**Marrasvauvat esittelypinoon**
Olisi kiva tietää vähän muiden marraskuussa vauvansa saaneiden perhe kokoonpanosta.Sitä jotenkin aina miettii,minkäikäinen ja mistäpäin kukin on.Ehkä tällainen pino on jo odotuspuolella ollutkin..
Itse olen 29v. lastenhoitaja Etelä-Suomesta.Mieheni on 34v.
Meillä on 2 lasta,4v tyttö ja 7vko. poika.
Lapsiluku ei vielä toivottavasti ole täysi,nyt jo pieni vauvakuume nostaa päätään,hassua kyllä.
Nyt tällä toisella kertaa kotiäitiydestä nauttii ihan eri tavalla,kun esikoisen kanssa.Silloin kaipasi työelämään,nyt oikein kauhistuttaa ajatuskin äitiysloman loppumisesta ja töihin paluusta.
Kommentit (21)
Minä 24 ja isäntä 21.
Rakas esikkopoikamme Rinssi Tiitiäinen 7vko4pv.
Asutaan rivitalo-kolmiossa Uudessakaupungissa, tosin haaveissa jo siintää omakotitalo ja perunamaa muutaman vuoden sisään!
Itsellä opinnot lähihoitajaksi vielä kesken, isäntä on metallimiäs.
Lapsiluku on toistaiseksi täynnä, vaan eihän sitä koskaan tiiä mihin suuntaan elämä kenenki päätä kääntää :)
Minä 20v, mies 21v.
Molemmat opiskelijoita.
Poju syntyi 5vkoa sitten ja on ensimmäisemme.
Asumme Riihimäellä
Toista lasta emme vielä ole suunnitelleet, tässä tuntuu tällä hetkellä olevan meille sopivasti.
mistäs alottaa...okei. olen 21vuotias, elokuussa täytän jopa 22 :P, mies on 25vuotias. Esikoispoikamme syntyi 22.11, lähes täsmällisesti, laskettuaika kun oli 23päivä. Ristiäisiä juhlitaan tulevana sunnuntaina, 8päivä kotonamme, Veikkolassa Pohjois-Kirkkonummella. Mies on luutnantti/upseeri, itse olen urheiluhieroja, lähihoitaja ja opiskelen kätilöksi. eka vuosi vasta takana opintoja, syksyllä jatkan jotta joskus valmistunkin. sen jälkeen on kakkosen vuoro tulla jos on tullakseen. Omasta kodista myös haaveillaan, mutta vasta kun olen työelämässä. Häät ovat vajaan vuoden kuluttua uuden vuoden aattona :)
-neitoperhonen ja pikku mies
Itse olen 27-vuotias ja mieheni 26-vuotias. Esikoistyttömme syntyi sektiolla 11.11. ja sai jo ennen Joulua nimeksi Minttu Moonika. Asustelemme Jyväskylässä omassa rivitalokolmiossa. Äitiysloma-aika on ollut sen verran mukavaa tähän mennessä, että haaveissa ainakin yksi tai ainakin minun puolesta vaikka kaksikin sisarusta Mintulle joskus tulevaisuudessa. Töihin ei tosiaankaan ole ollut ikävä vaan olen nauttinut jokaisesta päivästä kotona ihanan tytöntylleröisen kanssa! En kovinkaan usein ole kirjoitellut vielä täällä vauva-puolella, mutta yritän käydä ainakin lueskelemassa muiden marraskuisten kuulumisia aina kun ennätän. Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :)
t. Iita ja Minttu
minä 28-v terveydenhoitoalalla työskentelevä lentopalloilija. Mies 33-v kaupanalalla työskentelevä urheiluhullu. Kaksi poikaa 2 kk ja 1 pvä ikää, esikoisemme. Kaksi koiraa. Paritalon puolikas Espoossa. Lapsilukumme on täynnä. Niin varmasti kun elämässä mitään voi varmaksi sanoa!
Sankku ja pesue
Ite olen 30, mieheni täyttää 30. Asutaan Pohjois-savossa Kuopioon olis sellanen 50km.
Lapsia on kolme. Vanhin täytti neljä marraskuussa, keskimmäinen täyttää kolme helmikuussa ja tämä nuorin näki päivänvalon 5.11.2005. Niin kaksi poikaa ja uusin olikin tyttö :).
Niin kotiäitinä olen ja mieheni tässä kotitilallaan töissä.
