kantoliina
mikä olis hyvä merkki? Joustava? en ymmärrä näistä mitään mutta semmosen haluaisin... (=
Kommentit (7)
Aloittelevalle ehkä trikoinen kantoliina. Kantoliinakanavalla on kaikki liinat esitelty ja sieltä löydät myös kaikki ostopaikat. Käy lähimmän myyjäsi luona kyselemässä ja katselemassa.
Trikoinen on kyllä paras aloittelu-liina, mutta ei kovin hyvin sovi enää yli puolivuotiaalle vauvalle, koska venahtaa käytössä liikaa.
Mutta jos vauvasi on vielä pieni, suosittelen ehdottomasti pitkää trikoista liinaa. =)
Kantoliinakanavalta näet myös listan kantoliinatukihenkilöistä, ota rohkeasti yhteyttä lähimpään tukihenkilöön, jos tulee mutkia matkaan.
Liina-hurahtanut äiti ja kannettava 10 kk
Meillä on 5,5 viikkoinen pieni pojan pallero ja kantoliina on käytössä nyt 3 viikkoa. Ostin Embian liinan joka on ihan tajuttoman hyvä. Tukeva mutta joustava ja 5,2m pitkä ja n. 70cm leveä. Vauvan saa kieputettua tosi hyvin siihen ja maksoikin vain 50€.
On ihanaa kävellä tuhisevan nyytin kanssa kun jää kädet vapaiksi. Meillä hoituu siivous, ruuanlaitto, koirien lenkitys, pyykkien laitto... siis ihan kaikki kotona ja ulkona puuhailu liinassa olevan pienokaisen kanssa ja samalla lapsi kokee läheisyyttä kun on muuten pulloruokinnalla. Maidontulo tyrehtyi kun mulle tuli kohtu -ja kohdunkaulan tulehdus ja sain niin jykevät antibiootit enkä olisi voinut edes imettäkkään. Harmittaahan se mutta eihän sille minkään voi :(
Suosittelen joka tapauksessa kantoliinaa kaikille, se on vaan niiiiin kätsy!!
iloista kesän jatkoa kaikille :D
siitä liinasta vielä sen verran että on 100% puuvillaa ja on mukavan viileä niin lapselle kuin äidille jopa hellepäivinä!!
mistä tuon merkkistä saa tilattua/ostettua?
kantoliinaa joka tuli joku aika sitten vauva-lehden tilauksen kylkiäisenä? sellainen sininen, kudottu (?) joka ei jousta? Oletteko osanneet tehdä " toimivia" sidontoja,vai onko tuo liina ihan susi? Minä taidan olla niin aloittelija etten saa vauvaa 1kk viihtymään missään asennossa, ja tuntuu että teen kaikki sidonnat ihan väärin yms yms.
Täytynee poiketa noilla sivuilla opiskelemassa mitä aiemmin laittelitte..=)
liinailua, mutta olen saanut apuja ystävältäni, joka tietää liinoista.
Mulla oli semmoinen liina, joka oli max 40cm leveä ja 5m pitkä. se oli liian kapea, koska pojan (nyt 1,5kk) pää luiskahti aina sidonnoissa mun kainaloon. Sitten sain lainaksi leveämmän liinan joka oli n.70cm leveä ja saman pituinen ja voi, kun siinä sitten oleilu sujui huomattavasti paremmin. Musta trikoinen, joustava liina on paras, kun siihen saa tuollaisen pikkukirpun hyvin. Meidät on monesti pelastanut (esim. ristiäisissä nukkui liinassa ennen toimitusta kun muuten huusi vaan) ja esikoinen voi touhuta puistossa, kun veikka on liinassa unilla. Helpottaa elämää!
Mä ostin BabyIdean kirpputorilta käytetyn BaBun (BabyBunder) 40eurolla, maksavat uutena jotain 60euron luokkaa. Sitten on toinen musta ihan hyvä liina Huggis (Hug a Baby), joka on vähän kalliimpi. Molemmat ovat trikoota, joustavia jaltarpeeksi leveitä ja n. 5m pitkiä
Suosittelen astumista " liinamaailmaan" , mä olen ihan hurahtanut! Käy kaupassa tutkimassa ja pyytämässä sidonta-apuja, nopsaan varmaan selviää mitä sinä sillä liinalla tahdot tehdä....
Mulla mun IHANA serkkuni teki mulla semmoisen keinokuituliinan, joka on liukasta kangasta ja ihanan vilpoisa näillä helteillä ja sitten viileämmälle kelille mulla on se BaBu tai siis pitäisi tulla postissa näinä päivinä, mikäli mua ei ole huijattu...