Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia korvakuumemittarista?!

05.01.2006 |

Hyvät/huonot puolet?

Mikä olisi hyvä merkki/malli?!

Pitääkö se hygieniasuppilo(vai mikä se nyt olikaan) vaihtaa tosiaan joka mittauskerran jälkeen?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt jonkin aikaa ollut käytössä Braunin korvakuumemittari, joka on osoittautunut tosi hyväksi hankinnaksi. Aiemmin kun peräsuolesta mittasi kuumetta tyttö, nyt 1½v., saattoi venkoilla niin, ettei mittaamisesta tullut yhtikäs mitään.

Eilen kun oli kuumetta, ojenteli vuoron perään korviaan, että mitataanpa vielä uudelleen. Meillä ei ole suppiloita vaihdettu joka kerta, kun kerran sitä kuumettakin on mitattu vain yhdeltä lapselta.

Sari

Vierailija
2/14 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti vielä helpompi käyttää kuin korvakuumemittari. ClasOhlsonilla otsakuumemittari maksoi 24,90 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin korvakuumemittari varmaan vuosi sitten, pojan ollessa 1v.

Ollaan tykätty tosi paljon. On tosi helppoa mitata kuumetta, ja on tarkka. Muistaa vaan sen että siinähän kuumetta on vasta sitten kun mittari näyttää yli 38.

Meillä on muistaakseni braun merkkinen.

Hemppu ja Poju 2 v

Vierailija
4/14 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla joka kerta vaihdettu sitä suppiloa. Ehkä olisi ohjeen mukaan pitänyt, mutta... Tietysti ollaan käytetty pojalla vaan omaansa. Mutta flunsassa niitä menisi vaikka kuinka paljon.

Hemppu

Vierailija
5/14 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset tykkää siitä. kelpaa kotioloihin ihan hyvin.

mä olen kirjoittanut tussilla nimen niihin suppiloihin ja käytän kullakin perheenjäsenellä vain hänen omaansa. jos tulee vaikkua siihen, niin pyyhkäsen vessapaperilla pois.

Taisin muuten Gigantissakin nähdä noita suppiloita myynnissä, ettei tarvitse apteekista ostaa. Mutta pitkään ollaan nyt käytetty yksiä ja samoja suppiloita.

Vierailija
6/14 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä eivät saaneet tytöltä mitattua kuumetta korvamittarilla. Lastenlääkäri sanoikin, että jos on lapsi jolla on paljon korvavaikkua kyseisellä mittarilla ei saa oikeaa tulosta.

Vierailija
7/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että antaa vähän mitä milloinkin tulokseksi, kaksi kertaa peräkkäin mitattuna saattaa tulos heittää jonkin verran. Liekö sitten se vaikku syynä?

Vierailija
8/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä Braunin mittari ja olen Tuuliinan kanssa täysin samaa mieltä: tulokset heittelevät ihan miten sattuu. Yleensä mittaan ainakin pari kertaa ja otan huomioon korkeamman saamani arvon.

Sinänsä mittarilla on kyllä helppo ja nopea mitata kuume, mutta tuloksen heitteleminen esim. kokonaisella asteella ei anna kovin vakuuttavaa kuvaa toiminnasta :). Meillä pojan korvia on aika vähän tutkittu, joten en tiedä vaikkumäärästä tällä hetkellä. Loogista tietty olisi, että se voisi vaikuttaa.

Vierailija
9/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppiloa en ole vaihtanut joka mittauksen jälkeen. Tulokset voivat heitellä mutta se ei ole se pointti. Ei ne niin paljon heitä etteikö näkisi onko kuumetta vai ei.

En ole mitannut pepusta enää 10 kk ikäiseltä. Oma lapsi ei ainakaan ole ollut niin paikallaan että olisin saanut kunnolla pepusta mitattua. Korvasta se on nopeaa ja tietää heti onko kuumetta vai ei.