Täällä elellään sellaista normaalia lypsykarjatilan elämää.
Hei!
Kiva pino:)
Meidän perhe asustelee Etelä-Lapissa, oman talon valmistumiseen asti vuokrakaksiossa. Miehelle (joka töiden päälle illat rakentaa) on ikää kertynyt 32 vuotta, itselläni " vain" 28. Mies työskentelee teollisuudessa, minä viestintäalalla myyntitöissä. Töihin ei ole kiire joskin teen äitiyslomallakin pienen osan töistäni kotoa käsin. Yliopisto-opinnot ovat myös näin äippärillä taka-alalla mutta jotain niidenkin eteen yritän tehdä... Esikoistyttö syntyi 10.11. ja jatkoa haaveilen kahden vuoden sisään:) Nautin suunnattomasti paitsi raskaudesta (kaikkine vaivoineen:)) niin tästä vauva-arjesta ja äitinä olosta!
:) mammakka
Odotus puolella kirjoittelin lokamasuihin silloin tällöin(la 29.10), mutta meidän vaavi päättikin syntyä vasta 11.11.05!
Minä itse täytän aika pian 29v. (hui!) ja mies on parin viikon päästä 28v. Esikoispoika 7v., kakkonen huhtikuussa 5v. ja poika hänkin ja sitten tämä meidän kolmas poikamme, nyt siis 7vkoa ja 5päivää! Ja lapsiluku on nyt täynnä, vaikka ulkopuolisilta tuleekin kommenttia; " että kyllä te vielä sen tytön teette" .
Espoossa asutaan ahtaasti vuokralla, haaveillaan maalle muutosta..:-)))
Minä lähihoitaja (hammashoitaja) ja mies sairaanhoitaja.
onni:)ilona ja pikku-Onni kohta 2kk
minä 6/71, kätilö / sairaanhoitaja vm.-94
mies 2/70, atk-asiantuntija
tytöt edellisestä liitosta 1/95, 7/97, 5/99 ja 1/01
tyttö nykyisestä liitosta 14.11.2005.
lisäksi koira, 2 kissaa ja 2 marsua. Asumme isossa, kolmikerroksisessa omakotitalossa itä-Suomessa, Joensuuhun on 125 km. matkaa. Jotenkin tuntuu että jos vain terveys antaa myöten ei lapsiluku ole täysi =). Poden kroonista, parantumatonta vauvakuumetta. Tämä tyttö oli miehelleni eka biologinen lapsi, mutta minun tytöt hän on ottanut ihan " omikseen" myöskin =). Tyttöjen mielestä perheeseemme kuuluu myös heidän isänsä, ex-mieheni ja olemme varsin tiiviissä tekemisissä hänen kanssaan, onhan meillä 4 yhteistä lasta.
Kätilön työtä en juurikaan ehtinyt tehdä ja kun lapsia alkoi tulla niin ei tuo työelämä sitten ollutkaan enää mielekästä monen pienen kanssa (vuorotyö). ½ v. olin töissä vanhainkodilla, mutta muuten olen ollut kotiäitinä viimeiset reilu 11 v. ja näin aion jatkaa =D.
Tulipa pitkä sepustus (huomatkaa että ei oo muuta tekemistä ;o))
T : Rapuäiti ja katras.
Juuri ja juuri pääsemme pinoon sillä poikamme syntyi 30.11. klo 19.57! No päästään kuin päästäänkin :)
Eli meitä on tällainen perhe kuin minä, 22v ja mieheni 34v. Miehelläni on myös 5v tyttö edellisestä suhteesta. Itse olen lastenhoitaja, unelmissa jatkaa lähihoitajantutkinto loppuun äitiysloman jälkeen tai sitten kun raaskin jättää vauvan hoitoon (nyt tuntuu etten ikinä!) Mieheni työskentelee elintarviketeollisuudessa. Asumme Vantaalla omassa kaksiossamme, jonne ei muuten mahdu kuin yksi lapsi... Mutta luku taitaakin olla täynnä. Halusimme molemmat poikaa ja saimme sellaisen ja on niin suloinen että sydäntä särkee (varsinkin mammalla kun tunteet yhä herkässä) vaaveli nyt siis tasan 5vk.
Lisää marrasvauvoja....
Meidän perheeseen kuuluu poika 6vkoa, isä 31v ja äiti 28v. Asustellaan Pohjanmaalla Vaasan seudulla. Minä olen töissä kokoojana/pääluottamusmiehenä (ammattiltani lähihoitaja ja tradenomi opinnot kesken) ja avomieheni töissä metallialalla hänkin.
Asumme 55 rakennetussa rintamamiestalossa ja remontoimme samalla taloa.
Tämä 6vkon ikäinen poika on esikoisemme ja lapsiluku ei varmaankaan jää tähän. Kieltämättä tälläselle kipuherkälle tuo synnytys oli ihan kamala ja mulla olikin kaikki mahdolliset kivunlievitykset! Mies nyt haluais vaikka kuinka monta lasta, mutta mulla olis toiveena 2-3 lasta ja pienellä ikäerolla. Katsotaan montako luoja suo ;) Mutta en kyllä vielä vuonna 2006 ole uudestaan synnärillä...
-marica ja elmeri 6vko
Ihan ensiksi pyydan anteeksi kun koneestani puuttuu skandinaavit, niin teksti vahan hassua-toivottavasti ymmarratte silti kirjoitustani.
Perheeseemme kuuluvat mina eli 35 v aiti. Olen palannut opiskelemaan Helsingin yliopistoon. Olen kylla ollut vuosia toissa ennen lasten syntymaa. Nyt koen opiskelun mielekkaaksi ja tiedekunnassani ei ole juurikaan luentopakkoa vaan voi joustavasti kayda kirjatenteissa.
Mies on myos 35v ja kay toki ansiotyossa, kv it-alan yrityksessa (muuten en voisikaan opiskella). Mies tekee pitkaa paivaa ja matkustelee eli arki lahes 100% minun harteillani.
Lapsi on kaksi, poika 1/2001 ja vauveli syntyi Jorvissa 21.11.2005. Asumme rivarissa keskella Espoota.
Luin ahkerasti marrasmaammojen palstaa tuolta odotuspuolelta, mutten kerennyt krjoittamaan. Mulla oli vika tentti 5pv ennen vauvan sektioaikaa. Nyt ajattelin kunnostautua ja kirjoitella tanne vauva-puolelle, jos jaksatte lukea tata skandinaavitonta tekstia.
Tama toinen vauva tuntuu jotenkin aivan ihanalta. Esikoisen vauva-aikaan sekoittui myos epavarmuutta ja jannitysta aidiksi tulemisesta. Nyt vain nautin tasta vauvasta. Lahes varmasti jaa meidan viimeiseksi lapseksi (vauvakuumetta ei ole, tuskin tuleekaan). Esikoinen on ollut todella " heppo" lapsi ja tama uusi tulokaskin vaikuttaa hyvin rauhalliselta ja perustyytyvaiselta tapaukselta. Olen kylla todella kiitollinen terveista lapsistani.
Viela kommentti Rapuaidille: Minusta sinulla on niin positiivinen elamanasenne-ihailtavaa.
Olen uusi tulokas täällä marraslapsoset pinoissa
Olen vielä 30 v, mies 31 v., lapset 06/04 sekä rinsessamme 18.11.05
Miehen mukaan lapsiluku täynnä, ehkäpä saa nähdä.
Asumme kolmiossa Tampereen kupeessa.
meidän perheeseen kuuluu minä 35v sairaanhoitaja ja avomies 32v sähköasentaja, esikoisemme syntyi 30.11. Lisäksi päiviemme iloksi kuuluu 2 koiraa. Asumme Heinolassa, rivitalo kolmiossa.
Vauvaperheen arki on ollut aikamoisen yllättävää ja rankkaa. Masuvaivoja kovasti poika potee :(
Lapsiluku ei toivottavasti vielä ole täynnä...
Nyt nukkumaan ku poika luultavammin rauhoittui myöskin nukkumaan
t.Tiitis
Minä olen 36 ja mies 37. Lapset p 11/92, t 09/94, p 12/95, t 04/98, t 09/00 ja p 16.11.05. Eli meillä on 3 poikaa ja 3 tyttöä. Eli meno ja tempaukset on välillä kuin vaahteramäellä. Eli sais ainkin muutaman samantapaisen kirjan koottua jos kaikki olis kirjoitettu muistiin niinkuin Eemelin äiti teki.
