nimeksi Jaava vai joku muu, ehdotuksia?!
Kyselin mielipiteitä jo aiemmin, päätös edelleen tekemättä.
Raskausaikana " löysin" nimen Jaava ja ihastuin siihen, sitten sain kuulla että löytyy myös samanniminen moottoripyörä. Nimi edelleen miellyttää, mutta...
Apua siis kaivataan, kaipaan nimiehdotuksia jotka samantyylisiä kuin nimi Jaava. Haitaksi ei ole jos samannimisiä ei olisi kastettu kovin montaa lähivuosina. Haluaisin antaa lapselle vähemmän yleisen nimen siksi, ettei tarvitsi olla aina Sanna L tai Heidi L...
Toiseksi nimeksi tulisi Lumi ja kolmanneksi Aurora tai Aurosa.
Kiitos jo etukäteen, ristiäisiä vietämme jo sunnuntaina!!!
Kommentit (27)
Jaava
-tästä tuli todellakin kulkupeli ensimmäisenä mieleen:)
Aurora
-hyvin suosittu nimi, henk.koht. en pidä, esim. Katriinaa on anettu vuosina 200-2005 paljon vähemmän.
Aurosa
- näitä olikin vain yksi kastettu
xkirsikkax:
Aurora
-hyvin suosittu nimi, henk.koht. en pidä, esim. Katriinaa on annettu vuosina 2000-2005 paljon vähemmän.
Aava 281n
Avelia 2n
Vaala 4n
Valla 9n
Jaada 4n
Aasa 14n
Minulla tuli jostain syystä kahvi mieleen ;) Jaavasta. Jaava on muuten se Indonesian pääsaari
-Jawa on se moottoripyörä merkki.
Jaava Lumi Aurora, kaunis kylläkin
Entäs pelkkä
Aava
Tai
Tuuva
Uuna
Jeva
Jaavan tyylisiä:
Naava
Taava
Jaara
Maaja
Maana
Jaala
Jaavasta tulee kahvi mieleen (ja saari).
Vaihtoehtoja, jos hanke johonkin tökkää:
Jaavaa siis tähän mennessä 1mies+2naista
Jaavaa yleisempiä (100 nimenkantajaa tai yli):
Aava
Alva
Ylva
Eeva
Ava
Nimet, joita annettu alle kymmenelle:
Naava 1+2
Saava 1m
Staava 3n
Melva 3n
Ilva 3n
Seeva 1m
Veeva olis musta ihana! Sitä ei ole käytetty etunimenä vielä lainkaan.
Lava 3n
Nava 3n
Rava 1n
Sava 2m
Stava 1n
Awa 7n
Nawa 1+1
Rawa 1n
Sawa 2n
Wawa 1n
Yawa 2n
Nimet, joita annettu yli kymmenelle, mutta alle sadalle:
Taava 64n
Vaava 21n
Malva 41n
Milva 12n
Elva 14n
Hawa 31n
Kawa 20+2
Hava 12n
Jaala 1n
Jeela 1n
Jaana
Jeena 1+25
Jaama olisi kaunis. Silti vielä " olematon" nimi.
Jertta 44n
Jetta 101n
Jenja 1n
Jasna 30n
(ja sitten tietenkin ne ONNITTELUT! -hyvänen aika! *nolo*)
Siis Onnea nyt pikkutytöstä! :)
Niin Jaavan toisista nimistä: Lumi/Lumia ja Aurora ovat erittäin suosittuja nimiä tällä hetkellä. Se, että haittaako se, kun kutsumanimeksi kuitenkin haetaan jotain persoonallisempaa, on eri asia.
Itse ehdottaisin Auroran tilalle kaunista MineRvaa (-Joo, siis todellakin Minervaa, en sitä nyt kovassa huudossa olevaa Mineaa).
Jaava Lumi Minerva, vaiko peräti Jaava Aura Minerva? ;)
Jasnakin olisi kaunis, mut mua vähän häiritsee kun olikohan se nyt Suomen Robinson missä oli osallistujana Jasna-niminen tyttö...
