*ELOHIIRET keskiviikkona*
Kommentit (33)
Voi että kun väsyttää...En tahdo saada mitään aikaiseksi ja se ei oikein toimi tällaisessa suurperheessä. Pahoinvointi antaa ensimmäisiä merkkejään, joten ensi viikkolla varmaan alkaa vessanpönttöön tuijottelu...Kaikista oireista olen kuitenkin onnellinen keskenmenon jälkeen.
En ole vielä soittanut neuvolaan, ajattelin siirtää sitä vielä. Viimeksi raskaus meni kesken viikolla 9, joten ajattelin josko kävisin yksityisellä ultrassa niillä viikoilla ja varaisin sitten neuvolan...Pelottaa vain aika tavalla...
Voi ei! Itkihälyttimestä kuuluu parkua. Pakko mennä. Voikaa hyvin!
Opemamma, nelikko ja masuasukki rv 6+
Lumikk1:Meidän tyttö on syntynyt illalla 4.1. klo23.15, elikkä ei oo vielä ihan sitä neljää ;) Meillä on just mietitty, että millä päästäis tuosta peukalon imemisestä eroon... Seuraava lapsi syö sitten vaikka väkisin tuttia. Toista kertaa en ala tähän taisteluun. Vauvana se oli niin söpöä, mut ei kyllä enää. Tyttö uhmaa aina sillä, kun tietää, että me ei tykätä. Jos kielletään, se alkaa imeä peukaloa. ÄH!
Meillä on lapsilla suht iso ikäero. Vanhempi on yhdeksän. Niillä on 5 vuotta siis ikäeroa, mutta tosiasiassa sitten 6, kun toinen on syntynyt loppuvuodesta ja toinen heti näin vuoden alussa. Nyt tulis sitten ikäeroa kakkosen ja kolmosen välille 4v8kk. Meidän viisivuotissuunnitelma siis pätee. No, ei meillä kyllä mitään suunnitelmaa ole ollut, mutta ihan on hauska yhteensattuma, että tulis näinkin pitkä ikäero jälleen.
Ihme juttu. Äsken teki pahaa ja sitten alkoi tehdä mieli keitettyä kananmunaa! En muista milloin olisin viimeksi syönyt sellasta. Mutta hyvältä maistui kaikki 4 munaa, jotka pistelin poskeeni. Vähän nyt piristyneempi olo.
Jassoo, mies vaatii nettiaikaa kun on tullut töistä.
Jamssa
Hauska vekotin tuo riippumatto! Täytyypä harkita sellaisen ostamista meillekin...sehän olis kiva matkasänkynäkin, jos siihen ostaisi ton kehikon (saakohan sen pieniin osiin?).
Tosta poistunut alkio -jutusta löytyy ehkä selitys munkin tuhruvuodolleni...Kun kuukautisten piti alkaa, tuli pari pientä ruskeaa klönttiä ja sitten vähäistä vuotoa. Koska raskaus sai alkunsa clomeilla, on hyvin mahdollista, että alkiota olisi ollut aluksi kaksi...no, kaksosia en todellakaan erityisesti toivo :)
Mulla on aivan törkeän kipeä maha iltaisin. Häpyluun taakse vihloo ja toinen munasarja ilmoittelee, että keltarauhanen todellakin toimii. Kiva, että sentään jotain merkkejä raskaudesta ilmassa, sillä edelleenkään mua ei väsytä yhtään ja paha olokin silloin tällöin voi olla vain kuvitelmaa...Välillä mietin ihan tosissani, josko en olisikaan raskaana. Kivut saavat aikaan sen, että nukun tosi huonosti (samaahan valitteli joku ylämpänä ketjussa). Pari viikkoa pitäisi odottaa, että pääsisi lääkäriin varmistamaan tilannetta. Nyt tuntuu siltä, että siellä on ihan varmasti sikiö/alkio, jonka sydän ei lyö :( Jotenkin tuntuu siltä, että tämä oireettomuus ei voi tarkoittaa hyvää.
Hipelöin silti tänään vähän kaupungilla vauvan pussilakanaa :) Koska plussa tuli kerran, tulee se varmasti toisenkin kerran, jos nyt menee kesken!
Viikon jatkoa kaikille!
