Kuukautiskuppi
Vietän juuri kolmansia kuukautisia kuukautiskupin kanssa ja haluan suositella sitä kaikille kiinnostuneille. Harkitsin itse kuukautiskupin ostamista yli vuoden, kunnes muutaman ystävän hyvistä kokemuksista rohkaistuneena päätin itsekin hankkia sellaisen. Mielestäni kuppi on huomaamattoman tuntuinen ja helppokäyttöinen. Kuppi taitetaan pieneksi ja työnnetään emättimeen samaan tapaan, kuin tamponi. Muutaman kerran päivässä se otetaan ulos, vain vähän vaivalloisemmin kuin tamponi, tyhjennetään ja huuhdellaan kraanan alla. (Yleisissä vessoissa pitää muistaa mennä vessaan, jossa on oma lavuaari, tai pyyhkiä kuppi paperilla, jos ei jaksa kantaa vesipulloa mukanaan.) Kuukautisten välillä, eli ainoastaan kerran kuukaudessa kuppia keitetään vedessä viisi minuuttia. Toki kuppia käyttäessä joutuu läheisempään kontaktiin emättimensä ja vuotojen kanssa, mutta se nyt ei ainakaan synnyttäneelle naiselle liene kovin shokeeraavaa. Mielestäni kuitenkin se, että kupista ei tule reunavuotoja ja sitä voi käyttää uidessa ja jopa yöllä ja se on vieläpä mukavamman tuntuinen kuin tamponi, on tärkeämpää. Tuote ei kuormita kaatopaikkoja, ja on ehdottomasti vaivattomin kaikista ekologisista vaihtoehdoista. Yhdellä kuukautiskupilla pärjää monta vuotta, eikä tarvitse miettiä, onko kuukautissuojia tarpeeksi. Aivan loistava tuote, suosittelen lämpimästi kaikille aikuisille naisille, jotka ovat tottuneet käyttämään tamponia.
Kommentit (9)
apteekissa, luontaistuotekaupassa, missä?
Vierailija:
Kokoonkin taitettuna kuppi jää suultaan minulle aika suureksi. Kyse ei ole siitä etteikö sisällä sopisi olemaan, mutta en saa sitä sisään niin ettei se tuntuisi pahalle. Jos kupin kostuttaa, se lipsuu sormista ja ei onnistu niinkään.Niinpä suosin kestositeitä, vaikka kupin hankinkin. Aion oppia sitä käyttämään ajan kanssa. Vinkkejä, jos on!!!!
- jaa-a, itse laitan kupin aina suoraan kraanan alta märkänä ja napakalla otteella mahdollisimman nopeasti, ettei taitokset ehdi aueta. Pehmeä matsku ei tunnu minusta ollenkaan pahalta - luulen, että rentous on tässä avainsana.
Kuppeja saa Helsingissä ainakin Ruohonjuuresta ja Nettiemon liikkeestä, en nyt muista katua, mutta sieltä itse asiassa saa halvimmalla, kun säästää postikulut. Ruohonjuuri on vähän kalliimpi.
Vierailija:
apteekissa, luontaistuotekaupassa, missä?
nettiemon sivuilla on varsin laaja luettelo ostopaikoista, eli linkki sinne:
http://www.nettiemo.fi/keeper.htm
mukana. Lunetessa (kotimainen kuppi) ei muuten ollut
En kyllä osaa vastata tohon, ohjeissa lukee vaan, että voit käyttää vuosia - kannattaa varmaan valmistajalta kysyä tarkempia ohjeita.
Ei siis satu, paina tai muuten tunnu ja on riittävän syvällä, mutta jostain syystä olen huomannut tämmöisen ilmiön. Normaalia?
voi käyttää tyyliin 7 vuotta jos kuppi on yhä ehjä
Kokoonkin taitettuna kuppi jää suultaan minulle aika suureksi. Kyse ei ole siitä etteikö sisällä sopisi olemaan, mutta en saa sitä sisään niin ettei se tuntuisi pahalle. Jos kupin kostuttaa, se lipsuu sormista ja ei onnistu niinkään.
Niinpä suosin kestositeitä, vaikka kupin hankinkin. Aion oppia sitä käyttämään ajan kanssa. Vinkkejä, jos on!!!!