~~~~Tiistaihin ELOHIIRET!!~~~~~~
Kommentit (36)
Ihanaa, että tää työpäivä loppuu!!! Vaikka kotona odottaakin miljoona tekemätöntä asiaa, niin sekin on parempi kun täällä papereiden seassa oleminen. Oikein ärsyttää, kun katsoo ulos, aamulla kun tuut on pimeetä ja nyt alkaa jo olla tosi hämärää... Ei kyllä tarvii päivänvaloa arkisin nähdä kun ikkunan läpi :oz
Mä haaveilen jo ensi kesästä ja siitä, että pääsen tyttöjen ja ison massun kanssa köllöttelemään mökille. Viltti laiturille, silmät kiinni ja voi vaan kuunnella koivujen suhinaa ja aaltojen liplatusta...
Nyt kone kiinni ja kotiin!
Hyvää loppuiltaa Elokuiset!
Kirppu06 ja maha 9+6
Jo vain, mulla on 9 vuotias suokkiruuna, jonka kanssa ollaan toisemme omistettu ihan koko 9 vuotta. Varsasta asti minulla ollut ja hirmuisen rakas. Toinen pampula on musta shetu tamma, jonka la on toukokuun alussa. Poni toimittaa seuraneidin virkaa, eikä ole omani, mutta kovin tärkeäksi se on jo päässyt. Sekä minun että sijaisisä Viltsun sydämeen.
Sitten, voisiko joku selittää ihan juurta jaksain mitä takoittavat raskausviikkojen perässä olevat + jotain.. Itselläni menossa nyt 6 + 2...joten? Yritin neuvolatädiltä kysyä, mutta tuntuu ettei sekään oikein tiennyt/osannut selittää..
Keskenmeno pelottaa myös täällä, ja joka ilta tihrustan ukolle..aihe vapaa, kokoajan itkettää... Mutta kuten niin viisas mieheni sanoi, " sulla on ihan hyvä maha, kuka sieltä pois tahtoisi..." .
Lykkyä pyttyyn kaikille:) ja tervetuloa kaikki äitylit heppa-ajelulle..kun ei enää ratsastaakkaan uskalla:)
<3:lla kerutus ja masu 6+2
Ollaan siis suht normaalisti sitä harrastettu, pulet ystävistäni väittävät sen olevan vaarallista ja aiheuttavan varman keskenmenon, ja toinen puolikas kertoo sen olevan vain hyväksi.. miten on siis?
Ihanaa että toisillakin on alkanut tulla noita pahoinvointeja ja väsyjä. Ei siis millään pahalla, mutta itellä oli eilen ensimmäinen todella paha ilta ja just kun olin nukkumaan alkamassa. Okselle ajoi yön aikana kolme kertaa, vaikka lopussa jo ei mitään enää tullut niin silti yökkäytti, yäk!
Muutenkin karsastan tuota yökkimistä...
Ja väsymys on täälläkin ollut mahoton. Päässä pyörii että pitäs tehä se ja ppitäs tehä se, mutta kun ei jaksa ja sitten kun ne hommat on tekemättä niin alkaa itkettään kun on niin saamaton!!!
Raskaus on siis ensimmäinen niin on vähän orpo olo että ei osaa iskostaa itelle että se kuuluu asiaan ja ukko on kans hätää kärsimässä minun tunteiden kanssa, kun eihän sekään näistä asioista tiedä sen enempää kuin minäkään, että ne hormoonit ne jyllää. Siksi täällä on ihana käydä kun saa sitten paljon kaivattua vertaistukea, kun kaveripiirissäkään ei ketään samassa tilaanteessa olevaa ole.
Sitten tympäsee tuo väsymys kun ei illalla jaksa lähteä minnekkään vaikka kuinka toisaalta haluttas, niin sitte tympäsee kämpillä vaan maata ukon kans kahestaa...
Kylläpä helpotti... niin ja minäkin oisin loman tarpeessa, kyllä tympäsee olla töissä....
Seksi asiasta... Saa ja pitääkin harrastaa niin pitkälle kuin mahollista ja niin kauan kun se vaan tuntuu hyvältä... tälläset ohjeet minä olen saanut.
