Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eihän äitiyspäivärahasta mene veroja?

04.01.2006 |

mulla käsitys,että ei mene,mutta haluaisin varmistusta asiaan.

Kiitos...:)

simsku, joka odottelee äippärahapäätöstä

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene enää tel-lel maksuja jotka menee palkasta ne on huomioitu jo kun päiväraha lasketaan

Vierailija
2/8 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalin veroprosentin mukaan KOROTETTUNA KAHDELLA PROSENTTIYKSIKÖLLÄ eli jos sun veroprosentti on esim 24, äippärahasta peritään veroa 26 %.

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea verovirastosta verokortin joka on tarkoitettu Kelan etuuksiin esim. Äitiyspäivärähaan/kotihoidontukeen. Jos haet kysisen laisen verokortin niin sitä ei korota enää 2%. Näin minulle sanotiin.:)

Vierailija
4/8 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla menee veroa viidennes äitiyspäivärahasta! Ekaksi laskivat että menee neljäsosa. Onneksi sitten tuli tarkistettua veroviraston nettisivuilta verokorttilaskurista, kantsii käydä siel ihmettelee. Eikä mulla edes ole mikään iso päiväraha. Normaalisti mulla olisi joku 14 % ja nyt sitten onkin 20,5 % näinköhän tulee sitten joulurahaa jonain vuonna takaisin..

nemma&muksis 34+

Vierailija
5/8 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se korotetaan kahdella prosentilla? Itse en tällaista muista mutta siitä onkin vuosia kun olin äippärahalla.

Vierailija
6/8 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotetaan, koska sinulla ei ole samoja vähennyksiä kuin työssäkäyvällä.

Vierailija
7/8 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..johtuu siitä, että äippäraha lasketaan ns. sosiaalietuihin ja näin ollen siitä menee myös suurempi veroprosentti, kuin se jota käytät kun olet työssä. Niinpä, niin....NIIN peestä kuin olla ja saattaa!!! Eihän sillä rahalla muutenkaan rikastumaan pääse, niin sitten vielä tämä!!! Ja sitten ihmetellään, miksi eivät nuoret perusta perhettä!!! Ja odottakaas, kun pääsette hoitovapaan ihanuuksiin....heh,heh....sillä rahalla vasta rellestää=) Kyllä olis jossakin töitä!!!!

Vierailija
8/8 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rautalangasta: työnantajalle on oma verokortti ansiotyöstä, Kelaan oma kortti sosiaalietuuksista. Näin vältytään tuosta 2%:n korotuksesta.

Minulla on virka, eli palkanlaskuun lähetän joka vuosi (olen ollut kohta 3 vuotta kotona) verokortin kesälomarahoja yms varten.

Joka vuosi soitan verotoimistoon ja otan uuden verokortin äippä- ja hoitorahoja varten, näin vältyn tuolta veroprosentti+2%-yhtälöltä!

Pitäkää puolenne!