Asumme kymenlaaksossa lypsykarjatilalla, löytyy myös koiria ja kissoja. Ja porukkaa lappaa ovesta millon minkälaista. Tosin ei meillä vielä tähänpäivään menessä ole vielä tuo ulko-ovi lukossa ollutkaan. Talona meillä on tämmöinen vanha hirsitalo jossa remontti on puolessa välissä ja ehkä joka huone eristetty noin 20v kuluttua. Onhan tuo sisävessa ja sauna sentää jo sisässä ollut nyt kuutisen vuotta ettei tarvi navetalle juosta vessaan ja saunaan, silloin loppu tuo pottaralli. Nyt on sitten nää kaksi nuorinta saanut takapuoleen vesipesun kun isommat sai pääasiassa kosteuspyyhettä jos ei aivan kokonaan ollut ryvettänyt.
Elikkäs itse olen 22v ja mies 29v. Lähihoitaja opiskelut piti aloittaa viime syksynä, mutta poika ilmoittikin tulosta pääsykokeiden aikaan :) pääsin kyllä kouluun, mutta aloitan koulun myöhemmin! Mies töissä rakennusfirmassa. Asumme itä-uudellamaalla kerrostalo kaksiossa.
Luonamme asuu aina kaksi viikkoa kuussa miehen 4-vuotias poika.
Poika on minulle ensimmäinen ja syntyi 6.11. (la oli 29.11.) Nyt on hurjasti jo kasvanut, vaikka pieni olikin syntyessään. Rytmiä meillä ei päivissä vielä ole. Välillä herätään aamu kuudelta ja tänään kymmenen jälkeen! Poika on alkanut syömään kahden tunnin välein yöllä..
Ristiäiset meillä on vasta tammikuun lopussa, kun samalla me vanhemmat sanomme toisillemme tahdon. Ja kirkko varattiin lasketunajan mukaan.
Tänään jälkitarkastukseen.. :)
voidaan olla teidän marrasvauvojen pinossa vaikkakin tyttömme syntyi 28. lokakuuta suunnitellussa sektiossa. LA oli 3.11 joten olen seuraillut marrasmasuja ja vauvoja joskin itse en ole juurikaan ehtinyt kirjoitella. Toivottavasti ketään ei haittaa. Siispä asiaan: minä 31v sihteeri ja mieheni 34v sähköasentaja. Meillä on kaksi tyttöä; kohta 4 vuotta täyttävä ja tämä toinen reilut 2kk. Asumme Uudellamaalla rakentamassamme omakotitalossa. Lisää lapsia ei ole suunnitteilla ainakaan vähään aikaan, vaikka nautin todella kotona olemisesta ja lapsien hoidosta. Tunnen olevani kotiäitinä oikeassa roolissani eikä työelämä kutsu vielä pitkään aikaan.
Elikkäs pieni esittely myös täältä. Minä 30 v. ja mies 32 v. Asustellaan Tuusulassa omakotitalossa, jossa tekemistä riittää. Esikoistyttömme syntyi 6.11. ja huomenna siis jo kaksi kuukautta täynnä. Tämän lisäksi perheeseen kuuluu vielä koiruus.
Lapsi luku ei todellakaan vielä ole täynnä, vauvakuume nostaa jo kovasti päätään. Itse haaveilen neljästä lapsesta, miehestä en ole niin varma. Kakkonen toivottavasti saadaan (toi raskautuminen ei ihan helposti käynyt, vaikkei hoitoihin tarvinnut turvautua), kolmannesta voipi tulla jo vähän kädenvääntöä (siis että yritetäänkö edes...), mutta aika näyttää!
T: Hertta ja Anni 2kk
Näin meillä..
Minä 26-vuotias opiskelija (gradua vaille valmis;).
Mies 26-vuotias bisneksen pyörittäjä.
Asutaan paritalossa Helsingissä.
Esikoisemme ja ainokaisemme syntyi 23.11 ja vauva-kuume jyllää jo, eli lapsilukumme ei ole täynnä.
Huomenna on ristiäiset. Nimeksi vauvalle tulee Onni.
Vallan kamalasti olen nauttinut kotona olosta ja vauvan hoidosta.
Noema ja Onni-poika 5vk ja 6 p
Asumme mieheni kanssa Pohjanmaalla. Minä olen 32 v (piti oikein miettiä kuinka vanha olen ...) ja mieheni on 28 v. Pirpanamme on ensimmäisemme ja tällä hetkellä on vielä tunne että jää ainokaiseksi. Töihin en kaipaa todellakaan vielä, ihanaa olla kotona vaikka luulin että aika kävisi pitkäksi .. niin varmaan joo :)