Jaha se ois sitten kahvitauko... täytyy jatkaa illemmalla...
Heippa!
Ja kiitos kokemuksista B-vitamiinista!!:)
Huomenna ite alotan sen Heksavitin, neuvolasta nyt sain sitt sellaset ohjeet että aamulla yks ja päivällä yks.
Pitäkäähän peukkuja että auttaa!;)
Ja voimia kaikille kanssasisarille!
Huomenaamuna ei okseta..;)
Jos raskauden kesto on esim 6+2 niin se tarkoittaa että raskaudessa on meneillään 6 vko ja 2. päivä. 6+6 tarkoittaa 6 vkoa ja 6 päivää ja sit siitä seuraavana päivänä onkin 7+0, eli täydet 7 viikkoa! Toivottavasti ymmärsit mun sekavaa sepustusta.....
Seksiä ollaan mekin ihan normaalisti harrastettu, kaikkien lasten kohdalla :) Eikä se nyt haitaksi ainakaan ole ollut, paitsi ehkä sit kun maha alkaa tekemään homman jo vähän kömpelöksi....
Kiituksia peeveli + muut. Nuin minä tuon plussa-asian luulinkin olevan, kunnes neuvola täti sotki pääni:) Loistavaa, en olekkaan mikään pöhkimys..
Ajattelinpa itsekin sitten liittyä mukaan onnellisiin elohiiren odottajiin. Olemme 28 (minä) ja 29v.(mies) pariskunta Etelä-Karjalasta ja esikoistamme odotamme. Alkuraskauden ultrassa kävimme yksityisellä juuri ennen jouluaattoa rv 7+4 ja kaikki oli hyvin:syke kuului ja pieni elämän alku selvästi nähtävillä. Ensimmäinen neuvola ensi tiistaina,mies tulee mukaan, tottakai.
Odotus ollut onnellista ja melko oireetonta tähän asti.Ainoastaan viikon verran kestänyt lämpöily (37,6) vei hieman puhtia,mutta muuten on mennyt melko kivasti...pieniä iho-ongelmia selän alueella lukuunottamatta.
Mukava nähdä,että elo-odottajia on näinkin runsaslukuisesti paikalla.
Oikein hyvää uutta vuotta ja onnellista odotusta kaikille MEILLE!
Nyt rv 9+1
Olen käynyt täällä lueskelemassa melkein päivittäin, mutta olen ollut laiska kirjoittelemaan itse. Tosi mukavaa ja helpottavaa huomata, että toiset miettii samoja juttuja kuin itsekin. Ultrassa kävin yksityisellä juuri ennen joulua ja helpotus ja ilo oli suuri, kun siellä näkyi pieni vauvanalku ja sydämensyke. Jouluna sitten kerrottiin uutinen mun vanhemmille. Miehen vanhemmille kertomisesta jänistettiin, mutta ehtiihän ne sen kuulla sitten kun viikkoja olisi vähän enemmän.
Mulla ei ole ollut mitään kunnon pahoinvointia, lievää etomista vaan välillä, ei lähelläkään oksentamista. Pitäis kai olla iloinen että on päässyt helpolla, mut mieleen tulee välillä että voiko siellä mahassa olla enää mitään elävää kun ei tunnu missään. Täytyy yrittää olla positiivisempi. Neuvolaa en ole vielä tilannut, mutta kohta täytyy se tehdä. Täällä on eka neuvola joskus viikolla 10. Ekassa raskaudessa soitin neuvolaan heti kun olin testannut ja jouduin sen ajan pian perumaan kun meni kesken. Nyt toivotaan että tästä vauvasta tulee totta!
Vitamiineista: Minä syön vain kalkkitabletteja kun en juo maitoa. Niistä saa myös d-vitamiinia. Huono omatunto vaivaa, kun ei ole joka päivä syönyt monipuolisesti tai esim. syönyt vihanneksia ollenkaan. Työkaveri sanoi että vaikka kuinka söisi terveellisesti jotain ituja joka päivä, niin silti voi jotain mennä pieleen, jos on mennäkseen. Tänään värkkäsin salaatit ja kaikki, ja nyt on hyvä mieli kun on maha täynnä. Kun osaisi olla stressaamatta, kaikkeen ei voi itse vaikuttaa kuinka käy.
