Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään synnytyssalissa?

04.01.2006 |

Toka synnytys lähestyy ja mietin, kuinka pitkään synnytyssalissa yleensä ollaan. Kertokaa omia kokemuksianne!

Ennen ekaa synnytystä olin muutaman tunnin osastolla tarkkailussa vesien menon takia. Kun kivuliaita, tiheitä, säännöllisiä suppareita oli ollut n. 3h, pääsin synnytyssaliin ja soitin miehen paikalle (oli yö). Vanha kätilö siellä salissa vähän pyöritteli silmiään, että mitä sinä tänne jo nyt tulit. Olin siinä vaiheessa auki vasta jotain sentin. Loppujen lopuksi vietin synnytyssalissa kuutisen tuntia ennen kuin vauva oli ulkona.

Sitä vaan mietin, että onko tuo kuusi tuntia tavanomainen vai jotenkin pitkä aika? Vai arvioiko kätilö vaan jotenkin ihan väärin sen, kuinka nopeasti synnytykseni on etenemässä ja näytti ihan turhaan hapanta naamaa, kun homma menikin sitten ihan ok tahtia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis reilut 6kk sitten olimme tasan 00:00 tutkimushuoneessa sairaalassa ja siitä pääsimme suoraan saliin. Kohdunsuu auki 3-4cm ja kotona pärjättiin siihen saakka.. Tytär syntyi 6:30 aamulla, eli 6½ tuntia ehdittiin olla saoraalassa! Yllätyin itsekin kuinka nopeasti ja vaivattomasti kaikki meni (imukuppisynnytys), eikä jäänyt todellakaan mitään kammoa! Tsemppiä -Peppiina ja Juhannusneiti

Vierailija
2/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin salissa n. 8-9 tuntia, koko synnytys supistusten alkamisesta laskettuna kesti 11,5 tuntia. Pääsin saliin, kun paikat olivat ehkä sentin, pari auki. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että synnytin ennenaikaisesti (35+3) ja vauvan tilaa haluttiin seurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän syynä oli varmaankin se, että odotin kaksosia ja synnytykseni käynnistettiin. Menimme mieheni kanssa aamulla kello 8.00 synnyttäjien vastaanottoon, siitä tunnin päästä synnytyssaliin ja vauvat syntyivät saman päivän iltana kello 23.00 jälkeen :) :)

Vierailija
4/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin synnytyssalissa 1h20min ennen kun lapsi syntyi ja sen jälkeen sen 2h eli yhteensä n. 3h.30min. Tämä johtui siitä että olin yliaikaisuuden takia käynnnistyksessä. Olin osastolla ja söin tabletteja. Kun supistukset olivat säännölliset niin pääsin vasta saliin ja kohdunsuu oli 3cm auki.

Vierailija
5/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin toivonut pääseväni synnytyssaliin huomattavasti paljon aikaisemmin, kun mitä sitten loppujen lopuksi pääsin. Olin synnytyksen käynnistyksen takia sisällä osastolla ja sain tosiaan melkein " taistella" tieni saliin, koska kätilö osastolla oli sitä mieltä, että synnytys ei ollut vielä kunnolla käynnissä.

Pääsin saliin 20.15 ja tyttö syntyi 20.58 eli kokonaiset 43min ehdin salissa olla. Tuon kyseisen kätilön aikailun takia en ehtinyt saamaan mitään puudutuksia ja kun loppujen lopuksi jouduttiin imukupilla tyttö tähän maailmaan vetämään niin olisin totisesti halunnut kaikki maailman puudutteet.

Mutta siis pointtini on, että seuraavalla kerralla menen mieluummin liian aikaisin saliin, kun viime tipassa ja kiireellä.

Äitykkä-78 ja tyttö (6.5)

Vierailija
6/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset alkoi aamulla 9 tienoilla, sairaalassa oltiin klo 15, salissa oltiin varmaan joskus 16 jälkeen kun oli aluksi paikat tarkastettu yms. Poika syntyi seuraavana päivänä klo 7, eli aina monta tuntia salissa vierähti. Yhteensä synnytys kesti 21h35min, laskettuna tuosta aamu 9:stä.

Vierailija
7/18 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen n.klo 1 yöllä ammeeseen ja siitä suoraan synnytyssaliin n. klo 2. Tyttö syntyi klo 4.52. Eli synnytyssalissa oltiin melkein 3 tuntia.

Vierailija
8/18 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen oltiin salissa pari tuntia. Ja olen siis ensisynnyttäjä.

Vierailija
9/18 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olin luonnollisesti alusta asti synnytyssalissa, yhteensä 6h 47min sekä synnytyksen jälkeen pari tuntia.

Kakkosesta pääsin tullessa heti tutkimusten jälkeen ammeeseen ja sieltä kun nousin niin mentiin synnytyssaliin. Salissa ehdin olla reilun tunnin ennen tyttösen syntymää ja useita, useita tunteja synnytyksen jälkeen (synnyttäneiden osasto oli ihan täynnä ja täytyi odottaa jonkun äidin&vauvan kotiutumista).

Vierailija
10/18 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen se pari tuntia tarkkailussa vauvan kanssa ja kolmannessa yövyin synnytyssalissa, koska osastot olivat täynnä ja käynnistyskokeilu aloitettu.

Se oli sairaalaan vilein huone kesähelteellä.Tunteija tuli rutkasti 29. Toki päivällä kiipeilin portaita kun yritti saada hieman vauhtia touhuun.

Vierailija
11/18 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse esikoisesn aikaan ymmärsin että jos on kovin kiire synnärillä, koittavat saada aikaa pelattua sillä että esim prenataalilla olijat ei mene saliin ennen kuin on " pakko" .

Itselläni aikaa kului kauan joka tapauksessa:/

Synnytys käynnistettiin aamulla. ja uudelleen illalla ja uudelleen aamulla ja kolmannen päivän aamuna tein selväksi että en suostu enää keikkumaan prenalla ikävien suppareiden vuoksi, jotka ei tuntuneet auttavan mitenkään...oli hellekesä ja siellä prenalla tukala olla, eikä oikein paikkaa missä kärvistellä:(

Päästiin siis kolmantena aamuna synnärille....ja oltiin siellä koko päivä kirjaimellisesti.....kunnes illalla myöhään (sentään vielä saman vuorokauden puolella) päädyttiin kiireelliseen sektioon, kun ei vauveli suostunut itse tähän maailmaan tulemaan yrityksistä huolimatta...

ja onpa itselläni tuttuja jotka ei ole koskaan synnärille asti päässeet, kun vauvat ovat olleet kiireistä laatua ;)

että laidasta laitaan voi tapahtua

Vierailija
12/18 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.12.2005 kello 11.30 pääsin synnytysaliin kun olin 4senttiä auki,sitä ennen supistukset lakkasivat ja lääkäri päätti laittaa pikkuisen tippaa että omat supistukset palaisivat.Ne sit palaskin ja heti jatkuvix ja n. kello 11.45 kätilö totes et sitä ollaan jo täysin auki,ei kun ponnistamaan,sitä kesti muutaman minuutin ja tyttö syntyi kello 11.57. Että vajaat puoli tuntia salissa oltiin.Ja vartin päästä meitä jo kiikutettiin pois salista,vauva isin kanssa meidän huoneeseen ja minut istukan irrotukseen.Kyl siis ensisynnyttäjälläkin voi vauhdilla mennä.

Vierailija
13/18 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain 3h..silloin sairaalaan lähettiin noin klo 11.00 ja sairaalassa oltiin noin klo 11.30 ja saliin mentiin klo 12.00 ja tyttö oli ulkona klo 14.54 ja jun toinen syntyi niin olin synnytyssalissa vain 5min niin tyttö oli ulkona..

Vierailija
14/18 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...iltakymmenestä iltapäivä kuuteen, eli mitä siitä tulee, 20 tuntia. Oli vaan hidas synnytys, minkä sille mahtaa. Alku näytti lupaavalta, mutta ei se sitten mennytkään ihan niinkuin piti. Lopputulos oli kuitenkin ihana terve lapsi, eli yhdentekevää kuinka kauan puserrus kesti. Ainakin minusta.

Vierailija
15/18 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin saliin kun säännölliset supistukset oli jo alkaneet...Synnytys kesti 4 tuntii 35 minsaa ja sen jälkeen minun vointi huononi niin olin vielä kolmisen tuntia salilla. Normaalisti 2 tuntia ollaan synnytyksen jälkeen...

Vierailija
16/18 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kuutisen tuntia ennen syntymää. Auki olin mennessä vain sentin. Sain epiduraalin.

Toisesta pääsin viiden sentin kohdalla, kun ilmoitin vastaanotossa, että aion tulla synnyttämään NYT. Olivat jo kahdesti käännyttäneet kaupungille kävelylle, että " synnytys käynnistyisi kunnolla" . Ehdin olla salissa 45 min ja ehdin saada paracervikaalin 8cm:n kohdalla, vauva syntyi 5 min myöhemmin.

Vierailija
17/18 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kans osastolla vesien menon takia, mutta koska suppareita ei tullut alettiin kahen päivän päästä käynnistellä. Supparit alkoivat säännöllisinä heti alusta alkaen 3-4min välein klo 17.45. Saliin siirryin klo 21 kun todettiin että kaula oli lyhentynyt pois, auki en ollut vielä yhtään siinä vaiheessa! Poika syntyi sitten seuraavana aamuna klo 09.27, että semmoset 12,5h ennätin salissa olla ja vielä pari tuntia sen jälkeenkin luonnollisesti. En onneksi kohdannut moista " mitä sä tänne nyt jo tulit" asennetta, vaan kätilö oli aivan ihana!

Vierailija
18/18 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle oli lääkärissä sanottu että tulkaa heti ku tuntuu supistuksia. vähän arvelutti mennä että jos mennäänki turhaan. supistukset ei ollu yhtään kipeitä ja tuli noin kuuen minutin välein. kohdunsuu oli kuiteski auennu jo 4cm ja päästiin suoraan saliin. olin ensin kuumass suihkussa puolisen tuntia ja tarjottiin puudutusta ni otin kohdunkaulanpuudutuksen vaikka kipuja ei ollut vieläkään. se vähän hiasti synnytystä mutta tyttö synty jo klo.06.09. 3.5kg tyttö ilman minkäänlaisia kipuja. IHANAA. kätilö ja lääkäriki istuskeli siinä keinutuoleissa ja päivitteli että ei uskois että oot synnyttämässä. se vaan meni niin ihanasti. ehkä sen takia sitte käviki niin että istukka ei irronnu, vaan jouvuttiin irrottaan nukutuksessa. kätilöllä tuli kyyneleet ku kaikki oli menny niin hienosti ja loppu sitte näin. käsin irrotuksestakaan ei mulle tullu mitään kipuja. vauva ootteli salissa isän kans ja mut tuotiin sinne takas ja heräilin parin tunnin päästä ja päästiin osastolle. Ihana synnytyskokemus!