Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en vaan jaksa enään!

Vierailija
03.01.2006 |

Takana 1,5 vuotta yövalvomista, viimeinen kk erityisen paha. Pväunet aina olleet minimaaliset, max. tunti. Viime yönä lapsi nukahti kuudelta aamulla. Olen puhunut väsymyksestäni neuvolassa, sairaalassa (lapsella allergioita), puhelimitse ensikotiin. Kavereille olen puhunut. Mies tietää tilanteen. Ilmeisesti en ole ollut tarpeeksi suorapuheinen koska apua en ole saanut. Kädet vapisee, päänsärky on jo kroonista. Raivostun lapselleni tavalla jota en olisi koskaan uskonut ennen tätä. Purskahtelen itkuun pitkin päivää. Viime yönä toivoin kuolemaa. En näe edessä muuta kuin mustaa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hänellä kerran on allergioita ja dieetit imeisesti vasta kokeiluasteella, en saanut selville oletko kuinka paljon näistä univaikeuksista lapsen lääkärille kertonut?

Ihan selvästi lapsi kärsii kun ei saa nukutuksi. Kuinkahan väsynyt hän on?

Normaali lapsi yleensä jo tuon ikäisenä nukkuu yöllä.

Minusta ensin pitäisi selvittää univaikeuksien aiheuttaja eikä hoitaa oiretta, eli omaa jaksamista. Unikoululla tuskin on vaikutusta parempaan päin, lapsi pitää saada terveeksi!!!!!

Joka tapauksessa tsemppiä ja jaksamista, taistele apua lapselle ja sitä kautta itselle :)

Vierailija
42/47 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin halutaan lapsia ja sitte ei jakseta niitten kanssa. Häpeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että väsyy ei ole merkki epäonnistumisesta, eikä siinä ole mitään häpeämistä. Ihmien tarvitsee unta, se on biologinen ja psyykkinen tosia-asia. Jos ei saa nukkua riittävästi, väsyy.

Mene itse nurkkaan häpeämään:

Vierailija:

Ensin halutaan lapsia ja sitte ei jakseta niitten kanssa. Häpeä!

Vierailija
44/47 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireilee jollekin syömälleen. Onko teillä minkälainen lääkärikontakti allergia-asioiden suhteen? Kun lapsi on allergiseksi todettu niin ilman muuta epäilsiin ekana jotakin oiretta, jonka vuoksi nukkuu noin huonosti.

Täälläkin tuoreessa muistissa. Ruokapuoli saatiin kuntoon 15kk iässä. Siihen asti elämä oli helvettiä eikä lasta kohtaan tuntenut juuri mitään myönteistä. Tänä päivänä kaikki on ihan toisin. Kaikki oli kiinni ruokavaliosta.

Vierailija
45/47 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kauan odottamani soittoaika Tays:n lääkärille näiden lapsen oireiden vuoksi (siis: valvoo yöt/heräilee tunnin välein, kakkaa 5-10/pvä, kiukkuisuus alkaa iltapvällä, illat jo kamalia). Kuulostaa lapselta jolla ei ole ruokavalio kohdallaan tai on kipeä, vai mitä? Ei, lääkärin mielestä ongelmana on se ettemme ole opettaneet lasta nukkumaan. Kakkaamiset johtuvat siitä että imetän vielä (olen tiukalla imetysdieetillä). Keskustelin tai ennemminkin yritin keskustella asiasta, kuvata oireita, tilannettamme mutta vastaus aina sama: unikoulu kotona pidettävä.

Mulla menee usko siihen että lääkärit on palkattu lapsia hoitamaan. Ennemminkin vanhempia nujertamaan.

Tunnen kuitenkin lapseni ja tiedän ettei kaikki ole kunnossa. En takuulla ala lasta huudattamaan (lääkärin suositus on ns. huudatusunikoulu). Ehkä sitten vain täytyy jaksaa ja toivoa muutosta :(

Vierailija
46/47 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei lapset ja lähti vanhemmilleen koko viikonlopuksi. Ensimmäisen yön nukuin 16 tuntia putkeen heräämättä välillä!

Sen jälkeen näitä lomia on järjestetty.

En valitettavasti nyt ehdi sinulle kirjoittaa kaikkea mitä mieli tekisi. Muuta kuin, tee radikaalisti nyt vain. Jos lapset ja mies ei lähde ja jätä sinua nukkumaan ja olemaan omissa oloissasi, tekemään ihan mitä tahdot, jätä lapset isälle ja lähde (vaikeampi tietty, mihin? hotellit maksaa, olisko jollain vapaata kämppää viikonlopuksi tms.?).

Vierailija
47/47 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda TAYS ja mene yksityiselle allergiatesteihin ja hyvälle lääkärille joka on erikoistunut allergioihin. Kysy nimiä vaikka yahoon allergia listalta. Siellä on paljon myös tamperelaisia.

Nyt ei kannata antaa periksi ja jäädä odottelemaan aikoja parempia. Lapsi on selvästi kipeä ja siinä ei unikoulut auta. Normaalia lasta ei tarvi opettaa nukkumaan. Kaikenlaisia lääkäreitä :(