Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäri uhkaili lastensuojeluviranomaisilla!!

Vierailija
14.11.2014 |

Lapsemme on pelkopotilas ja olemme joutuneet muutamiin kertoihin peruuttamaan varatun ajan ja ottamaan uuden, koska emme ole häntä edes kilon paloina saaneet hammaslääkäriin. Pari kertaa, kun on pitänyt hammaslääkäriin mennä hän on karannut kotoa ja tullut vasta siten, kun on tiennyt, että nyt on myöhäistä sinne enää mennä. Hän o 12v. Hänellä on muutamia reikiä ja ne pitäisi saada hoidettua.

Nyt meille soitettiin, että jos seuraavallakaan kerralla lastamme hammaslääkäriin asti emme saa, he tekevät lastensuojeluilmotuksen! Ihan kuin tässä ei muutenkaan stressiä ja pelkoa olisi lapsemme hampaiden takia. Iltaisin ja aamuisin vahdin, jopa tarkastan, että hampaat on pesty eikä uusia reikiä lisääntyisi. Ja jokaisella kerralla, kun pitää hammaslääkäriin mennä pelkään jo tulevaa tilannetta. Emme ole etukäteen kertoneet koska ajat on, mutta kun sattuu olemaan sellaisena aikana ettei kouluun sinä päivänä tarvi mennä ( yritetty toimenpidettä lääkityksen avulla), hän on arvannut mistä on kyse ja lähtenyt kouluun. Tuon ikäistä ja kokoista (samankokoinen kuin minä) en todellakaan saa kannettua autoon ja sidottua kiinni. Johan siitä jo lastensuojeluun naapurit ottaisivat yhteyttä.

Siis aivan uskomatonta uhkailua! Mites sitten en perheet, jossa lapsia pahoinpidellään ja tapetaan...eipä sinne kukaan sossu mene oikeasti apuun!

Kommentit (277)

Vierailija
261/277 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on oikein että tekee lastensuojeluilmoituksen . Ei ole normaalia ettet saa lastasi hammaslääkäriin.Teillä taitaa olla vähän enemmänkin ongelmia. Sitä paitsi käsittämätöntä että tuon ikäisellä on useita reikiä ja vielä useita reikiä. Minä olen 42 vuotias nainen ja minulla ei ole ikinä paikattu hampaita, kun hampaitaan hoitaa ne eivät juurikaan reikiinny

Vierailija
262/277 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:45"]Hammaslääkäreille on annettu ohjeet, että lastensuojeluilmoitus on tehtävä, jos lasta ei tuoda hoitoon. Mehän emme tiedä aina, miksi lapsi ei tule vastaanotolle. Syy voi olla juuri tuo lapsen oma pelko (ei vain suostu lähtemään) tai sitten isä ja äiti molemmat makaavat krapulassa/humalassa/aineissa eivätkä muista koko hammaslääkäriaikaa ja lapsella suu täynnä reikiä. Ei se lastensuojeluilmoitus pitäisi olla mikään peikko. Jos kaikki on kunnossa, niin kohauttavat vain olkia, että turha käynti taas. Minusta parempi niin, että tehdään turhia ilmoituksia kuin että ne oikeat ongelmatapaukset jäävät piiloon, kun kynnys tehdä ilmoitus on liian korkea.

T. Hammaslääkäri

Ps. Kai voisitte soittaa hammaslääkärille tai ajanvaraukseen ja kertoa tilanteestanne. He voivat sitten arvioida, voidaanko hoito tehdä esilääkityksessä tai anestesiassa. Ja oikeasti, ettekö saisi lastanne pelon takia yleislääkäriin, vaikka hän olisi kuolemansairas? Koettakaa yhdessä keksiä keino hammaslääkärin tai hoitajan kanssa.
[/quote]
Hah haa, vai että hammaslääkäri. Paska puhetta koko lastensuojelu-hammaslääkäri sekoilut. Ja lastenkotiko ees vaihtoehto? Kyl ootte tyhmiä! Jos ei halua mennä hammaslääkäriin ei ole pakko. Ei kuulu lasulle. Ja oon muuten ite töissä lastarissa ja en.ole tän viidentoista työvuoden aikana nähny tai kuullu hammaslääkärihuostausta :D ja ei me täälläkään nuoria saada hammaslääkäriin jis eivät millään suostu. Ei voida pakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/277 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:31"]Noinhan hammaslääkärin on tehtävä, jos et muuten onnistu. Mitä jos kerrot lastenkotivaihtoehdosta lapsellesi. (Pojalle?)
[/quote]

No huhhuh. Että pitäisi lasta uhkailla että äiti vie pois lastenkotiin jos et mene hammaslääkäriin, jota poika selvästi pelkää kuin ruttoa? Aika sairas ajatus. Ja ap:lle vinkki että ehkä se nukutus vois toimia. Mulla kanssa ollut lapsesta asti järkyttävä hl pelko, mut myös nukutettiin kerran kun mitkään esilääkkeetkään ei rauhoittanut ja hampaat oli pakko hoitaa. Sä voit yrittää selittää pojalle että nyt kun menee, kestää vähemmän aika se toimenpide. Jos odottaa pitkään niin voi kestää kauemmin ja tulla useampia hoitokertoja. En tiedä auttaako :/ Tiedän hyvin miltä sun pojasta tuntuu ja on todella hyvä että otat tosissasi pojan pelot etkä pakota hoitoon, koska se ei ainakaan auta.
[/quote]

Niin ja kysy pojalta mikä siinä hammaslääkärissä pelottaa. Kivut, äänet vai mikä? Jopa siihen puudutukseen saa puudutuksen nykyään :) Ja ehkä voisitte käydä ensin vain käymässä siellä, juttelemassa ja katsomassa välineitä ja laitteita? Toi on paha jos pelko jää pitkäksi aikaan vaivaamaan. Itse uskaltauduin vasta 30 vuotiaan hammaslääkäriin! Tulos oli että kolme hammasta piti poistaa, rahaa meni ja käyntejä yhteensä vuoden sisällä varmaan 10 että saatiin hampaat kuntoon. Ei kivaa.

Vierailija
264/277 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hammaslääkäri ja olen itseasiassa erikoistunut juuri pelkopotilaisiin ja kyllä, lastensuojeluilmoitus pitäisi tehdä, jos lapsi ei tule hoitoon. Tätä on painotettu kaikissa koulutukissa ja se on kunnallisella puolella myös työnantajan toive. Tietysti harkintakykyä tulee käyttää ja minä ainakin otan ensin yhteyttä vanhempiin. Ehkä sille on myös jokin syy, miksi ne lapset ovat lastenkodissa? Jotta hammaslääkäripelkoa ei syntyisi, tulisi lapsen hampaista oikeasti koettaa pitää mahdollisimman hyvää huolta etenkin ensimmäisinä elinvuosina, ettei joudu liian vaativiin toimenpiteisiin kehitykseen nähden. Monet aikuisetkin kertovat, että heidän hammaslääkäripelkonsa alkoi juuri 2-3v, kun tuli ensimmäinen reikä ja se paikattiin. Noin pienelle lapselle jo pelkkä poran ja imun ääni on pelottava. Puhumattakaan puudutusneulasta...  

Vierailija
265/277 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmiä niin että tuntuu! Pitäisi kyllä edes tuon verran kuria löytyä, muutoin pilaatte koko lapsenne elämän ja tulevaisuuden välinpitämättömyydellänne!

Siis oikeasti, jos ette äpärällenne saa edes sen verta kuria, jotta tärkeääkin tärkeämpi hammaslääkäri jää käymättä, niin ehkä on oikeasti myös syytä miettiä oletteko sopivia vanhempia lapsellesi. Makaatteko kenties kuitenkin ne päivät krapulassa kun ei lasten kasvatus suju?

Huostaanotettujen lapsien terveyttä ei lapsen anneta pilata samalla tapaa!

Vierailija
266/277 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteinen tekijä on myös paskan haju." Eiköhän myös pienituloisilla ole varaa hygieniaan. Viesti kertoo kirjoittajasta ja LOUKKAUS HALVENTAA VAIN LAUSUJANSA. Ei ole harvinaista asioida yksityisellä, niin lääkäri- kuin hammaslääkäriasemalla. Tuollaista menoa on ainoastaan kunnallisella sektorilla. Hyvänen aika, mikä asenne.

Vierailija
267/277 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta peruutusta yleensä hampaiden tarkastus-ajalla saa olla ennen ls-ilmoitusta? Lapsella peruutettu kyseinen aika vasta kerran, mutta joissain aijemmissakin ajoissa peruutuksia...

Vierailija
268/277 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hammaslääkärille voi suoraan sanoa, että kyse on hammaslääkäripelosta? Hänen, siis hammaslääkärin on löydettävä ratkaisu siihen ongelmaan. Tuskin lastensuojelu alkaa lapsen hampaita hoitamaan.

Vierailija
269/277 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olette siirtäneet omat hammaslääkäriasenteet lapsellenne?

Eihän tuo nyt ole normaalua reagointia hammaslääkäriin.

Vierailija
270/277 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras mennä viimeisen päälle laitettuina, ja huom. hampaat on oltava valkaistut ja työvaatteissa esim. haalareissa ei mitään asiaa. Naiset, meikit kohdallaan ja alevaatteet on ehdoton no no.

Yleensä se menee näin... mitä runsaammat pakkelit, sitä rikkinäisemmät hampaat.

Vierailija
271/277 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuolloin 10v lapselle aiheutti trauman huutava ja kovakourainen mieslääkäri päivystyksessä jonne siis vietiin lohjenneet hampaan vuoksi, varatuilla ajoilla oli aina saanut jonkun mukavan ja lapsia hyvin käsittelevän  lääkärin ja käynnit olivat sujuneet hyvin. Tuon päivystysreissun jälkeen lasta ei saanut lähtemään edes hammashoitajalle tarkastukseen. Eikä väkisin voinut kantaa autoon ja köyttää sinne tutkimusmustuoliin kiinni. 

Vierailija
272/277 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan näistä ajoista tilanteet muuttuneet?

Näin vuonna 2022 on otsikoissa, ettei lasta saa pakottaa pitämään maskia, ottamaan rokotetta, luovuttamaan kännykkäänsä. Kai sitten hammaslääkäristäkin saa lapsi kieltäytyä?

Mutta koulusta ei saa edelleenkään huostaanoton uhalla kieltäytyä, vaikka olisit pää vessanpöntössä joka päivä tai sitä olisi ainakin täysi syy pelätä ja lapsi olisi jo saanut sen vuoksi vakavan sosiaalisten tilanteiden pelon ja paniikkihäiriön.

Vai olenko väärässä?

Vierailija
273/277 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaksitoistavuotiaana yksin oikomishoidossa jonne en todellakaan olisi halunnut mennä. Oikeesti nyt joku roti lapsesi kanssa!

Vierailija
274/277 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen ketjua luettavaksi.

Vierailija
275/277 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joita ei kiinnosta lastensa ja oma terveys niin ei muuta kuin HELVETTIIN!!!!! TE OLETTE HELVETISSÄ!!!!!!! TE OOTTE HELVETISSÄ IHMISET!!!!!! SUORAAN HELVETTIIN!!!!!!! SUORAAN!!!!!! MÄ VIELÄ NÄYTÄN TEILLE MIKS TE KAIKKI OOTTE MENOSSA HELVETTIIN!!!!!!! 

Vierailija
276/277 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi.. Menkää hyvälle yksityiselle. Mä käyn tutulla hammaslääkärillä, vaikka olen tttuella.. 

Vierailija
277/277 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella puolella on ihan samaa palvelua ja samoja lääkäreitä kuin yksityisellä.

Molemmilla

Rauhoittavaa, pk-seudulla (ei ole)

ilokaasua (ei ole)

ja isompia toimenpiteitä varten nukutushoitoa (ei ole)