Tuolla oli muuten mielenkiintoinen aloitus kiinalaisesta kalenterista, josta ennustetaan vauvan sukupuoli. Mulla se näytti tyttöä, ja yksi yö näin unta tyttövauvasta. Tarua vai totta, tiedä häntä. Nyt lopetan tämän höpinän, hyvää loppuiltaa kaikille!
Mantse 8+2
Minä söin aluksi esikoista odottaessani Ladyvita plussaa, mutta se kuvotti minua todella paljon. ilmeisesti siinä on vahvoja väri- tms. aineita, koska olen niille aika herkkä. Eikös ne ole sellaisia vahvan keltaisia kapseleita?
Siirryin silloin Multitabs Special 2+ -valmisteeseen, joka on siis aivan samoin tarkoitettu odottaville ja imettäville. Se ei okseta, ja aloin syödä sitä tässäkin raskaudessa.
T: Remppu, joka enimmäkseen taustailee aikapulan takia (opintojen lopputyö saatava palautuskuntoon), rv 7+6 ??
Kerutus ja Ronyn: Täällä myös yksi hevosimmeinen.. Mulla on tosin tällä hetkellä vain pieni valkoinen vanha shetlanninponini kun vein heti raskaustestin varmistuttua leasingissa kisakäytössä olleen suokkini takaisin omistajalleen. Aluetasolla kisaan koulua ja valmentauduin vielä viime kauden koulu-, este- ja kenttäratsastuksessa. Ihan orpoa, kun kisavietti on niin kova ja nyt on pakko hillitä menoa... Tosin sanoin kaverilleni tänään, että jos ensi keskiviikkona epäilykseni vahvistuu ja kovasti toivotulta lapselta ei kohdusta löydy mitään elonmerkkejä, tulen heti hänen hevosellaan ratsastamaan. Että saa muuta ajateltavaa!
Liliane 6+6
Pitäis syödä tukeva aamupala ja ottaa heti perään ne keltaset tabut... Söin niitä edellissä raskaudessa ja aina jos olin syöny liian kevyesti aamulla niin tuli ylös....
Lilianelle? oikein paljon tsemppiä ja tarrasukkia!!! Toivottavasti asukki pysyy ja voi hyvin yksiössään.
Mä alotin eilen ne Lady Vita Plussat mut oksensin sit noin ½ tuntia niiden aamutablettien oton jälkeen... Nyt en tiedä uskallanko ottaa kun on kuitenkin tuo olo vielä semoinen että helposti käy oksettaa.
Meillä on just mun kaveri lapsineen käymässä ja kun eilen saunaan mennessä otinkin vissyä enkä hänen mulle ostamaa siideriä niin arvas heti... Tätä se on kun normaalisti harvemmin saunasiideeristä kieltäytyy niin heti jää kiinni ;) Hän on nyt ainoa mun miehen lisäks joka raskaudesta tietää. Miehenkin sain suostuteltua et kertoo omille vanhemmillee vasta sit kun on jotain konkreettista, eli sydänääniä tai ultrakuvaa.
Kahvi maistuu edelleenkin, mikä ei välttämättä ole hyvä juttu.. Kuinkakohan paljon sitä voi päivässä juoda? Aiemmin on kahvi alkanu alkuraskaudessa yököttämään vaan ei nyt.
Onnea vaan kovasti kaikille 30 vuotta täyttäneille/täyttäville. Tämä 30 ja risat on kyllä mahtavaa aikaa ;) Toivottavasti jatkuu näin mahdollisimman pitkään! Pientä naururypyn tynkää alkaa silmäkulmissa olemaan mut ne ei onneksi haittaa vaan monen monta muuta asiaa on elämässä etusijalla :)
Nyt täytyy mennä, lapset kutsuu!
Peeveli ja edelleen arvoitukselliset rv:t
Täällä väsyttää. Saikulla on mahdollisuus maata ja maata, mutta kun ei jaksa maata. Tää väsymys on simmoista outoa, että tavallaan voi sohvalla peiton alla tunninkin maata ajatuksissaan, ei oikein nukkuakkaan, vaan suunnitella että jos menis hakee juotavaa jääkaapista tms. Tunnin suunnittelu!! Joopa joo.
Etovaa oloa on oikeestaan sillai vähän väliä, ja semmonen hassu juttu on ilmaantunut nyt kuvaan, karkkia tai suklaata ei pysty edes ajattelemaan, mutta lihapullia ja porkkanaraastetta tekee mieli kokoajan. Sitte kun ruokalautaselle lappaan ruokaa, mieli tekee ihan hulluna ja nälkä on kova ja sitte muutaman haarukallisen jälkeen tökkii aivan hirveesti, enkä pysty syömään enää. Ikävää ruokapöydässä...ja varsinkin olen oppinut siihen että se syödään mitä otetaan.
Pitää mennä tänään apteekkiin hakemaan lisää lugesteroneja, sekä lisää foolihappoa ja sitten pitää aloittaa rauta, hb oli alle 100, Mitä rautaa suosittelette, en enää lisää huonoa oloa haluaisi...
Tuo asioille lähteminen ahdistaa, kun en saa edelleenkään farkkuja jalkaan tuohon haavojen päälle, seisovalteen kyllä menee, mutta istumaan en sitten pääse, eli jotkut lökärit jalkaan ja menoksi,höh.
Siinähän sitä omaa napaa kerrakseen. Voikaahan hyvin ja kertokaa kaikki omia hyviä vinkkejä, mitä on hyvä syödä ja mikä tekee olon paremmaksi, aah,kaikki on kokeilemisen arvoista.
Lilli,toivottavasti 6+2
Olen uusi täällä:), kävin kyllä ilmoittautumassa.Ikää 20 (ukolla 27) kotona kanssamme asuu myös pari heppaa, koira, 4 kissaa ja muutama viiriäinen:) sinä vähän taustatietoja ->asiaan..
Vapaapäivä, yritin nukkua pahanolon pois, kymmeneltä oli pakko nousta ja ruokkia kopukat. Oksetus piinaa, on piinannut jo pari viikkoa, ja vasta kuudennella viikolla ollaan menossa. Ja tissit on kipeet, iltaisin kivikovat ja niin kipeät, kun rintsikat ottaa pois tuntuu kuin lähtisi iho mukana, AI!
Ihanaa olla raskaana. Pää on ihan sekaisin, lapsi on ensimmäisemme ja vaikka ukko on niiiiin innoissaan ja onnesta sekaisin, tunnen silti olevani niin yksin masuni kanssa. En tiedä juuri mitään, ja kirjojen lukemisesta ei ole apua, päin vastoin. Mitä siis välttää; tupakointi ja siideri loppuivat seinään (ensimmäiset 4 päivää poltin kun en tiennyt olevani raskaana), pepsi maxia (intohimoni!!) ei kuulemma saa juoda, eikä nakkeja syödä, ei myöskään aurajuustoa..
Millä oksetuksen saa pois? olen yrittänyt vähän jotakin kokoajan juoda (syömään ei pysty..) mutta ei tunnu auttavan...
siinä se...tulen jatkamaan vuodatusta illemmalla..
Väsyttäää...
Pumpuli27:n kirjoitus oli ihan kuin meiltä, tällä hetkellä kolme pyykkikoria ja lasten kylpyamme täynnä pyykkiä, harkitsen vakavasti jo kertakäyttöastioiden ostoa ja meiltä se toinen vispilä löytyi miehen kengästä...
Beroccaa syön mut ei ainakaan tunnu virtaa antavan. Valmisruokia mun rassu perhe syönyt kun en voi kuvitella tekeväni mitään ainakaan paistinpannun kanssa.
kiukku iskee ihan pienistä asioista ja ukko luulee et kiukkuan ihan vain sitä ärsyttääkseni ja sit kun sekin alkaa kiukkuu niin mä en enää millään osaa lopettaa vaan jatkan loputtomiin.
vessassa saapi juosta koko ajan ja tissit on niin kipeet et ei voi edes vatsallaan enää nukkua.
On se niin kivaa olla raskaana...=)
Mut nyt meen suunnittelee tuohon sohvalle josko vaik tiskikoneen kohta tyhjäisin.