Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-Vita plus nenäsuihke aiheuttaa verenvuotoa?!

Vierailija
22.03.2015 |

Ostin ko. suihketta ja kokeilin sitä kuvitellen, että saan avun kuivaan nenääni. Mitä vielä, suihkauttaessa kirveli sekä nenää että silmiä vähän aikaa ja järkyttävä nenäverenvuoto alkoi tunti-pari suihkeen laittamisen jälkeen! Googletin suihkeen ja eksyin tänne: http://www.apteekkituotteet.fi/A-VITA-PLUS-nenaesuihke-20-ml

Sieltä löytyy kaksi tuotteen arvostelua, joissa kerrotaan että suihke on aiheuttanut nenäverenvuotoa. Miten tuollaista helvetin sontaa voidaan myydä?! Millaisia kokemuksia teillä on samasta aineesta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä A-vitamiininenätipat, jääkaapissa säilytettävät, eilen yöksi laitoin tuon jälkeen, tämä aamuna nenästä tuli niistäessä verta, tuli lisääkin. Tajusin, että aiemmin oli sama juttu. Kostuttelen päivittäin Humidose-suihkeella, nyt pakkasilla ajattelin tehostaa tipoilla kun nenän sisikuntaakin viime syksynä leikattu. Voiko tosiaan tuo vitamiinitippa aiheuttaakim verenvuotoa??

Vierailija
22/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*yöksi laitoin taas jälleen*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs korva- ja nenätautilääkäri sanoi minulle (muistaakseni syksyllä 2016, kävin pitkittyneen kurkkukivun takia erikoislääkärillä), ettei kannata ostaa apteekista näitä öljysuihkeita (kuten A-vita plus), koska niissä hänen mukaansa ainoa vaikuttava aine on öljy ja oliiviöljyn litrahinta tunnetusti on hieman pienempi kuin noiden suihkeiden :) (A-vitamiini ja menthol ym. eivät kuulemma vahvista nenän limakalvoja ja verisuonia).

Tiedä sitten tämän väitteen todenmukaisuudesta mutta sen jälkeen käytin pitkään tavallista oliiviöljyä nenän öljyämiseen. 

Se tuntuikin toimivan hyvin, koska vuotoja oli tämän jälkeen harvemmin. Parhaaksi on osoittautunut kuitenkin valkovaseliini, jota olen sieraimiin hieronut sormineen.

Vierailija
24/35 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin lääkärille, että annetut lääkkeet kuivaa nenää. Lääkäri neuvoi, että alkaisin käyttämään a-vitamiini nenäsuihketta. Apteekki antoi A-vita hydra+. Olen nyt käyttänyt muutaman kuukauden, ja olen tilannut ajan lääkärille, kun verta tulee nenästä. Tänään vaimoni sanoi, että johtuisikohan verenvuoto tuosta nenäsuihkeesta? Kävin lukemassa haittavaikutukset, ja niinhän siellä luki, että aiheuttaa veren vuotoa. Aioin laittaa laskun kärsimyksistä Takeda Oy:lle.

Vierailija
25/35 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa voisi olla vaihtoehtoja sille. Mentholipitoista ei kannata a-vitassa ottaa, vaan mieluummin ilman! Kuiva sisäilma ja pakkanen voi aiheuttaa vuotoa.

Vierailija
26/35 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin suihkeissa voi olla kuivattavia ainesosia, eli sitten tippoina.

Vierailija
27/35 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin lääkärille, että annetut lääkkeet kuivaa nenää. Lääkäri neuvoi, että alkaisin käyttämään a-vitamiini nenäsuihketta. Apteekki antoi A-vita hydra+. Olen nyt käyttänyt muutaman kuukauden, ja olen tilannut ajan lääkärille, kun verta tulee nenästä. Tänään vaimoni sanoi, että johtuisikohan verenvuoto tuosta nenäsuihkeesta? Kävin lukemassa haittavaikutukset, ja niinhän siellä luki, että aiheuttaa veren vuotoa. Aioin laittaa laskun kärsimyksistä Takeda Oy:lle.

Vierailija
28/35 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rambe2 kirjoitti:

http://spc.fimea.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupa…

Löydätkö sen pakkausselosteen tuolta?

Vierailija
29/35 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kävin eilen hakemassa tota lähiapteekista. Kun ensimmäisiä kertoja yritin laittaa sitä nenään niin tuli aikamoinen aivastusrefleksi. Pakko on jotain tunkea nenään jotta pääsisi eroon sinuiittivaivoista, joihin katupöly ja kuivuus ovat todennäköisesti syyllisiä. Myös itselläni suihkuttaminen on aiheuttanut pientä kirvelyä, ehkä se voi johtua siitä että limakalvot ovat rohtuneet niistämisestä. Täytyy vaan toivoa parasta että tää helpottaisi loppuviikon aikana.

Vierailija
30/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jonkun verran työni puolesta asiasta lukeneena, vaikuttaa siltä että suolavesipohjaset nenäsuihkeet ovat paljon parempia ja turvallisempia. Ne normalisoivat nenän limakalvoa, eihän nensässä juurikaan öljyä ja rasvaa normaalisti ole, joten miksi niitä sinne tunkemaan. Ja A vitamiinista; A vitamiini on happo joten en yllätä että tuntuu epämielyttävältä jos sitä laittaa limakalvolle.

Vierailija
31/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jonkun verran työni puolesta asiasta lukeneena, vaikuttaa siltä että suolavesipohjaset nenäsuihkeet ovat paljon parempia ja turvallisempia. Ne normalisoivat nenän limakalvoa, eihän nenässä juurikaan öljyä ja rasvaa normaalisti ole, joten miksi niitä sinne tunkemaan. Ja A vitamiinista; A vitamiini on happo joten ei yllätä että tuntuu epämielyttävältä jos sitä laittaa limakalvolle.

Vierailija
32/35 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin päivän käytön jälkeen alkoi nenästä vuotaa verta. Ei ole käynyt Nasolin-suihkeella koskaan näin. 

Vierailija
33/35 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taas tuo juuri auttaa nenäverenvuotoihin jotka alkaa heti lämmityskaudella. Ostin sitruunan hajuista.

Vierailija
34/35 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin ko. suihketta ja kokeilin sitä kuvitellen, että saan avun kuivaan nenääni. Mitä vielä, suihkauttaessa kirveli sekä nenää että silmiä vähän aikaa ja järkyttävä nenäverenvuoto alkoi tunti-pari suihkeen laittamisen jälkeen! Googletin suihkeen ja eksyin tänne: http://www.apteekkituotteet.fi/A-VITA-PLUS-nenaesuihke-20-ml

Sieltä löytyy kaksi tuotteen arvostelua, joissa kerrotaan että suihke on aiheuttanut nenäverenvuotoa. Miten tuollaista helvetin sontaa voidaan myydä?! Millaisia kokemuksia teillä on samasta aineesta?

Sitähän myydään, mitä ihmiset ostaa. Ja mainostamalla saadaan se tarve ostaa.

Olipa naurettava ja myyjän vastuuta vähättelevä kommentti. Myyjällä on vastuu tuotteistaan kuluttajille yhä tänäkin päivänä. Vakavat seuraukset kuluttajalle voivat johtaa vakaviin seurauksiin myyjälle ja valmistajalle. 

Vierailija
35/35 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäverenenvuoto alkoi heti nenäsuihkeesta ja siitä tuli tavaton riesa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi