Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoliitto, isän oikeudet lapsiin?

Vierailija
04.01.2006 |

Meillä tilanne nyt tämä:

Yhdessä oltu kohta 10vuotta,yhteinen tytär 1,3vuotias ja toinen lapsi tulossa. Mies on väkivaltainen ja juo useasti,ei osaa hoitaa lastaan,lapsi ei halua jäädä hänen kanssa kahden.Sukulaiset ja ystävät tietävät mieheni todellisen luonteen MUTTA miehen äiti ja hänen äidin kaksi siskoaan ovat nytten asettuneet minua vastaan kun aion jättää miehen ja aloittaa uuden ja paremman elämän ilman häntä. Mies,hänen äiti ja tädit uhkaavatkin nyt viedä lapset pois minulta! Mies on tunnustanut tyttärellemme isyytensä mutta tälle uudelle vauvalle en minä sitä salli enkä halua.

Asumme vuokra asunnossa jossa molemmat olemme päävuokralaisia ja mies suostu pois muuttamaan,joten minä lähden lasten kanssa.

Onko minulla mahdollisuutta erota miehestäni niin ettei hänen kanssaan tarvitse olla tekemisissä enään koskaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kuntasi lastenvalvojalta tai joltain muulta sossutantalta, miten mahdolliset tapaamiset hoidetaan.

Vierailija
2/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyttäremme ei hänen seurassaa viihdy,vaan jos esim. yritän kioskilla kipaista äkkiä ei siitä tule mitään vaan tytär huutaa nassu punaisena ja jos isä yrittää ottaa häntä syliin tyttö rimpuilee vastaan ja tahtoo syliini.

en usko että lapseni menettää mitään jos ei saa tavata isäänsä joka ei osaa olla isä..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tyttäremme ei hänen seurassaa viihdy,vaan jos esim. yritän kioskilla kipaista äkkiä ei siitä tule mitään vaan tytär huutaa nassu punaisena ja jos isä yrittää ottaa häntä syliin tyttö rimpuilee vastaan ja tahtoo syliini.

en usko että lapseni menettää mitään jos ei saa tavata isäänsä joka ei osaa olla isä..

ap

Vierailija
4/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten, saako niitä. Ota yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja kysele tarkemmin.

Vierailija
5/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioeron tullessa vaati velipuoleni tapaamisoikeutta ja saikin sen. Kertaakaan ei ole halunnut tavata velipuoltani ja nyt keskittyy rauhassa juomiseen. Velipuoleni ei missään tapauksessa haluaisi tavata isäänsä eli hyvä kun ei tapaamisoikeutta halua käyttää, kunhan halusi avioeron aikana hankaloittaa tilannetta.

Äitini erosi biologisesta isästäni kun olin 4-vuotias, koska isäni oli alkoholisoitunut ja käytti huumeita. En muista isääni enkä ole koskaan häntä edes kaivannut enkä ole halunnut tavata. Eron jälkeen isäni keskittyi juomiseen ja kuoli 45-vuotiaana. Minun olisi pitänyt järjestää hautajaiset, koska olen ainoa lapsi (ei merkitystä, vaikka en edes tuntenut isääni. Hautajaisia en järjestänyt, mutta perukirjan hoidin.

En usko, että ap:n mies tulee olemaan kiinnostunut lapsistaan kunhan erotilanteessa haluaa vaikeuttaa asioita.

Vierailija
6/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ei mielestäni voi vetää johtopäätöksiä. Jotkut lapset vain ovat isän tai äidin lapsia. Kyllä se isästä aikoinaan pahalta tuntui, kun lapsi ei halunnut olla isän kanssa. Joskus oli pakko jättää lapsi isälle ja silloin alkoi kaamea huuto. Tunnen lapsen ja isän ja tiedän, että mitään pahaa ei tapahtunut. Tämä lapsi vain oli niin paljon äidintyttö. Nytkin tytön ollessa kahdeksanvuotias minä olen hänelle tärkeä, vaikka se ei enää samalla tavalla tulekaan esille.

