Helmien TiistaiTurinat!!
Kommentit (23)
Nukuttaa, esikoinen niin kipeä ettei täällä meillä nuku kukaan. Noh, tänään lääkäriin. Pojalla on nimittäin keuhkoista käynyt kuulumaan rohinaa ja vikinää.. siskonpoika sairasti viimeviikolla keuhkoputkentulehdusta niin epäilen sitä, kunhan ei keuhkokuumetta vaan vielä olisi..
Itselläkäkään olo ei ole mikään paras mahdollinen. Nokka tukkeessa jatkuvasti ja pientä kuumetta jotka vie sopivasti voimat. Jos se lääkäri katsois vähä muakin..
Vauva tuntuu voihan hyvin massussa. Eilen illalla taas mietin että hui kamala jos vauva on perätilassa niin luultavasti leikataan taas viikko ennen laskettua aikaa eli 5 viikon päästä. Ihan niinkuin veljensäkkin. Nyt odottelen postista synnytystapa-arvio aikaa sairaalasta kun kuuta nousevaa. Tällä viikolla sen pitäs tulla.
Miten nuo lapset jaksavat riehua ja huutaa ja melskata vaikka kuumetta on lähemmäs 38,5. Itse olisin tossa vaiheessa ihan puolikuollut.
Meillä alkaa olemaan kaikki valmista vauvaa varten. Vaatteet ja rätit pesty/silitetty/viikattu hoitopöydän laatikoihin. Kaukalo ostettiin jo syksyllä.. sen päällisen meinasin vielä pestä kun se oli sellainen vähän käytetty malli. Gragon kaukalo missä on se jalusta. Ei tarvi vöiden kanssa rassata kaiken aikaa. Esikoinen pitäs siirtää jatkettavaan sänkyyn ja pinnis siirtää meidän huoneeseen. Siiten olis kaikki valmista.. näin äkkiä ajatellen. Kohta varmaan huomaan unohtaneeni jotain tosi oleellista.
Pikaista paranemista muille sairastaville!
-sitruuna ja minttuvihtori 33+5-
Elikäs hyvää tiistaita kaikille !
Eilisessä pinossa jo kyselin niistä liitoskivuista onko muilla ja millaisia ne on ?? Mie EN PYSTY nukkuu ja kohta en PYSTY KÄVELEE :( oikea lonkka on ihan tulessa ja jalka varaa alta pois. Rappusia ei pääse ilman tukea että pitää kunnolla kaiteesta kiinni.
Soitin äippäpolille niin lääkäri oli sitä mieltä että mulla on umpilisäke kipeä johon vauva painaa -NO HALOO sanon mie eihän se lisäke oo ennekään lonkkaluussa ollu !! Onneksi torstaina neuvola jos se meidän täti viitsis vähän vilasta ( jos nyt sinne enää kävellään )
Sitruunalle lähetän paranemissäteitä :) Sairastaminen on kurjaa ! Parantukaa pian !
oli puhetta vauvan tavaroista , siskoni patisti mut jouluna ne laittamaan eli sänky on kasattu ja vaatteet pesty ( silitystä vailla ) kaukalo ja vaunut valmiina. Pieniä tavaroita en oo hankkinu mut listan tein ja tarvittaessa mies saa ne kaupasta ;) Mie en pysty tonne kauppaan nyt menemään . . Kantoliinan käyttöä oon harjoitellu nuken kanssa ja vaikuttaa hyvältä. Samoin rintapumpun olen pessy ja keittäny ( tarvitsin sitä esikoiselta niin enköhän tarvii nytkin )
Tulikin mieleen tuosta pumpusta niin aika ajoittain tulee jo maitoa ( vaikka kuppikoko ei oo vielä kasvanu ) Tulee sellaista kirkasta ja myös sitä keltaista rasvaista maitoa :) Varmaan lähtee imetys hyvin käyntiin :) ainakin uskotaan niin !
Tyttö huutelee tuolla joten meen apuun...
minkki ja oskari 32+6
Midzi_: Mulla on kans jo paikat pehmenneet, lääkäri sanoi tänään että on " sormelle auki" ja kohdunkaulan(?) pituus 2-3cm. Minä kans ootan ensimmäistä ja tänään oli juuri synnytystapa ultra ja lääkärikäynti.
Oltais haluttu myös nähdä kumpi siellä majailee mutta ei suostunut näyttämään!! =( No toisaalta ihan kiva että jännitys säilyy sitten loppuun asti! Eikä lääkäri saanut painoarviotakaan mitattua kun tämä pikkuinen heilutteli päätään niin paljon koko aika masussa! Lääkäri arvioi käsikopelolla ja vatsan ympärysmitan (vauvan siis) perusteella että on nyt vähän vajaa 3 kiloinen. Mulla on tänään tasan kk laskettuun aikaan! Hui!! Sanoi että kun paikat on jo pehmenneet niin voi olla että syntyy ennen aikojaan, taikka sitten ei!
Jäi mietityttämään että saako enää siis tässä vaiheessa harrastaa seksiä? Siis kun on jo vähän auki? Eikai siitä haittaa oo? Kertokaa mulle te kokeneemmat!!
Meillä vauvan huone laitetaan kuntoon tulevana viikonloppuna, tapetoidaan uusiksi se. Sitten voikin koota pinnasängyn ja laittaa hoitopydän ja muut tavarat paikoilleen. En oo vielä viitsinyt mitään laittaa kun huone täytyy kuitenkin tyhjentää tapetoinnin ajaksi. Tänään sain silitettyä loputkin vauvan vaatteet. Jotain toppapukua ja peittoja yms makuupusseja on vielä pesemättä, muuten alkaa olla aika valmista. Ai niin ja kaikki pienet " tilpehöörit" täytyy käydä ostamassa, siis rasvat ja vanulaput yms.
Birdy: yritä nyt vain lepäillä kunnolla että pikkuinen kasvaa vielä vähäsen!!
Hurjaa ajatella että kohta me ruvetaan yksi toisensa jälkeen jo jakautumaan!! Jipii!
Illan jatkoja kaikille!
Kisu ja nappula rv 35+4