Aliina
Sain tänään loppuviikon ja ensiviikon sairaslomaa:) Olo on niin sairaan huono, etten pysty asiakaspalvelutyössä olemaan, kaikki hajut (jopa tupakanhaju, vaikka itsekkin olen polttanut ja paljon) on niin oksettavia ja kun muutenkin oksettaa niin...Kaiken lisäksi tänään olen oksentanut näin iltasellakin..loistavaa.
Väsy on aivan hirmuinen, silmät painuvat kiinni ihan väkisin, kun taas yöllä ei sitten väsytä ollenkaan ja vaikka väsyttäisi, uni ei tule. Lisäksi pissalla (alakerrassa...!) on rampattava n. 3-6krt/yö.
Tänään kävin kopukoiden kanssa kävelyllä ja juoksuttelin isompaa, tylsää kun ei pääse selkään.
Keskenmeno alkaa pikkuhiljaa juttujanne lueskellessa jännittämään, vaikka tiedän, että se ei ainakaan tilannetta auta. Mulla on eka neuvola vasta 16.1, tuntuu että siihen on tosi pitkä aika, odotan sitä kovasti jotta saisin vastauksen niihin kaikkiin kysymyksiin mitä päässä pyörii
Jaksamista kaikille..
<3:lla kerutus ja lilli 6+4
Riippumatto idea kuulosti loistavalta..täytyy lukea asiasta lisää..
eilen oli siis ultra viime syyskuussa keskenmenneen raskauden takia , tai siis näin aikaisin pääsin että katsottiin onko siellä kaikki kunnossa. Ja kunnossa oli......sydän sykki!!!!!!!!! Tunne oli ihana...jos tämä raskaus nyt sitten ei päättyisi. Pieni pelko tietysti vieläkin on, viime raskaus päättyi rv 14 (sikiö oli rv9 mittainen) joten nyt mennään rv 8+3!!!!!! nooh nyt tuli pojat sisään täytyy mennä, huomiseen!
Toivottavasti sinulla on kaikki maanantaina hyvin.
Itse kävin tänään ensimmäisessä ultrassa.
Oli ihan taivaallisen ihanaa ja liikuttavaa nähdä
siellä oma pieni vauvan alku, jonka sydän sykki
tiuhaan. Nyt vain odotellaan seuraavaa tapaamista ;)
Muutaman rivin ajattelin kirjoitella jos kone suostuisi yhteistyöhön...
Etominen vaivaa edelleen. Tuntuu kummalta kun esikoisen aikana ei ollut mitään. Mies vaan tuumaa, että joko uskot olevasi raskaana? No raskaana olen kunnes toisin todistetaan (ultra jännittää).
Tänään töissä juteltiin lomista ja tulevasta äitiyslomastani. Joko muut ovat uskaltautuneet katsomaan KELAn sivuilta äippäloman alkamisajankohtaa :) niin siis mitenkään kiire asialla ei tietenkään ole ;)
Joku jutteli ylipainosta (muistini on hyvä mutta niiin lyhyt). Mulla on aina ollut ylipainoa. Esikoisen kanssa paino riistäytyi käsistä ja nyt ajattelin aloittaa ruokavalion. Mitenköhän tuon jouluisen herkutteluputken saisi katkaistua??
Nyt CSIn pariin.
pubu ja Unski 7+3
Minä siis tänä aamuna kokeilin sitä Heksavittia tähän pahoinvointiini ja en tiedä oliko sen ansiota vai mitä, mutta parempi olo ollut kuin muina päivinä!:)
Ehkäpä se auttaa jo kun uskoo siihen tarpeeksi!;)
Kauheesti nippaillut tänään vatsaa ja muistinki esikoista odottaessani, että näin alussa (8+4) oli tosi kovia " kasvukipuja" mahassa!Eli ihan hyvillä mielin niistä, ainaki jotain tuntuu tapahtuvan!
Ultra häämöttää vielä kolmen viikon päässä, siihen saakka jänskättää, vaikka kuinka on oireita..
Ihanaa, kun pahoinvointi välillä hellittää, ettei ihan masennu!
Voimia ja hymyä huuleen kaikki mammat!!!:)
Ajattelin nyt kirjoitella tännekin. Laitoin ultrakuulumiset tältä päivältä erikseenkin tuonne teille nähtäväksi, mut noista kivuista kun luin että muillakin ollu, niin tänään sanoin lääkäri, että asiat yleensä kunnossa jos normaalia kipua alavatsassa. Kuhan ei liian kovaa tai vuodon kera, sitten voi jo olla huonostikin asiat. Mulla siis oli neljäviikolta lähtien kuukautiskivun tyyppistä kipua. Kuulemma kohdun kasvuun liittyvää. Mulla kovempaa kipu, koska kohtu enemmän takana. Jos rintojen arkuutta, pientä kipua, huonoa oloa ja muita tuntemuksia ei ole päiväkausiin, niin ennemmin silloin kuulemma syytä huolestua. Olkaamme siis iloisia, kun on nämä " ihanat" raskauden vaivat.. ;) hehheh. :D
Mulla näkyi pikkuinen möykky ja sydämenlyönnit siis tänään ultrassa!!! Olen vasta rv 6+2! :) Kaikki kuulemma hyvin toistaiseksi.
Rohkaisutoivotuksia kaikille muille elohiirille!
Mie sekä pikkumötiäinen rv 6+2
Olipa kiva, eilen kun nukkumaan menin niin tuli vatsa tosi kipeeksi ja kuvotti ihan hulluna. Yöllä heräsin samaan monta kertaa ja aamulla meni kevyet kaksi tuntia et uskalsin nousta ylös sängystä. Siinä välilä jo ehdin raivota ukollekkin hulluna kun tuli mulle ruokaa tuputtamaan, ja vielä meetvurstia, eikä millään tajunnut etten halua ajatellakaan mitään syötävää. Siinä sit kun sen itkupotkuraivarin sain niin ukko huus takas et mun pitäis kuulemma oikeesti hakeutua psykiatrin juttusille. Ai että tuo mies osaa sitten olla ihana...
mä laitan kädet kyynärpäitä myöten ristiin kun sen loma loppuu tän viikon jälkeen.
En sit oo joo tänään saanut mitään muuta kurkusta alas kuin mustikkakeittoa, mut hyvä et edes sitä.
Enkä oo pessyt pyykkiä enkä muutenkaan siivonnut...kerpele...
No, ukko lähtee huomenna maalaamaan meidän uuden asunnon seiniä ja isosysteri lupas tulla mun kans tänne jo aloittelee pakkaamista, josko sitä sit sais jotain aikaan kun on seuraa. Toi mies kun ei oikeesti vahingossakaan tee mitään mikä edes saattais olla kotihommaa.
Siitä äippälaatikosta: Me ollaan sänkynä sitä vauvalla pidetty. Ekalla riitti et se oli lipaston päällä mut tokan lapsen kohdalla oli jo pakko se laatikko laittaa pinniksen sisään kun muuten olis vauva saanut takuuvarmasti pikkuautosta päähän. Nyt varmaan samalla lailla laitetaan.
Pumpuli27: Ne nuppipalapelin palat on munkin lemppareita, pikkulegojen lisäks...=)
Nyt katoan peiton alle ja katton josko toi kuvotus antais unelle tilaa.
Mulla edelleen parempi olo kuin viime viikolla. Olen ajatellut positiivisesti, että ehkäpä masuasukki on tällä kertaa toista sukupuolta kuin pahoinvointi ja väsymys loppui näin lyhyeen. Tarkoitan siis sitä, ettei oireiden loppuminen tarkoittaisi huonoja uutisia masusta.
Onko muilla mahan turpoamista? Mulla on sitä ajoittain, liittyy jotenkin siihen kun maha tyhjenee. Samalla mahaan kertyy kauheesti ilmaa, joka ei tunnu tulevan mistään kautta pois. Maha on kuin kumipallo ja tosi kipeä ja näyttää siltä kuin rv olis vähintään 18. Viime raskauden alussa oli mulla ihan samaa, epäilin jo keliakiaa ym allergioita, kun en yhdistänyt sitä raskauteen.
Me ei varmaan oteta ä-pakkausta, kun esikoisen pakkaus on vuodelta 2004.
Mii olitko se sinä kun mietit jotakin jalustaa ä-pakkauksen laatikolle. Meidän tutut teettivät jossain ihan metallista siihen jalat (kehikon), joka oli muistaakseni maalattu. Meillä laatikko oli käytössä aluksi ja laitettiin se pinnasänkyyn, niin ei tarvinnut lattialle/ pöydälle sitä laittaa. Musta se toimi niin ihan hyvin, kun sängyn pohja oli tietty kaikki korkeimmalla.
Eipä muuta tällä kertaa!
Ainiin, olin tänään hiitämässä ja oli ihanaa!!
emine rv:t ihan hukassa
Mitähän tää kone temppuilee, onneks kopioin oman kirjotuksen äskön, joten yritän uudestaan saada sen näkyviin. Tässä se on.
Mulla edelleen parempi olo kuin viime viikolla. Olen ajatellut positiivisesti, että ehkäpä masuasukki on tällä kertaa toista sukupuolta kuin pahoinvointi ja väsymys loppui näin lyhyeen. Tarkoitan siis sitä, ettei oireiden loppuminen tarkoittaisi huonoja uutisia masusta.
Onko muilla mahan turpoamista? Mulla on sitä ajoittain, liittyy jotenkin siihen kun maha tyhjenee. Samalla mahaan kertyy kauheesti ilmaa, joka ei tunnu tulevan mistään kautta pois. Maha on kuin kumipallo ja tosi kipeä ja näyttää siltä kuin rv olis vähintään 18. Viime raskauden alussa oli mulla ihan samaa, epäilin jo keliakiaa ym allergioita, kun en yhdistänyt sitä raskauteen.
Me ei varmaan oteta ä-pakkausta, kun esikoisen pakkaus on vuodelta 2004.
Mii olitko se sinä kun mietit jotakin jalustaa ä-pakkauksen laatikolle. Meidän tutut teettivät jossain ihan metallista siihen jalat (kehikon), joka oli muistaakseni maalattu. Meillä laatikko oli käytössä aluksi ja laitettiin se pinnasänkyyn, niin ei tarvinnut lattialle/ pöydälle sitä laittaa. Musta se toimi niin ihan hyvin, kun sängyn pohja oli tietty kaikki korkeimmalla.
Eipä muuta tällä kertaa!
Ainiin, olin tänään hiitämässä ja oli ihanaa!!
emine rv:t ihan hukassa
Oonkin yllättävän myöhään tänään koneella ;) Sain jotenkin itsestäni sen verran irti että lähdettiin lasten kanssa kävelylle... Mä oon ollu kans nyt joulun jälkeen niin saamaton/väsyny et en ole edes pahemin pihalle jaksanut lähteä. Nuorin on nukkunu päiväunet vaunuissa ja 5v leikkiny pihalla mäessä yksin tai kaverin kanssa... Aamusinkaan ei meinaa mitään saada aikaseks vaikka pitäs pestä pyykkiä ja järjestellä yms... Tänään aamupalan jälkeen torkuin sohvalla tunnin verran kun 1 ja 5 v touhusivat keskenään :/ Piristi kyllä toi ulkona käyminen. Ens viikolla alkaa pojan kerho niin silloin tulee ainakin 2 krt viikossa tehtyä kävelylenkki ;)
Tänään on taas ollu enemmän huonoa oloa kun esim. eilen. Koko ajan pitää jotain syödä vaikka koitan vähän rajoittaa tota syömistä. Tosin koitan kattoa nyt jotain vähän kevyempää syömistä. Marjoja meinaan nyt popsia ahkerasti, ainakin niitä jossa on c-vitamiinia jos sillä sais estettyä neljännen allergiat. Tämä nelonen kun on viimeinen vauva meille ja haluaisin imettää myös mahd. pitkään mut jos joudun pitämään imetysdieettejä niin en siihen pysty kovin pitkään. Kuopuksen kanssa olin 3kk ja se riitti. Sain just 6kk imetettyä ja sit lopetin kun sopiva korvike löytyi.
Riippumattoa olen minäkin harkinnu... mietin vain et mihin sen saisi kiinnitettyä...
Mulla on enemmän vielä tota palelua kun kuumuutta. Just yks päivä mietin et on se kumma kun alkuraskaudessa kärsii jatkuvasta palelusta ja loppuraskaudesta taas jatkuvasta hikoilusta :)