Hei te keille kertyy proppuja suuhun?
Saatteko koskaan sellaisia kohtauksia, että kurkusta ikäänkuin vetää suonta, pakko yskiä (joskus oksentamiseen asti), silmät valuu vettä jne?
Tehokeinona " kohtaukseen" kova nieleskely, jos ehtii ennenkuin kohtaus ehtii päälle. Olen yhdistänyt ko. " kohtauksen" proppujen kertymiseen nieluun tai jo olemassaoleviin proppuihin siellä.
Mielenkiinnosta vain kyselen...
Kommentit (10)
Ja jos tällä palstalla gallupoit, saat selville että joka toisella on proppuja (missä ne nyt on?). Toiseks monella hengitys haisee tietämättä että se haisee tai tietämättä mistä se johtuu....
t:ap
Vierailija:
Tarkotatko " propuilla" ...
Välillä kävin lääkärillä, joka otti ne pois sellasella puisella tikulla. Itekin ronkin niitä, mutta nielu saatto tulla vaan kipeemmäks. Nyt ei niistä ongelmaa kun nielurisat leikattiin vuosi sitten.
mutta ei kuitenkaan mitään yskäkohtauksia. Se on muuten tosi ällöttävä tunne, kun proppu yhtäkkiä nousee suuhun. Yh.
Vierailija:
Luulen, että....
Nimittäin siellä on yksi aika piukeen lihaksen takana ja olen sitä toista viikkoa yrittänyt kaivella pois. Se vaivaa iltaisin, juuri kun olet nukahtamaisillasi, heräät " kohtaukseen" tai kuten tänään töissä, yskin asiakkaan korvan puhelimessa pilalle....
Saiskohan lääketieteellisin perustein nielu/kitarisaleikkauksen?
Vierailija:
Välillä kävin lääkärillä, joka otti ne pois sellasella puisella tikulla. Itekin ronkin niitä, mutta nielu saatto tulla vaan kipeemmäks. Nyt ei niistä ongelmaa kun nielurisat leikattiin vuosi sitten.
Nielu on hieman arka siltä kohtaa, lisäksi saan sen aina vuotamaan verta kun kaivelen proppuja...
Mulla on vatsahappo-ongelmia (nousee ruokatorveen) ja kun söin omenaa, se vaikeutti tätä ongelmaa. Myös suklaa yms. syöminen, joka aiheuttaa närästystä, vaikuttaa tähän. Nyt kun joulun aikaan olen syönyt suklaata ja muutakin närästävää, maistuu suussa happamalta ja proppuja tullut, onneksi vain vähän.
Kerran kysyin verkkolääkäriltä vaikuttaako tämä happovaivani näihin proppuihin, hän sanoi, että ei. Mutta olen kyllä itse toista mieltä.
Itse kaivelen proppuja pois pitkillä vanupuikoilla, joita saa apteekista. En tiedä, onko se haitallista, mutta yksi lääkäri ainakin sanoi, että voi kaivella, jos ei tee vahinkoa.
Närästää tosin joskus... Harmittava vaiva, haiseva suu....
t:ap
Itse marssin suosiolla yksityiselle nielurisaleikkaukseen ja se siitä vaivasta. Julkisella puolella jonot pari vuotta.
Ikinään kuullutkaan tuollaisesta vaivasta.