Vierailija
10/14 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoilla linjoilla edellisten kirjoittajien kanssa, että on nopea ja helppo mutta tulos hieman tosin vaihtelee. Minäkin mittaan 2-3 kertaa jos tulos heittelee. Mutta en ole kokenut sitä ongelmaksi, koska lapset antavat hyvin mitata. Pyllystä mittaaminen ei onnistunut esikoisen kohdalla koskaan, siksi hankin korvamittarin. Kallishan se mutta mielestäni hyvä hankinta helppoutensa vuoksi ja juuri siksi että sillä näkee nopeasti että onko sitä kuumetta vai ei... Ei meillä ole tulos astekaupalla koskaan heittänyt, ainoastaan desimaaleilla esim. nyt aamulla oli ensin 38,8 ja sitten 39.1. Kolmas mittaus antoi 38,8. Että kyllä sillä minusta saa aika tarkkaan siltikin. Olen lääkettä antanut jos kuume yli 38,5 ja lapsella huono olla.

Otsamittarista olen kuullut myös muttei ole kokemuksia kuinka luotettava se on. Varmaan saman tyyppinen. Korvakuumemittareita on muillakin kuin Braunilla mutta ei ainakaan meilläpäin ole myynnissä.

Vierailija
11/14 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa... Toivottavasti vielä tunnistat kuka täällä kirjoittelee..

Meillähän tuo Braunin mittari on ollut koko ajan käytössä. Tietysti mitä pienempi neitsykkä oli, niin sitä enemmän se toimi viitteellisenä mittarina, ja tarkempaa arvoa halutessa mitattiin pepusta. Ja vähintään kolme kertaa mitataan per korva, että saa sen oikean arvon varmasti.

Suojasuppilon olen vaihtanut joka mittauskerran jälkeen, jos on ollut korvatulehdus, niin silloin myös korvasta toiseen siirryttäessä varmuuden vuoksi. Me ei toki olla sairastettu niin paljon kuin te, mutta tässä parin vuoden aikana on mennyt yksi paketti suppiloita, eli ei ihan kauheasti, vaikka onkin oltu ahkeria suppilon vaihtajia!

Ja mikäänhän ei muuten meidän tyttöä innosta sairaana ollessa niin paljon kuin ko. vempaimen esiin kaivaminen, eli enemmänkin joutuu miettimään milloin olisi sopiva hetki kaivaa mittari esiin, ettei tule ihan kauhea huuto, kun se laitetaan pois.. Pitää siis olla riittävästi aikaa mittaamiseen, että saa itse mitata itseltään, hauvalta, unilehmältä, tontulta, jne.

Eena (räjähtämispisteessä ja hermot tiukalla, eli rv39) ja tytsy 1v11kk

P.S. _viimeistään_ tuosta unilehmästä kyllä jo pitäisi tunnistaa!

Vierailija
12/14 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitattu on niin pieneltä kuin isoiltakin ja joka kerta tulee ihan eri tulos, täysin mitä sattuu. :( Hukkaan meni isot rahat.

Vierailija
13/14 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todella tyytyväinen. Ilmeisesti Braunillakin on erilaisia malleja sillä kerran testasin tätä paljon parjattua mittaria niin, että otin ensin pyllystä tavallisella mittarilla ja sitten korvasta ja antoi ihan saman tuloksen. Olen samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa että pääasiahan on että saadaan kuume mitattua eikä niillä kymmenyksen heitoilla sinänsä ole mitään väliä. Tosin jos lapsella on tosi pieni korvakäytävä niin isoa mittaria on varmasti mahdotonta korvaan työntää....

Meillä ainakin todettu hyväksi. Enkä minäkään ihan joka kerta sitä muovia vaihda saman ihmisen kohdalla, mutta jokaisen käytön jälkeen sen aina paperilla pyyhkäisen....

Vierailija
14/14 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis lukenut, että uusimmassa mallissa on joku juttu, mikä ilmoittaa, kun mittari on korvassa oikein tms. Me ei saada miehen kanssa kumpikaan tolla meidän mittarilla oikeita tuloksia. Ne heittää aina ties kuinka paljon. Ollaan harjoiteltu vaikka kuinka, mutta ei tunnu onnistuvan. Ja omasta lapsestani kyllä tiedän ilman mittariakin, jos hänellä on kuumetta. Nyt oli kuumetta viikon, joten tuli kyllä mitattuakin. Mutta mittasin tavallisella mittarilla kainalosta. Poika on 2,5 v ja antaa tosi hienosti mitata kainalosta. Luettiin samalla aina pari kirjaa. Pienen lapsen kanssa kyllä mielummin mittaisin kuumeen korvasta kuin pepusta. Joten ehkä me harjoitellaan vaan lisää, että opitaan käyttämään mittaria oikein, ennen kuin seuraava lapsi syntyy.