Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihaat Kokoomusta? Perusteluja, kiitos!

Vierailija
19.10.2014 |

Ja tätä murhatapausta on turha ottaa esille. Koko Kokoomus ei ollut murhaamassa tätä naista.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"]Kokoomus on todellisuudessa itsekkäimmän rikkaimman marginaalin puolue. Tosin sitä jotkut paremmin tietämättömätkin äänestävät, jotta vaikuttaisivat eliitiltä. Kokoomus ajaa tulo- ja varakkuuserojen kasvattamista eli epätasa-arvoa. Siihen kuuluu myös palvelujen yksityistäminen, jolloin joistakin palveluista tulee vain rikkaiden etuoikeus. Köyhdyttävät köyhiä ja rikastuttavat rikkaita. Eivät aja tavallisen työntekijän tai heikoimmassa tilanteessa olevien asiaa.

Arvomaailman lisäksi heidän tekemänsä politiikka (tai tekemätön) ei viime vuosina ole parantanut Suomen tilannetta ollenkaan vaan päinvastoin.
[/quote]

Tämä oli minusta varsin hyvä kiteytys asiasta.

Vierailija
2/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"]Kokoomus on todellisuudessa itsekkäimmän rikkaimman marginaalin puolue. Tosin sitä jotkut paremmin tietämättömätkin äänestävät, jotta vaikuttaisivat eliitiltä. Kokoomus ajaa tulo- ja varakkuuserojen kasvattamista eli epätasa-arvoa. Siihen kuuluu myös palvelujen yksityistäminen, jolloin joistakin palveluista tulee vain rikkaiden etuoikeus. Köyhdyttävät köyhiä ja rikastuttavat rikkaita. Eivät aja tavallisen työntekijän tai heikoimmassa tilanteessa olevien asiaa.

Arvomaailman lisäksi heidän tekemänsä politiikka (tai tekemätön) ei viime vuosina ole parantanut Suomen tilannetta ollenkaan vaan päinvastoin.
[/quote] Miksi kaikkien pitäisi olla köyhien puolella? Kyllä minua vituttaa kouluttautua ammattiin yliopistossa 7 vuotta ja sitten valtio vie palkastani 50%. Mitäpä itse siitä tuumaisit, että sinun palkastasi menisi puolet veroihin?
[/quote]

Verovaroilla ne kuule on sinunkin opiskelusi kustannettu. Miksi muuten loisit yliopistolla noin pitkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:14"]Alv nousee, mutta ette huomaa mitään muuta ympärillänne tapahtuvaa. Toimeentulotuen perusosia nostetaan jatkuvasti, niistä vain ei sen suurempaa haloota tehdä. Asumistuki muuttuu, tulot saavat nousta 400€ ennenkuin se vaikuttaa asumistukeen. Tarkoitan sitä, että yrittäkää sen vihanne alta huomata myös nämä pienet asiat, joita vähäosaisten avuksi tehdään.
[/quote]

Kyllä se on kuule niin että kun yhdestä päästä annetaan niin toisesta viedään tuplaten pois. Tämänkin huomaisit vain elämällä tätä elämää.
Kuulostamaanhan nuo saa niin hienoilta mutta kyllä totuus on toinen.

Vierailija
4/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalivalehtelu: mukamas työväenpuolue! Että meni halvalla :D

Muistakaa: rikkaan mielestä köyhän köyhyys on sen oma vika. Ole siis ahne kursailematta.  Tämän olen oppinut elämänkoulussa, en kirjoja lukemalla.

Vierailija
5/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä äänestän kokkareita kun saan taloni ja kesämökin maksettua.Sen jälkeen ei ruuan hinnalla tai perusterv.palveluilla ole yhtään väliä.

Vierailija
6/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:03"]

Ja tätä murhatapausta on turha ottaa esille. Koko Kokoomus ei ollut murhaamassa tätä naista.

[/quote] 

Ei kai kukaan vihaa kokoomusta mutta kritisoiminen on aina hyväksi jos on sellaiseen syytä. Kritiikistä voi oppia paljon. Kokoomuksen tekemät päätökset ovat ajaneet maan konkurssin partaalle. Kukaan ei tiedä miten suomi enää ikinä nousee. Todella edesvastuutonta leikkimistä mutta minkäs teet jos ei ole sitä kokemusta. 

Vierailija
7/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

Ei kai kukaan vihaa kokoomusta mutta kritisoiminen on aina hyväksi jos on sellaiseen syytä. Kritiikistä voi oppia paljon. Kokoomuksen tekemät päätökset ovat ajaneet maan konkurssin partaalle. Kukaan ei tiedä miten suomi enää ikinä nousee. Todella edesvastuutonta leikkimistä mutta minkäs teet jos ei ole sitä kokemusta. 

Vierailija
8/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:32"]

Kyllä minä äänestän kokkareita kun saan taloni ja kesämökin maksettua.Sen jälkeen ei ruuan hinnalla tai perusterv.palveluilla ole yhtään väliä.

[/quote]

Et perustellut, että mitä hyötyisit kokoomusta äänestämällä? Vain että miksi et joutuisi kovin syvälle liemeen äänestettyäsi.

Vierailija
9/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:25"]Minun palkastani menee 45% veroihin, joilla kustannetaan teidän köyhien wt-lifestyle. Ja sitten vielä vaaditte meitä puolustamaan teitä? Oh hell no, rypekää keskenänne siinä paskassa jota suollatte. Painukaa vittuun meidän lompakoiltamme.
[/quote]

Mietipä hetki, mistä se sinunkin koulutuksesi on kustannettu? Ettei vaan verovaroista? Entä mahdollisten lastesi koulutus? Julkinen terveydenhuolto? Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kirjoituksesi on todella ala-arvoinen. Mikset muuta matalamman veroasteen maahan, siellä saisit rakennella linnoituksia perheellesi ja kulkea ase povarissa. Ah, mitä elämää!

Vierailija
10/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"]Kokoomus on todellisuudessa itsekkäimmän rikkaimman marginaalin puolue. Tosin sitä jotkut paremmin tietämättömätkin äänestävät, jotta vaikuttaisivat eliitiltä. Kokoomus ajaa tulo- ja varakkuuserojen kasvattamista eli epätasa-arvoa. Siihen kuuluu myös palvelujen yksityistäminen, jolloin joistakin palveluista tulee vain rikkaiden etuoikeus. Köyhdyttävät köyhiä ja rikastuttavat rikkaita. Eivät aja tavallisen työntekijän tai heikoimmassa tilanteessa olevien asiaa. Arvomaailman lisäksi heidän tekemänsä politiikka (tai tekemätön) ei viime vuosina ole parantanut Suomen tilannetta ollenkaan vaan päinvastoin. [/quote] Tämä oli minusta varsin hyvä kiteytys asiasta.

[/quote]

Miksi kaikkien pitäisi ajaa köyhien asioita? Sitä varten on omat puolueensa. Olen itse ylempää keskiluokkaa, joten miksi ihmeessä en äänestäisi niitä, jotka pitävät omia puoliani?

Vierailija
11/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslainen arvomaailma. "Jokainen on oman onnensa seppä" kuulostaa tosi hyvältä, mutta käytännössä se näkyy lähinnä aktiivisena pyrkimyksenä kasvattaa tuloeroja. Rankimmat kannat esimerkiksi tukien merkittävästä vähentämisestä tai poistamisesta kokonaan eivät saavuta suosiotani. Lisäksi oma elämäni on vaikeutunut sinä aikana, kun kokoomus on ollut suurin puolue: 

- Opintotukiuudistus. Olen kouluttautunut haastavalle alalle, mutta minulta on suljettu käytännössä tie hankkia toista korkeakoulututkintoa. Ammattikoulutasolla ensimmäistä koulutusta hankkivat ajavat edelle, joten minulla on melko suppeat mahdollisuudet täydentää koulutustani tai kouluttautua tyystin uudelleen. Ja kääntöpuoli: erikoista alaa tavoitteleva ja alalleen omistautunut käyttää läheltä liippaavaa koulutusta "ponnahduslautana" unelmiensa koulutukseen, mutta opintotukiuudistuksen myötä hän ei pystykään enää kouluttautumaan tälle tavoittelemalleen alalle.
--> Onko valtiolle todella edullisempaa roikottaa korkeakoulutettuja työttömänä, kuin sallia heille mahdollisuus kouluttautua uudelleen? 

- Ehdotukset työttömyysturvan vastikkeellisuudesta. Käytännössä tämä on työskentelyä ilman palkkaa. Miksi työttömän on lakaistava katuja, autettava vanhuksia ja tehtävä erilaisia töitä työttömyystuella, kun joku muu on palkattu työhön ihan oikealla palkalla? Tämä ehdotus tuo vain harmia (mm. kuka haluaisi palkata kalliin työntekijän, kun voisi saada työttömän tekemään työtä vastikkeellisena?), mutta silti sitä tuodaan sitkeästi pöydälle. Onko syy tälle ehdotukselle vain periaatteellinen "minähän en laiskoja elätä!" jargon?

- Media on media, mutta ei voine väittää, että kokoomuksen julkisuuskuva olisi tällä hetkellä erityisen hyvä. Mitä kertoo puolueesta se, että yksi ministeri epäilee, että harva tienaa alle 2600 € kuukaudessa, puolueen sisällä kikkaillaan ja kierrätetään hyviä virkapaikkoja ja pääministeri ottaa selfieitä ja twiittailee leppoisasti aikana, joka on aika monelle suomalaiselle ja jopa eurooppalaiselle kaikkea muuta kuin leppoisa. 

Vierailija
12/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ylimielisistä minäminä-tyypeistä ja niitä sekoomus on pullollaan.

