Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksityinen äitiysneuvola 10 käyntiä maksaisi 580 euroa...

Vierailija
05.01.2006 |

työni takia en pääse arkisin ja ilta-aikoja ei kuulemma nyt ole joten onko ainut vaihtoehti yksityinen? tuo hinta kattaa labrakokeet

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut ovat asian hoitaneet?

Itse kävin yksityisellä koko raskausajan, mutta se johtui siitä, että kyseessä oli riskiraskaus ja yksityisellä oli perinatologi jatkuvasti paikalla. Oli joka pennin arvoista.

Vierailija
2/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Väestöliiton neuvolassa, vaikka en saanutkaan mitään hedelmöityshoitoja. Kaveri suoritteli ja oli sen arvoista. Siellä on asiantunteva kätilö ja ultralaitteet tarvittaessa. Maksoi muistaakseni n. 20-25 euroa kerta ja siitä sai Kelan korvauksen. Kävin koko raskauden aikana siellä muistaakseni 12 kertaa (alussa 1 ktr/kk, ja lopussa tiheämmin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sen sanoit, emme me.

Minulle EI todellakaan kelpaa neuvola, jossa on kerran viikossa paikalla terveyskeskuslääkäri silloin, kun kyseessä on kroonisen sairauteni vuoksi erittäin riskialtis raskaus.

Vierailija
4/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön syistä kävin Väestöliitossa, oli lähellä työpaikkaani (ei tarvinnut lähteä mihinkään kauemmas kesken työpäivän) ja toisena syynä oli se, että odotin kaksosia ja olin kuullut toiselta kaksosten odottajalta, että meidän lähineuvolassa ei tiedetä mitään kaksosraskauden seurannasta.

Vierailija
5/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kävin Väestöliiton neuvolassa...

Koitin etsiä väestöliiton sivuilta neuvolasta tietoa, mutta en löytänyt. Missä itse kävit? Helsingissä? Mistä saa kyseisestä palvelusta lisätietoa?

Tulevaisuudessa kiinnostaisi kyllä yksityinen neuvola myös!

Kiitos jos joku osaa vastata =)

Vierailija
6/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sinne, kun kaverini oli käynnyt siellä, ja minut yhdistettiin neuvolakätilölle. Niitä on siellä kaksi ja joka kerta on sama kätilö, eli toimii ns. omakätilö systeemillä.

Vierailija
7/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuus/tutkimukset_ja_hoidot/erityisva…

Asiakkaaksi otetaan siis myös muita kuin hedelmöityshoitoja saaneet.

Vierailija
8/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin sain palkallista vapaata neuvolaa varten.

Vierailija
9/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen, käsittääkseni on olemassa ihan laki mikä turvaa tällaiset käynnit. Tietty palkkaa ei ole pakko maksaa siltä ajalta.

Vierailija
10/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin tulen töihin Espoosta Helsingin keskustaan (30 min) ja sitten lähden kesken työpäivän käymään neuvolassa, joka on kotini vieressä siis Espoossa ja vielä tulen mahdollisesti takaisin töihin. Siis turhaa makustelua, jos aina ei saakaan aikaa aamuksi ja iltapäivän viimeiset ajat ovat kuitenkin aina tosi aikaisin (klo 15.00). Nyt neuvola oli työpaikkani vieressä.

Ja parempi asiantuntemus monikkoraskaudessa oli kuitenkin saatavilla, joten en edes oikein harkinnut kunnallista neuvolaa.

Vierailija
11/19 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemuksia espoolaisesta yksityisestä neuvolasta?

Vierailija
12/19 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole pakko mennä sinne oman terveyskeskuksen neuvolaan, vaan voi valita esim. lähempänä työpaikkaa olevan neuvolan. Kyllä töistä on päästävä neuvolakäynneille, sitä ei voi työnantaja estää, mutta ainakin meillä ne ovat palkatonta poissaoloa töistä, miinus lääkärikäynnit ja tutkimukset (esim. ultra), joita ei vain tehdä iltaisin.

Vierailija
13/19 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sen sanoit, emme me.

Minulle EI todellakaan kelpaa neuvola, jossa on kerran viikossa paikalla terveyskeskuslääkäri silloin, kun kyseessä on kroonisen sairauteni vuoksi erittäin riskialtis raskaus.

jos on riskiraskaus.

Vierailija
14/19 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen, käsittääkseni on olemassa ihan laki mikä turvaa tällaiset käynnit. Tietty palkkaa ei ole pakko maksaa siltä ajalta.

Onpas pakko maksaa. Ne firmat, jossa ei makseta, rikkovat lakia. Siis, jos ei ole mahdollista mennä neuvolaan työajan ulkopuolella.

Minulla esim. on liukuma, ja töihin pitää mennä aamulla klo 7-9. Jos joudun neuvolan takia myöhästymään tuosta yhdeksän aamusta, niin laitan myöhästymisen verran työajalle neuvolaa.

Vierailija
15/19 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin yksityistä ja se kannatti.

Vierailija
16/19 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole pakko mennä sinne oman terveyskeskuksen neuvolaan, vaan voi valita esim. lähempänä työpaikkaa olevan neuvolan. Kyllä töistä on päästävä neuvolakäynneille, sitä ei voi työnantaja estää, mutta ainakin meillä ne ovat palkatonta poissaoloa töistä, miinus lääkärikäynnit ja tutkimukset (esim. ultra), joita ei vain tehdä iltaisin.

Teillä on tulkittu lakia väärin. Jokaisella neuvolakäynnillä tehdään "raskausajan lääketieteellisiä tutkimuksia", eli mitataan virtsan sokeri ja proteiini sekä kuunnellaan sydänäänet, joten nuo neuvolakäynnit pitää lain mukaan antaa palkallisena. Monet työpaikat tosin yrittävät velvollisuudestaan luistaa...

Vierailija
17/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

än pomolle ja kaikille mahdollisille joille tieto saattaisi levitä.

Meillä kyllä saa siis käydä ihan työajalla, mutta vielä tässä vaiheessa en halua.

Vierailija
18/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille piti kiikuttaa neuvolasta todistus, jossa myös piti selittää, miksi en voi mennä työajan ulkopuolella.

10

Vierailija
19/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on jokaisen oma asia jos haluaa käydä yksityisellä. Mitä urputtamista siinäkin on?? Kaikkihan sen sitä paitsi tietää, että pääsääntöisesti ykistyisellä sektorilla saa parempaa hoitoa kuin julkisella - sehän on ihan selvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän