Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monta munasolua yleensä kypsyy kuukaudessa ilman lääkitystä?

04.01.2006 |

Mietin vaan, miten monta munista yleensä kypsyy kierron aikana ilman lisähormoneja? Muistan vaan, että kerran kun lääkäri ultrasi, niin sanoi kypsymässä olevan pari munasolua. Tuntuu vähältä, pitäskö luomunakin olla enemmän. Ikääkin on kohta 36 v.

Itse olen " luomutilassa" ainakin tämän kevään. Eka inssi on huhtikuussa ja ilm. ilman lääkitystä.

Kakkosta ollaan yritetty nyt kaksi vuotta, ilman plussan plussaa ja kaikki pitäs tutkimusten mukaan olla ok, kierto,ovis, röörit auki, simpat eli kohta ollaan lääkärin mukaan harmaalla alueella. Usko plussautumiseen tällä hetkellä täysin kateissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi huomattavasti enemmän monisikiöraskauksia. Ilmeisesti ' iäkkäämmillä' kypsyy kuitenkin useammin luonnostaan kaksi munasolua kerralla.

Minniska:

Mietin vaan, miten monta munista yleensä kypsyy kierron aikana ilman lisähormoneja? Muistan vaan, että kerran kun lääkäri ultrasi, niin sanoi kypsymässä olevan pari munasolua. Tuntuu vähältä, pitäskö luomunakin olla enemmän. Ikääkin on kohta 36 v.

Itse olen " luomutilassa" ainakin tämän kevään. Eka inssi on huhtikuussa ja ilm. ilman lääkitystä.

Kakkosta ollaan yritetty nyt kaksi vuotta, ilman plussan plussaa ja kaikki pitäs tutkimusten mukaan olla ok, kierto,ovis, röörit auki, simpat eli kohta ollaan lääkärin mukaan harmaalla alueella. Usko plussautumiseen tällä hetkellä täysin kateissa.

Vierailija
2/5 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä, joilla kaikki pelaa normaalisti, irtoaa yksi munasolu per kierto. Joskus sillon tällön kaksi (mikä selittänee erimunaiset luomukaksoset).

Back to the basics.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kierron alussa (kp.2-3) näkyy useampiakin muniksia (tämän mukaan mulla esim. ennustettiin taannoin, että saan korkeintaan 8 munista ICSI-hoidolla - nyt ennuste on laskenut neljään!!!)

...ja heti kohta yksi näistä muniksista " valikoituu" kasvavaksi, ja muut surkastuu pois...

Minä kiertopäivänä sulla tehtiin ultra???

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla helmikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä 2 kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija
4/5 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyinkin noin yksinkertaista asiaa, nythän sen tajusin.

Sitä vaan miettii kaikenlaista, että missä vika, vuodet kuluu ja vauvaa ei kuulu.

Ultra tehtiin lähes vuosi sitten ja lääkärin mielestä kaikki oli ok. Jos en väärin muista, niin ovis oli hyvin lähellä. Lääkäri kirjoitti lähetteen julkiselle, kun epäili, että vika on miehessä ja ettemme ilman apua toista lasta pysty saamaan. Mieheltä on leikattu hematooma toisesta kiveksestä, mutta vasta-aineita ei ainakaan vielä ole muodostunut, joten kaikki ok myös miehellä.

Voin sitten olla rauhallisilla mielillä munasolun suhteen, jos yksikin riittää. Käsitys määrästä unohtui tässä hoitojen maailmassa.

Vierailija
5/5 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja menossa on pitkästä aikaa toka luomukierto.

Eka luomukierto meni pipariksi, menkat alkoi uudelleen jo kp 17, joten ei ihme, ettei kp 11 näkynyt silloin ainuttakaan munista.

Nyt siis näkyi yksi eli periaatteessa kaikki ok.