Haluamme etä nimessä on jotenkin sana Lumi, koska tyttäremme syntyi päivänä jolloin ensilumi satoi ja tytärtämme on kutsuttu tähän asti Ensilumeksi.
Itse olisin halunnut etunimeksi Aurosa, kun kuulin tuosta moottoripyöräjutusta, mutta mies ei ole sille lämmennyt, koska hänen mielestään nimi liian pitkä.
Koko nimeksi ehdotin Aurosa Lumihelmi.
Mutta laittakaahan lisää ehdotuksia, jos vaan jaksatte.
Aurosa hieman vieroksuttaa mua. Aureliaa ehdotan tilalle. Tai Amorosaa :)
Muita Lumi-yhdysnimiä/johdannaisia:
Lumikukka, Lumimarja, Lumikirsikka, Lumikanerva, Lumililja,
Lumikeiju(kka), Lumileea, Luminea, Lumiorvokki... ;)
Lumikki, Lumisatu, Lumisaaga tai Lumitaru? ;)
Entäpä Lumetar? (Talvetar, Hallatar?)
Lumia
Lumilla
Lumiina
Lumiida
Lumikki
Ei se moottoripyöräkytkö haittaa. ja tokihan se kirjoitetaan, niinkuin tuli jo ilmi, Jawa. (vaikka lausutaan ihan jaavana.
ohjelmointikieli kirjoitetaan taas Java ja se saari, no onhan muitakin maantieteellisiä nimiä..
Mun korvaan vaan nuo Jaava ja Lumi samassa nimessä vähän riitelevät.
Mulla on sellanen mielikuva tuliperäisestä etelän saaresta -laavaa syöksevä Jaava (ja mä en todellakaan tiedä onko siellä tulivuoria!!!)
Nuo siis mun mielipiteitä.
Jaavan sijaan ehdolle, koska pyysit (vai pyysitko? ;) )
Aavi 1n
muita hyviä olitkin jo saanut, Tosin tuo Jaava on hyvä!
Kaikista Lumi-nimistä se olisi minun mielestäni ihanin ja sopivin -juuri teidän tyttöänne (onnea vaan) ajatellen.
?
Lumihelmi kaunis myös, niitä 3n, kaikki tältä vuosituhannelta.
Aurosa minunkin korvaan hieman outo
kuulostais minun korvaani hyvältä. Miehelläni " mopo" mutta en silti saanut Jaava nimestä mieleeni moottoripyörää...
..hmm, pistänpä sen hihaan jos on joskus tarvetta..
tosin yksi mielleyhtymä lisää (ja se jolla mieheni tämän nimen tyrmää)
jaavasta tulee suoraan mieleen java-ohjelmointikieli jonka olen kuullut usein kahdella a:lla lausuttavan.
ja aluksi ehkä tämän (hieman maskuliisen) mielleyhtymän vuoksi en tiennyt onko kyseessä tytön vai pojan nimi.
en lukenut muiden ehdotuksia joten saattaa olla jo tullut, mutta miten olisi jalna?
niin ja lumihelmi on iiiiihana!
Ensilumi olisi kaunis myös oikeaksi nimeksi, mutta kukaan ei liene halua olla Ensilumi Linna...:(
Tällä hetkellä " voitolla" on
Jaada Lumihelmi
vielä saa ehdotella.
Aurosan nähdessäni luulin ensin sen olevan väärinkirjoitettu Aurora... Eli sellainen mielikuva minulla. Aurora on kyllä kaunis, tosin yhä suositumpi toisena nimenä.
Entäs nämä harvinaisemmat:
Aamukaste
Aamurusko
Aamunkoi
Aallotar
Aura
Auni
Auri
Auli
Auralia
Aureanna
Auriina
Aurika
Agata
Amalia
Alba
Aksa
Aksia
Anastastia
Antonia
Augusta
Augustiina
Akviliina
Alviina
Asteri
Ainikki
Ailikki
Ainokki
Luin tuota Tuitin nimitaistelua ja mekään ei olla kysytty etukäteen kelpaako nimi joten vaihtoehtoja tarvitaan.