Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella kiusallisessa tilanteessa! Auttakaa!

Vierailija
05.01.2006 |

Olen jäämässä hoitovapaalle, kun äitiysloma loppuu. Meillä on aina ollut ns." omat rahat" miehen kanssa ja sovittu mitä kumpikin maksaa perheen yhteisistä menoista niin että tulee suunnilleen tasan. Nyt kuitenkin alan saamaan kotihoidon tukea ja käteen ei jää mitään. Mies ei katso asiaa omaksi ongelmakseen vaan joudun laittamaan siitä pienestä summasta kaiken perheen menoihin, vuokraan ym. Äijä sitten rehvastelee omillaan. Vauvaa en halua laittaa päiväkotiin. Ajatuksena pyörii vain että äijä pihalle niin saan edes jonkunlaista tukea elämiseen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes tyhmimmätkään naiset voi olla noin avuttomia.

Millaisiin parisuhteisiin niitä lapsia oikeesti lykkäätte?

Musta tollanen omat rahat meininki on ihan naurettavaa.

Pyydä sitten siltä mieheltäs " elatusapua" kun onhan se teidän molempien lapsi.

voi porvoosoi.

Vierailija
2/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa, niin ukko pihalle ja elatusmaksuja maksamaan. Sinähän teet kotitalous- ja lastenhoitotyötä joka on arvokasta ja miehesi tulee tukea sitä omalta osaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sai suunnilleen saman verran palkkaa josta laskettiin yhteiset menot ja molemmille jäi loput omaan taskuun. Nyt mulle ei jää mitään ja en olisi uskonut että äijä ei halua ymmärtää! Vai laitatteko te muut kaiken påerheen yhteiselle tilille? ap

Vierailija
4/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siis myös vauvan, tavallaan? Kukas hänen vaippansa, ruokansa ja vaattensa kustantaa?

mä en vaan jotenkin ymmärrä tuota omien rahojen laskemista ainakaan enää siinä tilanteessa kun lapsia hankitaan...

Vierailija
5/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ei osallistuisi oman lapsen elatukseen.

Ero ja mies maksamaan elareita ja saat sitten asumistukea eikä ole ukkoa riesana.

Ite en tommosta kattelisi.

Vierailija
6/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pu on yhteistä.

Vierailija
7/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis se jolla rahaa sattui olemaan. Suuremmista omista hankinnoista on aina keskusteltu.

Vierailija
8/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän makselee elatuksia isoista tuloistaan sitten!

Vierailija
9/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies maksaa KAIKKI laskut (myös siis lainanlyhennykset) ja mie ostan sitte vaan ruuat. Ellen erikseen vaadi että maksaa joitain miun laskuja miun tililtä.

Saisin käyttää noi rahat mitä saan (lapset reilu 2v ja vajaa 1v) ihan kuin haluan. Lähinnä siis menee ruokaan ja lapsille vaatteisiin. Ja ihan ite haluan maksaa kaikki ruuat. Hävettää olla miehen elätettävänä... Mut hoitoonkaa en lapsia halua viedä vielä.

Vierailija
10/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten tein ukolle nenän eteen laskelmat perheen tuloista ja menoista ja mitä rahaa kumpikin saa.

Tulopuolella mies tienasi 3/4 huushollin rahoista ja minä sen 1/4:n. Siitä päätelmät, etten minä voi menoistakaan maksaa suhteessa sen enempää. Muutama railakas riita siitä käytiin, mutta sittemmin rahasta ei ole tarvinnut vääntää vaan olemme tyytyyneet sitten thän jakoon, että mies tuo huusholliin pääosan rahoista ja minä taas käytän sen hyväksi pääosan ajastani.

Voihan senkin laskea, minkä osuuden kukin mitäkin tekee. Tietysti palkkatyökin on työtä perheen hyväksi, mutta tarkoitan tässä suoraa työpanosta kotiin.

Oli hyvä käydä niitä asioita läpi. Ne laskelman luvut olivat loppujen lopuksi uutta tietoa meille molemmille.

Vierailija
11/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki vaan tuntuu pahalta ku se joutuu maksamaan lähes tulkoon kaiken. Ei kyllä ole yhtään valittanu! Ois se kuitenki kiva jos menis suunnilleen edes puoliks. No, ehkä sitten taas joskus:)

11

Vierailija
12/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, ettei kaikkea enää lasketa pennilleen, vaan että muullekin kuin palkkatyölle annetaan arvoa. JA että jokainen kantaa kortensa kekoon tavalla tai toisella, ylipäätään meininki on sitä että epäitsekkäästi autetaan ja tuetaan toinen toista, eikä koko ajan lasketa, että en kai mä vaan joudu antamaan yhtään mitään enemmän kuin tuo toinen.

Vierailija
13/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin, ei ne rahat oo sen ihmeellisempää kun mikään muukaan elämässä. Jos jo kaiken muun jakaa miehen kanssa elämässään niin miksi ihmeessä ei rahoja?Meillä kaksi lasta. kaikki rahat menee kaikki yhteiselle tilille. Tällähetkellä mä tienaan enemmän kun mies vielä päättelee opintojaan, mutta tulevaisuudessa pakka tulee varmasti kääntymään. Tää ratkasu on meille itsestäänselvyys, että kaikki jaetaan aina. Yhteinen elämä yhteiset rahat.

Vierailija
14/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion pysyäkki ainakin toistaiseksi.5 lasta odotellaan.kaikki rahat yhteisiä.mies ei juuri käy katsomassa omaa tiliään.mä saan siirrellä rahoja eri tileille miten haluan ja maksaa laskut yms.hyvä että tietää koko raha-asioista mitään.ehkä tällaisia miehiä on harvassa tai ainakin luulen niin että antaa vaimon tehdä rahoille mitä haluaa.

Vierailija
15/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki siis mieluummin näin, ku APeen kaltasen tampion (siis mies!!!!) kanssa.

Tuo oli hyvä vinkki kirjata ylös molempien tulot tarkalleen. Teeppä niin AP ja kysy ukoltas että mistä sinä ne puolet maksat.

11

Vierailija
16/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet arvokasta työtä, kun hoidat itse lapsesi ja kodin, miehellä on varmaan ruoka valmiina yms. Jos et itse arvosta työtäsi, niin ei tee kukaan muukaan. Ja AP.lle laitahan se miehes lasten kanssa vaikka päiväksi, niin näkee mitä se on! En tajua tuota kotityön aliarvostamista, jokainen joka hoitaa lapset ja kodin tietää, ettei se ole mitään lomaa!!!

Vierailija
17/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin ukolle, että joko yhteinen talous TAI sitten hänen sopii jäädä sille kotihoidontuelle kotiin ja itse pitäisin palkkarahastani ylijäävät.

Itse en kyllä ymmärrä tuota omat rahat juttua parisuhteessa, missä on lapsia. Mutta joillakin toimii, paitsi ilmeisesti APn tilanteessa.

Vierailija
18/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen siis on kotona lapsen kanssa. Naisella on kovasti töitä. Pitää olla lapsen kanssa. Lisäksi pitää muistaa ruokkia lapsi. Sillointällöin pitää myös muistaa pestä astiat ja pyykki. Kerran viikossa olisi myös hyvä siivota.

Miehellä on helppoa. Mies senkun vaan menee aamulla töihin, missä on aina rentouttavaa ja mukavaa, paskanpuhumisen, kortinpeluun, ryyppäämisen ja muun ankaran työpäivään kuuluvan velvoitteen jälkeen mies tulee intoa ja tarmoa uhkuen kotiin ja vaatii; " saanko nyt ruveta puolestani hoitaman huushollia, tämä päivä oli taas niin rentouttava ja mukava, ja samalla tienasin rahat meidän kaikkien elämiseen, ja sinä raukka olet taas kerran täällä pelastanut maailmamme pahalta" . " En halua häiritä sinua vaikean ja monimutkaisen ja rasittavan kotonaolopäiväsi jälkeen turhalla läheisyydenkaipuulla, vaan haluaisin mieluummin panostaa suhteeseemme kuuntelemalla, miten vaikeaa sinulla oli tänään, saatika naapurin irmelillä, jonka lapsella ilmeisesti alkaa olla uhmaikä" . " Ole siis kiltti, ja mene käyttämään yhteisiä rahojamme, jotka minä tienaan, ja ostele itsellesi kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta mukavaa" . Anteeksi vielä, että silloin kerran yhtenä vuonna puhuin uudesta talvitakista. Ymmärrän nyt, että 60 euroa on paljon rahaa, koska en näe sellaisia summia koskaan tililläni, vaikka tienaan aika hyvin. Eläminen lienee kallista. Tarvitsetko tänään kaupasta taas jotain hyvää rakas?"

Vierailija
19/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä ole ollut lasten kanssa kotona päivääkään. Rangaistukseksi suuresta typeryydestäsi saat...viikonkoti-isänä...ei tulis mitään.

Vierailija
20/25 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omia rahoja ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme