Voi itku! Tapailemani mies paljasti syövänsä riisipuuroa ympäri vuoden
Mies oli kehunut olevansa amatööriksi melko kelpo kokki, joten juttelimme sitten pitkän tovin erilaisista ruoista ja makumieltyksemme osuivat erittäin hyvin yhteen. Sitten kuin taikaiskusta mies paljasti syövänsä tosiaan riisipuuroa ihan vuodenaikaan katsomatta! Jäin välittömästi sanattomaksi ja odotin mieheltä ikään kuin tilanteen pelastusta; "no vitsi vitsi, sehän on joulupuuroa ;D" mutta ikäväkseni mies oli ihan vakavissaan... Nousin sängyltä ja sanoin, että en ikävä kyllä osannut aavistaa tällaista. Että ei sitä niin voi ajatella, että riisipuuroa syödään silloin kun halutaan, vaan se on joulupuuroa ja kuuluu luonnollisesti joulupöytään. Mies oli (muka??) hämmentynyt ja pyysi minua jäämään, mutta minun oli pakko lähteä kotiin miettimään. Kyllä kiukuttaa ajatuskin siitä, että mies yritti periaatteessa kusettaa minut kimppaan ja pyöräyttämään lapset, joille olisi sitten muina miehinä opettanut, että joulupuuroa voi syödä ihan milloin vain!
Nyt mies soittelee taukoamatta ja pyytää, etten jättäisi häntä. Jättäisi?!? Taisin jättää jo...
Kiitos asiallisista kommenteista, ne tulevat tarpeeseen! :)
Kommentit (41)
Huono provo. Mee keittää sitä puuroos.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:37"]Huono provo. Mee keittää sitä puuroos.
[/quote]
En tiedä mistä puhut, mutta minä en koske joulupuuroon toukokuussa.
Ei vittu... Mistä te keksitte näitä?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:37"]Huono provo. Mee keittää sitä puuroos.
[/quote]
En tiedä mistä puhut, mutta minä en koske joulupuuroon toukokuussa.
[/quote]
Kattilan äärressä varmaan nyttenkin keittelet puuroa ja provoilet.
Vitsi, kun alkoi tehdä mieli riisipuuroa voisilmällä. Onko mitään parempaa!
Miksi riisipuuroa ei saa syödä kun jouluna? Kyllä melko hyvin keksitty juttu.
Jatkoa suksiboksiprovolle! Huom, ei uppoa, keksi uutta!!!!!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:44"]
Vitsi, kun alkoi tehdä mieli riisipuuroa voisilmällä. Onko mitään parempaa!
[/quote]
on. riisipuuro kaneli-sokerilla
Minäkin syön riisipuuroa ympäri vuoden, mutta vain jouluna sokerin ja kanelin kanssa.
Riisipuuro kuuluu aika monen gluteenittomaan aamiaiseen. Ja on kuule hyvää. Ei sun tarvii sitä sekametelisoppaa sen seuraks keittää. Kokeile, voi sunkin elämänkatsomukses vähän avartua.
Pikkunätti ja ihan näppärä av-pakina. Oivaltavalla tavalla tuotu yhteen nykyaikamme megatrendi ruokahifistely ja ikiaikojen ongelma parinvalinta. Kaheksan riisinjyvää.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:46"]Jatkoa suksiboksiprovolle! Huom, ei uppoa, keksi uutta!!!!!
[/quote]
Toivottavasti en saa vastaisuudessa samankaltaisia kokemuksia... Suksiboksi-pelle on kyllä jo historiaa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:46"]Jatkoa suksiboksiprovolle! Huom, ei uppoa, keksi uutta!!!!!
[/quote]
Toivottavasti en saa vastaisuudessa samankaltaisia kokemuksia... Suksiboksi-pelle on kyllä jo historiaa.
[/quote]
Kyllä se oli sitkeä tapaus, mutta sain sen vihdoin luovuttamaan simppelisti sanomalla: SUKSI KUUSEEN!
En tiedä noudattiko mies käskyäni kirjaimellisesti, mutta ainakin loppui se anelu ;D
Onkohan sinulle tarjolla vertaistukiryhmää? Sinuna tarvitsisin heti terapia-apua tai vähintään keskusteluapua. Onhan tuo melkoinen järkytys.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:44"]Vitsi, kun alkoi tehdä mieli riisipuuroa voisilmällä. Onko mitään parempaa!
[/quote]
Ihanaa! Joku muukin syö riisipuuron voisilmällä! Minua katsotaan aina kieroon kun teen noin :(
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:54"]Onkohan sinulle tarjolla vertaistukiryhmää? Sinuna tarvitsisin heti terapia-apua tai vähintään keskusteluapua. Onhan tuo melkoinen järkytys.
[/quote]
Lähinnä olen nyt vain vihainen. Että pitikin kiinnostua mokomasta moukasta..
Taidanpa keittää tänään riisipuuroa. Rupesi niin tekemään mieli :)
Pysy erossa miehestä, se on ehdottomasti oikea päätös ja teidän molempien parhaaksi.
Siis voi ei! :( Tsemppiä!