4/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mediaani 2700€

Vierailija
5/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhden keskituloisen palkansaajan perheissä, joissa toinen vanhemmista esim. hoitovapaalla eivät 1800 euron nettotulot ole erityisen harvinaiset. Jos palkansaajia kaksi, niin 900 euron nettotulot (n. 1200 euroa brutto?) per naama ovat alhaiset.

Vierailija
6/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törsäilynä pidän esim. uuden vaatteen hankkimista huvin vuoksi, monien erilaisten hedelmien ostamista, sisustuslehden ostamista, tukkavärin tai meikkituotteen ostamista..

Johtuukohan tää jotenkin köyhistä oloista lapsuudessa, kun aina äidin vastaus oli "ei oo rahaa" kaikkeen mitä pyysin?

Mun miehen tulot on nettona 1200e eli aika vähän kai?

Ap

Vierailija
7/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kuusihenkinen perhe, ja käteenjäävät tulot ovat 1900e/kk. Elämme kyllä säästäväisesti, mutta silti en ole koskaan ajatellu että olisimme köyhiä. Ton yhen ketjun luettua, kyllä rupes ainakin näyttämään että kitkutamme ihan köyhyydessä. Vaikka tottapuhuen, ei kyllä yhdelläkään tuttavaperheellä ole paljoakaan paremmat tulot kuin meillä ja elävät ihan normaalia elämää. Ehkäpä tänne av:lel on vaant aas löytäny kaikki hyvätuloiset ihmiset.

Vierailija
8/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7 hengen perhe, molemmat töissä bruttotulot n. 4700 e/ kk. Lainat lyhennetään, käytetyt autot, kaikki rahat melkeinpä menee mitä tuleekin. Ei todellakaan matkustella ulkomailla, mutta esim. lasten harrastuksiin uppoaa rahaa.

Vierailija
9/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taidetaan kaikki olla samalla viivalla, mitä suuremmat tulot niin suuret on myös menot. Jos itse tienaisin huikeasti enemmän niin ei minulta varmasti mitään säästöön jäisi. vaatteet hankkisin muualta kuin tarjoustalosta asunto ei todellakaan olisi kaupungin vuokra-asunto jne... Joten eiköhän me kaikki olla yhtä persaukisia

Vierailija
10/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän meitä hyvin toimeentulevina, mikä lie pääasia. Täällähän tunnetusti kaikilla on brutto yli 10 000e/kk ja tilillä 4000e+rahastoissa 1,2milj :P

Vierailija
11/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä jos tulette toimeen noilla tuloilla. ei se onni rahasta tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän