Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TAMMIMAMMAT KESKIVIIKKOON ********

04.01.2006 |

No niin, täällä vuorostani aloittelen meidän tammiodottajien pinoa. Totisesti mieluummin olisin höyhensaarilla, jos valita saisi. Ei tunnu vaan mulla olevan sopivaa " matkalippua" sinne! Täytyy sanoa, että alkaa jo tosiaan ahdistamaan tämä unettomuus. Tätä on nyt jatkunut jo päivätolkulla. Kyllä kait pitäisi kääntyä lekurin puoleen, josko tarvittaisi nyt jo lääkkeellistä apua. Tuntuu vaan mulla olevan jotenkin kynnys aika korkealla tässä vaiheessa turvautua lääkkeisiin, kun sitä toivoo et vaan synnytys koittaisi ja sit helppaisi?! Eihän tässäkään tietysti järkeä ole, et on unenpuutteesta jo valmiiks ihan poikki.Kannanottoja lääkeasiaan? Kauhistuttaa je pelottaa synnytys tällaisessa unenpuutteessa. Kun muuten nyt on raskaus sujunut mukavasti , niin toivoisi tällä kertaa sujuvan loppuun asti. Kun esikoisen kanssa jo raskausaika oli vaikea ja sitä myös loppuun asti.

Tänä yönä en ole vielä nukkunut kuin 1,5h ihan alkuyöstä (noin 23-00.30). Sit olen käynyt vessas vähän väliä, lukenut kirjaa, syönyt jotain, yrittänyt taas sängyssä olla ja rumba alusta...nyt rupes vaan niin ahdistaan et ajattelin josko tänne kirjoittelu jotenkin helppais, kun saa kerrottua tuntemuksiaan. Ja kun ahdistaa tämä asia, niin sitä huolestuu samalla muustakin. Masuasukki musta nyt liian vähäliikkeinen, vaikka just neuvolas ma sanottiin, et näin lopus liikkeet muuttuu " pyöreämmmiksi" ja hitaiksi, kun tilaa ei ole. Silti nyt tuntuu, et kovin on hiljaista. Pitänee ainakin siiitä ottaa yhteyttä. Neuvola taasen kyllä huomenna siis torstaina.

Musta tää on kummallista, et oikeastaan en nyt niin tunnekaan väsymystä. Kait sitä on niin yliväsynyt todellisuudessa. Mulla on vielä se " epäloogisuus" et, kun näin paljon valvon yöaikaan, niin en saa sit päivälläkään nukutuksi. Ja kun päiväl saan nukuttua, niin silloin on parempi yökin. Kummallinen kierre.

No hyvää loppuyötä teille onnellliset jotka nukutte! Ja kiitos jos joku jaksaa mun höpinöitä lukea, jos vielä joku kommentoi jotenkin, olisin kiitolllinen....terkuin yön yksinäinen 39+5 emarja

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans unettomuutta ja päivisin tylsyyttä. =) Tuntuu kuin laskettuun aikaan olisi pieni ikuisuus ja täytyyhän sitä asennoitua siihen että, voi mennä reilusti ylikin.

Onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille.

Tazu rv 37+3

Vierailija
22/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just neuvolassa, painoa jopa vähän vähemmän kun viimeks. JES=) Pissassa olikin sit jotain huomauttamista, oikeen en ymmärtäny mitä, mut huomenna viel neljän tunnin pissan labraan, eiköhän se sieltä sitten selviä. Muuten kaikki ihan hyvin. Vauva ei vielä täysin kiinnittynyt... Lääkärin tutkimuksestakaan (oli ennen joulua) ei mitään ihmeellistä selvinny, kaiketikin mahtuu syntymään alakautta kun ei lääkäri muuta ollu kirjottanu...

Miten muuten, tietääkö joku, ett voiko se, että tihkus lapsivettä, vaikuttaa jotenkin noihin pissa-arvoihin?!?!

Eipä muuta, jaksamista kaikille.

Millamalla rv 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi nepparillekin lämpimät onnittelut pikkumiehen syntymän johdosta :)! Ja voimia vauva-arjen pyörittämiseen.

Ja juu, Jykylästä ollaan. Ihan kauhulla luin noita juttuja synnärin ruuhkasta - sitä kun ajattelee, saisi vauva hyvinkin pysyä vielä sisuksissa, jos siellä vaikka tilanne helpottaisi. Tosin terkkari sanoi maanantaina neuvolassa kuulleensa, että meitä vuodenvaihteen/alkuvuoden mammoja on tänä vuonna harvinaisen paljon, ja kun se remppakin on sairaalassa päällänsä, niin hankalapa on tietää, olisko hyvä hetki pukata pienoinen maailmaan just nyt vai vähän myöhemmin. Asia kun onkin meidän päätettävissämme...

Huomenna klo 9.00 pitää mennä sinne polille jonottelemaan. Oon varautunut piiiitkään istumiseen, kun ohjelmassa on se lantion magneettikuvaus ja lääkärin vastaanotto (s-tapa-arvio) ja kaikki. Et voi hyvinkin olla, et nähdään Köllin kanssa. Mä olen sitten se varmasti kaikkein suurimmalla masulla varustettu siellä ;).

Jaahas. Kauppaan pitäisi lähteä, kun keksis vielä, että mitä murkinaa sitä tänään laittaisi. Jotakin helppoa - eilen touhusin keittiössä niin tomerana pitkin päivää, et nyt EVVK.

Päivänjatkoja,

:) SA, edelleen 36+6

Vierailija
24/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeeriMaarialle vastauksia:

Eka lapsilisä tulee siten, että jos vauva syntyy tammikuussa, eka lapsilisä tulee helmikuussa (ja maksupäivä on kuun lopussa). Mitään erillistä ilmoitusta ei tartte tehdä, vauvan tiedot menee kelaan heti kun hän saa sotun. Ja ekasta lapsesta lapsilisä on 100¿.

Tuosta nimen rekisteröinnistä en ole ihan varma, mutta muistaakseni lapsi pitää ilmoittaa väestörekisteriin 2kk kuluessa syntymästä.

Ja sairaalapäivä maksaa 26¿/vrk. Jos menet illalla 23.30 sisään, myös siltä päivältä peritään maksu. Vauvasta ei mene eri maksua jos hän on äidin kanssa samalla osastolla, mutta jos vauva joutuu teholle tarkkailuun, molemmista menee oma maksu. Typerää, mutta on henk.koht. koettu.

Omaa oloa. Kävin tänään synnytystapa-arviossa. Vauva on jo alhaalla, paikat kahdelle sormelle auki ja kaulaa jäljellä 2cm. Kokoarvio 3,2kg. Mitään ihmeempiä ei tullut ilmi, odotellaan synnytyksen alkamista. Lääkäri suositteli lähtemään aika pian kun synnytys käynnistyy, koska esikoinen tuli maailmaan nopeasti.

Pakko lähteä päikkäreille. Väsyttää, kun yöllä ei saa nukuttua. Alkaa ottaa nämä liitoskivut tosissaan päähän.

Tihveröinen rv 37+0

Vierailija
25/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pähkäle. Taidan kirjoitella ensi kerran vaikka on tullut teidän kirjoitteluja jo pitkään seurattua. Jotenkin olen tällä kertaa ollut kumman laiska, esikoista odottaessa oli niin tohhkeissaan!!

Mulla oli ekaraskaudessa myrkytys tai siis verenpaineet nousi ihan lopussa huimasti ja käynnistivät sen takia synnytyksen, kuitenkin vasta muutamaa päivää ennen laskettua. Nyt on paineita tutkittu sitten oikein tarkasti ja nyt ne sitte nousee.. :-(

Soittelin jorviin ja antoivat vaihtoehdoksi totaalisen levon tai sitten sairaalaan. Kurja vaan lepäillä kun mies on koko ajan töissä ja tyttö pahassa uhmassa vaikka välillä päiväkodissa käykin. Ja kaikki tekemättä kun kesällä muutettiin remontin keskelle joka jäi tekemättä lopuun kun olin niin KAMMOTTAVAN HUONOVOINTINEN. Nyt sitten on yritettävä vain olla ajattelematta koko asiaa ja toivottava että vauva viihtyy joulukuusen alla tai sohvalla jos ei sitä ennen olla saatu sänkyasioita järjestykseen..OMMMMM ,älä nouse paine!... Tänään olen sentään vähän saanut leffatella sohvalla, nyt vaan piti tulla sähköposteja tavaamaan ja jumituin tänne. Kummallista vain koittaa maata kun olo ei ole mitenkään kamala.

Onneksi ei kuin muutamat viikot laskettuun. Ehkä tämä vielä tästä.

TERVEISET JA TERVEHDYKSET JA UUDETVUODET JA KAIKKI

Painepallo rv37

Vierailija
26/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurse ja Nepp@ri!!!!! PIIPPA! Kyselit eilen sitä isyyshommelia.

Lapsen syntymän jälkeen voi itse soitella kunnan/kaupungin lastenvalvojalle ja sopia tapaamisen.Mä olin näköjään niin hidas et ne kerkes ottaa jo yhteyttä.

Vaavi itkee pitää mennä.

Jaksamista kaikille!

lettis

Vierailija
27/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo ihan vähän hajulla ja sä varmistit ne!Kiits!! :)

Meeris

Vierailija
28/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti onnee vauvansa jo hakeneille!!!

Saa nähdä, koska itelle lähtö tulee, ku tuntemukset vähä vaihtelee päivittäin. Jonku kerran on supparis ollu jo pikkasen tehon tuntuaki, mut enpä tiiä sitte...

Neuvolas kävin tänään. Terkkis ei ottanu syntymäpäivään kantaa, mut sano pään olevan jo kokolailla alhaalla ja jo lähes kiinnittyny.Sykkeet oli kaverilla siinä 145 pintaan, mulla paineet ok, samoin pisut. Hemppa ja paino oliki sitte noussu hyvin! Hb oli 130, mulla on luonnostaan aikas matala ja sitä painoo oli tullu 1238g/ viikko! Toivottavasti syntyy kohta, etten kovin paljo painavammaksi mee!

En tiä sitte, missä se kaikki painonnousu on (liki 15 kilooo yhteensä), omasta mielestä tietenkää en oo lihonu... ihana mies tuli kotiin(isukin huomautus)

No saapi sitte lenkitellä vauvan kans puolipakosta...

Mua väsyttää ihan sikana, vaikka nukuttuaki on tullu aamulla taas kymmeneen asti, toki pisureissun jälkeen meni varmaan kaks tuntia, ennenku löyty se uni uudestaan, mut taitaa olla aika yleistä. Mä ainaki taidan antaa ittelleni virallisen luvan vetä unta kaaliin aina ku on tilaisuus! Jääkööt sitte kaikki rempalleen, ehtii niistä monet asiat tekemään, vaikka ens kesänä! Hankaloittaa toki esim nukkumisjärjestelyä.... Toisaalta ens viikolla on taas pakko herätä aikasin, että siksiki voi nyt vielä huilailla, ku kerta pystyy. Ei se varmaan nimittäin hääviä oo, ku tietää, että levätä pitäis, eikä uni tuu, vaikka olis kuinka väsyny. Tsempit unettomalle (unohdin jo nimimerkin...) Ja kauniita unia, ku saat unenpäähän kiinni!

Mä meen ny tekemään sapuskaa, piruuttaniki jotain herkkua, vaikka sitte menis painos sata rikki!!!

Yrittäkää nauttia elämästä ja voidaanhan paksusti!

Hemppa 37+1

Vierailija
29/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla ainoo joka jännittää että eikai se nyt vielä tuu..

Tänään kävin neuvolas ja kaikki oli ok painokin oli pysyny samas :) tää 15kg onkin jo tarpeeks. Painoarvio kuulemma 3kg:n paikkeilla. Nyt pelottaa et jos 2 vkoa menee yli niin voi olla sen 4kg..PANIIKKI.

Täytyis kai yrittää ruveta tsemppaa itteään jo tulevaa koitosta varten, mutta kun ei tunnu yhtään et se syntys lähiaikoina. Sf-mitta oli pienentyny 1cm viime viikosta ja oli nyt siis 32cm.. vauva siis jo hiukan laskeutunu.. mutta ei kiinnittyny eikä kuulemma uudelleen synnyttäjäl välttämättä kiinnitykään kun vasta synnytykses..

Susku 37+2

Vierailija
30/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä mä vielä olen yhtenä kappaleena.

Et ole varmaan huomannut kun laitoin viestiä että väärä hälyytys.

Tossa makasin sohvalla ja odottelin koskas mennään ja laukkukin meni valmiiksi autoon odottamaan. Tää maha veitikka päättikin että häh hää empäs tulekkaan joten tässä sitä vielä odotellaan.

Tässä täytyy nyt vaan mennä päivä kerrallaan ja kyllä se joskus tulee ulos ennemmin tai myöhemmin.

Minnie-71 Rv 37+4

Vierailija
31/31 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tuossa älyttömän pitkän sepustuksen synnytystapa-arviosta ja vauvantavara hankinnoista ja sitten kaikki katos jonnekin...blääh!

Onnea siis nyyttinsä hakeneille ja tsemiä meille mahakkaille! Kävin maanataina äpolilla synnytytapa-arviossa ja lantioni todettiin hyväksi jopa yli nelikiloiselle vaaville. Olinhan saanut ensimmäisenkin lähes nelikiloisen puskettua siitä läpi. Aluksi sovittiin kuitenkin, että jos kokoarviossa poika osoittautuu yli nelikiloiseksi jo nyt niin käynnistellään niin ei tarvi enempiä kärsiä.

Tutkimus aloitettiin kohdunsuun tilanteen tsekkauksella ja niinhän ne oli jo paikat auki jo 3cm ja kanavaa ei juurikaan jäljellä vaan aivan pehmeää tuntui olevan. Ei se kyllä mulle ollu yllätys kun aukesin esikoisenkin kohdalla viimeisillä viikoilla viiteen senttiin ja silti synnytys piti käynnistää kun tytär ei halunnut poistua kohdun lämmöstä. Nyt kuulemma voisi tapahtua jotain jos poika älyäisi laskeutua, mutta turha toivo. Ei laskeutunu esikoinenkaan ennen kun kalvojen puhkasun jälkeen. Irrotteli se lääkäri niitä kalvojen reunoja kohdunsuulta jos sais jotain vaik käynnistyyn, mutta en kokenut muuta kuin inhottavaa kipua.

Sitten siirryttiin ultraukseen ja mittailtiin pään läpimittaa, vyötörönympärystä ja reisiluun pituutta saadaksemme selville pojan tämän hetkisen painoarvion. Kaikki mitat otettiin kolmesti, jotta saadaan luotettavampi tulos näiden keskiarvosta. Ja arvioksi tuli 3721g. Sanoikin ettei esikoista isommaksi kasva, ja käynnistyspäätös kumottiin siltä osin. Lopuksi vielä tsekkailimme kuopuksen kasvoja 4d ultralla ja söpöhän se oli kuin mikä...en jaksa odottaa että saan nyytin syliin ja saan pusutella pyöreitä poskia ja nöpönenää.

Loppukeskustelussa päädyimme yhdessä siihen, että jos ennen laskettua-aikaa ei mitään tapahdu niin sitten käynnistetään 16.1.2006. Ei kuulemma annneta kasvaa sen isommaksi ettei paikkani todella repeä, koska edellisen kohdalla pään ja vartalon eritoten ponnistaminen oli työn ja tuskan takana. Vartalon joutuivat väkisin repimään ulos kun en jaksanut enää ponnistaa.

Niinpä kävelin yhtenä kappaleena ulos sairaalasta, vaikka kaikki sitä epäilivät. Seuraavana yönä hiipi uniini pelo, että poika onkin isompi kuin arvioitiin ja sitä pohdintaa kesti aina tähän päivään kunnes soitin äpolille ja pyysin ajan siirtoa jo ensi viikoksi. Niinpä meijän poika voikin syntyä jo ensi keskiviikkona.

Tutkimusten jälkeinen ilta oli supistusten aikaa. Säännöllisiä kipeitä supistuksia tuli neljän tunnin ajan 8-10 minuutin välein. Ajattelin että jee nyt päästään tosi toimiin, mutta EI! Niin ne vain laantu ja sen jälkeen ei kipeitä supistuksia olekaan ilmennyt.

Tänään kävin hakemassa pojalle serkun luota lainassa olleet turvakaukalon ja tikrujumppalelun, ja emmaljungan vaunukopan otin vastaavasti itse lainaan perintövauvankorin kera. Epäilen kyllä ettei emmaljungan koppa mahdu meijän Jovin rattaisiin, mutta kattotaas kuin käy. Nyt oiskin sitten tavarat kasassa ja nyytti voisi jo sylissä kököttää...en jaksa oottaa!!!

Ronnika 38+2