Vierailija
13/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"]Kokoomus on todellisuudessa itsekkäimmän rikkaimman marginaalin puolue. Tosin sitä jotkut paremmin tietämättömätkin äänestävät, jotta vaikuttaisivat eliitiltä. Kokoomus ajaa tulo- ja varakkuuserojen kasvattamista eli epätasa-arvoa. Siihen kuuluu myös palvelujen yksityistäminen, jolloin joistakin palveluista tulee vain rikkaiden etuoikeus. Köyhdyttävät köyhiä ja rikastuttavat rikkaita. Eivät aja tavallisen työntekijän tai heikoimmassa tilanteessa olevien asiaa. Arvomaailman lisäksi heidän tekemänsä politiikka (tai tekemätön) ei viime vuosina ole parantanut Suomen tilannetta ollenkaan vaan päinvastoin. [/quote] Tämä oli minusta varsin hyvä kiteytys asiasta.

[/quote]

Miksi kaikkien pitäisi ajaa köyhien asioita? Sitä varten on omat puolueensa. Olen itse ylempää keskiluokkaa, joten miksi ihmeessä en äänestäisi niitä, jotka pitävät omia puoliani?

[/quote]

Itse asiassa minusta olisi hyvä, että kokoomus ajaisi selkeämmin nimenomaan hyvätuloisten asioita, eikä ratsastaisi esimerkiksi "työväenpuolueen" tittelillä. 

Vierailija
14/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapersujen hörhöilyä, sanoisin. Osalle sana Kokoomus on liian pitkä ja monimutkainen. Helpompi olla sossu tai persu. :D

Vierailija
15/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:41"]

[/quote]

Et perustellut, että mitä hyötyisit kokoomusta äänestämällä? Vain että miksi et joutuisi kovin syvälle liemeen äänestettyäsi.

Mullekaan tää ei auennut. Pitäsikö kun-sanan tilalla olla "jotta"? Ehkäpä kokoomus joku päivä peruu myös perintöverotuksen, tili pullistelisi.

Vierailija
16/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:22"] Miksi kaikkien pitäisi olla köyhien puolella? Kyllä minua vituttaa kouluttautua ammattiin yliopistossa 7 vuotta ja sitten valtio vie palkastani 50%. Mitäpä itse siitä tuumaisit, että sinun palkastasi menisi puolet veroihin?

[/quote]

Tuo oli hyvä pointti. Miksi kaikkien tosiaan pitäisi olla köyhien puolella? Olisivatko asiat muka jotenkin paremmin, jos Suomessa olisi vain keskenään identtisiä vasemmistopuolueita? Miksi vain hyvätuloinen on itsekäs paskiainen ajaessaan omia asioitaan?

Vierailija
17/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hoitaneet Suomen taloutta huonosti. Todella huonosti.

historian mukaan näin on käynyt aina kun Kokoomus on pääministeripuolue. He vaan eivät osaa hoitaa valtion taloutta. Kamreerin taidoilla ei suuryrityksiä yleensä johdetakkaan. Kokoomukselta puuttuu näkemys. Pelkällä säästämisellä tai yksityistämisellä ei pitkälle pötkitä. Heiltä puuttuu näytöt onnistumisista kertakaikkiaan ihan kokonaan.

Vierailija
18/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No entä lapsesi? Vai onko niilläkin kultalusikka perseessä heti kun omilleen pääsevät?

Vierailija
19/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:06"]

Palstapersujen hörhöilyä, sanoisin. Osalle sana Kokoomus on liian pitkä ja monimutkainen. Helpompi olla sossu tai persu. :D

[/quote]

Hi-hih. Samaa mieltä. Me kokoomuslaiset hallitsemme sanat. Ja sanoitukset:

POMMITETAAN KELA

Internethaulla pomminteko-ohjeet

Google-mapsista selvitetään kohteet

Jesarii folioo nitroglyseriinii

Jyrki kysyy multa oonko mies vai vittu hiiri

Mä vastaan

Pommitetaan Kela

Viimeinkin se hetki koittaa

Oikeistolainen totuus voittaa

Savupilvi edessään kohoaa

Heikomman aineen tieltään kadottaa

https://fi-fi.facebook.com/VahvempiAines

Vierailija
20/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En vihaa puoluetta, miten kukaan nyt voi vihata jotain puoluetta. Enemmän on ärsyttänyt demarit, nämä ovat aina vetämässä itselleen sen mikä on muiden. Muilta otetaan kaikki mutta itse ei tuoda mitään.

Mutta kyllähän tämä kokoomuksen touhu ihmetyttää, että tuollaisia heppuja on siellä riveissä paljonkin ja jostain syystä lehdet eivät ole kirjoittaneet paljonkaan näiden ajatuksista. Jokuhan nuo ihmiset hyväksyy sinne puolueen riveihin ja oikein palkittu ja otettu hyvään postiin. Minä pidän tuollaisia räkänokkia roskasakkina, jotka eivät kunnioita muita ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi