Äiti ja sisko oli lähettäneet mulle kirjeen joulupostimerkillä, tuleeko perille??
Mä luulin, että niitä 50centin merkkejä voi käyttää vaan ennen joulua.
No onneks oli laittanut lähettäjän niin palauttavat JOS...
Kommentit (12)
postista tuli ilmoitus saapuneesta lähetyksestä ja jouduin itse maksamaan oikean postimerkin ja halvemman erotuksen. Eikä saapumisilmoituksessa edes lukenut, keneltä/mistä kirje on joten lunastettavahan se oli.
Mutta sillä ei ole merkitystä MIKÄ kuva siinä postimerkissä on =DDDD Vaikka olis sitten juhannussalko.....
mutta erotus jonka jouduin maksamaan oli kyllä suurempi kuin merkkien välinen " puuttuma" jouduin maksamaan 1,60¿ jossa oli 0,50¿ merkki ja normaali kirje.
postista...
Itselleni kävi kerran niin, että eräs ystäväni lähetti muuttokortin (ilmaisen) ja tihrusti sen täyteen kuulumisia ym vaikka siihen ei sais... Kortti tuli perille, mutta jouduin hakemaan sen postista pientä maksua vastaan...
Siis olivat laittaneet YHDEN 50centin merkin.
kaverini lähetti kirjeen jossa oli 65 centin postimerkki, kirjeellä olikin korkeampi hinta kun painoa liikaa.
Jouduin maksamaan että sain kirjeen 3,5 ¿. Kuulemma käsittely maksuja ja erotus ja tämä tapahtui eilen
Kirjeessä oli myös lähettäjän tiedot, mutta laskuttivat minulla
sellaisena sunnuntaina kun telkusta tulee vormuloita,
ja Suomen lipulla varustetulla postimerkillä saa kirjeitä lähettä VAIN suomen lipun päivänä...
Kiva kun on murrosikäinen sisko kuka tietää KAIKEN! Oli kivenkovaa väittänyt äidille, että tulee sillä perille.
Täytyypi soittaa sille ja sanoa, ettei kirjekavereilleen käytä niitä merkkejä, että ne on vaan joulun alla lähetettäviin kortteihin/kirjeisiin.
Joutuu vastaanottaja maksamaan erotuksen + 1,50e käsittelykulut.
Jos lähettäjän nimi näkyy, niin en tiedä ottaako ne enemmin häneen yhteyttä.
Siis jos vaikka lähettäisit paketin jonnekin tammikuussa niin et käyttäis niitä joulusta yli jääneitä merkkejä vaan ostaisit uusia ??
Miks turhaa laittaa kirjeeseen 2 x 50centin merkki jos se tulee 65centillä. Kyllä mä oon seuraavaan jouluun säästänyt...
eli olivatko laittaneet liian vähän merkkejä VAI tarpeeksi merkkejä mutta niissä oli jouluinen kuva ? =D