Onkohan Suomessa yhtään niin lihavaa ettei pysty enää liikkumaan
omin voimin. Tuli mieleen tuosta eilisestä 4D dokumentista, amerikan ihmemaassa noita superläskejä on paljon.
Olisi kyllä noloa jos pitäisi lääkäriin päästäkseen rikkoa talon seinää ja palomiehet veisi lavalla siirtäen sairaalaan ja ihmiset pällistelisi siinä ympärillä.
Sen naisen keho oli aivan karmean suhteeton, läski oli keskittynyt pääasiassa vatsaan niin ettei pystynyt edes itse kääntymään, useampi avustaja pyöritteli puhdistakseen niitä läskipoimuja ja makuuhaavoja.
Voi kuvitella mikä löyhkä on tuollaisessa ihmisessä.
Kommentit (14)
mutta itsesääli vähän väheni kun näin tuon dokumentin. Luojan kiitos tästä mahasta pääsee sentään kohta eroon...
ei ole enää kykenevä liikkumaan omin avuin.
ei ole enää kykenevä liikkumaan omin avuin.
Todistetusti minä kuitenkin pääsen ilman tukikeppejä ja vinssejä liikkeelle. Vaikka painan valitettavasti 117kg. Raskaana tosin, mutta liikaa kiloja silti.
kun yleensä kuihtuvat tosi laihaksi jos vajaatoimintaa..titty elimistö kerää silloin nestettä, mutta on selkeästi turvotusta, ei lihomista.
Samaa minäkin mietin tuota dokkaria katsoessa että miten on mahdollista, ihan käsittätämätöntä, mutta taisi olla niillä kaikilla jo lapsuudessa ongelmia, sitä naista käytetty seksuaalisesti hyväksi jo lapsena, ja se mies kertoi että äiti pahoinpiteli ja sitten lepytteli ruoalla jälkeenpäin, surullista, se mies oli jotenkin tosi symppiksen oloinen
Tarvitsevat esim kotipalvelun apua wc-reissuille, kun eivät itse siitä enää selviä. Onneksi on keksitty nostolaitteet.
Suomessa on ainakin niin laihoja anorektikoita, että eivät jaksa liikkua ja lopulta kuolevat ennenaikojaan :(
Muutamavuosi sitten pystyi vielä kävelemään keppejen avulla muutaman askeleen, mutta nyt on pari vuotta asunut sängyssä. Hoitajat hoitaa
eli niitä jotka roudaa sille läskille sitä safkaa ylenmäärin.
Pitäisi olla armoton ja antaa vain 1200 kcal päivässä että lihominen loppuisi ja alkaisi paino pudota. Tämä tietenkin asiantuntioiden valvonnassa, mukana lääkäri ja ravitsemusterapeutti hoitoa suunnittelemassa.
Kaikkien lihavien olisi nähtävä tuo eilinen dokkari että ymmärtäisivät ottaa itseään niskasta kiinni ennen kuin ovat tuossa jamassa.
Kärsi hengenahdistuksesta, vikaa etsittiin keuhkoista, hoidettiin astmaa jne. Lopulta meni tosi huonoon kuntoon ja joutui sairaalaan. Ihmeteltiin, kun paino vaan nousee, yritettiin nesteenpoistoa, ei auttanut - enää. Sydämen vajaatoiminta oli mennyt niin pahaksi, ettei voinut enää tehdä mitään. Ei kaikki läskit ole syömällä itseään lihottaneet... Tädin omalääkäri oli joku mutiainen, joka ei ymmärtänyt edes kunnolla suomea ja täti ei osannut muita kieliä. Se lääkäri vaan muisti aina sanoa, sene sye liike,,,
Kyse on riippuvuudesta siinä missä muutkin riippuvuudet.
Jonkinlaista "pakkohoitoa", jolloin valvotuissa oloissa ohjattaisiin ihmistä terveemmille vesille! Terapiaa, liikuntaa, terveellisempiä ruokailutottumuksia.
Halvemmaksi tulisi yhteiskunnallekin.
useampiakin jotka on pyörätuolissa siksi ettei kroppa kestä.
ei ollut auttanut, vaikka vapaaehtoisesti se toinen mies tiputti painoaan hirveän määrän. Siihen painonHALLINTAAN pitäisi opettaa eli miten saa sen pysmään kuosissaan. Työkverikin on vuosien aikana laihtunut varmaan 50kg, mutta lihonut saman verran. Sille on helppoa laihduttaa, mutta sitten ei olekaan konstia, millä pitää paino kurissa. Itse olen bmi 25,2 mutta olen ollut samassa painossa varmaan viimeiset 10 vuotta, mikä lienee terveellisempää kuin jojotella ylös ja alas.
Jäin miettimään niitä syitä, joita sairaalloisen ylipainoiset antoivat syömiselleen.
Auttaisiko psykologin säännöllinen tapaaminen sairaalloisen ylipainoisia? No, ehkä hoitoon hakeutuvat ohjataan automaattisesti säännöllisesti psykologin luo.