Mistä tulevat kaikki rumat vanhat naiset?
Kun kävelee kadulla ja katselee yli 50-70- vuotiaita naisia, niin valtaosa on heistä suupielet alaspäin, todellisia harmaahiiriä. Kuitenkin, kun katsoo nuoria naisia, niin valtaosa nuorista naisista ovat vähintään nättejä. Miten/Kenestä heistä kuoriutuu tuo nyrpeänaama?
Toisinaan näkee upeita naisia. Tyylikkäitä vanhoja rouvia. Mutta miksi heitä on vähemmän?
Kommentit (9)
Rumat vanhat naiset koostuvat ikuisesti valittavista av-mammoista, jotka rutisevat joka asiasta. Ja jos omassa elämässä oliskin kaikki ollut hyvin, niin sitten käytetään se " vapaa energia" toisten kyylämiseen. Vähemmästäkin muuttuu harmaahiireksi.
Rumalla naisella tarkoitan kokonaisuutta. Osittain siihen vaikuttaa täydellinen meikittömyys, hillityllä meikillä kun voi vanhakin piristää ilmettään. Toki myös kroppa veltostuu iän mukana, ja jos on sairauksia, niin se näkyy heti.
Eli lähinnä tarkoitan ilmettä, koska vanha totuus on, että kauneus on sisäistä. Kun meikitön ja huonoryhtinen harmaahiiri maantienvärisine hiuksineen omaa lisäksi alaspäin vääntyvät suupielet ja väsyneen ilmeen - ei lopputulos ole kaunis.
Minulla oli isoäiti, joka kuoli 92-vuotiaana. Hän oli ryppyinen kuin mikä, hän ei käynyt nyppimässä viiksikarvojaan, mutta hänen silmät tuikkivat ja hän yritti aina olla ystävällinen kaikille. Hän kulki rollaattorilla, oli huonokuntoinen, mutta hän oli lähes loppuun asti KAIKESTA utelias. Ehkä se on se elämänhalu, joka kaunistaa.
Itse olen nelikymppinen, ja huomaan, että ikä alkaa näkyä kasvoissa. Samalla sitä ikään kuin häviää, kukaan ei enää näe minua. Sitä on vaikeaa selittää nuoremmille. Vanhenemisessa ei ole mitään kivaa tai kaunista, se on aika kurjaa..... Se vetää suupielet alaspäin :(
Minäkin olen 37-vuotias, rypyt ovat selvästi nähtävissä ja jo pienestä pitäen olleet pikimustat kulmakarvani ovat muuttuneet tummanruskeiksi - ja iän myötä vain vaalenevat.
Nyt se meikki piristää kummasti, ettei " häviä" . Vaikka virolainen en olekaan :-)
Ehkä sinä vastasit kysymykseeni: jotkut eivät vain VÄLITÄ, miltä näyttävät? Siitäkö siinä on kyse?
ap
Useimpien tyyli varmasti säilyy suunnilleen samana koko iän. Jos huolehtii ulkonäöstään nuorena, jatkaa samaa vanhempanakin.
Eräs selitys voi myös olla se, että 30-50 vuotta sitten nuoremmatkaan eivät niin meikkailleet ja laittaneet itseään kuin nykyään. Ja siis tässäkin sama rata jatkuu nyt iäkkäämpänä.
Esim. 64-vuotias äitini pitää hiuksissaan " menevää" mallia ja väriä, käyttää trendikkäitä silmälaseja ym. ja se piristää selvästi!
Ellei pidä vanhuutta automaattisesti rumuutena, mikä olisi aika outoa?
Sitten, mietin omaa äitiäni, jota pidettiin pitkään kylän kaunottarena. Etuna hänellä oli tummat piirteet suklaasilmineen sekä hymyilevä olemus. Nyt viisissäkymmenissään hänen ikänsä on alkanut näkyä, rypyt ovat tulleet selvästi näkyviin ja kulmakarvat ovat vaalenneet. Sairastelu on saanut satunnaiset hymyt vähenemään. Äiti ei ole, kuten ei muutkaan kotikylän naiset, ikinä meikannut arkena, vain juhliin. Ei hänelle tulisi mieleenkään meikata nykyäänkään kauppareissulle, hassuna pidettäisiin. Äiti on vieläkin viehättävä nainen, mutta ikä ja kova fyysinen työskentely ovat selvästi ottaneet veronsa. Eikä hänellä ole mitään tarvetta näyttää mitään kenellekään. :)
miten mies pitää naista. Eli huomioiko vai pitääkö itsestään selvyytenä ja tumppaa kaikki ideat. On tietty molemmin puolista.
Mut jos sulla on puoliso, joka kehuu sua ja jaksaa edelleen välittää, pidät itsestäs parempaa huolta ja mieskin antaa sille tilaa.
Kun kaikki on vinossa ja kaikkia pitää mollata jne. niin eipä se ole ihme, jos ulkonäkökin muuttuu!