Vierailija
7/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus voi määrätä ukon lähtemään asunnosta. Et voi ajatella, että sinun ei koskaan tarvitse pitää mieheen enää yhteyttä. Lapsella oikeus tuntea isänsä, mutta voit vaatia valvottuja tapaamisia tms. Lähestymiskieltoa varten olisi hyvä, jos olet säilyttänyt uhkaavia tekstiviestejä tai käynyt lääkärissä hoidattamassa perheväkivallan jälkiä tai jotain.

Yritä nyt ryhdistäytyä nainen!

Vierailija
8/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi,Hän voi vaatia myös isyyden tutkimista syntymättömän lapsen osalta hänen synnyttyään.

Ja sinä olet velvollinen luovuttamaan lapset isällle tapaamisiin sakon uhalla.

Niin väärin kun se onkaan....

Lisätietoja saat lastenvalvojalta ja

www.paksy.fi

Eli pääkaupunkiseudun yhteis ja yksinhuoltajien ry:stä

Kannattaa tuossa tilanteessa liittyä ry:hyn niin saa ilmaiseksi paljon tietoa ja oikeusapua jos tilanne menee pahaksi.

Vierailija
9/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki lapsilla jonkinlainen oikeus isäänsä on ja juridiikasta tietämättömänä sanoisin, että isälläkin joku oikeus tavata lapsiaan. Jos lapset ovat saman isän, niin en ymmärrä, mikset antaisi isän tunnustaa lastaan - miksi asettaisit lapsesi eriarvoiseen asemaan.

Et myöskään varmaan pysty elämään jatkossa niin, ettet joutuisi lasten isää kohtaamaan, mutta kun asutte eri katon alla, niin uskoakseni tilanne tasaantuu - älä ala kantaa raskasta vihaa, vaan anna uuden elämän tulla ilman katkeruutta menneestä - märehtimällä et voita mitään, vaan ainoastaan menetät yöunet - kokemusta on.

Vierailija
10/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perustelet sen sillä, että mies on väkivaltainen ja juo paljon eikä hänen haltuunsa voi jättää lapsia edes viikonlopuksi, koska ei pysy viinasta erossa eikä lapsi halua olla hänen seurassaan vaan pelkää häntä. Pidä nyt jo erotilanteessa kirjaa miehen alkoholinkäytöstä! Jos on lääkärintodistuksia väkivaltaisuudesta, ne olisi nyt hyvä lyödä tiskiin!

Vierailija
11/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyydentunnustus on sitä, että lapsella on oikeus myös isän puoleiseen sukuun. Muun lisäksi tähän liittyy myös perintöasiat. Myöhemmin lapsesi tulevat olemaan eri asemassa, jos toisen lapsen isyyttä ei ole tunnustettu.

Vierailija
12/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ennen eroa uhkaili, että hän vie lapset ja hänen sukulaisensa siinä häntä avustavat. Kävi kuitenkin niin, että muutin lasten kanssa omaan asuntoon (kaupungin vuokra sellaiseen) ja mies muutti omaan asuntoon. Eipä ole sen jälkeen kuulunut vaatimuksia lasten suhteen. Ei ole halunnut sopia mitään tapaamisia (nehän vois sattua vaikka päällekkäin jonkun oman menon kanssa). Isällä toki oikeus tavata lapsia, mutta ei velvollisuutta.

Luulen, että miehesi yrittää vaan peloitella sinua ja käyttää valtaansa. Ota yhteyttä sossuun, jos tarvitset rahallista apua ja hanki itsellesi ja lapsellesi asunto. Jos mies vaatii lasta itselleen, niin varaa aika lastenvalvojalle ja ilmoita, että tapaamiset sovitaan siellä. Lastenvalvojalle kerro tilanne ja että haluat valvottuja tapaamisia. Sinulla tulee kuitenkin olla todisteita väkivaltaisuudesta ja alkoholismista.

Vierailija
13/13 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anoppi ja tätsät pelkäävät, etteivät näe lastasi enään ollenkaan. Ovat tietoisia siittä, että miehesi ei tapaa enään lapsiaan eron jälkeen.

Ja pelkäävät hänen alkoholiongelman pahenemista.

Suosittelen kuitenkin eroamaan sovussa, se on kaikkien kannalta paras ratkaisu.

Jaksamisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä